Panasonic DMP-UB900

Gestart door papaleo, april 30, 2016, 10:36:04

Vorige topic - Volgende topic

TopGun2010

De 900 gekocht voor 510 euro via Amazon.de. Je krijgt ook nog eens 75 euro retour via Panasonic.de. Dus totaal 435!! Koopje

Sent from my iPad using Tapatalk HD
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

papaleo

Citaat van: TopGun2010 op januari  2, 2017, 10:59:51
De 900 gekocht voor 510 euro via Amazon.de. Je krijgt ook nog eens 75 euro retour via Panasonic.de. Dus totaal 435!! Koopje

Ja,dat is 'geen geld' voor deze machine,daar krijg je geen spijt van....gefeliciteerd!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Sonic Circle

Ik heb bij mijn locale Hifi dealer hier in Finland mijn Oppo BDP-83 ingeruild voor de DMP-UB900 en wat bijbetaald ;). Kreeg bijna € 200 terug voor mijn Oppo dus dat was fijn. Uiteindelijk rond de € 500 betaald en kreeg er nog nog wat extraatjes bij (langere high speed HDMI kabel en UHD film).

TopGun dat is een heel nette prijs! Geldt die actie alleen in Duitsland? Op Panasonic.com/fi zie ik niks over een cash-back helaas.

TopGun2010

Citaat van: Sonic Circle op januari  2, 2017, 12:42:00
Ik heb bij mijn locale Hifi dealer hier in Finland mijn Oppo BDP-83 ingeruild voor de DMP-UB900 en wat bijbetaald ;). Kreeg bijna € 200 terug voor mijn Oppo dus dat was fijn. Uiteindelijk rond de € 500 betaald en kreeg er nog nog wat extraatjes bij (langere high speed HDMI kabel en UHD film).

TopGun dat is een heel nette prijs! Geldt die actie alleen in Duitsland? Op Panasonic.com/fi zie ik niks over een cash-back helaas.

Ja, alleen Duitsland. Dank papaleo!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

Sonic Circle

Mijn eerste indruk is zeer positief. Via de PS4 Pro en de Samsung Smart Apps had ik al een aardige indicatie van hoe goed 4K eruit kan zien, met o.a. Uncharted 4 dat 4K/HDR weergeeft. Zelfde met Netflix waar wat series op 4K/HDR kunnen worden gespeeld en ook Youtube met schitterende 4K/HDR films. Ik heb sinds eind november de Samsung 65KS8000 tv en de Oppo BDP-83 wist daar ook met BD een prachtig plaatje op te laten zien. Vooral Gravity vond ik erg indrukwekkend.

En toen sloot ik vrijdagavond mijn nieuwe UB-900 aan en veranderde dat mijn hele beleving van mooi beeld en beleving vanuit mijn nieuwe tv en surround versterker (Yamaha RX-A1060). Wow.

Beeld
De Ultra HD disk van X-Men Apocalypse was de enige die ik in de winkels zo snel kon vinden met een werkelijke 4K transfer. De HDR doet goed zijn werk en de scenes waar ik doorheen ben "gebladert" combineerden een enorme hoeveelheid detail met een waanzinnige dynamiek. In donkere scenes waarin ook fel licht aanwezig is knalt het van het scherm. Het beeld is enorm 3D, zonder dat ik 3D brillen hoef te gebruiken. Erg scherp, maar vooral enorm filmisch. En hoe materiaal weer wordt gegeven is van een heel andere klasse dan voorheen. Metaal, textiel, huid, of asfalt op de weg. Alles is haarscherp maar ook tastbaarder.

Daarna Netflix ingesteld. Wow, wat geeft dat een filmisch beeld nu! Op de PS4 Pro ziet het er echt wel goed uit, maar dit is van een andere klasse. Ondanks dat alles erg scherp is, voelt het toch heel natuurlijk en zacht? aan. Lastig uit te leggen. Maar de diepte in het beeld, de dynamiek, de filmische look en dat gecombineerd met scherpte. Prachtig.

Toen Lucy op BD (helaas heb ik de 4K versie nog niet). Super hoe goed de upscaling daarin zijn werk doet. Super strak beeld, waanzinnige dynamiek en enorm filmisch. Kleuren zijn diep, rijk maar toch erg natuurlijk. Gedurende de hele film viel mijn kaak steeds weer even open.

Audio
Dan het geluid: hier ook diverse tests gedaan. Het geluidsbeeld is wat hoger dan met de Oppo. Het komt ook wat meer over je heen in surround. Stemmen komen nu "vanuit" de TV ipv het iets plaatsbaardere geluidsbeeld met de Oppo uit de speakers links/rechts en de center eronder. Zelfde met het geluid uit de surrounds; hier ervaren we nu duidelijker geluid van achteren en ook zijkanten vandaan, dan van links/rechts. De surround bubble is nu dus nog homogener geworden. Dit is wel een veel subtielere verandering dan in het beeld.

Al met al zeer tevreden met deze upgrade. Omdat de Oppo een flink stevige jongen is en de Panasonic toch wat meer plastic en een stuk lichter is gebouwd had ik vooral over het audio deel mijn twijfels. Die zijn nu weggenomen.

Wat een monsterlijk ervaring biedt de UB-900!

papaleo

Wederom weer een tevreden gebruiker...,veel kijkplezier !
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Sonic Circle

Na een paar dagen ben ik alleen maar enthousiaster geworden.

Netflix is super filmisch en fijn om te zien en horen nu. Echt meer beleving dan vanuit de PS4 pro waarbij ik zeker geen films wilde kijken, maar dan liever de BD of evt nu UHD disc had willen kijken.

Dit had ik niet verwacht! Natuurlijk heeft disc nog de voorkeur, maar de Netflix ervaring is nu ook zeer goed. Ook qua audio valt dat niet tegen. Al merk je daar wel meer verschil.

Eigenlijk al mijn upgrades van de afgelopen maand sluiten nu perfect op elkaar aan. 0 problemen gehad met de Pana nog! Dikke aanrader.

TopGun2010

Komt morgen binnen, ben benieuwd!

TopGun2010

Binnen! Vanavond eens testen. Papaleo, waar staat de Amazon app? Kan hem echt niet vinden.

papaleo

Citaat van: TopGun2010 op januari  7, 2017, 19:00:16
Binnen! Vanavond eens testen. Papaleo, waar staat de Amazon app? Kan hem echt niet vinden.

:pompom: :pompom: feli  :popcorn:

:nopompom: :nopompom: die zit nog niet op de Panasonic...

Zal wel in de volgende fw update tevoorschijn gaan komen...,hou deze link in de gaten daar zie als eerste of er nieuwe sw/fw is.

http://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/bd/download/ub900/ub900_euro.html

papaleo

Die wie een UB900 bezitten zitten denk ik wel eens te dubben/stoeien welke Chroma(subsampling) instelling je nu gaat/wil kiezen...4:2:0 , 4:2:2 of toch 4:4:4  :crazy:
Op de huidige/meeste software die voorhanden is zal je nog niet zo snel 4:4:4 tegenkomen.
Ik heb hier een interessant filmpje voor die wie het wel eens uitgelegd wil hebben,en het is ook nog eens laag drempelig...dus goed te volgen.

http://youtu.be/7JYZDnenaGc

TopGun2010

Dank! Wel vreemd dat er geen Amazon op zit, staat namelijk als app op de doos!

Edit, lees net dat je hem op land Duitsland moet instellen om de Amazon app te downloaden, Panasonic heeft nog geen update gedaan in zijn systeem dat ook nl Amazon heeft.

TopGun2010

In de app instellingen kun je hem op Duitsland zetten en dan heb je inderdaad de Amazon app MET ineens redelijk veel 4K titels! Netflix hdr werkt super goed. YouTube werkt niet lekker, wel 4K maar enorm lange opbouw naar goede kwaliteit. Uhd films, top!

papaleo

Citaat van: TopGun2010 op januari  7, 2017, 23:38:43
In de app instellingen kun je hem op Duitsland zetten en dan heb je inderdaad de Amazon app MET ineens redelijk veel 4K titels! Netflix hdr werkt super goed. YouTube werkt niet lekker, wel 4K maar enorm lange opbouw naar goede kwaliteit. Uhd films, top!

Oke thx voor de tip.

Er komt een mooie feature aan welke ook al is geïmplenteerd op de 2 nieuw uit te komen goedkopere modelen van Panasonic die later uitgebracht gaan worden,de UB300/400
Deze feature zal tzt met een firmware update ook voor UB700 en UB900 te krijgen zijn.

'What Panasonic engineers have designed is very clever: they will first convert the input YUV signal to linear RGB before applying gain adjustments, therefore raising the brightness of hard-to-see dark detail for bright-room viewing, yet without degrading the image even when the scene cuts to a brighter one. The company is planning to add these useful features to the already launched UB900 and UB700 via a firmware update in the future.'

Voor het complete verhaal zie ;
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-ub400-201701044398.htm

TopGun2010

papaleo

Citaat van: TopGun2010 op januari  7, 2017, 20:30:28
Dank! Wel vreemd dat er geen Amazon op zit, staat namelijk als app op de doos!

Edit, lees net dat je hem op land Duitsland moet instellen om de Amazon app te downloaden, Panasonic heeft nog geen update gedaan in zijn systeem dat ook nl Amazon heeft.

Done...,en inderdaad veel UltraHD aanbod,maar niet alle titels die in het uhd rijtje staan werken!?
'This video is currently unavailable to watch in your location'
En hier zijn (natuurlijk) geen NL subs voorhanden.... :-\

papaleo

Ik weet niet of dat ik dit al eens gemeld had...
Wil je Netflix in HDR bekijken dan mòèt de speler wel ingesteld staan op 4K(50p/60p)4:4:4 anders krijg je alleen maar het UltraHD signaal te pakken.

TopGun2010

Je kunt met de groene knop de Prime selectie aanzetten, anders zitten er inderdaad ook betaalde versies tussen. Man in the High Castle lijkt mij wel wat! Heb inderdaad de juiste instelling, Netflix met hdr

Weinig nl subs, helaas. Maar soms is het met de Engelse aan ook goed te doen.

Fox

vraag..

Audio
Dan het geluid: hier ook diverse tests gedaan. Het geluidsbeeld is wat hoger dan met de Oppo. Het komt ook wat meer over je heen in surround. Stemmen komen nu "vanuit" de TV ipv het iets plaatsbaardere geluidsbeeld met de Oppo uit de speakers links/rechts en de center eronder. Zelfde met het geluid uit de surrounds; hier ervaren we nu duidelijker geluid van achteren en ook zijkanten vandaan, dan van links/rechts. De surround bubble is nu dus nog homogener geworden. Dit is wel een veel subtielere verandering dan in het beeld.

Hoe kan de aangeboden bitstream gelezen vanaf een schijf en verwerkt door de receiver verschillen in geluidskwaliteit?

Beide spelers werken toch alleen als digitaal transport naar de receiver ...

TopGun2010

Denk dat er toch enige bewerking in het geluid zit, geen idee hoe!

Sonic Circle

Citaat van: Fox op januari  8, 2017, 11:33:53
vraag..

Audio

Hoe kan de aangeboden bitstream gelezen vanaf een schijf en verwerkt door de receiver verschillen in geluidskwaliteit?

Beide spelers werken toch alleen als digitaal transport naar de receiver ...

Inderdaad het is gewoon via bitstream. Zal vanavond nog eens testen of een BD op mijn PS4 Pro en daarna UB900 exact dezelfde audio beleving geven, met exact dezelfde HDMI kabel naar exact dezelfde poort op de Yamaha receiver. Dit had ik voor inruil van mijn Oppo al gedaan met de BD van Gravity in zowel mijn PS4 Pro en de Oppo en daar won de Oppo het ook in mijn beleving :).

In jouw ogen zou een CineMike gemodificeerde UB900 via bitstream dezelfde audio weergave geven als een Lidl € 50 BD speler via bitstream? Om eerlijk te zijn ken ik de techniek onvoldoende om je een inhoudelijk antwoord te geven. Kan alleen mijn waarneming hier delen.

Ik heb een Nespa waarmee ik mijn CD's en muziek DVD's heb bewerkt. Ondanks dat dezelfde 1-en en 0-en via mijn Oppo werden uitgestuurd klonken ze na behandelijk toch zeer duidelijk opener en levendiger. Zelfs een kennis die natuurkunde heeft gestudeert aan de universiteit en me 3x garandeerde dat dit geen enkel verschil zou opleveren moest na een blinde test toegeven een duidelijk verschil te horen tussen wel of niet behandeld.

Leuk om nog eens uit te proberen met PS4 en dan Panasonic. Misschien zit ik er wel naast en is het de roze bril die mijn aankoop moet rechtvaardigen wel wat dit heeft veroorzaakt in mijn waarneming. I'll be back!

TopGun2010

Bij een top hifi winkel heb ik een keer een foutenteller gezien voor het lezen van cd's, goedkoop versus high end, dit gaf een enorm verschil. De dacs kunnen hier goed mee omgaan maar hoe beter de stroom data hoe zuiverder het geluid.

Sonic Circle

Yes.

En hoe zit het dan met bitstream vanuit een €50 BD player of bv een Pana UB900? Daar zou theoretisch geen verschil in kunnen zitten?

Fox

We hebben het hier over een bitstream over de HDMI en niet over PCM via SpDif of coax.

Het zou gewoon vreemd zijn als er een klank en plaatsing verschil zou zijn tussen de Oppo en Panna bij alleen een bitream transport.
....

Citaat van: TopGun2010 op januari  9, 2017, 10:54:31
Bij een top hifi winkel heb ik een keer een foutenteller gezien voor het lezen van cd's, goedkoop versus high end, dit gaf een enorm verschil. De dacs kunnen hier goed mee omgaan maar hoe beter de stroom data hoe zuiverder het geluid.

Sonic Circle

Klopt daar hebben we het over. Bitstream over HDMI. Klankverschil was er niet, wel verschil in ruimtelijkheid.

Het kan overigens zijn dat de Oppo niet op bitstream stond ingesteld toen ik op mijn nieuwe receiver luisterde en vlak voordat ik hem inruilde. Die combi heb ik maar heel kort gehad. Ik was meer met het instellen van mijn receiver bezig dan met mijn Oppo die ik al jaren had.

De Oppo was daarvoor op mijn stereo versterker aangesloten via Optisch => RCA, dus best mogelijk dat hij op PCM stond ingesteld.

Ik zal vanavond eens een test doen met PS4 pro - UB 900 beiden via Bitstream.