Set van Mario (Arcam AV40 processor)

Gestart door holco, mei 5, 2015, 14:52:19

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

holco

Het staat er toch duidelijk  ;)

Citaat van: holco op mei 22, 2020, 08:49:51
Dynky heeft ooit zo'n Venu 360 gehad maar die was na een paar maanden weer in stilte vertrokken.

Ondertussen heeft Jos van Magna Hifi die voor een klant bestemde en geupgrade 22D in zijn set uitgeprobeerd, kort verhaal,
in mijn set komt iig geen 22D.


Citaat van: Kingpin op mei 22, 2020, 12:35:25
Nog even opgezocht ... lijkt me raar.
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/ive-performed-some-measurements-on-spl-volume2-model-2602-volume-control.9760/

Nogmaals welke Jos bedoel je?

Je link is denk ik voor je eigen topic bedoeld.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

holco

Ik kijk ook wel eens op audiosciencereview en de meeste dingen zijn mij te technisch maar ik krijg sterk de indruk dat ze daar cijfers boven alles zetten, weinig tot geen beschrijvingen hoe iets nou werkelijk in de praktijk klinkt te vinden daar, meet het goed klinkt het goed zeg maar, en case closed.

Juist het merk Audio-GD, die ik heel hoog heb zitten en bij de top behoord (binnen mijn budget) van wat ik hier ooit zelf heb mogen bezitten en ervaren wordt daar totaal de grond in geboord, IMHO is er dan ook meer tussen (de luister) hemel en aarde dan enkel maar cijfers, goed voorbeeld is denk ik een hele fraaie Pick-Up setup, die zal op zeker verschrikkelijk meten maar goed getuned heel erg fraai kunnen klinken, meten is leuk en informatief maar uiteindelijk zijn het je oren die de conclusie moet trekken of iets mooi is en niet de cijfers.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

fluissie

Citaat van: holco op mei 22, 2020, 13:37:01
Ik kijk ook wel eens op audiosciencereview en de meeste dingen zijn mij te technisch maar ik krijg sterk de indruk dat ze daar cijfers boven alles zetten, weinig tot geen beschrijvingen hoe iets nou werkelijk in de praktijk klinkt te vinden daar, meet het goed klinkt het goed zeg maar, en case closed.

Juist het merk Audio-GD, die ik heel hoog heb zitten en bij de top behoord (binnen mijn budget) van wat ik hier ooit zelf heb mogen bezitten en ervaren wordt daar totaal de grond in geboord, IMHO is er dan ook meer tussen (de luister) hemel en aarde dan enkel maar cijfers, goed voorbeeld is denk ik een hele fraaie Pick-Up setup, die zal op zeker verschrikkelijk meten maar goed getuned heel erg fraai kunnen klinken, meten is leuk en informatief maar uiteindelijk zijn het je oren die de conclusie moet trekken of iets mooi is en niet de cijfers.

^^

holco

Fiber netwerk voor audio.

Na aanleiding van onderstaand artikel van Jaap Veenstra getriggert om dat ook toe te gaan passen.
https://www.alpha-audio.nl/achtergrond/fiber-netwerk-audio/

De volgende spullen zijn besteld bij FS.com, qua voeding moet er aan de Mano Ultra streamer kant uiteraard wel nog iets mooiers komen
dan de standaard meegeleverde stekker voeding, ik heb daar wel al een ingeving voor maar dat hou ik nog even voor mijzelf.

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

katwax

Citaat van: holco op mei 24, 2020, 13:44:46
Fiber netwerk voor audio.

Na aanleiding van onderstaand artikel van Jaap Veenstra getriggert om dat ook toe te gaan passen.
https://www.alpha-audio.nl/achtergrond/fiber-netwerk-audio/

De volgende spullen zijn besteld bij FS.com, qua voeding moet er aan de Mano Ultra streamer kant uiteraard wel nog iets mooiers komen
dan de standaard meegeleverde stekker voeding, ik heb daar wel al een ingeving voor maar dat hou ik nog even voor mijzelf.


Dit lijkt mij een veel betere oplossing dan de zogenaamde hifi switches en kabels, want analoge ruis kan niet mee liften op fiber.
Ga je ook testen met andere voeding op converter aan de de streamer kant, want in theorie zou daar wel terug analoge ruis op kunnen komen, dus als daar de voeding zou proper mogelijk is, is die kans kleiner.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

holco

Dat er niks dan enkel data mee kan liften op fiber was ook het gene wat mij triggerde  ;D

De converter aan de de streamer kant gaat gevoed worden vanuit de Mano Ultra muziek
streamer, daar zit al een erg fraaie lineaire 5V voeding in die wel 3W kan missen ;)



Citaat van: katwax op mei 24, 2020, 14:22:12
Dit lijkt mij een veel betere oplossing dan de zogenaamde hifi switches en kabels, want analoge ruis kan niet mee liften op fiber.
Ga je ook testen met andere voeding op converter aan de de streamer kant, want in theorie zou daar wel terug analoge ruis op kunnen komen, dus als daar de voeding zou proper mogelijk is, is die kans kleiner.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

katwax

Citaat van: holco op mei 24, 2020, 14:57:58
Dat er niks dan enkel data mee kan liften op fiber was ook het gene wat mij triggerde  ;D

De converter aan de de streamer kant gaat gevoed worden vanuit de Mano Ultra muziek
streamer, daar zit al een erg fraaie lineaire 5V voeding in die wel 3W kan missen ;)

Nice ben benieuwd :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

holco

Het volgende inclusief een tekening naar het MiniDSP DEV Team verstuurd betreffende een mogelijke (hoop ik) HT pass-thru optie voor de SHD, ben benieuwd of dit zo duidelijk is voor hun  ;D

Hi Dev Team,

I made a drawing to clarify what I am after, iff this will be possible for each of the 4 config's you will make me and a lot
other users of the SHD verry happy 😀

As an example, config 1 = Volume control on (stereo use), config 2 = fixed volume adjustable between 0 and 100 (AV use)

Greetings,

Mario

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Gisteren vanaf de luisterplek de filters in de FusionAmp's wat gefinetuned dmv 1/1 smoothing te gebruiken waardoor de smalle pieken en dalen met rust gelaten worden (less is more zeg maar) en er tevens wat dieper (enigszins) in het allerlaagste laag gekeken kan worden in een huiskamer situatie, de time window is dus hier door REW zelf bepaald door deze op automatisch te laten staan.

Tevens is de in Duitsland gekalibreerde Umik-1 microfoon nu ook in REW qua dB's gekalibreerd dmv een net aangekochte Voltcraft 320 dB meter.

De Rythmik F18 sub is in dit geval (dedicated stereo) via de XLR source input mono aangesloten vanaf de linker FusionAmp (XLR pass-through), en dmv zijn eigen EQ ingesteld en voorzien van een 30hz LP, de aankoppeling van de sub is echt erg fraai in het gehele geluidsbeeld.

Uitweiden over hoe iets nu klinkt met allemaal mooie termen is niet echt mijn ding, maar neem maar aan dat het gewoon erg lekker klinkt zo ;D










Smoothing 1/1 vs 1/24 (separated)




<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rob_Dingen

Citaat van: holco op mei 31, 2020, 11:25:13
Gisteren vanaf de luisterplek de filters in de FusionAmp's wat gefinetuned dmv 1/1 smoothing te gebruiken waardoor de smalle pieken en dalen met rust gelaten worden (less is more zeg maar) en er tevens wat dieper (enigszins) in het allerlaagste laag gekeken kan worden in een huiskamer situatie, de time window is dus hier door REW zelf bepaald door deze op automatisch te laten staan.

Tevens is de in Duitsland gekalibreerde Umik-1 microfoon nu ook in REW qua dB's gekalibreerd dmv een net aangekochte Voltcraft 320 dB meter.

De Rythmik F18 sub is in dit geval (dedicated stereo) via de XLR source input mono aangesloten vanaf de linker FusionAmp (XLR pass-through), en dmv zijn eigen EQ ingesteld en voorzien van een 30hz LP, de aankoppeling van de sub is echt erg fraai in het gehele geluidsbeeld.

Uitweiden over hoe iets nu klinkt met allemaal mooie termen is niet echt mijn ding, maar neem maar aan dat het gewoon erg lekker klinkt zo ;D




Als ik naar de eerste meting kijk dan heb ik daar wat vragen over.
Je laat daar je linkse rechtse en totaal inclusief sub zien, is dat correct?
Heb je de microfoon op dezelfde plaats laten staan tijdens het meten en volume niet verandert?

Rob

holco

Klopt, het is een SPL meting van links, rechts en links met de sub in een veld, alle metingen in die laatste post zijn met de microfoon op een vaste positie (luisterplek / oorhoogte) en onveranderd volume gedaan.

Citaat van: Rob_Dingen op mei 31, 2020, 11:42:46
Als ik naar de eerste meting kijk dan heb ik daar wat vragen over.
Je laat daar je linkse rechtse en totaal inclusief sub zien, is dat correct?
Heb je de microfoon op dezelfde plaats laten staan tijdens het meten en volume niet verandert?

Rob
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rob_Dingen

Dan heb je toch een fase probleem met je sub.
Je ziet dat de sub niet mooi optelt en dat de paarse lijn er onder duikt.
Maak eens een meting met alleen sub met filter en speaker met filter en een totaal meting.
Dan mag de lijn van de totaal meting nooit onder de meting van de sub of speaker komen.

Rob

holco

Goed opgemerkt Rob, dat was mij ook opgevallen maar helaas zijn de EQ mogelijkheden van de Rythmik F18 erg beperkt
tov DSP, ik kan er wel mijn MiniDSP 2x4 balanced tussen zetten waardoor er meer opties komen maar ik wil eigenlijk zo min mogelijk
aan spullen gebruiken bij dedicated stereo gebruik.

Als ik de Phase meting erbij pak van het linker kanaal met sub op 1/6 smoothing (zelfde opgeslagen meting) lijkt het ook allemaal best wel mee te vallen, het is tenslotte ook maar max 0.8dB verschil in het 60hz>80hz gebied maar valt nu op omdat beide metingen over elkaar liggen.

Ik ben erg tevreden met hoe het nu klinkt en ga er dan ook nu niks aan veranderen, wetende dat als ik de microfoon enkele cm verplaats
het er al weer heel anders uit kan zien in een woonkamer situatie, soms is rust vinden in..... beter als de strijd maar aan te blijven gaan ;)




Citaat van: Rob_Dingen op mei 31, 2020, 12:06:20
Dan heb je toch een fase probleem met je sub.
Je ziet dat de sub niet mooi optelt en dat de paarse lijn er onder duikt.
Maak eens een meting met alleen sub met filter en speaker met filter en een totaal meting.
Dan mag de lijn van de totaal meting nooit onder de meting van de sub of speaker komen.

Rob
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

scrutinizer

...vooral dat laatste. :notify:
Nu luisteren naar muziek. ;) 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rob_Dingen

Jammer dat je er niet meer in wil duiken gemiste kans.
Een fase meting van het totale systeem legt dat probleem niet bloot.
Bekijk de fase en frequentie van de sub en die van de speaker apart  dan zul je zien dat die niet op elkaar liggen.
Dus ook al meet het vlak en heb je een mooie fase zegt dat nog niet alles.

Rob

holco

Ik zal er nog wel eens induiken Rob.

Maar eerst eens kijken hoe dat fiber netwerkje uit gaat pakken wat gepland staat voor volgend weekend.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Vanochtend vroeg wakker en de meetspullen maar weer gepakt (bedankt Rob >:( ;) )

Strategie nu wat anders als gebruikelijk.

De sub kan ik niet zo veel meer mee, ik heb daar al een keer een hele dag aan besteed en binnen de mogelijkheden die de EQ van de F18 bied en de plaatsing opties staat hij al op het max haalbare, wat helemaal niet zo slecht uitpakt trouwens  ;D

Om hopelijk wat minder last van reflecties te hebben de speakers meer ingedraaid zodat ze nu exact op mijn oren gericht staan, resultaat is dat ze nu zo'n 50cm meer naar binnen gericht staan als voorheen.

Vervolgens heb ik op het laag van de linker speaker een HP filter op 30hz/12dB gezet waardoor het fase dipje in combinatie met de sub nu verdwenen is, daarna elke unit apart gemeten inclusief een kleine aanpassing op het crossover van het hoog en nog wat kleine tweakjes.
De rechter speaker heb ik toen per unit gelijk gemaakt aan de linker speaker waardoor er nu op de luisterplek elke unit onafhankelijk vrijwel de zelfde respons geeft, normaal gesproken is dat dus echt niet zo door verschil in plaatsing en unit/kast toleranties.

Het beter aankoppelen van de sub op het laag merk ik eerlijk gezegd niet zo veel van, maar het gelijk tunen van de units is wel duidelijk hoorbaar, resulterend in een betere pinpoint en ruimere afbeelding.

Units linker speaker tov de rechter speaker


Nu zonder fase dipje ;D





















<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

dre73

Citaat van: holco op juni  1, 2020, 14:42:30
Brilletje nodig :D

Ik heb inderdaad over je recensie heen gelezen...... :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

holco

En dat is uiteraard bovenop hoe het al was :D

Citaat van: dre73 op juni  1, 2020, 15:28:30
Ik heb inderdaad over je recensie heen gelezen...... :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rob_Dingen

Das al een stuk beter of gewoon goed eigenlijk.
Ik denk dat je vervorming cijfers niet kloppen zeker van het linker kanaal.
Om er zeker van te zijn dat je vervorming goed meet moet je meer dB output hebben.
En als referentie van de onderkant kun je een meting doen zonder geluid.
Dat zie je het maximale aan de onderkant wat haalbaar is.
Dat je niet veel verschil hoort geloof ik wel.
Zet je speakers maar eens uit en luister wat er nog uit de sub komt.
Dat is niet veel.