Set van Mario (Arcam AV40 processor)

Gestart door holco, mei 5, 2015, 14:52:19

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

twani

#525
En cool ook dat je alles met waterproof spray hebt ingespoten. :tounge2:


Water en electriciteit gaan namelijk niet goed samen dus ik snap t wel.... :D

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

RZeemering

Citaat van: holco op maart  4, 2017, 08:57:11
Vanwege een niet vervangbare kapotte schakelaar (zie tijdelijke automaat) in de oude 3 groeps + kookgroep meterkast deze vervangen door een ABB 6 groeps (waarvan 1 audio) + kookgroep meterkast, tevens nu een extra groep naar de keuken getrokken waar eigenlijk te veel op 1 groep stond, geeft toch wel een goed gevoel nu alles op orde is :)



herkenbaar gevoel!
In ons huis zat alles op 2 groepen...(!). Sinds gisteren hebben we 7 groepen en een aparte audiogroep :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

holco

Onder de noemer "De beste condensator is geen condensator"

Mede omdat de filter componenten upgrades tot nu toe flinke verbeteringen gaven bleef het bij mij nog jeuken om wat aan de Mundorf Evo Oil 68uF op het midden te doen, vanwege de grote waarde praten we hier over echt serieus geld (in Mundorf SGO €1200,00 per kant!!) als ik deze gelijk wil trekken met het hoog filter, idee was dan ook om eerst maar eens te bepalen wat de Dynaudio 15W75 in zijn mars heeft als er geen filter aan de onderkant zit, het is ten slotte een wel is ware kleine maar toch volwaardige bass unit die dat ongestraft aankan, dus op het midden filter de dikke 68uF condensator overbrugd met een kabeltje met krokodillen bekjes, dit maakt dat de Helicon's inplaats van een 3weg systeem nu een 2,5 weg systeem is geworden.

Eerste impressie zonder verder wat veranderd te hebben, hmmm dat breekt de boel wel open zeg!! laag/mid voller/vetter (iets te vet maar toch), sound bubble duidelijk breder met een vergroting van de diepte voor de speakers, alles klinkt nu nog makkelijker alsof er een rem af is, zeker op erg lage volumes is dit erg opvallend.

Met de MiniDSP DDRC-88A een nieuwe Dirac meting gedaan en de Helicon's weer vanaf 90Hz ingezet en de rest daaronder weer naar de 15" Dayton sub.

Opvallend en tevens verassend vergelijk met oude metingen laat zien dat bij de ongecorrigeerde metingen het huidige 2,5 weg filter een vlakker verloop geeft rond de 200Hz als met het originele 3 weg filter, ik weet dat er bij een 2,5 weg systeem geen Baffle step correctie nodig is en dat is dan ook de enige verklaring die ik hier voor kan geven.

Feit is dat de Helicon's nu nog meer de sterren van de hemel spelen en ik mij haast niet voor kan stellen dat het nog beter kan!!  :inlove: :inlove: :inlove:


Met het nieuwe 2,5 weg filter,



Oude meting met het 3 weg filter,


Oude filter versus huidige,
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

In vele huishoudens een ondergeschoven kindje vermoed ik ;)

Citaat van: RZeemering op maart  5, 2017, 13:25:16
herkenbaar gevoel!
In ons huis zat alles op 2 groepen...(!). Sinds gisteren hebben we 7 groepen en een aparte audiogroep :)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Stond bij de 3-weg variant het laag misschien aangesloten met de verkeerde fase, het is nogal een dip rond 200hz?

holco

Daar kan ik niet echt mee de fout in gaan, en de metingen corresponderen ook met de aller eerste metingen.



Citaat van: Contour op maart  5, 2017, 15:24:09
Stond bij de 3-weg variant het laag misschien aangesloten met de verkeerde fase, het is nogal een dip rond 200hz?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

De meting lijkt toch wel aan te geven dat de fase niet klopt, of je kamer heeft daar een forse dip zitten.

holco

Zal het laag eens een keer ompolen en dan een nieuwe meting doen  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour


holco

Maar als het laag verkeerd om zit zou dan niet juist de dip nu groter moeten zijn inplaats van kleiner met het 2,5 filter?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Lijkt me niet, door de filtering van de mid te overbruggen, zou je de dip opvullen met extra energie. Maar het is gissen zo, de extra meting die jij aangeeft kan veel duidelijkheid geven.

Groetjes Walter

holco

Noem het eigenwijs ;) maar volgens mijn logica wordt de dip juist groter als je het laag van de mid verder naar onderen door laat lopen als de bas in tegen fase staat.

Maar goed een meting zal uitsluitsel geven.

   
Citaat van: Contour op maart  5, 2017, 16:01:50
Lijkt me niet, door de filtering van de mid te overbruggen, zou je de dip opvullen met extra energie. Maar het is gissen zo, de extra meting die jij aangeeft kan veel duidelijkheid geven.

Groetjes Walter
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour


holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

RZeemering

Citaat van: holco op maart  5, 2017, 14:35:51
In vele huishoudens een ondergeschoven kindje vermoed ik ;)

en of! Bizarre was ook dat er nog enkele leidingen liepen die waren afgeknipt. Dus voorheen waren er wel meer groepen. Maar ergens heeft iemand gedacht: "ach, wasmachine, koelkast, oven, vriezer en alle verlichting in de keuken het achterhuis en buiten kan prima op 1 groep!" :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

holco

Vandaag eindelijk tijd gehad om te meten met REW + wat minimale fijn tuning in de MiniDSP 88A, alle metingen zijn vanaf de luisterplek vandaar ook alles op 1/3 smoothing.

Dit is dus met het verwijderde High-Pass filter op de mid unit, wat van de Helicon's een 2,5 weg systeem maakt en heel erg goed bevalt  :headbanging:


Gemiddelde van 10 metingen op verschillende plekken rond de luisterplek met sub



Van Sub tot Tweeter alle units appart



Full range + sub (Phase)



Full range + sub (waterfall)



Full range zonder sub en zonder high-pass filter



Full range zonder sub en zonder high-pass filter (Phase)



Full range zonder sub en zonder high-pass filter (Waterfall)

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jossie

#542
Citaat van: holco op maart  5, 2017, 13:50:42
Onder de noemer "De beste condensator is geen condensator"

Mede omdat de filter componenten upgrades tot nu toe flinke verbeteringen gaven bleef het bij mij nog jeuken om wat aan de Mundorf Evo Oil 68uF op het midden te doen, vanwege de grote waarde praten we hier over echt serieus geld (in Mundorf SGO €1200,00 per kant!!) als ik deze gelijk wil trekken met het hoog filter, idee was dan ook om eerst maar eens te bepalen wat de Dynaudio 15W75 in zijn mars heeft als er geen filter aan de onderkant zit, het is ten slotte een wel is ware kleine maar toch volwaardige bass unit die dat ongestraft aankan, dus op het midden filter de dikke 68uF condensator overbrugd met een kabeltje met krokodillen bekjes, dit maakt dat de Helicon's inplaats van een 3weg systeem nu een 2,5 weg systeem is geworden.

Eerste impressie zonder verder wat veranderd te hebben, hmmm dat breekt de boel wel open zeg!! laag/mid voller/vetter (iets te vet maar toch), sound bubble duidelijk breder met een vergroting van de diepte voor de speakers, alles klinkt nu nog makkelijker alsof er een rem af is, zeker op erg lage volumes is dit erg opvallend.

Met de MiniDSP DDRC-88A een nieuwe Dirac meting gedaan en de Helicon's weer vanaf 90Hz ingezet en de rest daaronder weer naar de 15" Dayton sub.

Opvallend en tevens verassend vergelijk met oude metingen laat zien dat bij de ongecorrigeerde metingen het huidige 2,5 weg filter een vlakker verloop geeft rond de 200Hz als met het originele 3 weg filter, ik weet dat er bij een 2,5 weg systeem geen Baffle step correctie nodig is en dat is dan ook de enige verklaring die ik hier voor kan geven.

Feit is dat de Helicon's nu nog meer de sterren van de hemel spelen en ik mij haast niet voor kan stellen dat het nog beter kan!!  :inlove: :inlove: :inlove:



Oude filter versus huidige,


We hebben het hier een keer eerder over gehad, ik neem aan dat je de weerstanden niet zo hebt zitten maar andersom? Misschien is het er weer ingeslopen omdat je het nagetekend hebt?
Omni !

holco

Klopt, foutje zit nog steeds in de tekening, uiteraard niet in het filter zelf.

Citaat van: jossie op maart 19, 2017, 17:09:51
We hebben het hier een keer eerder over gehad, ik neem aan dat je de weerstanden niet zo hebt zitten maar andersom? Misschien is het er weer ingeslopen omdat je het nagetekend hebt?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jossie

Citaat van: holco op maart 19, 2017, 17:17:18
Klopt, foutje zit nog steeds in de tekening, uiteraard niet in het filter zelf.

Dacht ik al, metingen zien er goed uit Holco.
Omni !

Contour

Kun je ook een impedantie meting doen? Ik ben wel benieuwd hoe laag die nu is nu de 68uf verwijderd is.

Groetjes Walter

holco

Ben er ook blij mee hoe het meet, je kan er ook goed uithalen dat er een laag probleem zit vanaf de speakers zelf en dat dat perfect opgelost is met de sub.

Citaat van: jossie op maart 19, 2017, 17:20:59
Dacht ik al, metingen zien er goed uit Holco.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Vroeger wel met Clio maar dat heb ik niet meer.

Citaat van: Contour op maart 19, 2017, 17:48:13
Kun je ook een impedantie meting doen? Ik ben wel benieuwd hoe laag die nu is nu de 68uf verwijderd is.

Groetjes Walter
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jossie

Jammer! Kapot of verkocht? Mijn Clio werkt nog steeds, was de eerste in Nederland zo ongeveer. Ik heb er nog steeds speciaal een ouwe W Milennium pc voor staan (ISA board).
Omni !

Contour

#549
We kunnen het ook schatten, stel de units zijn 8 ohm:

Rv mid = 2 + 1/(1/8 + 1/5.6)

Rv mid = 5.3 ohm

Rv totaal = 1/(1/8 + 1/5.3)=3.2 ohm

En dat is erg laag... vandaar mijn vraag of je dit gemeten hebt.

(Als de units lager zitten dan 8 ohm wordt het nog veel slechter)