Panasonic DMP-UB900

Gestart door papaleo, april 30, 2016, 10:36:04

Vorige topic - Volgende topic

RobertVanWoerden

De nieuwe Oppo zal eind van dit jaar op de markt komen is de bedoeling.

Vik

**OPPO UHD**  :worship:

Let's pray for a happy  :xmas:

Citaat van: DVDmartinDVD op augustus  7, 2016, 15:09:13
Nu ik een paar UHD schijfjes gekocht heb, kriebel het toch Een speler te kopen.

Nu heb ik ervaring met een BD Panasonic speler (BDT 380) maar die viel qua geluid behoorlijk tegen.

Is de UB900 uit ander hout gesneden met het geluids kwaliteit via HDMI?
Ben natuurlijk behoorlijk verwend met de Pioneer LX88.

Is al bekend Waneer OPPO met zijn UHD speler op de markt komt.

Alvast bedankt
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Mediasluis

Vandaag krijg ik dan toch mijn nieuwe speler.
Ik zal wel nog laten weten of dit nu beter is.

4K@60fps 4:4:4 werkt hier inderdaad ook gweoon zeer goed, maar ik heb mijn speler bij de projectors staan met HDMI kabels van 1 meter die ik vooralsnog verwissel tussen de X5000 en RS500 (X7000) projectors.
Upscalen ziet er zeer goed uit.
Een UHD switcher met HDR moet nog komen.
Voorlopig gebruik ik de tweede 10 meter lange HDMI kabel van €300 onder mijn vloer naar de Videomuur nu louter als Audio toevoer. (zonde maar het is nu even zo)

Van de Oppo verwacht ik iets geweldigs en kan bijna niet wachten, vooral ook qua audio.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

beeld kan wel doorgegeven worden vraag is alleen of de kwaliteit optimaal is door de grote datahoeveelheid die je nutteloos door een kabel gooit.

Tevens weet je niet wat de projector ermee doet qua bewerking, bij veel projectoren worden bijvoorbeeld bepaalde bewerkingen standaard uitgesloten bij incompatibele signalen. Tevens kan het zijn dat de projector naar beneden converteer en daarna weer omhoog, 444 is gewoon geen standaard.

Ik raad iedereen daarom ook aan om vooral met kleur overgangen en fijne resolutie te testen je kan soms voor flinke verrassingen staan.

422 geeft inderdaad soms betere resultaten maar dit is erg afhankelijk van gebruikte speler en projector
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Ben benieuwd hoe mijn/de VW500 hier mee omgaat,ben nog niet in de gelegenheid geweest om dit 'goed' te testen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Mediasluis

Ik heb de nieuwe speler weer staan, maar toch weer hetzelfde probleem met het stoppen in bepaalde scenes.
Nu zie ik dit op Fora ook verschijnen en is dus niet onbekend bij Panasonic.
Ze zijn er wel steeds mee bezig gezien de FW's die uitkomen, ook voor het vloeiend afspelen zijn bedoelt.
We moeten het er even mee doen tot er een nieuwe UHD speler op de markt komt.

Over het YCbCr 4:2:0 of 4:4:4.
Je hebt helemaal gelijk Frank, maar het lijkt erop alsof Panasonic zich bij deze speler meer geconcentreerd heeft op 4:4:4 12Bit.
Heb je deze speler zelf ook in gebruik?
Over lange kabels zul je inderdaad ook wel moeten, want het komt anders niet aan over langere afstand, maar als je de speler naast je JVC DLA X5000/X7000 hebt staan, en met een korte HDMI hebt bevestigd, dan ziet het er met de instelling op YCbCr 4:4:4 op deze projectors mooier uit.
Ook voor het upscalen van Blu-Ray.
Het jammere is dat je niet zomaar kunt oversschakelen en het zo dan meteen kunt vergelijken.
Je moet de film stoppen en het menu ingaan en het eigenlijk vanuit je geheugen steeds vergelijken en de wachttijd ertussen,... pffft, die helpt hier niet bij.
Je zult dit wat vaker als 1 keer moeten doen en je zit op hele kleine dingen te letten.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Vik

Bij welke film ervaar jij dit probleem? Ik heb hier namelijk nog niets over vernomen.

Citaat van: Mediasluis op augustus 10, 2016, 23:03:30
Ik heb de nieuwe speler weer staan, maar toch weer hetzelfde probleem met het stoppen in bepaalde scenes.
Nu zie ik dit op Fora ook verschijnen en is dus niet onbekend bij Panasonic.
Ze zijn er wel steeds mee bezig gezien de FW's die uitkomen, ook voor het vloeiend afspelen zijn bedoelt.
We moeten het er even mee doen tot er een nieuwe UHD speler op de markt komt.

Over het YCbCr 4:2:0 of 4:4:4.
Je hebt helemaal gelijk Frank, maar het lijkt erop alsof Panasonic zich bij deze speler meer geconcentreerd heeft op 4:4:4 12Bit.
Heb je deze speler zelf ook in gebruik?
Over lange kabels zul je inderdaad ook wel moeten, want het komt anders niet aan over langere afstand, maar als je de speler naast je JVC DLA X5000/X7000 hebt staan, en met een korte HDMI hebt bevestigd, dan ziet het er met de instelling op YCbCr 4:4:4 op deze projectors mooier uit.
Ook voor het upscalen van Blu-Ray.
Het jammere is dat je niet zomaar kunt oversschakelen en het zo dan meteen kunt vergelijken.
Je moet de film stoppen en het menu ingaan en het eigenlijk vanuit je geheugen steeds vergelijken en de wachttijd ertussen,... pffft, die helpt hier niet bij.
Je zult dit wat vaker als 1 keer moeten doen en je zit op hele kleine dingen te letten.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

J.A.F._Doorhof

Ik heb de speler ook staan.
Je kan toch gewoon met testpatronen zien wat er gebeurt ?
Je moet dat niet met films doen, gewoon een paar sweep patronen, verlopen en fijn detail test patronen, en klaar :D
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

Citaat van: vik op augustus 10, 2016, 23:09:34
Bij welke film ervaar jij dit probleem? Ik heb hier namelijk nog niets over vernomen.

Het zijn wel de films die mijn kinderen vaak pakken en veel bekijken.
Gisteren bv. Mirror Mirror op 2 plaatsen.
Het gekke is dat mijn Oppo deze scenes dan wel goed afspeelt.
Het is niet op alle Blu-Ray's hoor, want Kung Fu Panda deed het weer perfect.

Ik kijk zelf momenteel eigenlijk niet zo veel films.
Vanwege de vakantie en daardoor ook de vele her-kalibraties die nu gedaan worden, kijk ik 's avonds liever even niet naar mijn schgerm en ga liever gezellig weg hahaha.

Raymen

Ik wil hem anders wel inspelen voor je hoor  ;D :pompom:
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Koiboy

Mijn speler had de klacht dat de gebruikersinterface niet meer verscheen en de Internetverbinding niet meer beschikbaar was.
Als gevolg daarvan was ook het instellingenmenu niet langer bereikbaar.
Ik heb de speler daarna 24 uur losgekoppeld van lichtnet en projector, zonder resultaat.

Het apparaat werd vervolgens nagekeken door Panasonic, men heeft geen afwijking kunnen constateren.
Momenteel doet de speler weer alles waarvoor hij bestemd is: schijfjes afspelen, foto's tonen, Internet toegang, instellingenmenu.
'Eind goed, al goed' hopelijk blijft het een eenmalig verschijnsel.

De Audioquestkabel naar mijn projector is 12 meter lang. De handshake kwam direct tot stand.
Ik kan in mijn woning lastig de wellicht nog iets betere beeldkwaliteit vergelijken door gebruik van een heel korte kabel.
Het is voor mij geen alternatief zijn door de vaste plaatsen van speler en projector.
Idealiter zie je verschillen door twee simultaan werkende opstellingen in een optimaal verduisterde ruimte: werk aan de winkel voor de verkopers!

Vik

Ja het kan best zijn dat het titel afhankelijk is. Lijkt dan echt een software issue bij de Panasonic als de Oppo die wel goed afspeelt.

Citaat van: Mediasluis op augustus 11, 2016, 09:14:04
Het zijn wel de films die mijn kinderen vaak pakken en veel bekijken.
Gisteren bv. Mirror Mirror op 2 plaatsen.
Het gekke is dat mijn Oppo deze scenes dan wel goed afspeelt.
Het is niet op alle Blu-Ray's hoor, want Kung Fu Panda deed het weer perfect.

Ik kijk zelf momenteel eigenlijk niet zo veel films.
Vanwege de vakantie en daardoor ook de vele her-kalibraties die nu gedaan worden, kijk ik 's avonds liever even niet naar mijn schgerm en ga liever gezellig weg hahaha.

Mediasluis

Citaat van: vik op augustus 11, 2016, 20:51:30
Ja het kan best zijn dat het titel afhankelijk is. Lijkt dan echt een software issue bij de Panasonic als de Oppo die wel goed afspeelt.
Het zal wel met firmware updates te verhelpen zijn.
Mijn Oppo 93EU weigert ook wel eens een film af te spelen en dat heeft ook te maken met het feit dat ik hem niet meer kan updaten. Hij speelt met de firmware die ik nu heb nog ISO-films af alsof je de blu-ray zelf in de speler hebt zitten en dat is goud waard. Na een volgende update ben ik dat meteen kwijt.
De films die hij weigert, speel ik dan weer af in de PS4.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 11, 2016, 02:02:26
Ik heb de speler ook staan.
Je kan toch gewoon met testpatronen zien wat er gebeurt ?
Je moet dat niet met films doen, gewoon een paar sweep patronen, verlopen en fijn detail test patronen, en klaar :D

Mag ik vragen hoe jij zulke UHD patronen afspeelt met deze Panasonic speler Frank?
Voor zever ik weet kun je in UHD alleen de patronen afdraaien die op de Sony UHD films staan en daar heb je niet zoveel aan.
UHD Testpatronen zijn via USB voor zover ik weet nog niet met de firmware van nu af te spelen met deze Panasonic player.
Dat komt waarschijnlijk wel in Oktober.

J.A.F._Doorhof

Ik kan met de generator die signalen er heen sturen.
Maar in feite kun je in Photoshop gewoon patronen aanmaken en die afspelen via de mediaplayer functie van de speler.
Custom installer

Koiboy

Vandaag 1 september is er weer een firmware update beschikbaar, versie 1.22

Verbeteringen zijn:
- Playability of Blu-ray Disc™
- MKV file compatibility

Raymen

Even iets anders
De panasonic ondersteund mkv over streaming toch

Hoe ziet dat eruit is dat goed, werkt dat ook een beetje
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Raymen

Niemand hier iets zinnigs over te zeggen

papaleo

Citaat van: Raymen op september  4, 2016, 11:17:06
Niemand hier iets zinnigs over te zeggen

Kwam hier weer ff kijken en zag je vraag....

Ik gebruik de ub900 zeker niet voor (film) streaming....,maar van wat ik gezien/bekeken heb is dit niet om voor naar huis te schrijven...
Wat deze speler uitstekend doet is BD/UHD fysieke schijfjes afspelen...  ;)

'Btw er is ook weer nieuwe firmware 1.50 voorhanden'
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Firmware 1.50 improvement;

29/Sep/2016 Ver 1.50 Netflix HDR support

papaleo

Firmware 1.51 is ota

Maar staat nog niet op de oficiele site...word wellicht later bijgewerkt.
http://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/bd/download/ub900/ub900_euro.html

Van wat ik er over gevonden heb is er nu support voor MP4 encodés en HEVC format

papaleo

Citaat van: papaleo op oktober  2, 2016, 14:43:33
Kwam hier weer ff kijken en zag je vraag....

Ik gebruik de ub900 zeker niet voor (film) streaming....,maar van wat ik gezien/bekeken heb is dit niet om voor naar huis te schrijven...
Wat deze speler uitstekend doet is BD/UHD fysieke schijfjes afspelen...  ;)

'Btw er is ook weer nieuwe firmware 1.50 voorhanden'

Ook dit is 'nu' sterk verbeterd...,en met nu bedoel ik dat ik dit nog niet eerder was tegengekomen in het menu.
Onder het kopje 'Thuisnetwerk' heb je nu niet alleen de opties DLNA-Clien,Miracast en Media Renderen...,bij deze opties was het beeld vertekend en de kwaliteit bagger,nu is er de optie 'Netwerk Station' bij gekomen en kan je direct een verbinding maken in je netwerk met je NAS,en het beeld/geluidwelke je op deze manier verkrijgt is op het eerste oog super mooi  :worship:

Edit,

Mmmm,heb op mijn NAS een map met 4K_UHD films,maar wanneer ik een van deze films via de UB900 wil af spelen krijg ik een popup met de tekst  'Geen weergave mogelijk / Video resolutie word niet ondersteund'
Beetje vreemd tòch,dat òp een 4K speler de resolutie van 4K content (nog) niet word ondersteunt...
Wellicht in een andere/volgende firmware update?!

papaleo

Citaat van: papaleo op oktober 28, 2016, 09:48:03
Firmware 1.51 is ota

Maar staat nog niet op de oficiele site...word wellicht later bijgewerkt.
http://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/bd/download/ub900/ub900_euro.html

Van wat ik er over gevonden heb is er nu support voor MP4 encodés en HEVC format

Yep,is nu officieel...

muzikant

dank u ,
ik had gezien dat bij panasonic.de er een  Cashback-Aktion is,
75 euro voor de dmp-ub 900
50 euro voor de dmp-ub  740
moest ik de speler in Duitsland aankopen werkt Netflix dan zonder probleen in België/Nederland?

TopGun2010

Is de ub900 een goede mediaspeler?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

papaleo

Niet dat ik deze daarvoor gebruik,want daar gebruik ik een 'echte' mediaplayer voor, maar met een UB900 kan je goed uit de voeten als je niet ook een mp hebt voor dit doel,zeker na de laatste fw update is er nu ook support voor HEVC MP4 files...hoe die daar in de praktijk mee omgaat weet ik niet want dat heb ik nog niet getest.
Ik zal daar de aankomende week eens mee gaan stoeien...

Citaat van: TopGun2010 op december 18, 2016, 21:29:33
Is de ub900 een goede mediaspeler?