Set van Mario (Arcam AV40 processor)

Gestart door holco, mei 5, 2015, 14:52:19

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

holco

Ik ga dat nog proberen als hij wat meer ingespeeld is.
Btw, er is ook een speciaal ACSS / XLR kabeltje onderweg voor tussen de DAC en de Vacuum wat het geluid (nog) wat warmer zou moeten maken.

Citaat van: brt op juli  8, 2020, 12:18:36
Oh ja, @Holco ik begreep dat je met de xlr variant die jij hebt ook het single ended geluid kan kiezen middels de xlr single ended aansluitingen. Heb je dat al geprobeerd?
Ik ben benieuwd wat het verschil in geluid is tussen die twee.
Ik begreep dat via het niet-gebalanceerde kanaal er iets meer een buizen sound was en dat via gebalanceerd het wat 'schoner' klinkt. Klopt dat?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

holco

Temp valt reuze mee, 35 graden gemeten op de top plaat.

Dat van die schroeven is ondanks aandringen van Magna Hifi al jaren zo, vroeger waren ze zelfs nog blank uitgevoerd, maar komt goed en is ook het enige wat er te mauwen valt ;)

Citaat van: kermy op juli  8, 2020, 12:36:52
Er zitten eigenlijk wel weinig koelsleuven in de kap. Even in aanvulling op de opmerking dat een doorzichtig deksel meer en grotere sleuven moest hebben.

Nu is dit een voorversterker, en ik neem voetstoots aan dat dit niet te warm word.

Dat van die verzonken inbus schroeven lijkt mij een prima esthetische aanvulling op dit apparaat, stuur die gasten eens een mail met dat idee.



Met vriendelijke groet,


Kermy
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kingpin

Citaat van: holco op juli  8, 2020, 12:46:38
Temp valt reuze mee, 35 graden gemeten op de top plaat.

Dat van die schroeven is ondanks aandringen van Magna Hifi al jaren zo, vroeger waren ze zelfs nog blank uitgevoerd, maar komt goed en is ook het enige wat er te mauwen valt ;)
Je zou eigenlijk eens binnenin de kast moeten meten. De buisjes kunnen wel wat hebben maar de electronica eromheen is een ander verhaal.
Vind de sleufjes ook wel wat aan de kleine kant eerlijk gezegd, maar ik neem aan dat ze daar wel op getest hebben.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

holco

Kast is van volledig dikwandig aluminium, mijn ervaring met dit soort kasten is dat na een tijdje aan staan de temp zich homogeen verspreidt
over heel de kast, het zal aan de binnenkant (buiten wat hot spots) dan ook niet veel anders zijn, 35 graden is mijn inziens dan ook een hele
mooie waarde om alles lekker te laten werken / klinken, De R8 DAC meet zelfs 2 graden warmer zonder buisjes ;)  maar deze heeft dan ook
een gesloten kast.

Citaat van: Kingpin op juli  8, 2020, 12:48:38
Je zou eigenlijk eens binnenin de kast moeten meten. De buisjes kunnen wel wat hebben maar de electronica eromheen is een ander verhaal.
Vind de sleufjes ook wel wat aan de kleine kant eerlijk gezegd, maar ik neem aan dat ze daar wel op getest hebben.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

kermy

Citaat van: holco op juli  8, 2020, 12:46:38
Temp valt reuze mee, 35 graden gemeten op de top plaat.

Dat van die schroeven is ondanks aandringen van Magna Hifi al jaren zo, vroeger waren ze zelfs nog blank uitgevoerd, maar komt goed en is ook het enige wat er te mauwen valt ;)


Oh, ja dat is dan aan dovemansoren gericht. Terwijl het eigenlijk een hele simpele modificatie is die zeker iets oplevert. Ach zo heeft iedere fabrikant wel een blinde vlek, en als het inderdaad alleen de schroeven zijn, een kniesoor die daar op let.

Even zoeken naar zwarte verzonken varianten, vervangen en klaar is Holco.



Met vriendelijke groet,


Kermy

holco

Normaal stoor ik mij er niet echt aan, maar de R8 DAC (is een goedkopere lijn) heeft weer wel verzonken schroeven, en dan valt het wel op  ;)


Citaat van: kermy op juli  8, 2020, 13:07:47
Oh, ja dat is dan aan dovemansoren gericht. Terwijl het eigenlijk een hele simpele modificatie is die zeker iets oplevert. Ach zo heeft iedere fabrikant wel een blinde vlek, en als het inderdaad alleen de schroeven zijn, een kniesoor die daar op let.

Even zoeken naar zwarte verzonken varianten, vervangen en klaar is Holco.



Met vriendelijke groet,


Kermy
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kjelt

Wat betreft koelsleuven, ik heb een jaar of 10 geleden eens met een thermisch expert gepraat en wat ik me er nog van kan herinneren is dat warme lucht zich heel anders gedraagd dan bv water.

Als je bv een rooster met 1mm vierkante uitsparingen hebt zoals je soms ziet bij ventilatoren dan "ziet" de warme lucht dit gewoon als een blokkade, het kaatst van het rooster af en slechts heel kleine hoeveelheden gaan er daadwerkelijk doorheen. Daarom heb je een ventilator nodig die vervolgens de warme lucht er doorheen blaast/perst.
Hetzelfde bij grote gaten, er gaat wel wat doorheen maar de meerderheid kaatst af en gaat terug de behuizing in waardoor de overall temperatuur blijft stijgen.

De behuizing kun je vaak wel goed gebruiken om als grote radiator te dienen en wordt vaak gebruikt om de hotspots van bepaalde componenten te koppelen.

Wil je dit goed meten moet je of op vrij veel plekken in de behuizing een sensor plakken of makkelijker met een thermische camera checken of bepaalde componenten niet over verhitten.

Voor mij was het een eyeopener destijds.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Als de flow (onderplaat en bovenplaat koelgleuven) maar goed is zal het in dit geval wel loslopen  ;D

Citaat van: Kjelt op juli  8, 2020, 13:23:14
Wat betreft koelsleuven, ik heb een jaar of 10 geleden eens met een thermisch expert gepraat en wat ik me er nog van kan herinneren is dat warme lucht zich heel anders gedraagd dan bv water.

Als je bv een rooster met 1mm vierkante uitsparingen hebt zoals je soms ziet bij ventilatoren dan "ziet" de warme lucht dit gewoon als een blokkade, het kaatst van het rooster af en slechts heel kleine hoeveelheden gaan er daadwerkelijk doorheen. Daarom heb je een ventilator nodig die vervolgens de warme lucht er doorheen blaast/perst.
Hetzelfde bij grote gaten, er gaat wel wat doorheen maar de meerderheid kaatst af en gaat terug de behuizing in waardoor de overall temperatuur blijft stijgen.

De behuizing kun je vaak wel goed gebruiken om als grote radiator te dienen en wordt vaak gebruikt om de hotspots van bepaalde componenten te koppelen.

Wil je dit goed meten moet je of op vrij veel plekken in de behuizing een sensor plakken of makkelijker met een thermische camera checken of bepaalde componenten niet over verhitten.

Voor mij was het een eyeopener destijds.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

kermy

Citaat van: holco op juli  8, 2020, 13:24:52
Niet voor mij maar Audio-GD heeft weer wat moois gemaakt  :inlove:


http://www.audio-gd.com/Master/XA150/XA150EN.htm

Die zijn goed bezig, toch een fabrikant om in de gaten te houden, als je ziet wat voor waar je krijgt voor je geld.


Met vriendelijke groet,

Kermy

holco

Wel 700W continu van het lichtnet, maar dan heb je ook wat  :D

Citaat van: kermy op juli  8, 2020, 13:52:39
Die zijn goed bezig, toch een fabrikant om in de gaten te houden, als je ziet wat voor waar je krijgt voor je geld.


Met vriendelijke groet,

Kermy
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

kermy

Citaat van: holco op juli  8, 2020, 13:59:37
Wel 700W continu van het lichtnet, maar dan heb je ook wat  :D


Als we dan toch allemaal aan de zonnepanelen moeten, dan maar volgens de reklame, "ik wek het zelf op, dan mag ik het ook zelf opmaken", ik zeg doen. ;D



Met vriendelijke groet,

Kermy

holco

Top, daar ga je geen spijt van krijgen  :D

Citaat van: kermy op juli  8, 2020, 14:07:15
Als we dan toch allemaal aan de zonnepanelen moeten, dan maar volgens de reklame, "ik wek het zelf op, dan mag ik het ook zelf opmaken", ik zeg doen. ;D



Met vriendelijke groet,

Kermy
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

kermy

Word met een kanaal of 4 wel een beetje begrotelijk denk ik zo, om van de warmteontwikkeling maar niet te spreken.

Maar, even alle gekheid op een stokje, dat ze dit nog durven te ontwikkelen in een tijd dat klasse D achtigen de hype van de dag lijken te zijn. Moedig en blijkbaar vasthoudend aan hun filosofie.

Dat zie ik dan liever dan met alle winden meewaaien.


Met vriendelijke groet,

Kermy

holco

Ik denk dat veel echte money no object freaks nog steeds volledig klasse-A prefereren, en die zie je hier niet zo snel op dit forum.

 
Citaat van: kermy op juli  8, 2020, 14:15:44
Word met een kanaal of 4 wel een beetje begrotelijk denk ik zo, om van de warmteontwikkeling maar niet te spreken.

Maar, even alle gekheid op een stokje, dat ze dit nog durven te ontwikkelen in een tijd dat klasse D achtigen de hype van de dag lijken te zijn. Moedig en blijkbaar vasthoudend aan hun filosofie.

Dat zie ik dan liever dan met alle winden meewaaien.


Met vriendelijke groet,

Kermy
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kingpin

Citaat van: holco op juli  8, 2020, 14:28:37
Ik denk dat veel echte money no object freaks nog steeds volledig klasse-A prefereren, en die zie je hier niet zo snel op dit forum.


Ook niet zo verwonderlijk, alleen al om de kosten en grootte van het gevaarte wil je het goed doen  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob_Dingen

Citaat van: kermy op juli  8, 2020, 14:15:44
in een tijd dat klasse D achtigen de hype van de dag lijken te zijn.
Dat klopt helemaal maar die hype is er al lang terwijl dat natuurlijk niet wil zeggen dat het ook het beste is.
Maar ze worden wel steeds beter zeker de Mola Mola amp maar als je de UCD modules nu nog beluisterd die klinken echt niet.
Grootste problemen van klasse A versterkers is de kostprijs en de warmte die er af komt.
Mijn HT word in 2 uur gewoon een paar graden warmer, gelukkig is het in de kelder.

Rob

holco

6 van die Audio-GD XA150 klasse-A bakken om mijn speakers actief aan te sturen is ook weer wat :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

Volgens mij zijn die klasse A150 bakken maar beperkt gemaakt en uitverkocht.

holco

Volgens Rob is er een set onderweg naar hun.

Citaat van: AudioEnZo op juli  8, 2020, 18:38:20
Volgens mij zijn die klasse A150 bakken maar beperkt gemaakt en uitverkocht.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

Las het een tijdje terug op het Chinese forum dacht ik. Maar het kan zomaar zo zijn dat ze er weer meer maken, goed om te weten [emoji1303]

holco

Ik heb de Vacuum nu single ended aangesloten, de ruimte wordt groter en levendiger, met duidelijk meer buizen romantiek, klinkt erg lekker zo :inlove:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

Citaat van: holco op juli  9, 2020, 11:38:25
Ik heb de Vacuum nu single ended aangesloten, de ruimte wordt groter en levendiger, met duidelijk meer buizen romantiek, klinkt erg lekker zo :inlove:
is dat echt fysiek anders aansluiten? Zou wel mooi zijn als je een soort van kan kiezen, wel of geen buizenromantiek!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rob_Dingen

Citaat van: holco op juli  9, 2020, 11:38:25
Ik heb de Vacuum nu single ended aangesloten, de ruimte wordt groter en levendiger, met duidelijk meer buizen romantiek, klinkt erg lekker zo :inlove:
Dat kan zeker gebeuren maar meestal ligt dat aan de gebruikte schakeling.
Een echt gebalanceerde schakeling verlaagd de vervorming en de troep uit de voeding.

Rob