IFA 2015 Video verslag online Sony 4K HDR Compatible projector nu op IFA

Gestart door home@the movies, september 2, 2015, 09:54:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kjelt

Zijn de brillen van de HW50 wel te gebruiken op de HW65?

home@the movies

Citaat van: Kjelt op september  7, 2015, 17:24:35
Zijn de brillen van de HW50 wel te gebruiken op de HW65?

Standaard niet neen want de HW55 is ir, tenzij je de externe RF emitter hebt staan en de RF brillen hebt gekocht, dan weer wel ;-)

williams

Hoi Werner heb je ook de JVC x5000 in aktie gezien ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

Citaat van: williams op september  7, 2015, 17:51:49
Hoi Werner heb je ook de JVC x5000 in aktie gezien ?

Ja absoluut, wel nog een prototype maar zag er veelbelovend uit, heeft een nieuwe generatie E shift en ook HDR ondersteuning.

williams

Heeft de jvc x5000 ook meer lichtoutput dan de x500 ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

MaxxMark

Hoe is jouw eerste indruk wat betreft de nieuwe E-Shift tegenover de native 4K van Sony?

En loopt Sony in op JVC mbt zwartwaardes? Of loopt JVC in wat betreft - benadering - van de 4K van Sony?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

home@the movies

Citaat van: MaxxMark op september  7, 2015, 18:45:08
Hoe is jouw eerste indruk wat betreft de nieuwe E-Shift tegenover de native 4K van Sony?

En loopt Sony in op JVC mbt zwartwaardes? Of loopt JVC in wat betreft - benadering - van de 4K van Sony?

Ik ga heel eerlijk zijn, een plaats als IFA is absoluut niet de plek om dit soort dingen te kunnen beoordelen om verschillende redenen.
Je hebt geen idee over hoe de toestellen zijn afgeregeld, de getoonde content is zeer verschillend en dus amper te vergelijken, de hal waar Sony stond is meer dan een kwartier lopen verwijderd van de JVC booth onmogelijk dus om je indruk te kunnen vasthouden.

Ik ga hier dan ook nog geen uitspraak over doen, op ons event hebben we alle toestellen in booths naast elkaar opgesteld staan.
Dit jaar gaan we ervoor zorg dragen dat alle schermen even groot zijn en allemaal matwit zullen zijn, de toestellen zullen zoals altijd allemaal gekalibreerd zijn en je kan dezelfde content bekijken op allemaal.
pas als ik de verschillende projectoren hier ion de demo in juiste en dezelfde omstandigheden heb gezien kan ik hier een antwoord op geven.
Verder dient ook nog te worden genoteerd dat de JVC een prototype was en geen productiemodel, ik weet uit ervaring dat de verschillen hier erg groot kunnen zijn.

donaldk

Productiemodellen kunnen ook veel minder zijn, we zagen dit afgelopen jaar nog met de Espon LS 10000 en de LG 1500.

home@the movies

Citaat van: donaldk op september  7, 2015, 18:54:54
Productiemodellen kunnen ook veel minder zijn, we zagen dit afgelopen jaar nog met de Espon LS 10000 en de LG 1500.

Over de Epson LS10000 ben ik het niet met je eens, het toestel (prototype) dat wij vorig jaar op de beurs hadden is absoluut niet te  vergelijken met wat ik hier nu heb hangen. Ons demo productiemodel is tig keer beter dan het demoprototype op de beurs.

Je kan en mag reviews van prototypes niet met elkaar vergelijken, er hoeft maar een verschil van een week of twee op te zitten en dezelfde unit kan al meerdere firmware upgrades hebben gehad. als reviewer A het toestel heeft besproken voor een upgrade en reviewer B erna dan zijn de resultaten verschillend. Er is maar één juiste beoordeling en dat is een finaal productiemodel.

frank74

Mee eens, maar niet iedereen heeft een perfecte setting om te projecteren. Mijn ruimte is lastig te verduisteren, dus voor projectie ben ik aangewezen op een projector met hogere lichtopbrengst.

Citaat van: home@the movies op september  7, 2015, 15:09:33
Ik zou je ten zeerste aanraden om niet alleen op de cijfertjes af te gaan en wat dieper in het gegeven te duiken, de HW40 heeft uit de doos een contrast setting die veel te hoog staat om (zonder clipping)een perfecte witbalans op 6500 te krijgen. Wil je de projector just kalibreren dan ga je een hoop licht moeten inleveren door het contrast te laten zakken en de regelingen voor RGB behoorlijk aan te passen.

Bij de HW55 is dit absoluut niet het geval en moet je amper aan het contrast iets wijzigen, ook de kleurtemperatuur uit de doos is beter en behoeft dus minder aanpassingen. Als je beide projectoren op een correcte manier gaat kalibreren (en dus niet in de knalstand gaat plaatsen) dan is er amper een verschil merkbaar in lichtopbrengst.
Hecht je geen belang aan een goede weergave en zoek je alleen maar lichtopbrengst dan is het een ander verhaal, echter dan zie ik ook niet i waarom je een op zich zeer goed toestel als de HW40 zou kopen om dan naar een totaal afwijkend beeld te gaan kijken.

Just my two cents

donaldk

#85
Lichtopbrengst was echter zo een kwart hoger bij vele pre-viewers in zowel Europa als eerder in de US.

Volgens Ekki zit er helaas veel variatie tussen de units bij de LS 10000, dus dan is één finaal toestel=geen finaal toestel.

Is er momenteel eigenlijk een alternatief voor de Epson, lamp of niet? tot laten we zeggen 10K iets meer dan de Epson. Mooie single chipper of zo? Naast de Sony 300. Al info over wanneer de 520 komt?

Troje weet jij of er een HDR software upgrade komt voor de 10000?

Ik heb net iemands voorkeur voor de 10000 bevestigd, met de door mij tijdens de korte demo waargenomen problemen, zoals wegvallende uitgebleekte kleuren bij non-eco mode (hadden ze niet op gerekend dat iemand hier om zou vragen, uh uh hoe kom ik daar in het menu, lol). De opgelichte sterrenhemel rand op zwarte velden waar de LASER niet uitgeschakeld werd.

Ik denk dat alternatieven van Sony en JVC die wel HDR hebben te laat komen voor hem.

home@the movies

Citaat van: donaldk op september  7, 2015, 19:20:54
Lichtopbrengst was echter zo een kwart hoger bij vele pre-viewers in zowel Europa als eerder in de US.

Volgens Ekki zit er helaas veel variatie tussen de units bij de LS 10000, dus dan is één finaal toestel=geen finaal toestel.

Is er momenteel eigenlijk een alternatief voor de Epson, lamp of niet? tot laten we zeggen 10K iets meer dan de Epson. Mooie single chipper of zo? Naast de Sony 300. Al info over wanneer de 520 komt?

Troje weet jij of er een HDR software upgrade komt voor de 10000?

Ik heb net iemands voorkeur voor de 10000 bevestigd, met de door mij tijdens de korte demo waargenomen problemen, zoals wegvallende uitgebleekte kleuren bij non-eco mode (hadden ze niet op gerekend dat iemand hier om zou vragen, uh uh hoe kom ik daar in het menu, lol). De opgelichte sterrenhemel rand op zwarte velden waar de LASER niet uitgeschakeld werd.

Ik denk dat alternatieven van Sony en JVC die wel HDR hebben te laat komen voor hem.

Ik heb die problemen in ieder geval nog niet gezien, ik heb 5 units gekalibreerd en heb ondertussen al wat uren op ons eigen toestel kunnen kijken met heel erg veel plezier trouwens.
Persoonlijk vindt ik dat de LS10000 door heel wat mensen wordt onderschat, toegegeven het is geen native 4K machine maar man wat ben ik nog steeds onder de indruk van de prestaties.

donaldk

Mooi dat te horen ik had hem ook al de reveiw van Frank laten zien via google translate.

Alleen geen HDR, Troje zet er eens wat druk achter;-).

home@the movies

CitaatAlleen geen HDR, Troje zet er eens wat druk achter;-).

+1 en als dat zou kunnen dan ben ik helemaal tevreden  ;D ;D

donaldk

Volgens avforums review is de 520 reeds volgende maand beschikbaar voor €9999,-

modde239


MechanicalAnimal

 In duitsland dumpen ze de 55 hier en daar al voor 2500 incl Playstation4.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

home@the movies


MaxxMark

Leuk filmpje! Complimenten.

Is er iets bekend over de static contrast van de sony's? Dat is natuurlijk het paradepaardje van JVC en het lijkt er bijna op dat Sony het bewust achterwegen laat om vergelijking met JVC moeilijker te maken.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

home@the movies

CitaatIs er iets bekend over de static contrast van de sony's? Dat is natuurlijk het paradepaardje van JVC en het lijkt er bijna op dat Sony het bewust achterwegen laat om vergelijking met JVC moeilijker te maken.

Niet gevraagd omdat de cijfertjes die de fabrikant op hun spec sheet zetten mij niet echt kunnen bekoren, kijken en meten is de enige juiste vergelijking. Maar het zal inderdaad wel een overwogen besluit zijn om dit niet direct op papier te zetten vanwege vergelijkingen.

donaldk

Zag ik nu 4xUHD op een Display staan, vlak voor je 'UHD' standuppertje? Overigens ben ik weer old skool en UHD is SHV is 8K. Die Sharp 8K LCD's komen volgens jaar eindelijk beschikbaar, moet ook wel, vanwege de start van SHV uitzendingen, met o.a. Rio Olympiade, comerciele uitzendingen starten dan in 2018.

Jammer dat het maar doorgaat over CineMike line-up, terwijl je ons plaagt met de LASER versie van de 4K met e-shift als poster...

home@the movies

Citaat van: donaldk op september 14, 2015, 07:25:12
Zag ik nu 4xUHD op een Display staan, vlak voor je 'UHD' standuppertje? Overigens ben ik weer old skool en UHD is SHV is 8K. Die Sharp 8K LCD's komen volgens jaar eindelijk beschikbaar, moet ook wel, vanwege de start van SHV uitzendingen, met o.a. Rio Olympiade, comerciele uitzendingen starten dan in 2018.

Jammer dat het maar doorgaat over CineMike line-up, terwijl je ons plaagt met de LASER versie van de 4K met e-shift als poster...

Dat was inderdaad een 4XUHD paneel van Samsung wat je hebt gezien  ;) tja die 4K laser JVC is niet echt een ht gerelateerde machine, er was ook niet echt iemand aanwezig die daar een zinnig woord kon over vertellen op dat moment.

donaldk

Wolf was daar mee bezig, eigen kastje eromheen en wat veranderen aan instellingen, was op CES te zien. Wil je echt het fijne weten, moet je vast naar IT/SEC In Orlando in december. Je zoemde er even op in, om ons lekker te maken, lol. LG had ook een 98" 8K panel op IFA zag ik net in een videootje van Gregory. Zoals gezegd moet ook wel, want uitzendingen beginnen komend jaar.

troje


troje

Citaat van: donaldk op september  7, 2015, 19:51:17
Mooi dat te horen ik had hem ook al de reveiw van Frank laten zien via google translate.

Alleen geen HDR, Troje zet er eens wat druk achter;-).

Ik doe mij best maar beloof niets   ;D

Ik zit tegenwoordig wat hoger in de boom maar daardoor helaas ook wat verder van het vuur  ;)