Set van Mario (Arcam AV40 processor)

Gestart door holco, mei 5, 2015, 14:52:19

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

holco

Oh en ook 4 grotere pcb's om de boel er mooi geordend op te krijgen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Waxcoils zijn de mooiste spoelen, geven zeer goed de structuur door van het geluid.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Structuur van het geluid....en je lijkt het ook nog te snappen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Ik laat het wel weten of ik het gesnapt heb, hoewel ik mij afvraag of jij het gaat snappen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Vast niet maar laat dat je ervaring niet in de weg staan.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Ik hoor tegen die tijd je ijzersterke argumentatie wel weer  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Top..geniet in ieder geval van de structuur in de muziek.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Hans,

Als dit soort begrippen je niks zeggen, dan heb je mogelijk nog een aardig lange reis voor de boeg. Probeer nou eens verder te geraken dan het simpelweg 'afspelen van muziek via je speakers'.

Gr. Walter

chansig

En hier laat je zien waar het "misgaat": Laten we lekker wat termen erin gooien en doen als wij snappen waar het over gaat en diegene die de term niet snappen hebben geen idee. Tsja...prima toch...geen idee wie nu meer muziek hoort dan de ander. Jij schijnbaar wel.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Ach, ieder het hare/zijne.

Ik zit trouwens op Hans' lijn en heb de mening verder 'geraakt' te zijn dan zogenaamde betere onderdelen, in welke vorm dan ook, mij ooit kunnen bieden.

Just enjoy.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Markus2

Citaat van: holco op januari  5, 2019, 20:57:46
Tja.

Meer heb ik niet te melden.

Lijkt me ook niet nodig; Jij geniet er toch van? Dat is wat er toe doet.  ;)

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op januari  5, 2019, 18:54:18
Waxcoils zijn de mooiste spoelen, geven zeer goed de structuur door van het geluid.

Leg het begrip structuur eens uit?

Contour

Heb je nog nooit van klankstructuur gehoord als het gaat over high end weergave? Hoe herken je een instrument, en belangrijker hoe weet je dat het een echt instrument is, ipv een opname die via speakers wordt afgespeeld? De truc is om de klankstructuur zo goed mogelijk over te brengen, dan haal je de werkelijkheidsweergave de kamer in.

Groetjes Walter

holco

Klopt, de natuurlijkheid zou toe moeten nemen met de Jantzen wax coils.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

twani

Citaat van: chansig op januari  5, 2019, 20:16:55
En hier laat je zien waar het "misgaat": Laten we lekker wat termen erin gooien en doen als wij snappen waar het over gaat en diegene die de term niet snappen hebben geen idee. Tsja...prima toch...geen idee wie nu meer muziek hoort dan de ander. Jij schijnbaar wel.

Gr. Hans

Het Frank2 vingertje :D

twani

Citaat van: holco op januari  5, 2019, 22:20:29
Klopt, de natuurlijkheid zou toe moeten nemen met de Jantzen wax coils.

Lekker bezig Mario :).

En tja, Thiel, das wel de bom :inlove:

Markus2

Citaat van: Contour op januari  5, 2019, 21:30:10
Heb je nog nooit van klankstructuur gehoord als het gaat over high end weergave? Hoe herken je een instrument, en belangrijker hoe weet je dat het een echt instrument is, ipv een opname die via speakers wordt afgespeeld? De truc is om de klankstructuur zo goed mogelijk over te brengen, dan haal je de werkelijkheidsweergave de kamer in.

Groetjes Walter

En wat nu als de masteringmonitoren die waxcoils (geldt uiteraard voor elke filterafwijking in onderdelen) niet hebben, dan zit je dus naar iets te luisteren zoals de geluidschef het niet bedoeld heeft?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

twani

Citaat van: holco op januari  5, 2019, 22:20:29
Klopt, de natuurlijkheid zou toe moeten nemen met de Jantzen wax coils.

Lekker bezig Mario :)

En tja, Thiel das wel dé bom

2 bommen zie ik :D

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

twani

Citaat van: Markus2 op januari  5, 2019, 22:25:13
En wat nu als de masteringmonitoren die waxcoils (geldt uiteraard voor elke filterafwijking in onderdelen) niet hebben, dan zit je dus naar iets te luisteren zoals de geluidschef het niet bedoeld heeft?

Groet, Mark

Als ik het goed heb begrepen is Mario zich daar heel erg van bewust maar kiest hij ervoor om deze experimentele route te volgen...


Hij lijkt me slim genoeg om zich te beseffen dat hij deze speakers uít de ontwerpers ideologie bandbreedte trekt...

Markus2

Citaat van: twani op januari  5, 2019, 22:27:24
Als ik het goed heb begrepen is Mario zich daar heel erg van bewust maar kiest hij ervoor om deze experimentele route te volgen...

Hij lijkt me slim genoeg om zich te beseffen dat hij deze speakers uít de ontwerpers ideologie bandbreedte trekt...

Zo ver was ik nog niet eens; Jij verhoogt het aantal variabelen van "al heul veul", naar "ungeleuveluk veul".

Ik pas.

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

twani

Citaat van: Markus2 op januari  5, 2019, 22:33:58
Zo ver was ik nog niet eens; Jij verhoogt het aantal variabelen van "al heul veul", naar "ungeleuveluk veul".

Ik pas.

Groet, Mark :)

Ik maak t graag lekker vaag :D

holco

Het is zeker niet de bedoeling om de klankbalans te veranden die Jim Thiel ooit bedoeld had, ik zit ook nog in een Amerikaans Thiel topic waar oa Tom Thiel ook aan deelneemt, de intentie is om dmv betere componenten bij in eerste instantie de CS-2.4 deze naar een hoger niveau te brengen, we moeten niet vergeten dat het filter zo'n 15 jaar geleden ontworpen is met componenten die toen beschikbaar waren en prijstechnisch ook klopte in het gehele plaatje, dat filter is al die tijd onveranderd gebleven op de SE na.

Er zijn gewoon veel gebruikers die niet van hun Thiel af willen (ze zien geen alternatief) en bereid zijn om toch wel een redelijk bedrag neer te leggen voor hoogwaardigere filters waar dus meerdere personen in dat topic mee bezig zijn, dat filter zou in de loop van 2019 beschikbaar moeten komen, ik schuw een beetje prutsen met de soldeerbout niet en loop daar dus wat op vooruit en ga ook een stapje verder, maar er komt dus geen nieuw ontworpen filter, enkel de componenten worden hoogwaardiger.


Citaat van: twani op januari  5, 2019, 22:27:24
Als ik het goed heb begrepen is Mario zich daar heel erg van bewust maar kiest hij ervoor om deze experimentele route te volgen...


Hij lijkt me slim genoeg om zich te beseffen dat hij deze speakers uít de ontwerpers ideologie bandbreedte trekt...
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.