Zidoo player

Gestart door skank1, september 16, 2015, 14:15:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonG

Heb mijn order ook gecanceld, wacht wel totdat de speler echt gaat doen wat er belooft wordt en kijk dan wel.

skank1

Citaat van: mad1138 op oktober 15, 2015, 00:20:53
Ik hoor graag jouw en andere hun ervaringen met de Zidoo skank1, ik vraag me echt af of mijn player wel 100% ok is, ik heb nu 4 films en wat series bekeken en geen een is vlekkeloos afgespeeld, heb ook via NFS geprobeerd en precies dezelfde symptomen, alle combinaties wat betreft audio instellingen in Android en Kodi ook geprobeerd maar niets helpt.

Vanavond ook een film afgespeeld vanaf het interne geheugen van de Zidoo en dat ging haast nog slechter dan vanaf m'n NAS, enige wat ik nog moet proberen is vanaf USB stick of drive.

Ik zal ook de nieuwe firmware er eens opzetten, staat die op de zidoo site?, met de update functie in de player zelf zie ik in ieder geval geen nieuwe.

Ik heb de mijne gisteren ontvangen, kan ten vroegste dit weekend spelen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Robbo

Gisteren ontvangen:

plus punten:
- prima afgewerkt
- start snel op
- werkt/navigeert soepel
- netwerk via smb zeer snel ingesteld zonder problemen
- shortcuts naar de netwerk mappen snel voor elkaar
- BD ISO opent met snelkeuze menu / kan direct en snel de film starten
- KODI interface keurig
- 4K bestanden spelen af, echter niet allemaal (mkv wel, ts niet ?)
- allerlei apps beschikbaar (niet geprobeerd)
- snelkeuze toetsen op AB voor functies of apps (makkelijk in te stellen)

min punten:
- video resolutie max op 1920x1080p60,  krijg echter geen 4K resoluties te zien wanneer direct aangesloten aan een Sony VW1000
- KODI laat ondanks de 1080p60 instelling (projector bevestigt dit) een refresh rate van 11hz zien,  beeld stottert dan ook
- in KODI kan geen video resolutie gekozen worden, deze optie is niet zichtbaar in het video menu
- BDMV folder wordt niet herkent als BD

Nog werk aan de winkel voor Zidoo dus.   

_ MarcelloW _

Misschien een gekke vraag (helemaal aangezien ik het apparaat morgen of overmorgen verwacht) maar hoe werkt de CEC?

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

BernHardN

Citaat van: Robbo op oktober 15, 2015, 13:04:58
Gisteren ontvangen:

plus punten:
- prima afgewerkt
- start snel op
- werkt/navigeert soepel
- netwerk via smb zeer snel ingesteld zonder problemen
- shortcuts naar de netwerk mappen snel voor elkaar
- BD ISO opent met snelkeuze menu / kan direct en snel de film starten
- KODI interface keurig
- 4K bestanden spelen af, echter niet allemaal (mkv wel, ts niet ?)
- allerlei apps beschikbaar (niet geprobeerd)
- snelkeuze toetsen op AB voor functies of apps (makkelijk in te stellen)

min punten:
- video resolutie max op 1920x1080p60,  krijg echter geen 4K resoluties te zien wanneer direct aangesloten aan een Sony VW1000
- KODI laat ondanks de 1080p60 instelling (projector bevestigt dit) een refresh rate van 11hz zien,  beeld stottert dan ook
- in KODI kan geen video resolutie gekozen worden, deze optie is niet zichtbaar in het video menu
- BDMV folder wordt niet herkent als BD

Nog werk aan de winkel voor Zidoo dus.   

Welke Kodi versie staat erop?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

_ MarcelloW _

Ik heb m binnen en heel even mee gespeeld.

1080p/24 lijkt het beeld smoother te maken
Geen hdim cec kunnen ontdekken
Geluid vooralsnog prima

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Robbo

IK herinner me enkel de keuze uit 1080p/50 en 1080p/60 en nog wat 720p modes.  Maar ik zal dit nog eens controleren.
Verder is 1080p60 standaard gecropped.  Dit vertaald zich in een beeld wat niet vullend is, maar is gelukkig wel te corrigeren.

De algehele beeld kwaliteit maakt vooralsnog niet dezelfde goede indruk als van Dune.  Detail lijkt minder en de kleuren lijkt niks van te kloppen.  Maar dit zo lang de juiste instellingen niet gekozen zijn/kunnen worden ook weinig zin in dit goed te beoordelen.

skank1

New HiMedia H8 Octa firmware out. This has same chip as Zidoo X6, and HiMedia may have just beat Zidoo to adding true 3D support in Kodi via internal player (no wrapper like their M3/Q5/Q10). Wish I had a H8 to test...


Quote:1. General bug fixes and stability improvements.
2. Custom Kodi 15.2rc1.
3. Full HD-Audio native support in Android Media Centre (DTS / Dolby Digital / DTS-HD MA / Dolby TrueHD).
4. Full HD-Audio native support in custom Kodi (DTS / Dolby Digital / DTS-HD MA / Dolby TrueHD).
5. 4K native support in custom Kodi.
6. H.265 native support in custom Kodi.
6. Wider video format support.
7. Updated Youtube (adaptive HD), Netflix, Skype and other apps.
8. 3D-ISO support in Kodi. **Needs testing.
[/quote]
futeko.com/newforum/index.php?topic=313.0



Verwacht er je dus maar aan dat zidoo volgt (zeer snel)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Robbo

1080p24 gevonden.  Loopt nu wel vlekkeloos.
Speelt zowat alles af wat ik er tegenaan gooi.  Behalve enkele 4K files. 
4K wordt wel afgespeeld en toont als type 4K maar heeft weinig zin als je niet 4K resolutie kunt uitsturen.

jvanhambelgium

Citaat van: Robbo op oktober 18, 2015, 09:56:23
1080p24 gevonden.  Loopt nu wel vlekkeloos.
Speelt zowat alles af wat ik er tegenaan gooi.  Behalve enkele 4K files. 
4K wordt wel afgespeeld en toont als type 4K maar heeft weinig zin als je niet 4K resolutie kunt uitsturen.

Waar heb je dit dan gevonden ? Ben het ook nog niet tegen gekomen eigenlijk.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Robbo

Bij de andere resoluties in het display menu van de algemene Zidoo setup.   Maar ik ben blij dat je het ook hebt.  Ik vond het al vreemd dat ik er schijnbaar totaal overheen gekeken had.  Wellicht een keer aan en uit zetten of HDMI kabel eruit erin?

riwi

En de BDMV folders? Heb je dat ook gefixed?
Daar liep ik namelijk ook tegenaan met mijn RaspberryPi Kodi speler.

Raar dat je geen 4k resolutie kan uitsturen. In de review zeggen ze dat ie het wel kan en dat ze het hebben getest.

Robbo

Oh ja dat heb ik inmiddels ook ontdekt.  BDMV folder playback werkt wel.   Maar moet via het popup menu gebeuren (ipv OK toets om af te spelen, een andere toets op de AB die een popup geeft waarna je een functie selecteert: play, copy etc.)
Ik schat dat ze een ISO gelijk getrokken hebben met een regulier video bestand/container.  En een BDMV folder is natuurlijk een folder.

Kodi stelt zelf een MPLS bestand voor om de BD af te spelen. Daarnaast heb je de optie om deze zelf te kiezen, en je hebt de optie voor 'BD Menu'.  Ik weet niet wat dat moet voorstellen maar je komt dan niet het orginele BD menu in elk geval. De film wordt dan gewoon afgespeelt.

Zal nog eens een seamless branching title afspelen binnenkort.  Eens benieuwd of dat zonder gaps gaat.

Robbo

De 4K files welke niet werken zijn HEVC.  MPEG4 4K werkt wel.

Robbo

4K resolutie probleem opgelost.   

Om enige HDMI issues voor te zijn had ik in eerste instantie rechtstreeks de Zidoo aan de projector gehangen.   Maar 9 meter kabel was wellicht ook teveel gevraagd van zo'n kleine player, dus heb ik gisteren hem met de bijgeleverde 1,5m kabel aan de projector gehangen (dan maar geen audio) .   En voila nu wel diverse 4K resoluties.

Het meeste 4K materiaal liep niet vloeiend maar na handmatig aanpassing van de resolutie aan 2160p25 was ook dit probleem opgelost.  Ik heb een optie voor auto-framerate in de Kodi instellingen voorbij zien komen, maar moet daar nog eens naar kijken.

Van het meeste homemade 4K materiaal was ik weinig van onder de indruk (lens kleur schifting), dus die gaan richting de prullenbak.    Enkel TimeScapes is een stapje beter dan het meeste HD materiaal.  Maar enkel de sample file is af te spelen.  Het 300GB orgineel laat zich niet via het netwerk op de Zidoo afspelen, de afspeelbuffer van Zidoo geeft hierop een foutmelding. 

Kortom gaandeweg laat de Zidoo toch zijn potentieel zien.  Voor een nieuwe player in zijn eerste versie zeker is dit ding zeker niet verkeerd.

skank1

Nieuws:

Hi all
We'll release a beta version FW to the test group members after 3 hours later,and update the source code on github next week
1.Support 3D MVC framepacking
2.Optimization 23.976 in kodi.
3.Eliminate the noise of audio passthrough
4. Modify the strategy of buffer area
5. The notice switch of 3D mode on TV
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jvanhambelgium

Ik hoop in ieder geval dat de Chineesjes deftig te werk geen en niet bij iedere fix 3 andere problemen introduceren...
Al bij al voorlopig een *hoop* problemen met de X6 van features die je eigenlijk verwacht gewoon te werken. Iets banaals als vb een DVD ISO gaat nog zelfs niet goed... :wacko:

Voorlopig is de X6 hier nog een "speeldoosje" en gebruik ik voor het echte werk m'n trouwe MED8ER. Die doet gewoon alles vlekkeloos goed! Zal nog wel 6-12 maanden duren voor het echt rocksolid zal zijn.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Martijn76

Tot op heden nog geen redelijke biedingen gehad op m'n Dunes en iconbit (voor 3D), dus die houden we er voor de time being maar even bij :-)

skank1

Citaat van: jvanhambelgium op oktober 19, 2015, 13:22:49
Ik hoop in ieder geval dat de Chineesjes deftig te werk geen en niet bij iedere fix 3 andere problemen introduceren...
Al bij al voorlopig een *hoop* problemen met de X6 van features die je eigenlijk verwacht gewoon te werken. Iets banaals als vb een DVD ISO gaat nog zelfs niet goed... :wacko:

Voorlopig is de X6 hier nog een "speeldoosje" en gebruik ik voor het echte werk m'n trouwe MED8ER. Die doet gewoon alles vlekkeloos goed! Zal nog wel 6-12 maanden duren voor het echt rocksolid zal zijn.

Zo'n hoop problemen dan?

Gemeldt van dvd iso?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

mad1138

Citaat3.Eliminate the noise of audio passthrough

Kijk! ik hoop dat hiermee mijn problemen ook opgelost gaan worden, ben benieuwd.

Ik zie ook regelmatig allerlei artifacts in het beeld, vraag me af wat daar de oorzaak van is dan, heb het bij films en series gezien.
Synology 211J / Pioneer SC-LX73 / B&W DM604S3 / B&W LCR600S3 / B&W DM601S3 /  HDI Dune HD Smart B1 / Humax IRHD-5300C / Sony PS4 / Epson EH-TW9000ISF / Samsung UE55ES6800 / Logitech Harmony One+

skank1

Citaat van: mad1138 op oktober 19, 2015, 13:41:48
Kijk! ik hoop dat hiermee mijn problemen ook opgelost gaan worden, ben benieuwd.

Ik zie ook regelmatig allerlei artifacts in het beeld, vraag me af wat daar de oorzaak van is dan, heb het bij films en series gezien.

Ik heb hetzelfde
Weet ook niet waaraan het ligt, mss instelling

Hoe heb jij je zidoo settings (dus niet in kodi staan)
op auto of 60hz?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

mad1138

Heb alle combinaties van instellingen al geprobeerd maar overal hetzelfde probleem, kreeg in eerste instantie de auto setting in het display menu van de zidoo zelf niet aan de praat maar die werkt dus alleen in samenwerking met de automatische framerate switcher in Kodi.

Rare is dat de audioproblemen zich voornamelijk voordoen met normale DTS en DD tracks, de HD formaten doen het wel goed.

Ik las al iets over compatibiliteits issues bij Pioneer en Onkyo versterkers, ik ben dat een keer eerder tegengekomen met een mediaplayer in het verleden, dus ik hoop dat ze het opgelost hebben, was die beta versie van de firmware al ergens te vinden of nog echt alleen voor de beta-testers?
Synology 211J / Pioneer SC-LX73 / B&W DM604S3 / B&W LCR600S3 / B&W DM601S3 /  HDI Dune HD Smart B1 / Humax IRHD-5300C / Sony PS4 / Epson EH-TW9000ISF / Samsung UE55ES6800 / Logitech Harmony One+

skank1

Alleen voor de beta testers
Zopas gedownload, vanavond testen

Audioprobleem en 3d zou opgelost zijn


List:
1.Support 3D MVC framepacking
2.Optimization 23.976 in kodi.(The default status is off,please to "setting --playback --Accelerate " enable 23.976 option)
3.Eliminate the noise of audio passthrough
4. Modify the strategy of buffer area
5. The notice switch of 3D mode on TV
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

ikkeenjij36

Welke speler is dan nu beter?
De ziddoo of de himedia?
3d niet meer belangrijk voor mij wel 4k afspelen.
Mijn nuc of medi8er kunnen het nml niet.
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

Eco

#174
Ik weet niet welke NUC jij hebt, maar deze kan wel 4K afspelen:

Mini PC Intel® NUC Kit NUC5CPYH:
NUC5CPYH is one of the most fully featured Intel® NUCs.  Based on a dual-core Celeron®  processor, this Intel NUC includes new features such as a VGA port, SDXC card slot and TOSLINK* audio output while continuing to offer 4x USB 3.0 ports, 4K video support, and 802.11ac Wi-Fi*.  Also, we’ve secured the base with the Kensington lock, significantly improving IT asset security.  From entry-level consumers in emerging markets, to organizations looking for a value-oriented mini-PC, NUC5CPYH is the smart choice.

Ik neig er dan ook sterk naar mijn Mede8er voor deze NUC in te ruilen.
Stereo: Sonus Faber Liuto Monitor - Naim Uniqute 2 - Oelbach
HT: LG OLED55C7V - Anthem MRX710 - Sonus Faber Sonetto serie - Velodyne SPL1200 Ultra - Bluesound Node 2i