Internetradio - naar welke zender(s) luister jij graag?

Gestart door Xander32, maart 28, 2016, 10:30:36

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Wanneer ik deze zender via Vtuner afspeel crasht de Aries continue, heel bijzonder. Ik heb Willy er daarom maar weer afgegooid.

Citaat van: Xander32 op april 16, 2024, 20:31:49https://www.willy.radio/playlist

De playlist geeft duidelijk richting; toffe zender!

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

KayaRahnee

Begrijpelijk natuurlijk dat je Willy weer verwijderd hebt, ik zal straks eens checken wat die hier doet (tijdje geleden dat ik nog heb geluisterd naar die zender).
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

addesmo

Hier gaat het goed
Te vroeg gesproken. Valt even weg bij eind nummer en komt dan weer terug.
Zowiezo met reclame dus weer weg ermee.

Xander32

Wel jammer hoor, ik vond het een toffe zender.

Citaat van: KayaRahnee op februari  1, 2025, 16:09:00Begrijpelijk natuurlijk dat je Willy weer verwijderd hebt, ik zal straks eens checken wat die hier doet (tijdje geleden dat ik nog heb geluisterd naar die zender).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

addesmo

Toch blijt Fip voor mij de allerbeste.
Met als goede tweede de diverse Radio Paradise zenders

KayaRahnee

Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

Xander32

Radio Paradise, de main mix versie (deze heeft ook de beste sq), komt hier met regelmaat voorbij. Maar ook Classic.nl, niet heel spannend maar daardoor voor mij juist wel heel ontspannend 🎶

Citaat van: addesmo op februari  1, 2025, 17:03:38Toch blijt Fip voor mij de allerbeste.
Met als goede tweede de diverse Radio Paradise zenders

KayaRahnee

Citaat van: Xander32 op februari  1, 2025, 15:06:46Wanneer ik deze zender via Vtuner afspeel crasht de Aries continue, heel bijzonder. Ik heb Willy er daarom maar weer afgegooid.
ln

Het helpt je niet maar toch even melden dat Willy hier nu reeds een tijdje speelt zonder probleem, via Tuneln.

Henkjan_O

Citaat van: KayaRahnee op februari  1, 2025, 12:51:13Ik luister de laatste tijd regelmatig naar deze Jazz zender ... Jazz de Ville Jazz. Aanrader.

heeft iemand World of Jazz al eens beluisterd?   NL zender die ontstaan is toen R4 stopte met Jazz en World  (hoort bij de Concertzender)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

bert 65

Willy speelt hier de sterren van de hemel Robert.

Xander32

Hier verliest de Aries continue de verbinding met de app op de iPad wanneer Willy speelt. Met geen enkele andere zender heb ik dat ooit meegemaakt 🙄

Maar maakt niet uit, m'n eigen nas staat vol met goede muziek en nu ik ook Tidal heb, naast Spotify, is er sowieso meer dan genoeg keuze ☺️

Citaat van: bert de melker op februari  1, 2025, 18:24:51Willy speelt hier de sterren van de hemel Robert.

addesmo

pameijer

Citaat van: cfgr@home op februari 15, 2021, 21:45:46En voor allen die wat anders wil horen van overal ter wereld:http://radio.garden/  :pompom:
Deze bestaat nog steeds en is echt fantastisch. UI is ook top, site is snel en eigenlijk alle streams werken. Luister nu even naar een Russische zender uit Samara. 
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Xander32

addesmo

Xander32

Geen idee, ik bezit geen Eversolo, wellicht iemand anders die je op weg kan helpen ❓

Citaat van: Fox op april  5, 2026, 11:57:25Ben benieuwd of en hoe je die op de Eversolo kan krijgen?

bert50

In een Aurender kan je ze als een URL toevoegen werkt erg makkelijk.
Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

addesmo

Toch vind ik via vtuner/favorieten makkelijkerIMG_0068.png

Kurt

Citaat van: addesmo op april  5, 2026, 14:49:14Toch vind ik via vtuner/favorieten makkelijkerIMG_0068.png
Zo te zien wel allemaal enkel MP3 kwaliteit. De lijst met links die ik aan @Xander32 had doorgestuurd betreft FLAC kwaliteit op 16bit/44.1kHz, of beter.

addesmo

Ok, dank je. Zal het eens proberen, maar zelfs die ik gebruik klinken zeer goed.

Kurt

Hangt af van station tot station. Heb er al gehoord die MP3 of AAC broadcasten, maar kwalitatief beter klinken als sommige FLAC stations.

addesmo

Denk dat die linkjes van jou toch andere zenders zijn.
Hiresaudio vs high on line van die van mij ;D