Sonos vervangen

Gestart door FWK, augustus 30, 2015, 15:51:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kerkhoffd

Citaat van: i2Paq op september 17, 2015, 16:10:04
Dus voor 98% van de mensen die streamen zal een Sonos prima voldoen.

Voor de rest, mensen die denken het verschil te horen bij het spelen van Hi-Res bestanden, zal het dus geen Sonos worden.

-end-of-discussion-

Wat een tendentieuze stelling. Het gaat er niet om of je de verschillen wel of niet hoort tussen 16 en 24 bit bestanden, maar of het apparaat ze afspeelt. Ik heb bijvoorbeeld door de jaren heen een aardige collectie 24 bit bestanden (dat zal voor meer audio/muziekliefhebbers gelden) en ook streamingdiensten als Qobuz bieden dit formaat aan en vond het steeds ergerlijker worden dat de Sonos waarmee ik gestart ben gewoon dienst weigerde als ik zo'n bestand wilde afspelen. Als hij had gedownsampled had ik het al een stuk minder erg gevonden...

De Sonos is een prima apparaat en met de Magna upgrade zal hij nog een stuk beter klinken. Is genoeg ove geschreven en er is een heel topic over volgeschreven. De TS zoekt alleen de next step. Als voor hem de discussie gesloten is en hij heeft die goede opvolger gevonden dan horen we dat wel van hem.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

i2Paq

Citaat van: Kerkhoffd op september 17, 2015, 21:05:56
Wat een tendentieuze stelling. Het gaat er niet om of je de verschillen wel of niet hoort tussen 16 en 24 bit bestanden, maar of het apparaat ze afspeelt. Ik heb bijvoorbeeld door de jaren heen een aardige collectie 24 bit bestanden (dat zal voor meer audio/muziekliefhebbers gelden) en ook streamingdiensten als Qobuz bieden dit formaat aan en vond het steeds ergerlijker worden dat de Sonos waarmee ik gestart ben gewoon dienst weigerde als ik zo'n bestand wilde afspelen. Als hij had gedownsampled had ik het al een stuk minder erg gevonden...

De Sonos is een prima apparaat en met de Magna upgrade zal hij nog een stuk beter klinken. Is genoeg ove geschreven en er is een heel topic over volgeschreven. De TS zoekt alleen de next step. Als voor hem de discussie gesloten is en hij heeft die goede opvolger gevonden dan horen we dat wel van hem.

met -end-of-discusion- bedoel ik de discussie over de Sonos.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

FWK

De kogel is door de kerk, de Sonos Ultimo gaat vervangen worden door een Linn Akurate DS0, 2e hands uiteraard.
De Sonos komt binnenkort in de marktsectie voor een liefhebber.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

JeroenGRT

Gefeliciteerd, daar ga je een hoop plezier aan beleven!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

FWK

Citaat van: JeroenGRT op oktober 19, 2015, 21:13:14
Gefeliciteerd, daar ga je een hoop plezier aan beleven!

Dank je, de Sonos Ultimo klinkt zonder meer goed maar een stap hoger is ook wel weer een uitdaging.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Kerkhoffd

Gefeliciteerd! Mooie stap.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

gast2018

Gefeliciteerd! Mooie stap.

Die Sonos ultimo ben je zo kwijt. De mijne was in een paar uur weg.

Dura

Ik ben nieuwsgierig of het veel uitmaakt.
Toen ik van een Squeezebox classic naar een Touch ging was het verschil aanmerkelijk, en dat via de digitale uitgangen! De Classic klonk dof.
Maar een andere voeding (Russ Andrews) voor de Touch maakte voor mijn oren niets uit, en onlangs ben ik overgegaan naar een Bluesound Module (zie sign). Dat klinkt ook niet opvallend beter dan de Touch, wel duidelijk iets maar het is niet wereldschokkend.
Dus ik vraag me weleens af of er echt nog veel geluidswinst via digitaal uit te bereiken is door een betere (en veel duurdere) digitale speler te kopen.
Voor mij dan, met mijn versterker, wellicht dat een beter systeem de verschillen beter laat horen.
Gebruik je de DAC van de speler wel dan is het natuurlijk sowieso een heel ander verhaal.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

gast2018

Als je spelers gaat vergelijken moet je dat natuurlijk wel op dezelfde dac versterker ls combi doen. Anders is het het bekende appels en peren verhaal.

FWK

Citaat van: Dura op oktober 21, 2015, 20:56:05
Ik ben nieuwsgierig of het veel uitmaakt.

Nu naar een 2 tal avonden spelen met de Linn moet ik zeggen dat ik verschil begin te horen.
Het geluid tov de Sonos is wat meer verfijnd, betere spreiding en meer detail.
De bediening van de Sonos is veel beter, het geluid  van de Sonos via de dac van de Arcam avr600 was echter ook zeer goed, zeker na de upgrade naar de Ultimo versie.

Al met al neigt het dus naar een verbetering maar de stap lijkt vooralsnog minder groot dan ik verwacht en gehoopt hand.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

gast2018

Met welke app bedien je de Linn?

Xander32

Indien men twee dagen nodig heeft om een verschil te horen dan wel te duidden, zal deze idd. niet groot zijn ;).

Citaat van: FWK op oktober 23, 2015, 08:55:46
Nu naar een 2 tal avonden spelen met de Linn moet ik zeggen dat ik verschil begin te horen.
Het geluid tov de Sonos is wat meer verfijnd, betere spreiding en meer detail.
De bediening van de Sonos is veel beter, het geluid  van de Sonos via de dac van de Arcam avr600 was echter ook zeer goed, zeker na de upgrade naar de Ultimo versie.

Al met al neigt het dus naar een verbetering maar de stap lijkt vooralsnog minder groot dan ik verwacht en gehoopt hand.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FWK

Citaat van: ergé op oktober 23, 2015, 09:01:28
Met welke app bedien je de Linn?

Met Kinsky op een Android tablet.
Op de desktop met Kazoo.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Kingpin

Citaat van: FWK op oktober 23, 2015, 08:55:46
Nu naar een 2 tal avonden spelen met de Linn moet ik zeggen dat ik verschil begin te horen.
Het geluid tov de Sonos is wat meer verfijnd, betere spreiding en meer detail.
De bediening van de Sonos is veel beter, het geluid  van de Sonos via de dac van de Arcam avr600 was echter ook zeer goed, zeker na de upgrade naar de Ultimo versie.

Al met al neigt het dus naar een verbetering maar de stap lijkt vooralsnog minder groot dan ik verwacht en gehoopt hand.
Dan zal het 'verschil' wel heel erg klein zijn als je daar pas na 2 dagen testen verschillen ontdekt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

gast2018

#89
Probeer bubble ds maar eens. Werkt erg fijn.

Ik vond het verschil tussen een gewone sonos en een ultimo veel kleiner dan tussen de ultmo en mijn linn. Maar misschien ligt dan aan mijn set en de wijze waarop ik luister.

FWK

Citaat van: Kingpin op oktober 23, 2015, 09:05:46
Dan zal het 'verschil' wel heel erg klein zijn als je daar pas na 2 dagen testen verschillen ontdekt.


Het waren 2 avonden, overdag wel gewoon werken, vandaag wel vrij om een en ander verder uit te proberen en te luisteren.  :pompom:
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

chansig

Blijf het lang vinden...zelf vind ik dat een verschil binnen minimaal 30 seconden te horen moet zijn. Daarna is het bepalen wat ik mooier vind.

Het audiofiele geneuzel over: het heeft tijd nodig, kleine dingen (wel belangrijke kleine dingen), subtiele etc......is niet aan mij besteed. Ik vermoed de hersenen ook niet.. :D

Maar goed ieder zijn manier....en heel veel plezier ermee.

Gr Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FWK

Citaat van: chansig op oktober 23, 2015, 09:15:31
Blijf het lang vinden...zelf vind ik dat een verschil binnen minimaal 30 seconden te horen moet zijn. Daarna is het bepalen wat ik mooier vind.

Gr Hans

Zo zit ik zelf ook in elkaar, verschillen zijn anders inderdaad te klein tov wat er al stond.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

gast2018

Eigenlijk zonde van die linn om die over de avr te laten spelen. Daar zou de bottleneck wel eens kunnen liggen.

katwax

Citaat van: ergé op oktober 23, 2015, 09:21:29
Eigenlijk zonde van die linn om die over de avr te laten spelen. Daar zou de bottleneck wel eens kunnen liggen.
Een bron is inderdaad onderhevig aan alles wat erachter hangt, versterker(s), luidsprekers, dac, ...
Alles in die ketting kan ervoor zorgen dat de kwaliteiten van de bron niet weergegeven kunnen worden, maar dit is omgekeerd natuurlijk ook zo.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dura

Dat is wat ik bedoelde; een speler met een goede kwaliteit digitaal uit kan relatief eenvoudig zijn; een stap omhoog maakt relatief weinig verschil en kan een boel meer kosten.
Merk ook wel dat mijn MDC BluOS module toch wel beter is dan mijn Squeezebox Touch, maar het duurde bij mij ook een flinke tijd voor die verschillen duidelijk werden. Dus klein. De MDC module is overigens niet echt duur, €500,- maar in feite krijg je er ook alleen maar een printplaatje voor. Heb 'm vooral gekocht voor de eenvoud, eenduidige bediening, minder kastjes en voedingen.
Enniewee, mijn idee blijft overeind dat het niet veel zin heeft om duizenden uitgeven voor een speler waarbij van een digitale uitgang gebruikt wordt.
Uiteraard voor mijn portemonnee, set, en oren, geef me onbeperkte en ik zie waarschijnlijk plotseling geen reden om niet het allerbeste te kopen, anders dan een leven lang ingeconditoneerde zuinigheid natuurlijk.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Zodiac


Citaat van: FWK op oktober 23, 2015, 08:55:46
Nu naar een 2 tal avonden spelen met de Linn moet ik zeggen dat ik verschil begin te horen.
Het geluid tov de Sonos is wat meer verfijnd, betere spreiding en meer detail.
De bediening van de Sonos is veel beter, het geluid  van de Sonos via de dac van de Arcam avr600 was echter ook zeer goed, zeker na de upgrade naar de Ultimo versie.

Al met al neigt het dus naar een verbetering maar de stap lijkt vooralsnog minder groot dan ik verwacht en gehoopt hand.
Wel eerlijk!
Ik koester mijn ultimo nog eventjes! Ben er blij mee en blijf er blij mee, mede dankzij deze 'review'
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kerkhoffd

Ultimo is ook erg mooi Zodiac. Lekker genieten van de muziek. Met de prijzen waarvoor tegenwoordig de Linn Majik DS weggaat is er gewoon een extra optie bijgekomen voor ieder die nog geen Sonos en/of Ultimo heeft staan.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

i2Paq

Citaat van: Kerkhoffd op oktober 23, 2015, 17:06:17
Met de prijzen waarvoor tegenwoordig de Linn Majik DS weggaat is er gewoon een extra optie bijgekomen voor ieder die nog geen Sonos en/of Ultimo heeft staan.

"Linn Majik DS 2368 Euro"  :blink:

Dat noem ik geen "extra optie" hoor.....

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kerkhoffd

Net een verkocht op het htforum voor €950. Dan toch weer wel. Sonos, plus upgrade naar Ultimate, plus DAC van niveau Majik DS en interconnects gaat al snel die kant op.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio