Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Raymen

De netwerk snelheid ging bij mij van de prime 3.0 naar de dune solo flink omhoog zowat het drie dubbele
Haal nu steeds 36mb. En bij de prime was die 11-12 mb

Dan lees ik mijn bestanden af van een pc

De nas heb ik eigenlijk nog niet vergeleken

De prime deed ook al dts-hd en truehd

Waar de metadata van dts:x en atmos ook gewoon werden getoont in mijn reciever
Dus dit is niks nieuws bij de solo

Beeld en geluid vindt ik er wel wat op vooruit zijn gegaan

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

EricR

@BeeBeeEight: Er is momenteel nog geen werkende variant van Android op de Solo dus met zekerheid kan ik het niet zeggen maar als er Android op komt lijkt het mij dat Kodi te installeren is. Hier zie ik op de Solo echter geen meerwaarde van (buiten het streamen via addons) aangezien het afspelen van audio/video content waarschijnlijk een stuk beter gaat via de Dune/Linux OS.

@riwi: Waar zit het verschil via HDMI/spdif dan precies in? Via spdif kan ik me in het geval van de Solo goed indenken gezien de manier van aansluiten.
Vraag me namelijk al een tijd af in hoeverre het vervangen van mijn mediaspeler een verbetering kan zijn voor mijn geluid.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

BeeBeeEight

Citaat van: Raymen op augustus  8, 2016, 15:55:19
De netwerk snelheid ging bij mij van de prime 3.0 naar de dune solo flink omhoog zowat het drie dubbele
Haal nu steeds 36mb. En bij de prime was die 11-12 mb
Maar voor het daadwerkelijk afspelen van media gaat dit geen verschil maken, daar is die 10-11mb genoeg voor.
Voor het opstarten/inlezen van een bluray disk, en het scrollen door folders etc zul je dat wel weer merken neem ik aan :) de prime staat hier soms 20-30 seconden niks te doen voor een bluray start.

Robbo

Citaat van: riwi op augustus  8, 2016, 10:27:11
Ik heb een stuk of 8 afleveringen van Outlander S2 in 2160p gekeken op de e-shift JVC X5000. Mij is niets raars opgevallen. Dit waren versies van 14-18GB per aflevering. Ik vond sommige scene's (zoals in de franse hof tuin) zelfs extreem mooi en heb het beeld even stil gezet om van dichtbij te kijken :).
Heb je een voorbeeld van een scene dan wil ik die nog wel eens nader bekijken.

Dan hebben we in elk geval dezelfde rips.    Bijvoorbeeld aflevering 2, op ong 12:00, zwaard gevecht in de tuin.  Witte mouwen op groene achtergrond.  Aflevering 1, op ong 02:00, als ze de berg afloopt, links en recht van haar gezicht.


riwi

Citaat van: EricR op augustus  8, 2016, 15:58:35
@riwi: Waar zit het verschil via HDMI/spdif dan precies in? Via spdif kan ik me in het geval van de Solo goed indenken gezien de manier van aansluiten.
Vraag me namelijk al een tijd af in hoeverre het vervangen van mijn mediaspeler een verbetering kan zijn voor mijn geluid.

Tja ik ben dan wel een technisch persoon maar probeer niet alles te verklaren. Het kan zitten in zaken als jitter, voeding etc. Flac en mp3 gaan als PCM over de HDMI/SPDIF interface dus de speler doet deze decoding ook. Beide ongeklokt dus de ontvangende kant klokt op de data. Dwz de DAC is oa afhankelijk van data stroom.

De Dune klinkt een stuk vlakker en meer aan de luidsprekers geplakt. De Oppo is veel ruimtelijker, opener en dynamischer. De Oppo BDP95 was rond de 1500 euro toen dus ook een andere prijsklasse. En ik denk dat die ook gemakkelijk verslagen wordt door bv een Linn DS Akkurate of nog duurdere audio speler. Ik luister te weinig stereo om daar echt een extra investering voor te rechtvaardigen.

EricR

Aha, duidelijk! Thanks voor de info!
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Robbo

Ik heb gisteren mijn PC naar de projector gesleept en met dezelfde (bij de Solo geleverde) HDMI kabel om en om de PC en de Solo aangesloten.   Duidelijk is dat de Dune bij 4K veel meer detail laat zien dan de PC op 4K (MPC-HC player).   

Duidelijk is ook dat de PC geen kleurshifting laat zien met hetzelfde materiaal.  Hieronder een dropbox link naar een video waarop duidelijk is wat de Solo doet:

https://www.dropbox.com/s/6jw7yd0vpk6zdj2/2016-08-08%2020.35.47.mov?dl=0


Ik heb allerlei video instellingen geprobeerd op de Solo geprobeerd.  Het enige wat helpt is de output terugzetten naar 1080p/23.96   

EricR

#282
Op het filmpje is het inderdaad duidelijk te zien. Heb zojuist nogmaals een hoop 4K materiaal getest maar daar was niks te zien. Zou je misschien het bestand kunnen delen of heb je een link waar ik het kan downloaden?

Het is misschien ook de moeite waard om (wanneer van toepassing) alle motion improvement opties op de projector uit te zetten en het dan te proberen.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Robbo

#283
Motion werkt niet op 4K input,  maar andere zaken zoals Reality Creation en Color correction wel uitgezet.  Maakt niks uit.  Voor bestand zie pm.

Robbo

Ik zal de Solo met hetzelfde materiaal ook nog eens proberen op een LG OLED 4k binnenkort.

riwi

Citaat van: Robbo op augustus  9, 2016, 14:09:06
Duidelijk is ook dat de PC geen kleurshifting laat zien met hetzelfde materiaal.  Hieronder een dropbox link naar een video waarop duidelijk is wat de Solo doet:

Ik heb allerlei video instellingen geprobeerd op de Solo geprobeerd.  Het enige wat helpt is de output terugzetten naar 1080p/23.96

Ik speel op 2160p23.976 met de solo en dan zie ik het volgende met mijn X5000 :  (120MB)

https://www.dropbox.com/s/pdherslovnpgm8f/20160809_233631.mp4?dl=0
Filmpje is niet zo goed want ik heb een oude Samsung S4 telefoon.

Ik zie geen banding of iets dergelijks. Ik begrijp niet waar het dan fout gaat.
Ik heb verder auto resolution disabled en 8 bit color depth en auto/auto voor de colorspace.


RonG

He Eric,

Enig idee of ze ook werken aan 3D sub ondersteuning?

EricR

Jazeker, zit eraan te komen. Dune is er al een tijd mee bezig maar er zijn sindsdien wat bugs tussendoor gekomen.

Het downloaden van de Outlander aflevering was fout gegaan maar hij staat inmiddels weer op. Ik hoop het vanmiddag te kunnen testen.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RonG

Citaat van: EricR op augustus 12, 2016, 11:11:39
Jazeker, zit eraan te komen. Dune is er al een tijd mee bezig maar er zijn sindsdien wat bugs tussendoor gekomen.

Het downloaden van de Outlander aflevering was fout gegaan maar hij staat inmiddels weer op. Ik hoop het vanmiddag te kunnen testen.

Top, bedankt voor je antwoord ;D

riwi

Bij mij laat outlander dus geen rare dingen zien, maar bij Robbo wel.
Mijn projector is FullHD met e-shift en 4K hdmi 2.0 input. Robbo heeft een native 4K projector.

EricR

Helaas is ook bij de tweede poging de download mislukt. In het log geeft die aan: Failed to recover and there are failed segments
Is het misschien een mogelijk om er een deel uit te knippen en dit ergens te uploaden?
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

riwi


Robbo


yveke

Hallo,

Deze week een Solo aangeschaft ter aanvulling van een BD Prime 3.0.  Installatie en configuratie ging vlot, maar aangezien deze Solo normaal als UPnP Media Renderer kan gebruikt worden testte ik de UPnP browser en vanaf ik een media file via Asset UPnP will afspelen hangt de dune met zwart scherm :-(  Media afspelen via SMB gaat vlekkeloos zoals voordien.  UPnP tools via men Android phone ziet de dune niet, maar alle andere UPnP devices wel.  De NA Dune Remote op android wekrt via SMB maar UPnP crasht wederom de Solo.

Iemand dit al geprobeert?  Zelfde ervaring? 

Ik zou graag betere UPnP apps gebruiken (Linn, BubbleUPnP, etc...) en de dune als control point willen gebruiken voor HD Audio te spelen zonder de tv te moeten opzetten.

Mvg,

Yves 
2 x BK 400xxls - KEF R900 R600c R700 - ATI 4002 signature - ATI 2005 - Parasound P5 - Marantz AV7702 - Dune HD Solo 4K - xbox360 - Asset UPnP from PC - Pioneer LX5090 - Epson TW3600EW

Flavio

Zit de komende scraper software in de firmware ingebakken of moet je het apart installeren?
Werkt de scraper standalone of heb je een PC nodig?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Moxxey


EricR

De Scraper zit als het goed is in de nieuwe FW zodra deze uitkomt en werkt standalone, geen PC voor nodig.

@yveke: UPnP heb ik nog niet getest op de Solo, dit zal ik morgen eens doen. Wanneer dit inderdaad niet blijkt te werken zal ik het aan Dune doorgeven.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Raymen

Hoi eric

Is er nu al iets bekend van een release date
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

yveke

#298
Citaat van: EricR op augustus 15, 2016, 10:07:37
De Scraper zit als het goed is in de nieuwe FW zodra deze uitkomt en werkt standalone, geen PC voor nodig.

@yveke: UPnP heb ik nog niet getest op de Solo, dit zal ik morgen eens doen. Wanneer dit inderdaad niet blijkt te werken zal ik het aan Dune doorgeven.

Bedankt op voorhand... ter info ik heb het ook gemeld op AVS Forum maar zonder veel reactie tot nu toe: 

http://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/2259138-dune-hd-solo-4k-media-player-96.html#post46001209
http://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/2259138-dune-hd-solo-4k-media-player-97.html#post46039825

Mvg,

Yves.
2 x BK 400xxls - KEF R900 R600c R700 - ATI 4002 signature - ATI 2005 - Parasound P5 - Marantz AV7702 - Dune HD Solo 4K - xbox360 - Asset UPnP from PC - Pioneer LX5090 - Epson TW3600EW

EricR

Zijn er daar misschien gebruikers die hetzelfde hebben geconstateerd?

@Raymen: Heb er helaas niet veel meer over gehoord, lijkt allemaal wat langer te duren dan gepland. Voor zover ik weet heeft dit te maken met regressies door de nieuwe audio microcodes.
@riwi/Robbo: Zojuist de scene getest op een LG 65LA9709, beeld is perfect. Het lijkt erop dat het een compatibility issue is met de projector. Heb je het inmiddels ook al kunnen testen op de LG OLED?
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005