KII Audio Three speakers.

Gestart door Bama, september 20, 2015, 13:15:38

Vorige topic - Volgende topic

zegel

Citaat van: BuSpu op september 29, 2016, 10:01:22
Waarom bedraad  ????? Vind ik echt raar. Dan ga je deze unit weer met een afstandsbediening bedienen?? :blink:

Je zal bronnen toch op een of andere manier aan je Kii's moeten koppelen....

Er zou wel een draadloze controller komen, maar omdat WISA niet erg van de grond komt moet ik dat eerst nog maar zien. Bovendien lopen er toch al stroomdraden naar de Kii's - dus zal ikzelf niet voor draadloos afspelen kiezen.

Wat wel heel gaaf zou zijn, is een 5.1 of 5.0  controller waarbij je je achter Kiit-jes draadloos kan aansturen.....
Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

Bama

Er moet er toch nog 1 komen met ingebouwde streamer en phono?

katwax

Citaat van: Bama op september 29, 2016, 10:19:07
Er moet er toch nog 1 komen met ingebouwde streamer en phono?
Zou moeten ja, maar dat zal niet meer voor dit jaar zijn. Nu ik veronderstel dat ze zullen verder bouwen op deze controller, dus mogelijk kan die sneller ontwikkeld worden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kerkhoffd

Zou de NAD M51 een optie zijn met de KII Three
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

katwax

Citaat van: Kerkhoffd op september 29, 2016, 14:26:36
Zou de NAD M51 een optie zijn met de KII Three
Lijkt mij niet aangezien die buiten hdmi geen digitale output heeft.

Tuurlijk kan je altijd analoog uitgaan en dan aanlsuiten, maar dan ga je van DAC naar DAC(in de Kii) wat iets is wat je volgens mij niet wil.

Wifimedia

Kii Audio CONTROL - Pre order nu!

Wij weten dat u allemaal erg benieuwd bent naar de Kii CONTROL. Het Kii Audio team is hard aan het werk geweest om het ontwerp en de software te voltooien.

Specificaties:

De Kii CONTROL voegt drie extra ingangen toe aan de Kii THREE: coaxiaal, optisch en USB (tot PCM 24/384kHz en DSD64/DSD128).
De ingangen bevinden zich aan de achterzijde van de CONTROL zoals u op de afbeelding kunt zien.

De Kii CONTROL biedt een volumeregeling zonder verlies van de kwaliteit van het geluid die het volume in de DSP van de Kii THREE op afstand regelt. De volume knop biedt ook de mogelijkheid om het geluid te dempen en om de luidspreker aan en uit (stand-by) te zetten.

Daarnaast heeft de CONTROL ook een IR-ontvanger, presets en extra functionaliteit die toegankelijk is via het menu op het OLED scherm.

Een specifieke knop (genaamd XLR) zorgt er voor dat er geschakeld wordt naar de bestaande ingang op de Kii THREE luidspreker. Deze ingang kunt u dus blijven gebruiken als een analoge of AES/EBU ingang.

De verkoopprijs van de Kii CONTROL is € 1299,- euro.

We verwachten dat de Kii CONTROL leverbaar is rond het eind van het jaar. Pre-order de Kii CONTROL nu om langere levertijd te voorkomen!

Op zaterdag 8 oktober aanstaande organiseert Wifimedia in samenwerking met Lumin "the audiophile network music player" en Kii Three Audio een streaming-event in de prachtig verbouwde winkel. Op die dag zal er een prototype van de Kii CONTROL aanwezig zijn. Helaas is dit geen werkend exemplaar, maar zo kunt u met eigen ogen zien hoe de CONTROL er uitziet.

Zie ook hier voor meer informatie: https://www.wifimedia.eu/nl/blogs/wifimedia-nieuws/lumin-en-kii-audio-demodag-bij-wifimedia/

Voor al uw verdere vragen kunt u uiteraard contact met ons opnemen per telefoon en/of email. En natuurlijk bent u altijd van harte welkom in onze winkel in Arnhem.

Maak kennis met de toekomst! - Bezoek onze winkel in Arnhem of kijk op www.wifimedia.eu

Kerkhoffd

Je hebt helemaal gelijk Katwax. Had op de een of andere manier in mijn hoofd dat de M51 wel meerdere digitaal uit opties had. Maar ik zat er naast.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

katwax

Citaat van: Kerkhoffd op september 29, 2016, 22:40:06
Je hebt helemaal gelijk Katwax. Had op de een of andere manier in mijn hoofd dat de M51 wel meerdere digitaal uit opties had. Maar ik zat er naast.
Ik weet dat de M12 digitale uitgangen heeft en dacht dat het het "goedkoopste" model was met digitale uitgangen, nu voor 3x zoveel als de controller lijkt mij dat geen betere optie :)

MAW

Is die controller dan wel op afstand bedienbaar? Of is het alleen een 'desk-controller'?
Gr. Martijn

MAW

Citaat van: BuSpu op september 29, 2016, 10:01:22
Waarom bedraad  ????? Vind ik echt raar. Dan ga je deze unit weer met een afstandsbediening bedienen?? :blink:

Dat is toch gewoon het resultgaat wanneer je meerdere fysieke (bedragde) digitale bronnen hebt die je naar je Kii's wilt routen, maar je wel gewoon vanaf de bank de hele boel wilt kunnen routeren?
Gr. Martijn

katwax

Citaat van: MAW op september 30, 2016, 10:14:19
Is die controller dan wel op afstand bedienbaar? Of is het alleen een 'desk-controller'?
Heeft een ir-ontvanger staat in beschrijving van wifimedia

MAW

Gr. Martijn

zegel

Vanzelfsprekend heb ik de controller gepreordered, en ga zaterdag als het lukt toch eens even een kijkje nemen naar de mock up ervan bij Wifimedia.  Ben toch wel benieuwd naar eventuele extra functionaliteit - de mensen van Kii hebben als ik de printplaat zo zie een knap ingewikkeld stukje werk gemaakt en ik ben wel benieuwd waarom eea zo lang geduurt heeft en wat de geheimen zijn van de control. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd waar de prijsaanpassing van het eerste schot voor de boeg ( 700 euro) en de huidige 1299 euro nu in zit.  Ik denk voor een groot deel in het design, en daar hebben ze zo op de foto's te zien een topjob gedaan.  Ik had iets van een Grimm controller verwacht, maar dat ding is toch wel heel lelijk in vergelijk met die van de Kii.

Sirius666

De forse vertraging en dito prijsstijging vind ik nou niet bepaald sjiek overkomen. Een niet werkend exemplaar op 8 oktober en eind van het jaar leverbaar? Krappe planning.....

Bama

Citaat van: Sirius666 op oktober  1, 2016, 21:33:38
De forse vertraging en dito prijsstijging vind ik nou niet bepaald sjiek overkomen. Een niet werkend exemplaar op 8 oktober en eind van het jaar leverbaar? Krappe planning.....
Is gewoon marketing en marktwerking, speakers waren bij introductie ook ineens een stuk duurder dan ze eerst gezegd hadden. Toen ze merkten dat het een succes zou worden hebben ze de prijs omhoog gedaan, is gewoon marge verhogen en als dat kan geef ik ze geen ongelijk, heeft niks te maken met design.

Sirius666

Citaat van: Bama op oktober  1, 2016, 23:29:50
Is gewoon marketing en marktwerking, speakers waren bij introductie ook ineens een stuk duurder dan ze eerst gezegd hadden. Toen ze merkten dat het een succes zou worden hebben ze de prijs omhoog gedaan, is gewoon marge verhogen en als dat kan geef ik ze geen ongelijk, heeft niks te maken met design.

Interessant.....zeker omdat ik direct aan D&D moet denken.....hobbelt de een toevallig achter de ander aan?

Ik vind het maar raar en ben het er niet mee eens dat dit normale marktwerking is. De eerstgenoemde prijs is toch niet voor niets berekend? Hier zat al een marge op die KII blijkbaar afdoende achtte. Wellicht is dit gedrag inherent aan kleine bedrijven als KII en D&D. Bij de controller krijg ik een gevoel van "als je een KII aan kan schaffen voor dat geld dan kunnen wij de controller ook wel even 2x zo duur maken".

De prijsstijging zal afhakers (preorders en potentieel geïnteresseerden) als gevolg hebben gehad. Ik vind het maar een groot risico (geloofwaardigheid/betrouwbaarheid in het geding) dat een bedrijf neemt.

holco

Ach ik begrijp het wel enigszins, de markt werkt telkens sneller en korter, je moet in een korte tijd je winst binnen halen voordat een Chinees voor de helft (of minder) van de prijs een gelijkwaardig of beter product neer zet ;)
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 - Eversolo T8 / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / LAPP ÖLFLEX CL 110 CY 3G1,5 Power cables.

zegel

Op Alpha Audio een positieve ( "5 sterren, de beste" voor wat dit waard is). Interessant zijn de eerste foto's van de mock up van de control - wat is hij klein..... - en de bevestiging van dat de Countour en Boundary gelukkig bedienbaar worden via de control.

Jammer en vreemd dat de revieuwer zich niet even vooraf verdiept heeft in het specifieke van de Kii - hoe moeilijk kan het zijn om te organiseren dat je hem digitaal en volumeregelbaar aansluit - maar desondanks een positief verhaal.

Sirius666

Citaat van: zegel op oktober  4, 2016, 16:22:37
Op Alpha Audio een positieve ( "5 sterren, de beste" voor wat dit waard is). Interessant zijn de eerste foto's van de mock up van de control - wat is hij klein..... - en de bevestiging van dat de Countour en Boundary gelukkig bedienbaar worden via de control.

Jammer en vreemd dat de revieuwer zich niet even vooraf verdiept heeft in het specifieke van de Kii - hoe moeilijk kan het zijn om te organiseren dat je hem digitaal en volumeregelbaar aansluit - maar desondanks een positief verhaal.

Voor recensies hoef je daar dan ook niet te zijn ;)

simonp

Inderdaad erg vreemd dat de kii beoordeeld werd op vooral de analoge ingang. Dan benut je de volle potentie van deze luidspreker toch niet!?
Ben erg benieuwd naar de kwaliteiten van de kii kontrol. Nu ik de setup van de kii en randapparatuur bijna klaar heb komt de kontrol er nog bij, hopelijk voegt nog wat extra toe, afgezien van de extra aansluitingen.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 3 / Eversolo T8/ Etherregen Farad super 3/ PC met Roon Rock Farad super 3

whoknows

htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Martijn M

Dutch & Dutch

simonp

Sluit ik mij helemaal bij aan 😊
Beleef hier ook nog steeds mooie momenten met de Kii
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 3 / Eversolo T8/ Etherregen Farad super 3/ PC met Roon Rock Farad super 3

katwax

Dat ontdekken van nieuwe dingen in muziek dat je goed denkt te kennen is toch wel een veel voorkomend iets bij deze luidspreker.
Zelf maak ik het ook regelmatig mee, dat ik iets waarneem dat mij nooit eerder was opgevallen.

En een extra bijkomend voordeel is dat ze besparen, want ik heb in 9 maanden nog geen enkele extra kost gedaan om iets te "verbeteren" in mijn setup. Gelukkig komt de controller nog, want anders was het helemaal droevig geweest  ;D

MAW

haha lekker

Dan kun je je mooi op de akoestiek gaan focussen.

Good for you! :)
Gr. Martijn