Sony X(D)9305 / X(D)9405

Gestart door The Forest Stars, mei 3, 2016, 19:17:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

Alleen door jouw opgemerkt/zichtbaar bij een 'egaal' voetbalveld,dit komt waarschijnlijk omdat jij precies weet waar je op dat moment van pannen naar moet kijken...
Want als er echt DSE zou zijn,zou dit ook bij andere egaal van kleur zijnde vlakken zichtbaar moeten zijn.
In ieder geval su6 morgen,dat het voor je opgelost gaat worden  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Forest Stars

Advies monteur, nieuwe  :clapping: Now we wait.......

Cobraatje

Ik had ook zeer veel banding op mijn Sony 65X8505C en deze is daarom vervangen.
De vervangende 65X8505C heeft het minder extreem maar zelfs nog op meer plekken.
Dit zou binnen de norm vallen.

De vervangende tv blijkt niet nieuw te zijn maar 1351 uren op de teller te hebben en 87x aangezet te zijn.
Kan dit zo maar of heb je recht op een nieuwe tv?

Als ik vraag wat de norm dan is, krijg ik geen eenduidig antwoord.
Ik heb mijn grote twijfels of het wel normaal en binnen de norm is en bij geen andere tv ooit zoveel banding gehad.

Raymond187

Kan je de tv ook echt uit zetten, zonder de stekker eruit hoeft te trekken?

Cobraatje

1x een vastloper gehad dat de stroom eraf moest, maar ik heb de vervangende tv ook nog maar net.

papaleo

Ik denk dat Raymond doelt op de '87x aangezet' ,en/of je bv een fysieke uit/aan knop op de TV hebt...

Je kan namelijk via de remote de TV een reset geven daardoor schakeld de TV zich helemaal uit waarna deze weer opnieuw aangaat/opstart.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: Cobraatje op juni 25, 2016, 06:51:21
Ik had ook zeer veel banding op mijn Sony 65X8505C en deze is daarom vervangen.
De vervangende 65X8505C heeft het minder extreem maar zelfs nog op meer plekken.
Dit zou binnen de norm vallen.

De vervangende tv blijkt niet nieuw te zijn maar 1351 uren op de teller te hebben en 87x aangezet te zijn.
Kan dit zo maar of heb je recht op een nieuwe tv?

Als ik vraag wat de norm dan is, krijg ik geen eenduidig antwoord.
Ik heb mijn grote twijfels of het wel normaal en binnen de norm is en bij geen andere tv ooit zoveel banding gehad.

Van wat ik begrepen heb,wbt de/een evt pixel uitval, daar hebben ze wat de norm is wèl op papier staan....,banding en alle andere uniformiteiten worden ter plaatsen beoordeeld.
Of je dat recht heb zou ik niet weten,maar ik zou dat in iedegeval niet accepteren.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymond187

Citaat van: papaleo op juni 25, 2016, 08:50:37
Ik denk dat Raymond doelt op de '87x aangezet' ,en/of je bv een fysieke uit/aan knop op de TV hebt...

Je kan namelijk via de remote de TV een reset geven daardoor schakeld de TV zich helemaal uit waarna deze weer opnieuw aangaat/opstart.
[/quote
Klopt. Ik kan de TV alleen in standby zetten via de AB. Een reboot kan door de aan/uit knop ingedrukt te houden, maar echt uit ...en uit blijven..is dat mogelijk zonder stekker eruit?

eduard

Citaat van: Cobraatje op juni 25, 2016, 06:51:21


De vervangende tv blijkt niet nieuw te zijn maar 1351 uren op de teller te hebben en 87x aangezet te zijn.
Kan dit zo maar of heb je recht op een nieuwe tv?


1350uur en 87 keer aan klinkt mij als een show room model. Ik zou zeggen dat deze 3 maanden in de winkel heeft gestaan.
Is dit een tijdelijke vervanging of permanent. Volgens mij heb je bij garantie problemen recht op een nieuwe? Maar ik ben geen jurist.

Succes

Eduard

Cobraatje

Bedankt!
De bedoeling is permanent.
Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens.
Komt bij dat Selectro, i.o van Sony de tv vervangen, heeft aangegeven dat de vervanging om een nieuwe tv ging.

Het is allemaal erg vreemd gegaan en ik heb er een zeer onprettig gevoel aan over gehouden.
Bij de omruiling van de tv heb ik de vervangende tv direct gecheckt en de techneut van Selectro zag de banding ook en ging direct bellen naar kantoor.
Toen moest hij nogmaals bellen waar ik niet bij was, vanuit zijn auto, en na ca. 20 minuten bellen was de tv opeens binnen de norm.

Ik heb bedrijf waar ik de tv gekocht heb, nu in gebreke gesteld en verzocht om binnen 14 dagen met een oplossing te komen.
Ik moet zeggen ik wissel regelmatig van tv en heb wel vaker wat met een tv gehad. Dit werd altijd keurig opgelost.
Ik heb bij Samsung en Panasonic nog nooit iets dergelijks meegemaakt als nu met deze Sony.

Als iemand weet hoe het juridisch zit met de rechten bij een vervangende tv, dan hoor ik dat graag.
Ik kan er ook via google weinig over vinden.

The Forest Stars

Ik neem aan dat je die uren in het service menu hebt gechecked? Heb je hier ook de code voor, kan ik mijn "nieuwe" scherm straks ook controleren 😎

Cobraatje

#136
Zekers, druk achtereenvolgend snel op de afstandbediening:
I+
5
Volume -
Power

Je krijgt dan het scherm wat in de bijlage staat.

papaleo

#137
Ik heb juist hele goede service ervaringen met Sony,tot 2x toe werd mij een nagelnieuwe KD-75x9405c thuis bezorgt en opgehangen...

Leuke bijkomstigheid was ook nog dat Sony bij mijn eerste TV een actie had lopen dat je een Soundbar of Subwoofer vor 50% van de prijs erbij kon krijgen...heb toen de sub aangeschaft.
Bij de levering van de tweede TV liep er een andere actie,nu kreeg je €500,- retour...,ook daar kon ik gebruik van maken  ::) maar goed dat terzijde  ;)

Inmiddels waren we een paar maanden verder,en ook werd de garantie termijn verschoven,dus heb ik ook een 4 tal maanden extra garantie....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Cobraatje

Fijn voor je dat je goede ervaringen hebt, ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen :-\.
Misschien is mijn tv te goedkoop voor een goede service.

papaleo

Lijkt me nu niet dat de prijs van een TV de mate van service bepaald...,tòch

Het kan niet zo zijn dat de winkel waar je jouw tv heb gekocht het (jouw) nieuwe exemplaar zelf heeft gehouden,en een showroom exemplaar uit z'n winkel aan jouw heeft gegeven??!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Forest Stars

#140
Goed om te horen Leo, dus dit is ook jou 2e scherm al, wat was het probleem?
Ik neem aan dat je probleem echt wel wordt opgelost, Cobraatje! Je moet het er zeker niet bij laten...
Ik ben inmiddels in het service menu gekomen, thanks! 126 uurtjes tot nu toe, waarvan de helft voetbal 😂😂 Ik neem aan dat mijn "vervanger" er straks niet meer dan een uurtje op heeft staan 😱

Cobraatje

Ga ik zeker niet doen.
Ik hoop op een fatsoenlijk oplossing maar een gang naar de geschillencommissie ga ik zeker doen als dat noodzakelijk is om mijn recht te halen.

Citaat van: papaleo op juni 26, 2016, 15:17:06
Lijkt me nu niet dat de prijs van een TV de mate van service bepaald...,tòch

Het kan niet zo zijn dat de winkel waar je jouw tv heb gekocht het (jouw) nieuwe exemplaar zelf heeft gehouden,en een showroom exemplaar uit z'n winkel aan jouw heeft gegeven??!
Ik weet het niet, maar je zoekt een verklaring voor deze behandeling.

Hoewel de ektronicaketen uit o.a Veen vanwege het zeer trage reageren en slecht meedenken voor een oplossing zeker niet de schoonheidsprijs verdiend, denk ik dat niet. Selectro voert alleen maar in opdracht van Sony uit en heeft de vervangende tv vanuit Sony ontvangen.

papaleo

Citaat van: The Forest Stars op juni 26, 2016, 15:26:56
Goed om te horen Leo, dus dit is ook jou 2e scherm al, wat was het probleem?


Mijn 1e scherm had rechts onder in de hoek 3 dode pixels....,geen cluster maar 3 apparte.

Al was het vanaf kijk afstand niet waarneembaar,en viel het binnen de 'norm' van 7 dode pixels welke zo goed als in het center van het scherm zou moeten zitten heb ik toch een nieuw scherm gekregen,dit had ik in de aankoop,met de winkel en na goedkeuring van Sony 'zwart op wit' gekregen.

Ik had tevens (op papier) afgedwongen dat er kwa uniformiteit géén DSE, vertical,color banding,blooming aanwezig mochten zijn welke in mijn ogen (te) storend zouden zijn....zou dit dus niet naar mijn tevredenheid zijn werd mijn tv omgeruild voor een nagel nieuw exemplaar.
Teven zou mijn model met zekerheid de HDR update moeten krijgen,zou dit niet het geval zijn ( op dat moment destijds wist eigenlijk nog niemand zeker of dat dit zou gaan gebeuren) kon ik mijn exemplaar of retourneren of ik kon de opvolger nemen.

Maw ik had op heel veel fronten de touwtjes in eigen hand..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Forest Stars

Dan wilde ze wel heel graag verkopen Leo, of ben je zo overtuigend  :clapping: Ik hoop dat ik een iets beter exemplaar mag ontvangen. Die man met de schijnwerper die geheime codes staat te seinen mag wel ietsje minder.....zo ervaar ik het Banding op mijn scherm tijdens sommige panning shots bij het voetbal :baaa:

Richard70…

Zojuist wezen kijken bij de xd 9305 en de xd 8505 65 inch
Verschil is 1000€ maar ik zie eigenlijk geen verschil.design iets met led en geen muurbeugel.
Iemand die deze 2 ook vergeleken heeft? Anders is de keuze snel gemaakt :D
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Vraag me ook af of het verschil groot zal zijn tegenover mijn huidige lg60pv250.
De demo's die ik gezien heb zien er verbluffend mooi uit, ook de 4K demo van de UEFA .
Maar hoe is dit bij normale tv uitzendingen? Moet ik zeggen dat mijn lg wel enorm spiegelt als er licht op schijnt. Dat was bij de Sony minder
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Crownfire

Weinig verschil idd. Design is anders en ik dacht dat de processor van de smart tv functie langzamer is. Beeld is exact hetzelfde.

Richard70…

Heb met de man van Sony ze naast elkaar bekeken en wij konden qua design ook geen verschil zien
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Corne H

#148
Design is volgens mij exact gelijk, behalve het randje om de tv. 9 serie heeft een gouden, 8 serie een zilveren. Er is wel verschil in techniek, de 9305 heeft een dubbele rij leds en slim backlight drive, hetgeen resulteert in betere kleuren en contrast en betere egaliteit. Ik kon goed verschil zien bij een lichte achtergond, bij een volledig wit scherm is het verschil erg groot (maar ja die komen niet zoveel voor).

Richard70…

Gisteren de knoop doorgehakt en de Sony 65Xd9305 gehaald.  ;D
Het enige wat ik nu niet voor elkaar krijg is on geluid vd tv naar de denon te krijgen
Voorheen deed ik dat via de humax, en nu via de ci module
Wil dat dat gewoon via de arc HDMI gaat , maar dat lukt me nog niet. Via toshlink lukt het wel maar het zou toch ook via HDMI moeten kunnen? Hier toevallig gebruikers die dat wel voor elkaar gekregen hebben
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.