Netspanningsvoedingen AC->DC voor audio toepassingen

Gestart door Kingpin, december 6, 2015, 11:31:02

Vorige topic - Volgende topic

scrutinizer

Citaat van: Kjelt op januari  5, 2016, 11:37:56
Als je dit soort adviezen geeft zit je zelf wellicht ook wel strak in een ander soort jasje  ;)
Er bestaat niet zoiets als een volledig objectief persoon  :yinyang:

Zat ooit strak ......nu lekker losjes hoor. ;D

Zo ook tussen mentaal en techniek. ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kjelt

Aangezien we in het voedingen topic zitten lijkt het me interessant om wat posts van je te zien met jouw persoonlijk ervaringen met de diverse soorten, types voedingen ?

scrutinizer

Citaat van: Kjelt op januari  5, 2016, 11:44:24
Aangezien we in het voedingen topic zitten lijkt het me interessant om wat posts van je te zien met jouw persoonlijk ervaringen met de diverse soorten, types voedingen ?

Aangezien alles na gelijkrichting, stabilisatie en isolatie geen zin tot betoog heeft hier anders dan dat het een slecht ontwerp betreft,
verzanden we hier in een mentaal duel ... ::)

en daar gaan de jasjes alleen maar strak door zitten ;)

But...I catch 'your' drift ....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Isflicka

Citaat van: scrutinizer op januari  5, 2016, 11:53:25
Aangezien alles na gelijkrichting, stabilisatie en isolatie geen zin tot betoog heeft anders dan dat het een slecht ontwerp betreft,
verzanden we hier in een mentaal duel ... ::)

en daar gaan de jasjes alleen maar strak door zitten ;)

But...I catch 'your' drift ....
Lijkt wel managementtaal van de oude stempel  ::)
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Leeuwarden

Citaat van: Kjelt op januari  5, 2016, 10:59:25
Ach je leest wat reviews en je probeert eens wat, dat heet experimenteren  ;)

Duh...

YamahaRXV

.......strak zittende jasjes, los zittende jasjes, het wordt er allemaal niet écht gezelliger op zo  ;D

Morgen krijg ik een ander merk switch in huis welke met het originele meegeleverde 5 volt 1,5 amp. SMPS voedinkje aangesloten zal gaan worden, puur als vergelijk om te kijken of dit een klankmatige stap terug zal zijn t.o.v. de huidige Netgear met Squeeze Upgrade LPS 12 volt 3 amp, of misschien wel klankmatig gelijk aan de huidige setting....

To be continued  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

scrutinizer

Citaat van: YamahaRXV op januari  6, 2016, 19:18:17
.......strak zittende jasjes, los zittende jasjes, het wordt er allemaal niet écht gezelliger op zo  ;D

Morgen krijg ik een ander merk switch in huis welke met het originele meegeleverde 5 volt 1,5 amp. SMPS voedinkje aangesloten zal gaan worden, puur als vergelijk om te kijken of dit een klankmatige stap terug zal zijn t.o.v. de huidige Netgear met Squeeze Upgrade LPS 12 volt 3 amp, of misschien wel klankmatig gelijk aan de huidige setting....

To be continued  ;)

Heeft weinig met gezelligheid van doen RVX......
Het geen of weinig respons geven op vragen als 'deze' berusten eerder op ervaring(en).
Dit is een discussie waar de uiteindelijke eindgebruiker niet in 'gekend' wordt..... ;)

YamahaRXV

Citaat van: scrutinizer op januari 13, 2016, 10:31:50
Heeft weinig met gezelligheid van doen RVX......
Het geen of weinig respons geven op vragen als 'deze' berusten eerder op ervaring(en).
Dit is een discussie waar de uiteindelijke eindgebruiker niet in 'gekend' wordt..... ;)

Dat is jammer te noemen...  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Roeland

De Hdplex al binnen?
Ben benieuwd naar je ervaringen

YamahaRXV

Citaat van: Roeland op januari 13, 2016, 16:28:22
De Hdplex al binnen?
Ben benieuwd naar je ervaringen

Nope, ook nog geen mail gehad dat ze binnen zijn gekomen  :(

Leeuwarden

Citaat van: Isflicka op december 20, 2015, 13:05:00
Ben heel nieuwsgierig naar je ervaring met de TPS7A4700. In het nieuwe jaar gaan we eens wat voedingen vergelijken.

Ik heb die TPS7A4700 inmiddels in elkaar geknutseld. Nu had ik de mazzel dat ik een paar condensatoren had die al wat draai-uren hadden en die heb ik dus voor deze voeding gebruikt.
De bijgeleverde voeding van de Aries Femto kan in de verkoop. Was de eerder gebruikte AMB Sigma 11 al beter, de TPS7A4700 is weer een stapje beter. Wat ik het leuke vindt is dat je het zo duur kan maken als je wil. Deze zit voor een paar tientjes in elkaar. Moet nog wel een kastje om en ik gebruik geen filter.

Roeland

Citaat van: YamahaRXV op januari 13, 2016, 18:21:47
Nope, ook nog geen mail gehad dat ze binnen zijn gekomen  :(

Nou vandaag de HDplex ontvangen.
Inmiddels wat luisteruurtjes erop zitten
Ik heb geen enkele reden om verder te zoeken.
De HDplex powered nu mijn NUC en usb Regen voor mijn meier corda aria  :music:.
Speelt nu alles weg. Zo veel rust en detail.
Ik ga nu lekker al mijn muziek herbeleven.  O0

YamahaRXV

Citaat van: Roeland op januari 26, 2016, 20:52:14
Nou vandaag de HDplex ontvangen.
Inmiddels wat luisteruurtjes erop zitten
Ik heb geen enkele reden om verder te zoeken.
De HDplex powered nu mijn NUC en usb Regen voor mijn meier corda aria  :music:.
Speelt nu alles weg. Zo veel rust en detail.
Ik ga nu lekker al mijn muziek herbeleven.  O0

En, bevalt de HDPlex 100 W nog goed ?  ::)

Kingpin

Citaat van: Leeuwarden op januari 21, 2016, 19:47:57
Ik heb die TPS7A4700 inmiddels in elkaar geknutseld. Nu had ik de mazzel dat ik een paar condensatoren had die al wat draai-uren hadden en die heb ik dus voor deze voeding gebruikt.
De bijgeleverde voeding van de Aries Femto kan in de verkoop. Was de eerder gebruikte AMB Sigma 11 al beter, de TPS7A4700 is weer een stapje beter. Wat ik het leuke vindt is dat je het zo duur kan maken als je wil. Deze zit voor een paar tientjes in elkaar. Moet nog wel een kastje om en ik gebruik geen filter.
Daar zit nu net de clou... Wil je de TPS echt goed werkend hebben dan zou ik me aan de specs houden.
Ook de lengte en soort kabel aan de uitgang heeft invloed (deels te ondervangen door sensing te gebruiken).
Voor de rest denk ik niet dat er een betere reg op de markt is (tot 1A) met deze waarden.
Maar goed, een goede berekende ingang zoals trafo, filtering, afvlakking etc gaat zeker in de papieren lopen, maar wil je het beste en je hebt het er voor over ... doen!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Roeland

Citaat van: YamahaRXV op februari  4, 2016, 22:26:42
En, bevalt de HDPlex 100 W nog goed ?  ::)

Yep zeer goed en een must voor NUC / miniboard gebruikers die zo'n ratelende externe voeding hebben.
Voor mij is er geen behoefte meer naar een high end streamer

YamahaRXV

Citaat van: Roeland op februari  6, 2016, 10:39:18
Yep zeer goed en een must voor NUC / miniboard gebruikers die zo'n ratelende externe voeding hebben.
Voor mij is er geen behoefte meer naar een high end streamer

Kijk, dat is mooi om te mogen lezen  :thumbs-up:

De mini pc met daarop Fidelizer Pro 6.14 (extremist mode) + Roon i.c.m. de Uptone Audio REGEN USB bevalt hier ook nog zeer goed, maar er is duidelijk nog meer potentie aanwezig zoals ik enige tijd geleden heb kunnen constateren toen ik allleen al de standaard meegeleverde geschakelde voeding van de REGEN USB heb verwisseld voor een Squeeze Upgrade P&P LPS welke ik algemeen gezien eigenlijk niet eens bijzonder goed vind presteren t.o.v. bijv. een Teddy Pardo LPS.

Voor mij zou de HDPLex 100W ideaal zijn als één gecombineerde voeding voor: 19 volt DC op de Asus Vivo mini pc, 7,5 a 9 volt DC op de REGEN USB, en 5 volt DC op de D-Link switch.
Heb de laatste tijd alleen weinig gelegenheid gehad om er serieus mee bezig te zijn en had Larry van HDPlex gevraagd mij up to date te houden v.w.b. de status en levering vanuit het Europese distributie punt in Hamburg, maar helaas is het tot nu toe nog complete radiostilte rondom dat verhaal.
De website geeft zelfs de vermelding van verwachte stock - en leverdata van de 100W geheel niet meer aan, dit i.c.m. het uitblijven van enig reply van Larry maken het voor mij toch wel tot een redelijke niet - vertrouwenwekkende ''afknapper''  :(
Ik ben hierdoor dan ook sterk geneigd om gewoon bij Teddy twee separate lineaire voedingen (een 19/3,5 + een 9/2) te bestellen, maar dan ben ik wel een stuk duurder uit plus weer meer meerdere voedingen (kastjes) in de set  :(

Van waaruit heb jij de 100W voeding geleverd gekregen, waar daar ben ik toch wel benieuwd naar ?
Er is nog een forumlid die er één besteld heeft weken geleden, maar aangezien ik daar totaal niets meer over gelezen heb ga ik er vanuit dat deze nog niet geleverd is aan hem vanuit Europa (Hamburg).

Roeland

Ik heb in begin november de HD-plex gekocht en heb uit de eerste batch geleverd via Hamburg gekregen.
Larry heeft altijd snel met mails gereageerd en zelfs met aanvullende bestellingen daarop snel geleverd.

Verwacht dat hij nog hij veel moet leveren, want er is een grote community die dit product wil hebben.

De stelknop voor het instellen van 7,5 werkt erg eenvoudig met een multimeter en blijft stabiel (hier heb heb ik ook de usb regen op)

Fidelizer Pro 6.14  is een prima keuze, maar ik gebruik liever foobar met de android app (vind plaatjes niet zo nodig)
Mooi tip voor jou iz WASAPI Fidelizer Pro en foobar http://www.fidelizer-audio.com/user-guide/

YamahaRXV

Citaat van: Roeland op februari  6, 2016, 12:10:08
Ik heb in begin november de HD-plex gekocht en heb uit de eerste batch geleverd via Hamburg gekregen.
Larry heeft altijd snel met mails gereageerd en zelfs met aanvullende bestellingen daarop snel geleverd.

Verwacht dat hij nog hij veel moet leveren, want er is een grote community die dit product wil hebben.

De stelknop voor het instellen van 7,5 werkt erg eenvoudig met een multimeter en blijft stabiel (hier heb heb ik ook de usb regen op)

Fidelizer Pro 6.14  is een prima keuze, maar ik gebruik liever foobar met de android app (vind plaatjes niet zo nodig)
Mooi tip voor jou iz WASAPI Fidelizer Pro en foobar http://www.fidelizer-audio.com/user-guide/

Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat de grote belangstelling voor de 100W voeding zeker wel een rol speelt in het verhaal, ook las ik dat er problemen waren/zijn met het inklaren van de voedingen in Duitsland. Maar goed, ik wacht het nog wel even af...
De communicatie die ik had met Larry was ook goed en accuraat te noemen, alleen was er ineens radiostilte dus mijn gedachte is dat een aantal zaken mogelijk niet zo gelopen zijn als gepland.

Voorlopig ga ik niet switchen van mediaplayersoftware, Roon bevalt mij zeer goed en het zou zonde zijn van het bedrag wat ik betaald heb voor een jaarabonnement. Heb vooraf ook uitgebreid vergeleken met JRiver en Roon, maar de laatste had klankmatig mijn voorkeur, om maar niet te praten over de feilloze werking, overzichtelijke instelmogelijkheden, en natuurlijk de zeer uitgebreide info en cover art presentatie welke ik via de Roon app op de iPad geniet.
Misschien dat ik nog eens Windows server 2012 R2 ga proberen...

Roeland

Misschien mis je het punt
Met Roon kun je foobar aansturen;
Foobar heeft ASIO of WASAPI support (bit perfect)

zegel

Even een roep om advies:

Ik heb een Nuc waarop mijn Roonserver draait ( intel nuc d54250wyk ). Plan is een Sonore Microrendu te kopen (  6-9V 1 amp).  Tot zover geen probleem met één HD Plex 100w lijkt me.  Maar voordat de data van de server de renderer bereikt wordt zowel een swich  ( TP Link SG108) in mijn stereorack als een router ( TP Link R600 VPN) gepasseerd ( ver weg, buiten bereik van de voeding).
Ik heb een dedicated stroomvoorziening voor mijn audio rack.

Is de HD Plex nu geschikt om én de Nuc ( 19V), Microrendu ( 6-9V) als de Swich ( 9V)  te voeden? IS dat de beste oplossing, of kan ik me beter concentreren op alleen de renderer met een dedicated voeding?   En de router, gaat deze veel van dit werk onderuit halen ( zwakste schakel in de keten)  als ik deze niet ook van een dedicated voeding voorzie?

Wat zouden jullie adviseren in deze?
Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

YamahaRXV

Citaat van: zegel op februari  6, 2016, 16:29:43
Even een roep om advies:

Ik heb een Nuc waarop mijn Roonserver draait ( intel nuc d54250wyk ). Plan is een Sonore Microrendu te kopen (  6-9V 1 amp).  Tot zover geen probleem met één HD Plex 100w lijkt me.  Maar voordat de data van de server de renderer bereikt wordt zowel een swich  ( TP Link SG108) in mijn stereorack als een router ( TP Link R600 VPN) gepasseerd ( ver weg, buiten bereik van de voeding).
Ik heb een dedicated stroomvoorziening voor mijn audio rack.

Is de HD Plex nu geschikt om én de Nuc ( 19V), Microrendu ( 6-9V) als de Swich ( 9V)  te voeden? IS dat de beste oplossing, of kan ik me beter concentreren op alleen de renderer met een dedicated voeding?   En de router, gaat deze veel van dit werk onderuit halen ( zwakste schakel in de keten)  als ik deze niet ook van een dedicated voeding voorzie?

Wat zouden jullie adviseren in deze?

Jouw situatie heeft veel overeenkomsten met die van mij zie ik.
De HDPlex 100W kan in principe de Nuc, Sonore Micro Rendu en de switch allemaal tegelijk voeden, maar deze heeft een vaste 19 v + 12 v + 5 v. en een regelbare (7,5 v - 19,5 v range) aansluiting.
Je zou dus primaire keuzes moeten gaan maken v.w.b. de aanwezige mogelijkheden qua aansluitingen.
Persoonlijk zou ik kiezen voor de Nuc op de 19 v aansluiting, de Sonore Micro Rendu op de regelbare aansluiting en als switch i.p.v. de Netgear een D-Link DGS-105/108 switch (welke op 5 v draait) aanschaffen die je mooi op de 5 v. connectie kan aansluiten  ;)
De D-Link DGS-105 presteert hier hoorbaar beter als de Netgear GS-105 en is vrij goedkoop aan te schaffen.

Verder ben ik enige tijd geleden vrij intensief aan het testen geweest met div. lineaire voedingen en ben daarbij tot de onderstaande persoonlijke conclusies gekomen zoals deze in mijn set naar voren kwamen.

> Lineaire voeding (Teradak 12 v 7,5 A) op de Synology NAS: niet of nauwelijks hoorbaar verschil met de standaard meegeleverde geschakelde voeding.

> Lineaire voeding (Teddy Pardo 12/2 + Squeeze Upgrade P&P  Eco 12 v) op de Netgear R7000 router: met de Teddy Pardo t.o.v. de standaard geschakelde voeding een lichte verbetering (wat meer rust en detailweergave + meer accent op het weergeven van melodielijnen en lagen in de muziek)
Met de Squeeze Upgrade P&P voeding t.o.v. de standaard geschakelde voeding zelfs een zware teleurstelling; futloos, tam, geen glans en dynamiek.

> Lineaire voeding op switch (zowel de Netgear als de D-Link): met zowel een Teddy Pardo, een Teradak, en een Squeeze Upgrade P&P Eco voeding getest in vergelijk met de standaard meegeleverde geschakelde voeding en hierbij verrassend grote verschillen waargenomen.
Ook hier weer de beste klankmatige performance met de Teddy Pardo, gevolgd door de Teradak, en op flinke afstand volgend de Squeeze Upgrade P&P Eco voeding die m.i. zwaar tegenvalt en te duur is voor hetgeen hij levert. De grote behuizing doet vermoeden dat dit een topvoeding is, maar ik heb sterk de indruk dat het oude type misschien nog wel beter presteerde...

De D-Link switch wordt sinds een aantal weken nu gevoed door een 5 volt batterijvoeding en dat gaat naar mijn ervaring nog net een stukje verder als de Teddy Pardo LPS.
Verder heb ik gemerkt dat de wat betere resultaten die je behaalt met een goede voeding op de router compleet teniet gedaan worden door een switch met een standaard geschakeld voedinkje of een switch die te dicht bij stroombronnen (bijv. stekkerblokken, WCD,s) geplaatst wordt.

> Lineaire voeding (Squeeze Upgrade P&P Eco) in vergelijking met de standaard meegeleverde Mean Well geschakelde voeding op de Uptone Audio REGEN USB: hierbij presteerde de Squeeze Upgrade P&P Eco eindelijk eens een beetje naar behoren en het klankmatige verschil met de geschakelde voeding was net zo verrassend groot als met een goede lineaire voeding op de switch.
Aangezien ik de Squeeze Upgrade LPS niet echt hoog heb staan verwacht ik nog betere resultaten te kunnen krijgen met de REGEN USB als deze dus gevoed gaat worden met een kwalitatief betere voeding.

Wat de HDPlex 100W evt. aan klankmatige voordelen gaat opleveren als deze mijn Asus mini pc (Roon server) gaat voeden kan ik helaas nog niet aangeven, maar in het verleden heb ik met een Mac Mini project ook al goede resultaten weten te behalen met een Teradak LPS i.p.v. de interne geschakelde voeding van de MM dus mijn verwachtingen zijn eigenlijk wel positief  ;)

Roeland

Ben benieuwd wat je ervaringen zullen zijn met de HDPlex tov je andere voedingen.
Ik heb nu geen vergelijk, maar ervaring is positief

Ps er is ook nog een usb Type C aansluiting

zegel

@ YamahaRXV, dank voor je heel uitgebreide antwoord.

Samengevat dus de Nuc, Sonore en D-link switch te voeden vanuit de HD plex; waarbij je ook nog apart de SSD zou kunnen voeden voor wat het waard is.  De Router laten voor wat hij is met de standaard muurwrat. Net even gemaild met Larry , razendsnel antwoord terug dat de HD plex niet op voorraad is in Europa, maar dat hij de BTW voor zn rekening neemt + transport binnen 4 dagen vanuit USA. Da's toch een sympathieke oplossing.

Ik wacht nog heel even tot de Sonore uitkomt , en daarnaast de voeding die Uptone eind februari uit de doeken doet. Ze doen daar wat geheimzinnig over, schijnt bijzonder revolutionair te worden maar ben persoonlijk een beetje sceptisch - wat mogen we nu nog verwachten aan grote ontwikkelingen mbt voedingen.

De HD plex heeft denk ik door de mogelijkheid een heel scala aan apparatuur te voeden een groot prijs / waarde voordeel boven de TP of anderen - dus daarop ga ik me richten.
Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

YamahaRXV

Citaat van: zegel op februari  6, 2016, 19:48:40
@ YamahaRXV, dank voor je heel uitgebreide antwoord.

Samengevat dus de Nuc, Sonore en D-link switch te voeden vanuit de HD plex; waarbij je ook nog apart de SSD zou kunnen voeden voor wat het waard is.  De Router laten voor wat hij is met de standaard muurwrat. Net even gemaild met Larry , razendsnel antwoord terug dat de HD plex niet op voorraad is in Europa, maar dat hij de BTW voor zn rekening neemt + transport binnen 4 dagen vanuit USA. Da's toch een sympathieke oplossing.

Ik wacht nog heel even tot de Sonore uitkomt , en daarnaast de voeding die Uptone eind februari uit de doeken doet. Ze doen daar wat geheimzinnig over, schijnt bijzonder revolutionair te worden maar ben persoonlijk een beetje sceptisch - wat mogen we nu nog verwachten aan grote ontwikkelingen mbt voedingen.

De HD plex heeft denk ik door de mogelijkheid een heel scala aan apparatuur te voeden een groot prijs / waarde voordeel boven de TP of anderen - dus daarop ga ik me richten.

Geen dank, graag gedaan !

Het antwoord wat je van Larry hebt gekregen verklaart nu wel e.e.a. voor mij. Jammer te horen dat de 100W niet vanuit Europa geleverd kan worden, maar ik moet zeggen dat de geboden optie van Larry wel een sympathiek en klantvriendelijk gebaar is.
Denk dat ik dan ook maar voor deze optie moet gaan, zal hem binnenkort wel even mailen hierover.

Ben het geheel met je eens dat de HDPlex 100W met zijn vele mogelijkheden een erg goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en hierdoor zeker een ''must have'' is  ;)

Hartox

Ik heb in december ook de 100 watt voeding besteld, samen met de 250 watt atx converter. Nadat ik contact met Roeland heb gehad vorige week heb ik Larry gemaild. Het spul is van de week verstuurd en ligt inmiddels in Amsterdam volgens DHL. Ik krijg de invoer kosten achteraf vergoed als het goed is.

Al met al duurt het wel wat lang, maar het lijkt wel goed te komen.. :)