Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Harry HT

Hoi Rayman,
Citaat van: Raymen op september  3, 2016, 15:22:33
Hoi eric.

Ik had er geen last van met mkv`s
maar ik starte een bdmv map op, en toen sloeg heel het beeld op hol(rare kleuren strepen door het beeld.
Dit kreeg ik niet meer goed, ook niet door een restart

ik heb 1 firmware terug moeten zetten, en toen kon ik weer iets kijken.
Weet niet of het aan mijn exemplaar ligt, of dat andere daar ook last van hebben, maar dat zal wel naar voren komen hier
Vanavond heb ik de nieuwe firmware kunnen installeren, ik ben nog geen problemen met bdmv mappen tegengekomen, alles werkt tot nu toe.  O0 Morgen ga weer verder met alles uitproberen.

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Harry HT

Hi Raymen,

Je zal het vast al gelezen hebben, maar de nieuwe firmware komt er alweer aan.     O0

Gegroet,

Harry


http://dune-hd.com/firmware/solo4k/

NOTE: This version contains a critical bug: BD playback in FullBD mode does not work properly (BDLite mode works OK).

The new firmware with the fix will become available on 2016-09-05.
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Raymen

Wow die zijn rap

Eerst paar maanden niks
Nu 3 achter elkaar
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

kroetie1

Kan iemand het verschil vertellen tussen de popcornhour a500 en een dune sol 4k?
Ik ben tevreden met de pch maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Ik zit namelijk nog in mijn omruil periode.
Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

EricR

#354
De Solo4k beschikt over Z-wave, DVB-T en AC Wi-Fi. Dit laatste is bij de Popcorn Hour optioneel.
Bij de Popcorn Hour A-500 kan zowel een 2,5 als een 3,5" HDD ingebouwd worden en bij de Dune alleen 2,5".
De DAC in de Popcorn Hour is wat beter waardoor hij betere analoge audio geeft, ook beschikt hij over wat betere digitale audio uitgangen. Er wordt in beide spelers gebruik gemaakt van dezelfde Sigma chip dus de beeldkwaliteit zal hetzelfde zijn. Beide spelers beschikken over een scraper voor film info maar de Popcorn Hour bevat ook een subtitle scraper, ik sluit niet uit dat deze bij de Dune nog toegevoegd wordt. Voor de rest zullen er kleine verschillen zijn in de ondersteunde audio- en videoformaten. De verdere ontwikkeling hiervan vind ik weer een groot voordeel van Dune, zij doen er alles aan de Firmware te perfectioneren en dit is bij Popcorn Hour wat minder naar mijn idee.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

master30

Laatst maar is weer wat via mijn Oppo afgespeeld;
Viel mij op dat ik bij een bdrip naar mkv omgezette bestanden, op de Dune geen hoofdstukken zie, via mijn Oppo waren deze er wel.
Teven als ik via mijn Oppo afspeel, is de bas/ subwoofer veel beter aanwezig, zo als het in mijn set past, via de Dune.
Het geluid algemeen klinkt ook wat ruimtelijker via de Oppo.
De Dune is wel veel makkelijker en sneller met het vinden van mappen en bestanden in mijn netwerk.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

kroetie1

#356
Citaat van: EricR op september  5, 2016, 21:01:13
De Solo4k beschikt over Z-wave, DVB-T en AC Wi-Fi. Dit laatste is bij de Popcorn Hour optioneel.
Bij de Popcorn Hour A-500 kan zowel een 2,5 als een 3,5mm HDD ingebouwd worden en bij de Dune alleen 2,5mm.
De DAC in de Popcorn Hour is wat beter waardoor hij betere analoge audio geeft, ook beschikt hij over wat betere digitale audio uitgangen. Er wordt in beide spelers gebruik gemaakt van dezelfde Sigma chip dus de beeldkwaliteit zal hetzelfde zijn. Beide spelers beschikken over een scraper voor film info maar de Popcorn Hour bevat ook een subtitle scraper, ik sluit niet uit dat deze bij de Dune nog toegevoegd wordt. Voor de rest zullen er kleine verschillen zijn in de ondersteunde audio- en videoformaten. De verdere ontwikkeling hiervan vind ik weer een groot voordeel van Dune, zij doen er alles aan de Firmware te perfectioneren en dit is bij Popcorn Hour wat minder naar mijn idee.

Een verschil is ook nog dat de afstandbediening verlicht is bij de ph.
En hij is fanless.
Nou ik denk dat alle verschillen wel zon beetje zijn genoemd nu.

Doet de dune ook 3d subtitels?
Op mijn simpele android box met kodi staan de subtitels te ver in het beeld. Gewoon 2d met een 3d film.
Op de ph is dit wel in 3d.

Bij de a500 zat overigens gewoon een wifi pakket in de doos.
Naim unitiqute 2-Naim nap100- Pioneer KRP-600M-B&W CM5-B&W CMC-B&W PV1-B&W M1-Marantz SR6004-Dune prime-Xbox360-Lg oled 65E6

RonG

Citaat van: kroetie1 op september  5, 2016, 21:50:39
Doet de dune ook 3d subtitels?

Helaas nog niet, maar dat zou wel komen.

EricR

De A-500 wordt inderdaad ook als Wi-Fi bundel verkocht voor 329, normale variant van 299 bevat geen Wi-Fi. 3D subtitles komen er op de Dune inderdaad binnenkort aan.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

EricR

Citaat van: master30 op september  5, 2016, 21:03:38
Laatst maar is weer wat via mijn Oppo afgespeeld;
Viel mij op dat ik bij een bdrip naar mkv omgezette bestanden, op de Dune geen hoofdstukken zie, via mijn Oppo waren deze er wel.
Teven als ik via mijn Oppo afspeel, is de bas/ subwoofer veel beter aanwezig, zo als het in mijn set past, via de Dune.
Het geluid algemeen klinkt ook wat ruimtelijker via de Oppo.
De Dune is wel veel makkelijker en sneller met het vinden van mappen en bestanden in mijn netwerk.

Dat eerste zal ik ook eens testen, daar kunnen ze bij Dune vast iets aan doen. Hoe zijn de Dune en de Oppo in dit geval aangesloten, qua audio?
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RonG

Eric, weet je misschien de status voor ondersteuning voor 3d mkv?

Top dat je ons hier op de hoogte houd trouwens :pompom:

kroetie

Citaat van: EricR op september  6, 2016, 08:45:25
De A-500 wordt inderdaad ook als Wi-Fi bundel verkocht voor 329, normale variant van 299 bevat geen Wi-Fi. 3D subtitles komen er op de Dune inderdaad binnenkort aan.

Qua prijs ontloopt het mekaar dus niets.
voorheen had ik een dune base en was daar zeer tevreden over.
Ik weet nu niet of ik de PH houd of door misschien een betere support toch alsnog omruil voor een Dune 4k.


LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

master30

Citaat van: EricR op september  6, 2016, 08:46:56
Dat eerste zal ik ook eens testen, daar kunnen ze bij Dune vast iets aan doen. Hoe zijn de Dune en de Oppo in dit geval aangesloten, qua audio?

Alle weergevers via hdmi naar mijn dvdo scaler, audio van de dvdo naar mijn receiver, beeld naar de darbee en dan projector, ook alles via hdmi.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

EricR

Okee interessant, niet verwacht dat dat zo'n groot verschil zou maken. Heb net een aantal mkv bestanden gecheckt (met de nieuwe firmware) en hij vind de chapters. Als dit bij jou niet het geval is, heb je dan de mogelijkheid om het bestand te delen?

@RonG
In het verleden hebben ze hier weinig vraag naar gehad en aangezien het ook niet in de specificaties staat heeft dit nooit een hoge prioriteit gehad. Er wordt wel steeds meer naar gevraagd dus verwacht dat ze hier wel aan gaan werken, heb er echter nog niks over gehoord.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RonG

Ok, bedankt. Dat komt denk vnml dat bv mede8er dit wel kan en dat ik daardoor meerdere 3D mkv's heb welke ik nu niet kan afspelen. Zou dus welkom zijn :)

RvD

Hier nog wat info over de Solo 4K Lite versie.

http://dune-hd.com/eng/news/detail/112-solo-4k-new-powerful-media-player-from-dune-hd-with-hevc-4k

De prijs is zeer interessant te noemen adviesprijs 179,- wat bijna de helft is van de normale Solo 4K.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

BeeBeeEight

Dus het verschil is alleen het missen van z-wave en geen mogelijkheid voor een interne harddisk... gelukkig wel bluray menu's :) doe mij deze dan maar :headbanging:

riwi

Citaat van: BeeBeeEight op september 10, 2016, 20:37:18
Dus het verschil is alleen het missen van z-wave en geen mogelijkheid voor een interne harddisk... gelukkig wel bluray menu's :) doe mij deze dan maar :headbanging:

Dat en de DVB en de Wifi zender zit er niet in. En er werd gezegd dat full bluray menu's niet werken met de lite. Dat moeten we even afwachten of ie die echt niet meer speelt.

BeeBeeEight

#368
hier: http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/49
staat het volgende:
Blu-ray menu: Enjoy full Blu-ray menu navigation * or use simple BD Lite menu at your discretion

Maar inderdaad even afwachten, het is nog niet helemaal duidelijk wat ie nou wel en niet heeft/kan.

master30

Citaat van: EricR op september  8, 2016, 17:52:43
Okee interessant, niet verwacht dat dat zo'n groot verschil zou maken. Heb net een aantal mkv bestanden gecheckt (met de nieuwe firmware) en hij vind de chapters. Als dit bij jou niet het geval is, heb je dan de mogelijkheid om het bestand te delen?


Met de nieuwe firmware ziet hij bij helaas geen hoofdstukken, de oppo dus wel.
Het gaat om bd50 die ik zelf met mkvtoolnix omzet.
Heb helaas geen fatsoenlijke upload om een bestand te kunnen delen.

Citaat van: riwi op september 11, 2016, 10:49:26
Dat (zwave en de hdd intern) en de DVB en de Wifi zender zit er niet in. En er werd gezegd dat full bluray menu's niet werken met de lite. Dat moeten we even afwachten of ie die echt niet meer speelt.

Dat gebruik ik nu ook niet, hoop dat er toch wel wat meer verschil in zit,
adviesprijs 179, dat is heel netjes dan,
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

EricR

#370
Ben bang dat dit een fout is op de Dune website, ik verwacht geen full BD menu's op de Solo Lite. De scraper ontbreekt ook de Solo Lite. Beide functies zullen naar verwachting tegen betaling wel mogelijk worden.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

BeeBeeEight

Jij zit duidelijk wat dichter bij het vuur, kun je dat navragen?
Jij bent ook de enige die zegt dat het ding geen bdmenu's kan en geen scraper heeft...

skunk

de full menu's zijn voor mij niet echt een meerwaarde maar wat is het nut van de scrapper eigenlijk
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |

BeeBeeEight

Scrapper hoeft van mij ook niet, tenzij deze werkelijk feilloos werkt. Het is dan wel aardige eye-candy.
BD menu's zijn noodzakelijk als je tv series van bluray kijkt aangezien de losse streams er meestal niet in chronologische volgorde op staan.

skunk

Citaat van: BeeBeeEight op september 12, 2016, 17:47:38
Scrapper hoeft van mij ook niet, tenzij deze werkelijk feilloos werkt. Het is dan wel aardige eye-candy.
BD menu's zijn noodzakelijk als je tv series van bluray kijkt aangezien de losse streams er meestal niet in chronologische volgorde op staan.

;D dat wist ik niet dat de series er niet op chronologische volgorde op staan thanks!!!
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |