Review van de JVC DLA-RS400 / DLA-X5000 Zeer uitgebreid met foto's en metingen

Gestart door Mediasluis, april 25, 2016, 20:21:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: Kjelt op november 10, 2016, 18:05:55
Meestal is het vermogen van de lamp in eco mode rond de 70 a 80% van het nominale vermogen.
En met nominaal vermogen bedoel je het vermogen (265W) van de lamp? Want dan heb je natuurlijk ook nog de elektronica, koeling, etc.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DVDmartinDVD

Om de RS400 nieuwe firmware te voorzien heb ik een USB naar rs232 verloop nodig.

Kan je elke willekeurige verloop kopen?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bmateijsen

Citaat van: DVDmartinDVD op november 11, 2016, 17:27:19
Om de RS400 nieuwe firmware te voorzien heb ik een USB naar rs232 verloop nodig.

Kan je elke willekeurige verloop kopen?

Zolang deze maar wel ondersteund wordt door het OS (windows waarschijnlijk) wat je gebruikt op de computer.

DVDmartinDVD

Citaat van: bmateijsen op november 11, 2016, 17:28:19
Zolang deze maar wel ondersteund wordt door het OS (windows waarschijnlijk) wat je gebruikt op de computer.

Ik heb een Windows 10 pc
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Nee!!

Ik zal de juiste morgen even posten. Je kan het verkloten als je de verkeerde hebt.

Lees dit topic even door Martin:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=158814.msg2949380#msg2949380

Citaat van: DVDmartinDVD op november 11, 2016, 17:27:19
Om de RS400 nieuwe firmware te voorzien heb ik een USB naar rs232 verloop nodig.

Kan je elke willekeurige verloop kopen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Deze werkt :

http://www.expansys.nl/keyspan-high-speed-usb-seriele-adapter-121827/

Wel even onthouden dat het altijd op eigen risico is.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Koiboy

Bedankt voor de reacties op mijn vraag over stroomverbruik in eco-mode.

Kjelt

Citaat van: HTip op november 11, 2016, 07:54:59
En met nominaal vermogen bedoel je het vermogen (265W) van de lamp? Want dan heb je natuurlijk ook nog de elektronica, koeling, etc.
Correct ik heb het alleen over het lampvermogen dat afgegeven wordt door de driver.

HTip

Citaat van: Kjelt op november 14, 2016, 10:44:37
Correct ik heb het alleen over het lampvermogen dat afgegeven wordt door de driver.
Kan het dan kloppen dat het totaal opgenomen vermogen dan (380-265)+(70%*265)=ca. 300W is?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Ja dat kan dan kloppen, makkelijkste is de projector even aan een powermeter te hangen en de lamp van high naar eco om te schakelen dan weet je het precies, die dingen kosten twee tientjes ofzo.

Mediasluis

Nu met de end-of-life actie, gaan steeds meer klanten voor de ongekalibreerde versie om de prijs nog verder te drukken, vaak met het idee om de projector zelf af te stellen.
Nu hoor ik soms ook klachten over een minder goede detaillering in het zwart bij donkere scenes.
Dit heeft toch echt te maken met een goede afstelling.
De ISF-kalibratie is er niet voor niets en brengt deze projectors naar een veel hogere standaard.
De extra eind controle, perfecte afstelling voor het beeld in de ISF-standaard, maar ook voor het 3D en 4K-UHD/HDR en niet te vergeten, de her-kalibraties die je projector weer in nieuwstaat terugbrengt, zodat je over een veel langer termijn een prachtig product hebt, maakt deze extra uitgave voor de ISF-service versie meer dan de moeite waard.
Je zit met deze projectors al op een dusdanig hoog niveau dat je jezelf kunt afvragen, of het wel zo verstandig is om op de ISF-service te bezuinigen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

DVDmartinDVD

Citaat van: Mediasluis op november 16, 2016, 08:01:09
Nu met de end-of-life actie, gaan steeds meer klanten voor de ongekalibreerde versie om de prijs nog verder te drukken, vaak met het idee om de projector zelf af te stellen.
Nu hoor ik soms ook klachten over een minder goede detaillering in het zwart bij donkere scenes.
Dit heeft toch echt te maken met een goede afstelling.
De ISF-kalibratie is er niet voor niets en brengt deze projectors naar een veel hogere standaard.
De extra eind controle, perfecte afstelling voor het beeld in de ISF-standaard, maar ook voor het 3D en 4K-UHD/HDR en niet te vergeten, de her-kalibraties die je projector weer in nieuwstaat terugbrengt, zodat je over een veel langer termijn een prachtig product hebt, maakt deze extra uitgave voor de ISF-service versie meer dan de moeite waard.
Je zit met deze projectors al op een dusdanig hoog niveau dat je jezelf kunt afvragen, of het wel zo verstandig is om op de ISF-service te bezuinigen.

Misschien een gat in de markt voor je om voor hen kalibraties aan te bieden?
Kan positief werken voor toekomstige klanten.

Groet.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

HTip

Citaat van: Mediasluis op november 16, 2016, 08:01:09
Nu met de end-of-life actie, gaan steeds meer klanten voor de ongekalibreerde versie om de prijs nog verder te drukken, vaak met het idee om de projector zelf af te stellen.
Nu hoor ik soms ook klachten over een minder goede detaillering in het zwart bij donkere scenes.
Dit heeft toch echt te maken met een goede afstelling.
De ISF-kalibratie is er niet voor niets en brengt deze projectors naar een veel hogere standaard.
De extra eind controle, perfecte afstelling voor het beeld in de ISF-standaard, maar ook voor het 3D en 4K-UHD/HDR en niet te vergeten, de her-kalibraties die je projector weer in nieuwstaat terugbrengt, zodat je over een veel langer termijn een prachtig product hebt, maakt deze extra uitgave voor de ISF-service versie meer dan de moeite waard.
Je zit met deze projectors al op een dusdanig hoog niveau dat je jezelf kunt afvragen, of het wel zo verstandig is om op de ISF-service te bezuinigen.
^^

En zelfs met een ISF-gekalibreerde projector is er nog winst in de instellingen te behalen. Met name in de iris-afstelling (scherm- en ruimteafhankelijk) en de pixelcorrectie. En dat heb ik samen met mijn leverancier gedaan. Kost natuurlijk wel tijd, maar die vond het heel belangrijk dat ik tevreden was.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

J.A.F._Doorhof

Er is zeker markt voor, maar mensen snappen soms het nut niet.
Wij doen zeer veel calibraties voor andere bedrijven, en particulieren die hun projector ergens anders "goedkoper" gekocht hebben.
Achteraf blijkt het vaak toch een duurdere hobby te worden, bij nieuw geleverde projectoren krijgen klanten bij de meeste ISF dealers de projector en bv 4 hercalibraties, bij een losse projector praat je toch elke keer over 100-135.00 en dat tikt best aan.

Voor ons geldt eigenlijk dat we het bij de verkoop er gratis bij doen, maar dat we bij los verkochte projectoren dus gewoon wel de calibratie rekenen. En dat zal elke dealer doen neem ik aan. Anders kan je niet overleven.
Mensen die HEEL goedkoop een projector kopen doen dit vaak met een reden en dan past de calibratie er niet in, de meeste klanten die wij calibreren achteraf zijn eigenlijk altijd klanten die er LATER achter kwamen.

Paketten aanbieden heeft weinig zin, omdat ze dan VEEL goedkoper uitzien als ze de projector direct bij een ISF dealer kopen, tenminste bij de meeste dealers  (weet niet wat andere voor prijzen rekenen natuurlijk), maar wij hanteren bij de duurdere units bv eigenlijk altijd een scherpe prijs en gratis calibraties, en bij de zeer goedkope projectoren houden we vaak advies verkoop aan met gratis calibraties. Maar goed, informeer gewoon bij je dealer zou ik zeggen die geven je zeker een passend antwoord.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

Citaat van: DVDmartinDVD op november 16, 2016, 11:25:27
Misschien een gat in de markt voor je om voor hen kalibraties aan te bieden?
Kan positief werken voor toekomstige klanten.

Groet.

Dank je wel Martin.
Een losse ISF kalibratie is bij Mediasluis altijd mogelijk en hier wordt geregeld ook om gevraagd.
De reden dat Mediasluis alleen de JVC projectors zowel als ISF-service projector verkoopt alsook zonder ISF kalibratie, is omdat JVC zijn projectors niet beschermd zoals bv. Sony dit doet en JVC dus toestaat dat ze ongekalibreerd ook verkocht mogen worden. Dit omdat JVC vindt dat het zwartniveau zelf al indrukwekkend genoeg is en natuurlijk wel als eerste opvalt.
Uiteindelijk is dit niet zo verstandig vind ik, want elke Sony die je ziet zal er als de ISF-kalibratie goed gedaan is op en top uitzien, omdat deze ISF-gekalibreerd is en zo meteen reclame maakt voor zichzelf, gewoonweg omdat deze projector alles laat zien wat erin zit en het beeld optimaal weergeeft zoals het bedoeld is.
Uiteindelijk zijn er nogal wat JVC projectors verkocht zonder ISF-kalibratie met als gevolg, dat deze niet alles geven naar wat ze wel kunnen, ook voor 3D en zeker met 4K HDR.
Dit krijgt de gemiddelde JVC bezitter zelf niet voor elkaar.

Ook personen die denken even met een Spyder te gaan kalibreren missen buiten de kwaliteit van de meetapparatuur en het profilen van hun meter op een goede spectrometer dan toch zeker ook de ervaring, juist bij een JVC projector.
Op momenten dat je bv. tijdens de metingen even geen verschil in de uitslag ziet (iets wat ik eigenlijk alleen bij de JVC projectors zie) dat je bij het doen van de witbalance soms 3 stappen kunt doen met één van de RGB pots met name bij de offset en er op de meting niets lijkt te gebeuren (wat wel zo is) en dus visueel beoordeelt moet worden en je dus een keuze moet maken uit opgedane ervaring, zijn zo van die dingen die uiteindelijk resulteren dat ze met bv. de brightness te grote stappen gaan maken en zo bv. details verliezen in de donkere partijen, zoals je op fora wel leest, of het zwartniveau daarom juist maar te licht afstellen.

Met name als het op HDR aankomt zie je ze daar tot enorme uitersten gaan. Ook bij het alleen focussen op de helderheid bij de afstelling met een White Clipping Pattern, resulteert in een teleurstellend eindresultaat.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

DVDmartinDVD

Al iemand met de OPPO 203 en de JVC samen laten spelen?

Wat is het resultaat, is het te doen.

Ik zelf zit met een 106 inch scherm.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Mediasluis

Deze JVC Heeft een overvloed aan lichtopbrengst in Low Lamp Mode.
Een 106" scherm is voor deze projector zelfs nog klein hoor.
Voor 4K-Ultra HD met HDR zal dit een prachtig plaatje opleveren.
3D ziet er ook geweldig uit met deze combinatie.
De Oppo is gewoon een zeer goede speler en zal heel neutraal zijn werk doen. Je hoeft je dus geen zorgen te maken of die wel goed combineert.
De Samsung had in het begin nog wat problemen, maar dit is was met een firmware al opgelost.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Maro

Heeft iemand ervaring met de DLA-X9000 tov de X7000? Wil komend jaar een nieuwe beamer. Ik heb nu de Sony VPL-HW50ES.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Citaat van: DVDmartinDVD op december 26, 2016, 11:34:10
Al iemand met de OPPO 203 en de JVC samen laten spelen?

Wat is het resultaat, is het te doen.

Ik zelf zit met een 106 inch scherm.
Ik heb hem als demo (licht gemodificeerd) gehad en met een 110" scherm en 4K/HDR had mijn X7000 voldoende licht om een prachtig plaatje neer te zetten.Leuk detail, mijn gemodificeerde UD7007 gaf een net zo scherp beeld met dezelfde film in 2K/SDR.

Voor meer ervaringen staan er verslagen van 3 forumleden in mijn topic op pag 663.

Citaat van: Maro op december 26, 2016, 14:31:43
Heeft iemand ervaring met de DLA-X9000 tov de X7000? Wil komend jaar een nieuwe beamer. Ik heb nu de Sony VPL-HW50ES.
Ik heb de X9000 niet gezien, maar als dat je budget is zou ik voor een gemodificeerde X770R (De X7000 is volgens mij uitverkocht) gaan. Dan heb je echt genoeg licht en een mooier plaatje dan een standaard X9000. Opvolger van de X9000 heb ik nog niets over gelezen. Alleen opvolgers voor de X5000 en X7000.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Mediasluis

Jazeker wel.
Dit zijn de JVC DLA-X5500, JVC DLA-X7500 en JVC DLA-X9500 en komen in januari uit.
Dit is voor sommigen de kans om een demo projector van de X5000 en of de X7000 te bemachtigen voor een mooie prijs.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

HTip

Blijft lastig die verschillende modelnummers voor Europa versus de rest van de wereld.

Inderdaad een goede mogelijkheid om een mooie ex-demo projector te krijgen. Zo ben ik ook aan mijn HD950 gekomen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Citaat van: Maro op december 26, 2016, 14:31:43
Heeft iemand ervaring met de DLA-X9000 tov de X7000? Wil komend jaar een nieuwe beamer. Ik heb nu de Sony VPL-HW50ES.

Citaat van: HTip op december 26, 2016, 22:11:12
Voor meer ervaringen staan er verslagen van 3 forumleden in mijn topic op pag 663.
Ik heb de X9000 niet gezien, maar als dat je budget is zou ik voor een gemodificeerde X770R (De X7000 is volgens mij uitverkocht) gaan. Dan heb je echt genoeg licht en een mooier plaatje dan een standaard X9000. Opvolger van de X9000 heb ik nog niets over gelezen. Alleen opvolgers voor de X5000 en X7000.

Als ik je goed begrijp heb je de 9000 nooit gezien. :D

Aangezien ik nog tijd genoeg heb om me te oriënteren wacht ik dus sowieso op de nieuwe serie. Vraag me af of de meerprijs van een 9000 tov een 7000 gerechtvaardigd is. Zal met de nieuwe serie ongeveer op het zelfde neer komen vermoed ik.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Dat heb je goed gelezen Wim :D

Verschillen tussen de verschillende versies kun je hier zien:
http://eu.jvc.com/microsite/eu/dla-x9000/dla-x7000.html

Ik heb op advies gekozen voor de X7000. Mij werd de X9000 afgeraden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DVDmartinDVD

Citaat van: Mediasluis op december 26, 2016, 12:28:23
Deze JVC Heeft een overvloed aan lichtopbrengst in Low Lamp Mode.
Een 106" scherm is voor deze projector zelfs nog klein hoor.
Voor 4K-Ultra HD met HDR zal dit een prachtig plaatje opleveren.
3D ziet er ook geweldig uit met deze combinatie.
De Oppo is gewoon een zeer goede speler en zal heel neutraal zijn werk doen. Je hoeft je dus geen zorgen te maken of die wel goed combineert.

Net mijn eerste ervaring met UHD samen met de OPPO en de JVC RS400.

Zoals te verwachten was met HDR aan niet te kijken, veel te donker.
Handig dat je a.b. Van de OPPO kunt schakelen met HDR aan en uit. HDR op uit gaat hij over op REC.709 hierdoor wordt de lichtopbrengst een stuk beter.

Moet er wel bij zeggen dat de JVC nog niet optimaal gekalibreerd is en nog niet voorzien is van de laatste firmware.

Qua beeldscherpte had ik toch wel wat meer verwacht van native 4K als ik blu ray opschaal naar 4K met mijn Pioneer dan is het ook behoorlijk scherp.

Ben wel blij dat mijn peperdure HDMI kabel het beeld wel gewoon goed weergeeft, dus hier hoef ik geen nieuwe voor aan te schaffen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR