KII Audio Three speakers.

Gestart door Bama, september 20, 2015, 13:15:38

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

katwax

Citaat van: MAW op oktober 10, 2016, 20:01:06
haha lekker

Dan kun je je mooi op de akoestiek gaan focussen.

Good for you! :)
Staat inderdaad op de lijst, na de controller.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Ik was wat aan het rondkijken naar info over de controller en las een antwoord op een vraag die ik nog had- hoe zit het eigenlijk met de stroom voor de control?

Het blijkt dat de UTP kabel ( heb je dan wel cat 6 voor nodig lijkt me)  de stoomvoorziening van de control vanuit de luidspreker levert. De control stuurt de reeds in de luidspreker aanwezige ( lossless) volumecontrol aan via weer een andere ader en geeft last but not least de muziekdata van de bronnen volgens AES/EBU door.

Dat scheelt weer behoorlijk in dradenboel en zorgen over schone stroom.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Sirius666

Dat is een nette implementatie!

op eigen verzoek verwijderd.

Levert de KII schone stroom dan?

katwax

Citaat van: zegel op oktober 28, 2016, 09:31:24
Ik was wat aan het rondkijken naar info over de controller en las een antwoord op een vraag die ik nog had- hoe zit het eigenlijk met de stroom voor de control?

Het blijkt dat de UTP kabel ( heb je dan wel cat 6 voor nodig lijkt me)  de stoomvoorziening van de control vanuit de luidspreker levert. De control stuurt de reeds in de luidspreker aanwezige ( lossless) volumecontrol aan via weer een andere ader en geeft last but not least de muziekdata van de bronnen volgens AES/EBU door.

Dat scheelt weer behoorlijk in dradenboel en zorgen over schone stroom.
POE gaat zonder problemen over cat5 ook, ik veronder stel dat er een utp geleverd wordt bij de controller. Nu is het wachten op een datum natuurlijk, want de volumecontrol is het enige dat ik mis om mijn set helemaal  :inlove: te maken
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Wifimedia

#305
Beste Kii bewonderaars!

Vanaf vandaag staat die Kii Control bij ons in de winkel. Jullie zijn van harte welkom om deze te bewonderen en uiteraard aan te raken!
We verwachten de Control in de loop van januari uit te kunnen leveren.

Als vast bijgevoegd twee foto's voor het idee!

Bob Zwanikken
Wifimedia
Vossenstraat 3
Arnhem
Maak kennis met de toekomst! - Bezoek onze winkel in Arnhem of kijk op www.wifimedia.eu

Martijn M

Ziet er goed uit Bob! Succes ermee!
Dutch & Dutch

simonp

Ha mooi, is er geluid technisch nog verschil tov direct via de aries afspelen? De extra mogelijkheden zijn leuk maar ik ben vooral geïnteresseerd in klankmatige verbeteringen.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

simonp

Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Mooi apparaat...wat kost die ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

zegel

Citaat van: simonp op december 23, 2016, 13:06:01
Ha mooi, is er geluid technisch nog verschil tov direct via de aries afspelen? De extra mogelijkheden zijn leuk maar ik ben vooral geïnteresseerd in klankmatige verbeteringen.

Waarom ben je geïnteresseerd over verbeteringen met de Aries, als je volgens je signature met de Microrendu/LPS speelt?  De Aries is dan een achteruitgang imho.

Als je geen gebruik maakt van de voorversterkerfunctie van de control ( meerdere bronnen aansluiten / volume /aan-uit /  settings regelen) en bij elke upgrade naar je dealer wil blijven afreizen met je Kii's in de achterbak zou ik geen control nemen  ;).  Daarnaast geloof ik dat de volumeregeling beter zal zijn als die in de Aries - maar geen idee of je dat gaat horen.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

simonp

Sorry zo bedoelde ik het niet, mijn vraag was (voor wifimedia) of je een verbetering in weergave kunt verwachten als je de Kii via de control gaat beluisteren ipv met de aes aansluiting. Ik kan me voorstellen dat beide speakers via de cat kabel aangesloten een beter geluid geeft.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

Dirk

Citaat van: simonp op december 25, 2016, 21:05:22
Ik kan me voorstellen dat beide speakers via de cat kabel aangesloten een beter geluid geeft.
want...? ???
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

simonp

Want, USB/Spdif omzetter niet meer nodig. En een ander protocol voor aansturing speakers. Alle kleine veranderingen laten de Kii's duidelijk horen, dus vandaar de vraag. Ik ga 'm maar gewoon uitproberen, dan kom ik er wel achter. 
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

Dirk

je hebt natuurlijk ook bronnen waar die uitgang toch al op zit, dus dan kan je net zo goed rechtsreeks vanaf hun AES output aansturen.
ik vroeg me vooral af of je nu stelde dat het via de RJ45 sowieso beter zou klinken dan via de AES (zo las ik het)...en zo ja, waarom.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Citaat van: chansig op december 25, 2016, 13:32:18
Mooi apparaat...wat kost die ?

Gr. Hans

Iemand een idee ? Of krijg je hem gewoon als je al een paartje Kii's hebt staan ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

zegel

Adviesverkoopprijs Control is 1299,--
Zal mij niet verbazen als het tzt een pakketprijs gaat worden voor de consumentenversie vd Kii
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

chansig

Oke...wordt het dan beter met die Control of is het meer bedieningsgemak ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

zegel

Bedieningsgemak enerzijds- voorversterkerfunctie ( zie mijn post van 14.03u gisteren) ; en ik verwacht een verbetering omdat ik niet meer volume regel in Roon, maar nu via de volumeregelaar van de Kii Controil die de Dsp in de Kii's aanspreekt. Ik neem aan dat daar een verbetering zit - maar nog niet beluisterd.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

MAW

Is die met remote te besturen dan?
Gr. Martijn

zegel

Yep, al moet je die remote zelf inbrengen. Ik heb een Harmony, en ga die gebruiken - ik neem aan met door Kii aangeleverde code's.

Je leest in mijn post's veel "ik neem aan's"  De mate waarin Kii communiceert over zijn producten is helaas omgekeerd evenredig aan de kwaliteit van de speakers.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Dirk

Citaat van: zegel op december 26, 2016, 09:37:23
Yep, al moet je die remote zelf inbrengen.
:crazy: klinkt pijnlijk   :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MAW

Ik zie de toegevoegde waarde vd. controller niet echt. Mis ik iets?
Gr. Martijn

Dirk

uitbreiding vh aantal ingangen lijkt me het grootste voordeel, met daarnaast een fysieke pre waarop je die bronnen kan gaan selecteren en het volume regelen...tot nu toe moest dat laatste ook vanuit de bron gebeuren.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea