KII Audio Three speakers.

Gestart door Bama, september 20, 2015, 13:15:38

Vorige topic - Volgende topic

Achiel

Het enige systeem waarvan ik weet wat qua specs en technologie een beetje in de buurt komt of overeenkomsten heeft (correct me if I'm wrong) is Linn Exakt Akudorik. Een monitor met aktieve versterking en een roomcorrectiesysteem. https://www.linn.co.uk/hifi-separates/speakers/akudorik#exakt-akudorik heb zowel de Linn als de KII nog nooit gehoord dus daar houdt het voor mij ook mee op. Zou een leuke shootout zijn?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

katwax

Citaat van: Achiel op augustus 19, 2016, 13:10:58
Het enige systeem waarvan ik weet wat qua specs en technologie een beetje in de buurt komt of overeenkomsten heeft (correct me if I'm wrong) is Linn Exakt Akudorik. Een monitor met aktieve versterking en een roomcorrectiesysteem. https://www.linn.co.uk/hifi-separates/speakers/akudorik#exakt-akudorik heb zowel de Linn als de KII nog nooit gehoord dus daar houdt het voor mij ook mee op. Zou een leuke shootout zijn?
Een beetje in de buurt :) Kan mogelijk een leuke shootout zijn, maar qua technologie zit de Kii toch nog wel enkele stapjes verder. De manier waarop ze bv zorgen dat er zo goed als geen straling naar achter is, meer woofers om zeer laag te gaan etc.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

djoeri

Afgelopen jaar verschillende van dit "soort" systemen gehoord waaronder de KII (2x), Grimm LS1 en aequo audio en wat me steeds opvalt is dat ze naar mijn mening te direct staan afgesteld. Elke keer had ik na een luistersessie behoorlijk lang nodig om mijn brein/gehoor weer tot rust te krijgen. Deze trend bespeurde ik al langer in de gewone speaker markt en zeker met de hardere ruimtes waarin we leven niet echt positief. Ik vraag me af of ik hierin de enige ben?

Groet Djoeri

zegel

Citaat van: djoeri op augustus 19, 2016, 14:09:10
Afgelopen jaar verschillende van dit "soort" systemen gehoord waaronder de KII (2x), Grimm LS1 en aequo audio en wat me steeds opvalt is dat ze naar mijn mening te direct staan afgesteld. Elke keer had ik na een luistersessie behoorlijk lang nodig om mijn brein/gehoor weer tot rust te krijgen. Deze trend bespeurde ik al langer in de gewone speaker markt en zeker met de hardere ruimtes waarin we leven niet echt positief. Ik vraag me af of ik hierin de enige ben?

Groet Djoeri

Ik denk dat dit een eigenschap is van actieve luidsprekers waar veel mensen juist blij van worden. Zelf heb ik een vrij harde ruimte en geen probleem (integendeel zelfs). Het geeft een gevoel van ongelimiteerde power.
Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

chansig

Zeker omdat je ook gelijk voor de versterking betaalt.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

katwax

Groet Djoeri
Bij de Kii kan je dit wel wat aanpassen waardoor dit minder is.
Ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt en persoonlijk vind ik dit aangenamer (meer detail), dus ik vind het niet hinderlijk.

MAW

Groet Djoeri
Ik heb heel snel last van irritatie wanneer gelui te scherp is. Vooral wanneer ik langdurig luister gaan sommige luidsprekers me erg irriteren.

Volgens mij staat dat los van 'actief/passief'. Mijn huidige actieve Geithains zijn de minst vermoeiende luidsprekers die ik ken. Mijn actieve Barefoots en Neumanns zijn ook niet vermoeiend als ik er dagen 8u achtereen naar luister.

omvermoeibare weergave is voor mij heel belangrijk. Van alle Genelecs en Adams die ik ken/gehad krijg ik bv. koppijn na ca. 2 uur aaneengesloten luisteren.

De Kii Three kwam op mij trouwens niet over als een vermoeiende speaker, maar ik heb er geen lange sessies achter gezeten..

Gr. Martijn

MAW

Citaat van: katwax op augustus 19, 2016, 16:02:39
Bij de Kii kan je dit wel wat aanpassen waardoor dit minder is.
Ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt en persoonlijk vind ik dit aangenamer (meer detail), dus ik vind het niet hinderlijk.

Het is niet zo dat een luidspreker scherper/vermoeiender wordt als hij gedetailleerder is.

Ik ken zowel heel vermoeiende als onvermoeiende gedetailleerde luidsprekers. Evengoed kan een luidspreker die niet gedetailleed is heel snel vermoeiend zijn.
Gr. Martijn

katwax

Citaat van: MAW op augustus 19, 2016, 16:47:21
Het is niet zo dat een luidspreker scherper/vermoeiender wordt als hij gedetailleerder is.

Ik ken zowel heel vermoeiende als onvermoeiende gedetailleerde luidsprekers. Evengoed kan een luidspreker die niet gedetailleed is heel snel vermoeiend zijn.
Minder layedback dan (ik ben niet goed in het beschrijven van wat ik oor) :) Luistermoeheid heb ik zelf nog niet ervaren met deze luidsprekers.

Ik kan enkel maar aanraden om ze is te beluisteren dan weet je wel wat ik bedoel :)
Zijn er betere luidsprekers als de Kii waarschijnlijk wel, ik was bv zeer onder de indruk van Vivid Giya (beter ga ik niet zeggen), maar voor mensen die 10K al veel vinden is dit geen alternatief vrees ik :)

MAW

Citaat van: katwax op augustus 19, 2016, 17:06:08
Minder layedback dan (ik ben niet goed in het beschrijven van wat ik oor) :)

Dat blijft altijd lastig :)

Citaat van: katwax op augustus 19, 2016, 17:06:08
Luistermoeheid heb ik zelf nog niet ervaren met deze luidsprekers.

Ik kan enkel maar aanraden om ze is te beluisteren dan weet je wel wat ik bedoel :)
Zijn er betere luidsprekers als de Kii waarschijnlijk wel, ik was bv zeer onder de indruk van Vivid Giya (beter ga ik niet zeggen), maar voor mensen die 10K al veel vinden is dit geen alternatief vrees ik :)

Ik heb ze 2 x gehoord. In totaal een uurtje of 3. Ik was er erg over te spreken. :)
Gr. Martijn

djoeri

Ik weet niet of het luistermoeheid is als het al na 10 minuten is. Het valt gewoon direct op en dan kan ik er niet meer omheen. Misschien begin ik ook wel doof te worden en kan ik niet meer zo goed tegen hard geluid.

Gr Djoeri

MAW

Kan wel hoor.. bij hoofdtelefooms heb ik het ook na 10 min.

Heb je het met alle speakers of alleen met belaalde?
Gr. Martijn

katwax

Citaat van: djoeri op augustus 19, 2016, 18:24:34
Ik weet niet of het luistermoeheid is als het al na 10 minuten is. Het valt gewoon direct op en dan kan ik er niet meer omheen. Misschien begin ik ook wel doof te worden en kan ik niet meer zo goed tegen hard geluid.

Gr Djoeri
Stond het ook luid? Ik heb in het verleden ook wel is last gehad van luistermoeheid, dit was dan te wijten aan slechte match. Bij mij resulteerde dit dat ik na x tijd geen zin meer had om nog naar muziek te luisteren.
Bij mij staan de Kii's soms heel de dag te spelen, dus ik ervaar het daar niet mee :)

djoeri

Nu heeft Harry van Dalen wel handje van om op oorlogssterkte te draaien, zeker de jaren 70 rock. Maar het is ook een beetje een trend die ik meen te ontdekken zo ook op de high end in Munchen. Maar misschien is het wel waar we naar toe gaan en wil ik meer naar vroeger.
Nu ben ik ook naar LP overgegaan terwijl ik met MP3 en napster ben opgegroeid.

Gr Djoeri

simonp

De Kii is in staat om alle details te laten horen. Is de bron (streaming) niet helemaal optimaal dan komt dat er haarfijn uit. Maar als de bron perfect z'n werk doet klinkt het zeer analoog en ruimtelijk.
De laatste wijzigingen bij mijn setup  geven steeds een analoger en vriendelijkere klank terwijl er meer detail en ruimtelijke weergave ontstaat. Totaal geen last van luister moeheid hier, ik luister steeds meer en ook bijna altijd het complete nummer.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 3 / Eversolo T8/ Etherregen Farad super 3/ PC met Roon Rock Farad super 3

chansig

Vooraf luisterde je de helft van een nummer ? Waarom zou je dat in hemelsnaam doen ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

newday

Citaat van: chansig op augustus 21, 2016, 14:00:14
Vooraf luisterde je de helft van een nummer ? Waarom zou je dat in hemelsnaam doen ?

Gr Hans

Zolang het maar de beste helft is, anders zonde.

Passion4Sound

Citaat van: MAW op augustus 19, 2016, 16:38:16
Ik heb heel snel last van irritatie wanneer gelui te scherp is. Vooral wanneer ik langdurig luister gaan sommige luidsprekers me erg irriteren.

Volgens mij staat dat los van 'actief/passief'. Mijn huidige actieve Geithains zijn de minst vermoeiende luidsprekers die ik ken. Mijn actieve Barefoots en Neumanns zijn ook niet vermoeiend als ik er dagen 8u achtereen naar luister.

omvermoeibare weergave is voor mij heel belangrijk. Van alle Genelecs en Adams die ik ken/gehad krijg ik bv. koppijn na ca. 2 uur aaneengesloten luisteren.

De Kii Three kwam op mij trouwens niet over als een vermoeiende speaker, maar ik heb er geen lange sessies achter gezeten..

Deze verschijnselen zijn redelijk bekend. Het is koppijn na twee uur luisteren bij de ene of na een paar maanden uitgekeken zijn op je HighEnd setje. In mijn beleving is het een combinatie/ kwaliteit van de versterker/DAC die hier een grote rol in spelen.

Wil je graag actief blijven luisteren geeft dan de Focal SM9 een luister moment. Een compacte actieve speaker met super drivers.

Deze speaker is verre weg van vermoeiend, eerder elke keer weer verrassend.

m2cent,

Grtz,

Alex

MAW

Citaat van: Passion4Sound op augustus 21, 2016, 14:33:16
Deze verschijnselen zijn redelijk bekend. Het is koppijn na twee uur luisteren bij de ene of na een paar maanden uitgekeken zijn op je HighEnd setje. In mijn beleving is het een combinatie/ kwaliteit van de versterker/DAC die hier een grote rol in spelen.

Wil je graag actief blijven luisteren geeft dan de Focal SM9 een luister moment. Een compacte actieve speaker met super drivers.

Deze speaker is verre weg van vermoeiend, eerder elke keer weer verrassend.

m2cent,

Grtz,

Alex

Ik ken de SM9 van Focal. Heb ze een paar keer gehoord. Ik vind ze wel goed, maar in de 'premiere league' kunnen ze niet meekomen imo. Grootste voordelen zijn headroom en bereik. V.w.b. geluidskwaliteit zijn er betere opties. Het geluid is grootst, maar niet heel gedetailleerd in vergelijking met andere opties in die prijsklasse. Sterker nog, de indertijd veel goedkopere K+H O300's die ik in dezelfde ruimte ernaast heb gehoord, was in het middengebied duidelijker.

De inverted dome krijgt ook meer lof dan hij mi verdient. Voor dat geld zou ik in plaats voor bv. Barefoot MM35 gen2s gaan, zoals ook deze gast gedaan heeft:

http://www.richardcleaver.com/2014/02/02/barefoot/

Edit; ik zie net dat de Focals wel wat goedkoper zijn in Europa trouwens (in de VS liggen de prijzen dichter bij elkaar).
Gr. Martijn

djoeri

Ik vraag me af of je de KII moet vergelijken met studio monitoren. De KII is wel actief maar volgens mij meer bedoeld als woonkamer speaker en niet om muziek af te mixen als nearfield monitor. 
Hoewel ik het raar vind dat er een onderscheid zou bestaan tussen studio en thuis in beide situaties wil je toch het beste geluid.

Gr Djoeri

whoknows

De KII audio three moet zowel de professionele als de HiFI market bedienen. Er is zelfs een speciale versie van de KII audio Three voor studio use.
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

katwax

Citaat van: whoknows op augustus 22, 2016, 14:47:03
De KII audio three moet zowel de professionele als de HiFI market bedienen. Er is zelfs een speciale versie van de KII audio Three voor studio use.
Als ik het goed begrepen heb van de dealer is het verschil enkel in de afwerking/lak bij de studio versie.

djoeri

Dan heb ik niks gezegd. Is natuurlijk ook wel interessanter om zowel consument als pro markt te bedienen.

Gr Djoeri

MAW

Citaat van: djoeri op augustus 22, 2016, 11:51:56
Ik vraag me af of je de KII moet vergelijken met studio monitoren. De KII is wel actief maar volgens mij meer bedoeld als woonkamer speaker en niet om muziek af te mixen als nearfield monitor. 
Hoewel ik het raar vind dat er een onderscheid zou bestaan tussen studio en thuis in beide situaties wil je toch het beste geluid.

Gr Djoeri

De Kii Three komt als midfield monitor een stuk beter tot z'n recht dan als nearfield. Het is wat mij betreft een uitstekende hifi luidspreker en idem studio monitor.
Gr. Martijn

Passion4Sound

Citaat van: MAW op augustus 22, 2016, 11:07:22
Ik ken de SM9 van Focal. Heb ze een paar keer gehoord. Ik vind ze wel goed, maar in de 'premiere league' kunnen ze niet meekomen imo. Grootste voordelen zijn headroom en bereik. V.w.b. geluidskwaliteit zijn er betere opties. Het geluid is grootst, maar niet heel gedetailleerd in vergelijking met andere opties in die prijsklasse. Sterker nog, de indertijd veel goedkopere K+H O300's die ik in dezelfde ruimte ernaast heb gehoord, was in het middengebied duidelijker.

De inverted dome krijgt ook meer lof dan hij mi verdient. Voor dat geld zou ik in plaats voor bv. Barefoot MM35 gen2s gaan, zoals ook deze gast gedaan heeft:

http://www.richardcleaver.com/2014/02/02/barefoot/

Edit; ik zie net dat de Focals wel wat goedkoper zijn in Europa trouwens (in de VS liggen de prijzen dichter bij elkaar).

Ik hoor helemaal wat je zegt, nu weet ik dat deze SM9 een paar keer gekozen is tot monitor van het jaar. Dit zal niet helemaal zonder reden zijn. Daarentegen vraag ik me ook af of je juist wilt dat een speaker nadruk legt op het middengebied of welk gebied dan ook. De frequentie van de SM9 loopt kaarsrecht. Dat haalt de jus er een beetje vanaf maar laat wel de muziek horen zoals het bedoelt was.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze zelf na al de jaren dat ik ze heb nog steeds geweldig klinken zonder dat ze dan ook een moment beginnen te vervelen. Maar voor de rest heb ik er niet veel meer mee. Btw ik vind de Barefoot prachtig gebouwd en er super uitzien. Heb ze alleen nog niet uitgebreid beluisterd. Grtz..