Centergat te klein

Gestart door kruzer, oktober 15, 2015, 11:44:35

Vorige topic - Volgende topic

kruzer

Heeft iemand ervaring met soortgelijk gereedschap:
http://www.analogshop.de/de/shop/4-innovative-produkte/23-zubehoer/310-lp-drill--lp-bohrer

Ik heb een aantal nieuwe platen die moeilijk over de spindel schuiven.  Lijkt me een goede manier om dit op te lossen, maar wel duur... Dus ben op zoek naar alternatieven.

br@m

Ga op zoek naar een tapse ruimer.

Gewoon bij een goed gesorteerde gereedschapszaak, ijzerhandel, of bij een automaterialenhandel of een leverancier van fietsgereedschap.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Matthias

Probeer eens een bic pen!
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

kruzer

Of gewoon een eenvoudige boor van 7,3mm.  Probleem opgelost!

Citeer
My AR TT Turntable (c.1963) has a spindle diameter of 0.283-inch. Measured with a caliper.
This is smaller than the RIAA standard of 0.286-inch, +0.001-inch, -0.002-inch.
Those RIAA specifications of gives a window of: 0.284–0.287-inch for the LP hole.

Even so, many of my LPs have center holes whose diameters are much smaller. Last week I gave up forcing LPs on and off the spindle. I ordered three drill bits from McMaster-Carr: www.mcmaster-carr.com

7.3mm
L (letter size) = 7.366mm
7.4mm

I did not know if the smaller of the bits would open up the center hole enough. So I ordered three, knowing that shipping costs would lower if I ordered them all at once. And I did not want to wait. I can always use the bits in the shop.

This evening I tried the smallest, the 7.3mm, and it worked like a charm on all of the tight holes.

Graphtuner

volgens mij groot genoeg  ;D

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

provia_f

Ridicule prijs; als het met hifi te maken heeft denkt men alles te kunnen vragen. Ik heb een rond naaldvijltje naast mijn platenspeler liggen. Ik heb ook regelmatig een plaat met een te klein centergat, even een paar keer voorzichtig met het vijltje langs de binnenrand van het gat en het is gefixt. Je neemt nauwelijks materiaal weg, dus je hoeft ook niet bang te zijn dat het gat ineens excentrisch wordt of zo. 1 waarschuwing: wel het vijltje goed vasthouden, want als je het op je plaat laat vallen heb je een grote kans dat je er een dikke kras op hebt.
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804