Terug naar stereo: Wat zou jij doen?

Gestart door Sopper, januari 16, 2016, 11:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sopper

Na lang (= bij mij vrij kort  ;D) beraad, heb ik besloten HT op te geven en terug te gaan naar stereo.
Voornaamste reden is dat we binnenkort de woonkamer gaan herinrichten en decoreren (nieuwe meubels/vloer/gordijnen/behang/etc) en we eigenlijk de HT die ik nu heb ingericht, teveel ruimte in beslag neemt.

Mijn set bestaat nu uit Tannoy TD10 fronts, D750 center, D300 surrounds en een Velodyne SPL1200R, aangestuurd door een Marantz SR6010.
Verder nog een 46 inch Sony led-tv, Intel Nuc Openelec, Marantz UD7007 en een Linn Akurate DS/1 renew.

Aangezien de Marantz SR6010 mijn 2e zone (keuken, KEF LS50) aanstuurt, blijft deze, of moet ik een andere oplossing voor verzinnen.
De luidsprekers zijn, op de D300 na, zo goed als verkocht... en in de planning staat een set Harbeth's.
De Akurate DS/1 renew wordt maandag opgehaald, dus die is ook niet meer.

Mijn stereoset wordt voor nu even:
Plinius M8 pre + P8 eind op Tannoy D300..
Uiteindelijk wil ik (denk ik) naar een Majik DSM/2 oplossing (met of zonder eindbak) om het zo eenvoudig mogelijk te maken.
Bovendien kan ik dan tv-audio over de speakers draaien zonder tussenkomst externe dac.
Voor nu gaat dit natuurlijk nog even via de Marantz SR6010.

Keuze luidsprekers is voor mij nu: Harbeth P3ESR i.c.m. de Velodyne subwoofer (oplossing voor verzinnen pre-out DSM? kan dat?) of de M30.1 zonder sub.
Plinius houden en een Majik DS/2 kopen of Plinius verkopen en naar een Majik DSM/2 oplossing?
Of... Goede dac kopen en via Openelec USB naar Plinius?

Ik heb geen tijd om luistersessies te gaan houden, dus alles is op de gok/reviews/gebruikerservaringen hier op het forum.
Harbeths heb ik wel gehoord... ben er helemaal weg van  :inlove:

Hoe de Plinius klinkt weet ik ook nog niet... nog geen tijd voor gehad.

Input erg welkom!
Oh, mijn kamer is 5 x 6 meter, ik zit in de breedte op ongeveer 3 meter van de luidsprekers.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Bas Akkerman

Altijd oppassen met dingen die je zelf hebt ("wij van WC-eend..."), maar ik zou ook bij de Harbeth 30.1 overwegen om de sub te houden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

#2
Sluit de plinius aan via de marantz pre out. Mooier is om een VV erachter te zetten en een aparte dac. De plinius is zoveel beter dan welke marantz ook. Wel even 300 uur inspelen ik geloof dat plinius zelfs meer hanteerd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Majik DSM/2 heeft een Line-out, maar als je een Harbeth neemt, dan zou ik gewoon de Majik DSM/2 gebruiken met de interne eindversterker.

evilniek

Als ik jouw was zou ik gewoon even bij Beter beeld & geluid langs gaan, die hebben alles waar jij in geïnteresseerd bent.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

Citaat van: Bas Akkerman op januari 16, 2016, 11:50:39
Altijd oppassen met dingen die je zelf hebt ("wij van WC-eend..."), maar ik zou ook bij de Harbeth 30.1 overwegen om de sub te houden.

Citaat van: frank2 op januari 16, 2016, 12:00:23
Sluit de plinius aan via de marantz pre out. Mooier is om een VV erachter te zetten en een aparte dac. De plinius is zoveel beter dan welke marantz ook. Wel even 300 uur inspelen ik geloof dat plinius zelfs meer hanteerd.

Inderdaad Bas, mijn set is op dit moment het beste wat ik tot nu toe heb gehad, maar ik zou het nooit 1 op 1 adviseren aan iemand anders. Oh, en Frank, prachtig dat jij tevreden bent met de Plinius, maar iedere situatie is weer anders, audio is geen voldongen feit hoor.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

michel69

Citaat van: evilniek op januari 16, 2016, 12:32:20
Als ik jouw was zou ik gewoon even bij Beter beeld & geluid langs gaan, die hebben alles waar jij in geïnteresseerd bent.

^^
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

BJF

Citaat van: bmateijsen op januari 16, 2016, 12:11:11
Majik DSM/2 heeft een Line-out, maar als je een Harbeth neemt, dan zou ik gewoon de Majik DSM/2 gebruiken met de interne eindversterker.
Majik DSM/1 idem  ;)
NAD M10 V2
Elac FS247

Sopper

Citaat van: Bas Akkerman op januari 16, 2016, 11:50:39
ik zou ook bij de Harbeth 30.1 overwegen om de sub te houden.

Ik zie dat jij ook een sub erbij gebruikt inderdaad. Levert het volgens jou echt meerwaarde op?
Oftewel: Mis je zonder sub iets in het laag?
50hz -3 db, valt op zich best mee voor muziek, toch?

Citaat van: frank2 op januari 16, 2016, 12:00:23
Sluit de plinius aan via de marantz pre out. Mooier is om een VV erachter te zetten en een aparte dac. De plinius is zoveel beter dan welke marantz ook. Wel even 300 uur inspelen ik geloof dat plinius zelfs meer hanteerd.

Het is duidelijk dat jij voorkeur hebt voor Plinius.
Ik ben benieuwd; ga volgende week eens uitgebreid testen en inspelen.

Citaat van: bmateijsen op januari 16, 2016, 12:11:11
Majik DSM/2 heeft een Line-out, maar als je een Harbeth neemt, dan zou ik gewoon de Majik DSM/2 gebruiken met de interne eindversterker.

Dat is inderdaad het (master) plan, maar ik hoor en lees overal dat de toevoeging van een eindversterker (bijvoorbeeld de akurate 2200) veel meerwaarde geeft. Kan ik dan de sub op een line out aansluiten? En is de Majik DSM/2 op Akurate DS/1 niveau? (of in ieder geval close?)

Citaat van: evilniek op januari 16, 2016, 12:32:20
Als ik jouw was zou ik gewoon even bij Beter beeld & geluid langs gaan, die hebben alles waar jij in geïnteresseerd bent.

Dat is inderdaad de beste optie... maar dat doe ik niet, omdat ik niet nieuw wil kopen. Dat is buiten budget.
En ik ga niet luisteren en vervolgens ergens anders kopen, dat is niet netjes.

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

martien

Citaat van: Sopper op januari 16, 2016, 21:00:16

Dat is inderdaad de beste optie... maar dat doe ik niet, omdat ik niet nieuw wil kopen. Dat is buiten budget.
En ik ga niet luisteren en vervolgens ergens anders kopen, dat is niet netjes.

^^

Bas Akkerman

Citaat van: Sopper op januari 16, 2016, 21:00:16
Ik zie dat jij ook een sub erbij gebruikt inderdaad. Levert het volgens jou echt meerwaarde op?
Oftewel: Mis je zonder sub iets in het laag?
50hz -3 db, valt op zich best mee voor muziek, toch?
Ik mis dan zeker wel iets in het laag, maar vooral wat in compleetheid van het geluidsbeeld. Minder volwassen noem ik het altijd. Natuurlijk kun je ook zonder sub spelen, de 30.1 wordt er niet minder om.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Helemaal mee eens Bas. Ik vind jouw sub de Harbeth speakers mooi aanvullen.

Harbeth vind ik qua klank hele mooie speakers maar geen uitblinkers in het laag. Dat is ook zeker geen must en tevens ook een smaak kwestie.




Citaat van: Bas Akkerman op januari 16, 2016, 21:54:48
Ik mis dan zeker wel iets in het laag, maar vooral wat in compleetheid van het geluidsbeeld. Minder volwassen noem ik het altijd. Natuurlijk kun je ook zonder sub spelen, de 30.1 wordt er niet minder om.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Cobraatje

Ik heb om de Aurum Cantus Volla met de Chario Academy Millennium II te vergelijken en niet steeds mijn subs erbij te moeten inregelen, een aantal weken zonder subs muziek beluisterd.
Dat vond ik toch wel een groot gemis en ik zou persoonlijk nooit muziek luisteren zonder een goede sub erbij.


Sopper

Duidelijk...
De sub dus in ieder geval nog even bewaren.

Harbeth vindt je overigens niet vaak 2e hands  >:(

Heb de 3esr SE wel gevonden en laten reserveren.
Misschien leuk als tussenstation, of ze bevallen zo goed met de velodyne sub, dat ze blijven.
Hoogglans zwart met skylan stands  :)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Sopper

Zo... iemand heel gelukkig gemaakt met de tannoy d750.
Was het enige wat ie nog mistte in z'n 9.1 setup met 4 paar d900's  :inlove:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Bas Akkerman

Zo, toe maar. Je hebt altijd baas boven baas.

De 3esr vond ik op korte afstand, in een kleine ruimte misschien (op punten) nog wel beter dan de Monitor 30.1.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Sopper

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Siddartha

Zien de mooi uit, hopelijk klinken ze zo ook [emoji4]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

BJF

Hé, Harbeths die er aardig uitzien. Hoogglans zwart is dus DE kleur voor die dingen....
NAD M10 V2
Elac FS247

Sopper

Citaat van: BJF op januari 17, 2016, 20:59:51
Hé, Harbeths die er aardig uitzien. Hoogglans zwart is dus DE kleur voor die dingen....

Haha...  ;D

Het lot wilde dat ik de M30.1 zou vinden.
Dus de P3ESR SE gaan niet door.




# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

BJF

Je hebt er toch wel een blik hoogglans zwart bij bedongen?  :tounge2:
NAD M10 V2
Elac FS247

Bas Akkerman

Natuurlijk ben ik erg benieuwd of en hoe ze je gaan bevallen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Sopper

Heb nog even contact gehad met een Linn dealer.
De nieuwste versies DS/2 en DSM/1 (met exactaansluiting) schijnen echt een stuk beter te zijn dan de oudere versies.

Het Linn forum staat er ook vol mee...

Dus nu kiezen voor Majik DSM/1 (valt binnen budget) of even doorsparen voor een Akurate DSM/1.
Lastige keuze...  :(

De Harbeths zijn overigens onderweg  :inlove:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Bas Akkerman

Ik zou altijd door sparen,  dat even wachten levert veel meer op.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eric_audio

Citaat van: Bas Akkerman op januari 20, 2016, 18:07:19
Ik zou altijd door sparen,  dat even wachten levert veel meer op.

In jouw geval heeft "even" wachten overigens een totaal nieuwe lading gekregen......   ;)
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini