Set van Mario (Arcam AV40 processor)

Gestart door holco, mei 5, 2015, 14:52:19

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

holco

Net even met de Rose RS250 bij Ronald (vergeer72) langs geweest, op zijn mooie installatie was het toch wel duidelijk dat
de audio kwaliteit toch niet de sterkste kant is van de Rose, dinsdag gaat hij weer terug en wij zijn iig een ervaring rijker. 
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

vergeerr72

Citaat van: holco op juli 11, 2021, 16:34:02
Net even met de Rose RS250 bij Ronald (vergeer72) langs geweest, op zijn mooie installatie was het toch wel duidelijk dat
de audio kwaliteit toch niet de sterkste kant is van de Rose, dinsdag gaat hij weer terug en wij zijn iig een ervaring rijker.
Hij had wel mooi bij je achternaam gepast. De bediening was wel top. Reageerde snel en draaide meteen.

Ook leuk dat het eindelijk gelukt was om af te spreken.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

holco

Bediening is inderdaad niks mis mee.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Klinkt niet verkeerd en Lightning DS is een verademing.

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

Nice weer Mario :)

Citaat van: holco op juli 15, 2021, 10:16:18
Lightning DS is een verademing.
Ten opzichte van?

Peerless Monster

#3105
Citaat van: holco op juli 15, 2021, 10:16:18
Klinkt niet verkeerd en Lightning DS is een verademing.



Maar in vergelijking met je eigen computer (en de Allo?)
Overigens wel een erg gelikt ding om te zien
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

holco

De RaspberryPi varianten.

Citaat van: AudioEnZo op juli 15, 2021, 10:18:12
Nice weer Mario :)
Ten opzichte van?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Daar kom ik later op terug, de G1 staat op usb en de Raspian op i2s, dus als er verschillen zijn is het maar de vraag of dat dan de streamer is of de dac die dat bepaalt.

Citaat van: Peerless Monster op juli 15, 2021, 10:31:31
Maar in vergelijking met je eigen computer (en de Allo?)
Overigens wel een erg gelikt ding om te zien
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Leeuwarden

Mocht je die G1 besluiten te houden, dan kan je vast gaan nadenken over de upgrade van de voeding die je in Duitsland kan kopen. Heel simpel, kastje open, printje eruit, nieuw printje erin, kastje dicht, setje aanzetten, muziekje op repeat (tip: doe iets van Jantje Smit, dan weet je zeker dat niemand in de buurt van je spullen komt.), paar dagen laten spelen, daarna snel ander muziekje op en als de berichtgeving klopt speelt de G1 dan op het niveau van een G2.

kermy

Vraagje Mario, vanwaar de "zoektocht" die er nu gaande is?



Met vriendelijke groet,

Kermy

holco

Die voedings upgrade van hoer-wege was ik inderdaad ook tegengekomen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Goede vraag  ;D

Ik denk dat goede software met een nette kast telkens zwaarder gaat tellen.

Citaat van: kermy op juli 15, 2021, 12:00:43
Vraagje Mario, vanwaar de "zoektocht" die er nu gaande is?



Met vriendelijke groet,

Kermy
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

kermy

Citaat van: holco op juli 15, 2021, 12:34:37
Goede vraag  ;D

Ik denk dat goede software met een nette kast telkens zwaarder gaat tellen.


Waarom dan geen Roon, ben je klaar met zoeken, althans dat geldt voor mij, maar ik zie heel veel mensen er enthousiast over zijn.


Met vriendelijke groet,

Kermy

holco

Server nodig, en de belachelijk hoge prijs.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

Ach, het is allemaal relatief. Het is zeker niet goedkoop, maar als ik zie hoeveel er soms uitgegeven wordt aan audiohardware, dan is de prijs van Roon in vergelijk daarmee een schijntje. Een NUC hoeft ook de kop niet te kosten.
Ik heb er nooit een seconde spijt van gehad :)

Contour

Als ik zie wat je de laatste jaren aan audio hebt uitgegeven... je moet Roon zien als deel van je set, ik heb zelf geen moment spijt gehad van mijn licentie.

Groetjes Walter

frank2

#3116
Lightning ds is zeer goede software, het enige wat je niet tegenkomt is extra info over de artiest dat doet Roon extra, verder zijn er geen voordelen, alleen een extra prijs. Lightning ds wordt net als Roon steeds ge update indien nodig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AudioEnZo

Mwah, het enige verschil, er zijn er meer hoor. Ik ken dan Lightning dan weer niet maar wil wel een paar mooie eigenschappen van Roon opnoemen, zoals :
-Werken met bladwijzers
-Werken met tags
-Uitgebreide geschiedenis
-Webdisplays (bijv songteksten op een beeldschrem/tv tonen)
-Zeer uitgebreide en diepe filtering mogelijk via Focus
-Dynamisch bereik uitlezen van lokale muziekbestanden en daarop sorteren
-Roon radio, zoekt nadat je muziek hebt gespeeld naar soortgelijke muziek in je bibliotheek maar ook streamingdiensten.
-Volledige integratie van streamingdiensten
-Uitgebreide DSP mogelijkheden (bijv. inlezen correctiebestanden vanuit REW)

En zo zijn er nog wel meer. Dus niet alleen de extra info over een artiest, er is meer onder de motorkap. Maar ieder z'n ding verder ;)

holco

Een software pakket waar je gebruik van mag maken tegen betaling vindt ik toch echt heel iets anders als een fysiek apparaat binnen mijn set, probeer Roon maar eens te verkopen of in te ruilen  ;D

Maar goed, de Auralic Aries G1 mag iig blijven  8)

Citaat van: Contour op juli 15, 2021, 16:27:07
Als ik zie wat je de laatste jaren aan audio hebt uitgegeven... je moet Roon zien als deel van je set, ik heb zelf geen moment spijt gehad van mijn licentie.

Groetjes Walter
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Leeuwarden

Citaat van: AudioEnZo op juli 15, 2021, 17:48:00
Mwah, het enige verschil, er zijn er meer hoor. Ik ken dan Lightning dan weer niet maar wil wel een paar mooie eigenschappen van Roon opnoemen...

;D

Rob_Dingen

En niet te vergeten dat Roon klankmatig niet de beste optie is.
Wel de mooiste qua interface.

holco

Oeps  :D

Citaat van: Rob_Dingen op juli 15, 2021, 21:33:51
En niet te vergeten dat Roon klankmatig niet de beste optie is.
Wel de mooiste qua interface.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo



Citaat van: Rob_Dingen op juli 15, 2021, 21:33:51
En niet te vergeten dat Roon klankmatig niet de beste optie is
Welnee [emoji16]


scoc

Citaat van: Rob_Dingen op juli 15, 2021, 21:33:51
En niet te vergeten dat Roon klankmatig niet de beste optie is.
Wel de mooiste qua interface.

Dit heb ik ook zelf kunnen vaststellen want ik blijf hier maar 'ping-pongen' tussen een Aurender N100H en Silent Angel Z1 (Roon). Alleen is die Aurender app niet 100% mijn ding maar deze klinkt bij langer gebruik wel aangenamer. De Roon setup lijkt altijd de eerste uurtjes leuker met iets meer drive maar na wat langer luisteren kruipt er toch wat luistermoeheid in de set. Natuurlijk merk je dit pas na een paar weken gebruik en niet tijdens een demo oid. En als ik dan terug ga naar de Aurender denk je eerst iets te verliezen aan openheid en drive maar je krijgt daarvoor wel iets anders in de plaats namelijk iets meer rust en een meer 'vloeiend' geluid waar je langer aangenamer naar kan luisteren.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Xander32

En dat voor slechts €500,-... Het LDS is gratis, gebruikersvriendelijk en stabiel.

Citaat van: AudioEnZo op juli 15, 2021, 17:48:00
Mwah, het enige verschil, er zijn er meer hoor. Ik ken dan Lightning dan weer niet maar wil wel een paar mooie eigenschappen van Roon opnoemen, zoals :
-Werken met bladwijzers
-Werken met tags
-Uitgebreide geschiedenis
-Webdisplays (bijv songteksten op een beeldschrem/tv tonen)
-Zeer uitgebreide en diepe filtering mogelijk via Focus
-Dynamisch bereik uitlezen van lokale muziekbestanden en daarop sorteren
-Roon radio, zoekt nadat je muziek hebt gespeeld naar soortgelijke muziek in je bibliotheek maar ook streamingdiensten.
-Volledige integratie van streamingdiensten
-Uitgebreide DSP mogelijkheden (bijv. inlezen correctiebestanden vanuit REW)

En zo zijn er nog wel meer. Dus niet alleen de extra info over een artiest, er is meer onder de motorkap. Maar ieder z'n ding verder ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT