KII Audio Three speakers.

Gestart door Bama, september 20, 2015, 13:15:38

Vorige topic - Volgende topic

katwax

Voor mij is de controller de kers op de taart.
Vooral volume is iets wat ik mis, Playstation digitaal uit(spdif of hdmi) heeft een fixed volume dat niet te regelen is en dit is te luid.
Telenet digibox/recorder heeft wel volume regeling, alleen is de laagste stand al behoorlijk luid en zou ik toch graag iets stiller kunnen zetten.

Tevens zoul het mogelijk zijn om alle instellingen (low lantency, contour settings, ...) via de controller te doen, wat handiger is dan aan de achterkant van je luidspreker zitten prutsen.
Ook zal het mogelijk zijn updates van de luidsprekers via de controller te doen.

Je krijgt tevens verschillende digitale ingangen waardoor je geen overbodige AES convertor ertussen moet plaatsen, ik denk dat de bouw van de Controller ook wel wat beter zal zijn dan zo'n klein bakje al was het alleen al de voeding.
Technisch verwacht ik trouwens ook dat de controller ervoor zal zorgen dat je het maximale uit je Kii Three zal kunnen halen, maar details heb ik nog niet gekregen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

Een bekabelde controller? Werkt hij ook zonder kabel?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

bva

Heeft iemand ervaring met een niet symmetrische opstelling van de KII three luidsprekers?
Ik bedoel hiermee dat een van de luidsprekers in de hoek staat en de andere niet.
Het effect hiervan is meestal dat een stem die bijvoorbeeld in het midden hoort te staan nu meer naar de luidspreker in de hoek is verplaatst. In het kort is het met de KII three luidspreker inderdaad mogelijk een en ander zo aan te passen dat de plaatsing in de kamer minder belangrijk is voor het uiteindelijke resultaat.

Voor het testen gebruik ik zelf 2 testen welke ik heb van Chesky Records namelijk 'Introduction and Left-Right Imaging Test' en '360-Degree Test'. In de eerste test geeft iemand aan waar hij staat als hij praat (in het midden, tussen midden en rechter luidspreker, bij rechter luidspreker en rechts van de rechter luidspreker. En hetzelfde voor de linker luidspreker). Bij de tweede test hoor je een tikkend geluid welke rondom je beweegt. Tot nu toe heb ik maar eenmaal een demo gehad waar het effect van test twee te horen was! Zelfs voor test 1 klopte het in de meeste gevallen niet terwijl het in alle gevallen om dure installaties ging in gerenommeerde hifi zaken.

Dirkie

Citaat van: bva op januari 22, 2017, 00:05:25
Heeft iemand ervaring met een niet symmetrische opstelling van de KII three luidsprekers?
Ik bedoel hiermee dat een van de luidsprekers in de hoek staat en de andere niet.
Het effect hiervan is meestal dat een stem die bijvoorbeeld in het midden hoort te staan nu meer naar de luidspreker in de hoek is verplaatst. In het kort is het met de KII three luidspreker inderdaad mogelijk een en ander zo aan te passen dat de plaatsing in de kamer minder belangrijk is voor het uiteindelijke resultaat.

Voor het testen gebruik ik zelf 2 testen welke ik heb van Chesky Records namelijk 'Introduction and Left-Right Imaging Test' en '360-Degree Test'. In de eerste test geeft iemand aan waar hij staat als hij praat (in het midden, tussen midden en rechter luidspreker, bij rechter luidspreker en rechts van de rechter luidspreker. En hetzelfde voor de linker luidspreker). Bij de tweede test hoor je een tikkend geluid welke rondom je beweegt. Tot nu toe heb ik maar eenmaal een demo gehad waar het effect van test twee te horen was! Zelfs voor test 1 klopte het in de meeste gevallen niet terwijl het in alle gevallen om dure installaties ging in gerenommeerde hifi zaken.
Welke demo deed het zo goed ?

Martijn M

Met de Kii zul je door zijn cardioide afstraling inderdaad beduidend minder last van een asymmetrische opstelling hebben. Heb je wat meer informatie over de 360 test? Het lijkt me alsof je daarmee zoekt nasr iets wat onmogelijk is met een stereo setup.
Dutch & Dutch

Contour

Geluid achter je horen wel is mogelijk met stereo, bijvoorbeeld de bekende cd van Roger Waters, dus op zich moet die 360 graden test wel kunnen toch?

Groetjes Walter

bva

Citaat van: Dirkie op januari 22, 2017, 07:43:19
Welke demo deed het zo goed ?

De luister sessie die goed was was bij Wifimedia met de KII Three luidsprekers. Bij latere luister sessies bij Wifimedia had ik dit effect niet. Dit geeft maar aan dat de plaatsing en de inregeling van luidsprekers heel nauw komt.

De 360 degree test komt trouwens van de Isotec 'The Ultimate Set-Up Disc'.
In een introductie geven ze aan dat het een soud stage test is. Het geluid van de gebruikte kastanjete moet een complete circel maken van de linker luidspreker naar de rechter luidspreker en dan verder achter je hoofd weer naar de linker luidspreker.

MAW

Niet te veel in de coffeeshop hangen als je in Arnhem bent hae!!?
Gr. Martijn

katwax

Citaat van: bva op januari 22, 2017, 00:05:25

Bij mij staat 1 luidspreker in een hoek (uitsprong van muur), de andere heeft enkel achter (1.5m) een muur. Bij het plaatsen heeft men hiervoor de luidspreker settings aangepast. Voor mijn oren klopt het geluidsbeeld.

bva

Ik hoorde van iemand dat de KII Three luidsprekers fantastisch klinken maar dat ze wel vrij hard afgespeeld moeten  worden. Klopt dit?

MAW

Nee dat is niet het geval wat mij betreft.
Gr. Martijn

katwax

Citaat van: bva op februari  8, 2017, 21:44:51
Ik hoorde van iemand dat de KII Three luidsprekers fantastisch klinken maar dat ze wel vrij hard afgespeeld moeten  worden. Klopt dit?
Kort nee :)
Laag volume heb je reeds een zeer duidelijk beeld en niet het gevoel dat het levensloos is of aan de luidsprekers blijft hangen.
Ze gaan ook niet "anders" klinken bij hoog volume, de controle is hetzelfde. Dit zorgt er dan weer voor dat je graag iets luider gaat spelen misschien omdat het zo mooi blijft.

Michiel2

Je hoeft de Kii's zeker niet hard te spelen om van een stuk muziek te genieten, al vanaf lage volumes klinkt het compleet en erg goed. Het mooie van de Kii's is dat je wel het volume omhoog kunt zetten en nog steeds kan genieten. Even belangrijk dat je met een goede bron werkt om de Kii's recht te doen!

zegel

Iemand de Control al ontvangen? Eerste ervaringen?    Ik hoop die van mij morgen of woensdag aan te sluiten, happy at last...

Ik las deze blog; de mogelijkheden ( met name qua instellingen) van de Kii worden heel sterk uitgebreid: http://www.puriteaudio.co.uk/single-post/2017/02/10/Kii-THREE-control-part-two
Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

katwax

Citaat van: zegel op februari 13, 2017, 08:51:09
Iemand de Control al ontvangen? Eerste ervaringen?    Ik hoop die van mij morgen of woensdag aan te sluiten, happy at last...

Ik las deze blog; de mogelijkheden ( met name qua instellingen) van de Kii worden heel sterk uitgebreid: http://www.puriteaudio.co.uk/single-post/2017/02/10/Kii-THREE-control-part-two
Worden ze uitgeleverd? Laatste contact met leverancier wist hij nog geen exacte datum.

zegel

Citaat van: katwax op februari 13, 2017, 08:55:04
Worden ze uitgeleverd? Laatste contact met leverancier wist hij nog geen exacte datum.

In NL en UK iig wel. Zie foto's op Purite audio. Ik weet verder niets over beschikbare volume's

katwax

Citaat van: zegel op februari 13, 2017, 11:37:16
In NL en UK iig wel. Zie foto's op Purite audio. Ik weet verder niets over beschikbare volume's
Dan zal ik binnenkort ook wel nieuws krijgen en mijn set compleet kunnen maken :)

zegel

Ik heb de Kii control nu twee dagen in huis. Hij is in het echt toch verbazingwekkend klein en discreet. Uiterlijk zeer geslaagd. Bediening eenvoudig maar tot complexe instellingen in staat. Daarmee nog niet geexperimenteerd.

In mijn situatie helaas niet "plug and play".  Zo heb ik de afstandbedienbaarheid via mijn Harmony Elite nog niet aan de praat ( tot mijn eigen verassing); heb ik een behoorlijk volume verschil tussen mijn Microrendu (zachter){ Edit: opgelost middels Roon Forum, was een setting in de Microrendu}  en TV en geeft de mediaplayer op mijn TV ( Netflix/Plex/Youtube) blijkbaar geluid niet in PCM maar in een format uit wat de control niet trekt.

Samen met Wifimedia en Roon / Samsung fora uitzoeken hoe ik dit alles voor elkaar krijg.  Ik heb er alle vertrouwen in, maar het is taaier als ik dacht. Dus een terugkoppeling over de Control moet nog even wachten.

simonp

Mooi dat de control binnen is. Kun je wel iets meer vertellen over de weergave via de Microrendu?  Is er een verbetering nu de m2tech evo er niet meer tussen zit.
Mijn ervaring is dat de Kii elke wijziging goed laat horen. Mijn laatste wijzigingen in het netwerk maakten ook een behoorlijk verschil.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 3 / Eversolo T8/ Etherregen Farad super 3/ PC met Roon Rock Farad super 3

zegel

Citaat van: simonp op februari 19, 2017, 07:47:53
Mooi dat de control binnen is. Kun je wel iets meer vertellen over de weergave via de Microrendu?  Is er een verbetering nu de m2tech evo er niet meer tussen zit.
Mijn ervaring is dat de Kii elke wijziging goed laat horen. Mijn laatste wijzigingen in het netwerk maakten ook een behoorlijk verschil.

Nee, ben nog aan steeds het rommelen om de Control in te stellen, en dat heeft al heel wat uurtjes gekost. In ieder geval al geleerd dat je als je in Roon de volumeregeling gebruikte; en dat later via de Control wil doen, je naast Roon ook de Microrendu in settings moet aanpassen ( ook om DSD door te laten). Daar kan Kii niets aan doen.

En gisteren kwam ik er na vele uren achter dat de Engelse en Duitse Control handleiding verschillen. Wil je de control op afstand bedienen, dan hoef je in de Engelse handleiding niets te doen. Maar je moet eerst de AB koppelen aan de Control. Dat staat niet in de Engelse maar wel in de Duitse handleiding en daar worden ze in huize zegel niet heel blij van ( normaal lees ik niet eens één handleiding, laat staan twee ...) . Overigens werkt het inleren nog steeds niet, dus nu Kii maar een mailtje gestuurd. Voordeel is dat ik het straks allemaal doorstaan heb; kan ik jullie tzt helpen  :sneaky2:

Mijn TV geluid werkt inmiddels ook; de Control trekt geen Dolby, dus moet je PCM uitsturen. Nu willen apps als Netflix ed telkens de instellingen overschrijven van PCM naar Dolby in mijn Samsung TV en dan heb je akelige digitale ruis. Eens bekijken hoe ik dat WAF vriendelijk ga oplossen.

Dan kan je nog elke input configureren. Dat wil ik eigenlijk eerst gedaan hebben alvorens ik serieus ga luisteren. Ook hierin is de handleiding uiterst beknopt - dus doe ik volgend weekend wel. Wordt vervolgt - en ik ben benieuwd naar meer ervaringen.

MAW

Citaat van: zegel op februari 16, 2017, 22:33:41
Ik heb de Kii control nu twee dagen in huis. Hij is in het echt toch verbazingwekkend klein en discreet. Uiterlijk zeer geslaagd. Bediening eenvoudig maar tot complexe instellingen in staat. Daarmee nog niet geexperimenteerd.

In mijn situatie helaas niet "plug and play".  Zo heb ik de afstandbedienbaarheid via mijn Harmony Elite nog niet aan de praat ( tot mijn eigen verassing); heb ik een behoorlijk volume verschil tussen mijn Microrendu (zachter){ Edit: opgelost middels Roon Forum, was een setting in de Microrendu}  en TV en geeft de mediaplayer op mijn TV ( Netflix/Plex/Youtube) blijkbaar geluid niet in PCM maar in een format uit wat de control niet trekt.

Samen met Wifimedia en Roon / Samsung fora uitzoeken hoe ik dit alles voor elkaar krijg.  Ik heb er alle vertrouwen in, maar het is taaier als ik dacht. Dus een terugkoppeling over de Control moet nog even wachten.

Interessant. Mooi dat je hem via remote kan aansturen (ook al moet je nog uitzoeken hoe precies ;) ). Verder natuurlijk handig om gemakkelijk ingangen te kunnen wisselen en digitaal uitsturen naar de Kii's.

Ben wel benieuwd welke configuraties'  je kunt doen die je niet zonder de control kunt doen.
Gr. Martijn

zegel

Citaat van: MAW op februari 19, 2017, 15:24:37

Ben wel benieuwd welke configuraties'  je kunt doen die je niet zonder de control kunt doen.

Naast de voorversterkerfunctie kan je je speaker tot in detail inregelen. Denk aan boundary eq, contour, limiter, latency, polarity, standby en led settings en nog een rijtje instellingen voor in studio gebruik.

Mi is de control onmisbaar als je ook de Kii hebt. De instellingen en ook de volumeregeling worden nml in het digitale domein van de kii zelf gedaan, dus gaat je niet lukken met een externe vv. De handleiding lijkt al in te spelen op gezamenlijke verkoop in de toekomst.

MAW

Klinkt goed!

Harmony remote al aan de praat? :)

Citaat van: zegel op februari 19, 2017, 15:53:34
Naast de voorversterkerfunctie kan je je speaker tot in detail inregelen. Denk aan boundary eq, contour, limiter, latency, polarity, standby en led settings en nog een rijtje instellingen voor in studio gebruik.

Mi is de control onmisbaar als je ook de Kii hebt. De instellingen en ook de volumeregeling worden nml in het digitale domein van de kii zelf gedaan, dus gaat je niet lukken met een externe vv. De handleiding lijkt al in te spelen op gezamenlijke verkoop in de toekomst.

Betekent het letterlijk dat hij onmisbaar is om die instellingen te kunnen doen?

Oftewel;
kun je al die instellingen ook wel op een andere manier doen zonder de control, alleen dat is dat onhandiger (bv. via de pc ofzo)....
Of kun je die instellingen ook echt niet doen als je geen control hebt?
Gr. Martijn

zegel

Citaat van: MAW op februari 20, 2017, 12:51:10
Klinkt goed!

Harmony remote al aan de praat? :)

Betekent het letterlijk dat hij onmisbaar is om die instellingen te kunnen doen?

Oftewel;
kun je al die instellingen ook wel op een andere manier doen zonder de control, alleen dat is dat onhandiger (bv. via de pc ofzo)....
Of kun je die instellingen ook echt niet doen als je geen control hebt?

Zwart wit gesteld kan je "al de instellingen"idd niet doen zonder control.  Maar iets minder met donkere bril: je kan veel instellingen veelal wat grover doen op de speaker zelf.  Een aantal instellingen als latency en polarity maar ook led en aan-uit gedrag kunnen alleen met de control. Idem voor de studio instellingen.

Als je de achtergrond van je vraag duidelijk maakt, kan ik ook wat specifieker antwoorden ;)

Nee, de Harmony nog niet aan de praat. Als ik een gaatje heb ga ik ff bij Wifimedia langs. Zondag al wel antwoord+ oplossing van Kii, echter zonder resultaat. Wel attente service. Handleiding zijn ze nog aan het vervolmaken.

MAW

Marketingtechnisch wel slim. Met de control 'unlock' je dan nog wat features die er dus al wel op zaten, maar waar je nog geen toegang toe had.

1000 euro is wel prijzig, maar dan nog ligt de keuze voor de control als controller voor de Kii's erg voor de hand omdat hij dus echt toegevoegde waarde heeft tov de Kii's, maar ook tov andere controllers icm de Kii's. Doen ze slim dus :)
Gr. Martijn