Fijn he Ziggo.

Gestart door Marco66, april 22, 2015, 09:03:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Siddartha

dat het beeld hetzelfde is.
Maar Davis overigens max 1080i, een receiver met upscaling zou daar wel iets mee kunnen, maar standaard wordt het beeld via zowel ci+ als horizonbox 1080i doorgegeven.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

ddex

Horizon geeft 1080p.

Siddartha

Dan doet ie aan upscaling
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pameijer

Die snelheid is dan weer aardig van Ziggo. Heb 150/15 maar krijg al een tijdje wat meer van ze  :clapping:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

riwi

Citaat van: TopGun2010 op mei 20, 2016, 18:20:03
Heb verzoek gedaan de Horizon box om te ruilen voor een ci+ kaart, kan niet! Als ik dit wil moet ik naar het langzaamste abo gaan. Waardeloos!

Dit zei men mij ook in eerste instantie : ik was verplicht met connect & play max de horizon af te nemen die ik eigenlijk niet wilde. Naderhand toen ik de Horizon al een week had zei de helpdesk dat ik dan het connect max en play start abo had moeten nemen. Je kan je connect (internet) en je play (TV) abo zelf los van elkaar kiezen.

De horizon maakt lawaai vind ik dus die is meestal van de stroom af. Dan duurt het een eeuw om op te starten dus ik gebruik hem amper, Beeld van de horizon is mooier dan van de Humax.

Ik heb 15 euro korting gekregen omdat ze bij de overgang van 200 naar 300 mbit me een weekend zonder verbinding hebben laten zitten. Verder bevalt Ziggo me prima. 's nachts soms plat door onderhoud wat lastig is omdat dan soms moet werken. Ik heb xs4all 20mbit adsl er nog naast voor nood en e-mail adres.

Sjaak_Banaan

Ik heb sinds 2 maanden of zo het probleem dat het beeld meerdere malen per avond wegvalt. Ik heb het idee dat het is gekomen nadat ik de CI+ module heb moeten updaten.
Dan krijg ik een melding van 'de geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd...' Erg storend, maar twijfel over de oorzaak en kan de oplossing nog niet direct vinden. Het lijkt wel een bekend probleem te zijn met Sony televisies en CI+ modules. Kijken via de Humax werkt wel, maar via de CI+ module heeft de voorkeur... Binnenkort maar genoeg energie verzamelen om die vervelende helpdesk te bellen. :(
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

riwi

probeer de module eens te reseaten en de kaart n en uit de module te halen.
Bij mijn samsung zit er een soort adapter tussen de tv en de module. Soms na een tijd maakt die minder goed contact en dan wil hij niet meer decoderen. Dan helpt het om hem los te koppelen en weer aan te sluiten.

Raymond187

Citaat van: Sjaak_Banaan op juni 14, 2016, 22:16:03
Ik heb sinds 2 maanden of zo het probleem dat het beeld meerdere malen per avond wegvalt. Ik heb het idee dat het is gekomen nadat ik de CI+ module heb moeten updaten.
Dan krijg ik een melding van 'de geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd...' Erg storend, maar twijfel over de oorzaak en kan de oplossing nog niet direct vinden. Het lijkt wel een bekend probleem te zijn met Sony televisies en CI+ modules. Kijken via de Humax werkt wel, maar via de CI+ module heeft de voorkeur... Binnenkort maar genoeg energie verzamelen om die vervelende helpdesk te bellen. :(
Waarom is er de voorkeur om via de CI+ TV te kijken tov de humax 5200 oid? Uiteraard scheelt het de extra AB en die lelijke decoder. Ik heb ook ZIggo en net een nieuwe Sony TV. Mij lijkt het erg fijn om de decoder en AB in de kast te leggen, maar niet als het issues geef met het beeld. Vergeleken met andere hier, ben ik erg tevreden met het beeld. Heb het nergens beter gezien dan bij ons thuis.

I-net nog al de 8 jaren stabiel en volledige bandbreedte tot mijn beschikking. Moet wel zeggen dat ik nog steeds een oude modem heb. Zonder wifi en andere shit van ze ;)

Raphie

Mijn cisco modem was vorige maand overleden, nu de technicolor router in bridge mode, werkt ook prima, merk geen verschil en speedtest ook niet
JBL PRX Power!

Wotnix

Citaat van: Sjaak_Banaan op juni 14, 2016, 22:16:03
Ik heb sinds 2 maanden of zo het probleem dat het beeld meerdere malen per avond wegvalt. Ik heb het idee dat het is gekomen nadat ik de CI+ module heb moeten updaten.
Dan krijg ik een melding van 'de geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd...' Erg storend, maar twijfel over de oorzaak en kan de oplossing nog niet direct vinden. Het lijkt wel een bekend probleem te zijn met Sony televisies en CI+ modules. Kijken via de Humax werkt wel, maar via de CI+ module heeft de voorkeur... Binnenkort maar genoeg energie verzamelen om die vervelende helpdesk te bellen. :(

Kijk eens even op het Ziggo gebruikersforum.

Ik had ook dit probleem.Sinds dat die lui zijn samengegaan met UPC is het een stuk slechter.
Omdat ik een Philips TV van een bepaald type uit 2011 heb en Ziggo elke ochtend een sync signaal naar die CI module stuurt, kon ik elke dag de (HD) zenders goed gaan zetten.
Diverse workarounds op fora werken niet. Soms kapt de WiFi er heel even mee etc...

Voordeel van de HUMAX-tuner is wel dat ie rapper tussen de zenders schakelt.

UIteindelijk overgegaan naar Xs4all.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Siddartha

vrijdag wordt bij mij Vodafone Thuis geïnstalleerd. De bijgeleverde Zygell modem/router lijkt me al een goede en de decoder is van het kleine type wat mij ook weer meevalt.. Ben eens benieuwd naar het verschil in beeldkwaliteit en de snelheid van het i-net.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Sjaak_Banaan

Citaat van: Raymond187 op juni 15, 2016, 08:36:37
Waarom is er de voorkeur om via de CI+ TV te kijken tov de humax 5200 oid? Uiteraard scheelt het de extra AB en die lelijke decoder. Ik heb ook ZIggo en net een nieuwe Sony TV. Mij lijkt het erg fijn om de decoder en AB in de kast te leggen, maar niet als het issues geef met het beeld. Vergeleken met andere hier, ben ik erg tevreden met het beeld. Heb het nergens beter gezien dan bij ons thuis.

I-net nog al de 8 jaren stabiel en volledige bandbreedte tot mijn beschikking. Moet wel zeggen dat ik nog steeds een oude modem heb. Zonder wifi en andere shit van ze ;)

Ik wilde eigenlijk niet nog zo'n lelijk apparaat en extra afstandsbediening. De humax gaat ook via de Marantz, dus die zou ik dan ook nog moeten aanzetten om beeld te krijgen, dat hoeft van mij niet altijd. Waarschijnlijk kun jij gewoon via de CI+ module kijken, ik zou het iig proberen, hier heeft het sinds 2012 wel goed gewerkt...

En op dat gebruikersforum heb ik ook wel gezocht en gelezen, kaart eruit en erin steken, schoon blazen etc. geprobeerd, maar niets baat. Elders las ik dat je de filmware ook kan downgraden op zo'n module, daar zou ik dan meer vertrouwen in hebben. De module resetten moet ik nog eens kijken, kan goed dat ik dat al gedaan heb, maar begin te twijfelen.

Tot nu toe nog geen zin gehad om weer een of meerdere avonden daaraan te spenderen. Als XS4ALL of een andere provider mij de mogelijk gaf maandelijks op te zeggen ging ik gewoon weg bij Ziggo. Hopelijk binnenkort glasvezel hier in het dorp, dan ben ik er zeker weg.

Tijdens de fusie hebben we ook een hoop problemen gehad omdat er al een UPC gebruiker was met dezelfde username, dat van ons werd dus ongevraagd aangepast...
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

VincentG

Voor de mensen met een Horizon box, gebruiken jullie deze ook als modem/router?
Ik wil (weer een apparaat minder), maar hij wordt best warm. Weet niet of dit minder zou zijn als ik een losse modem (en router) gebruik.
Hij staat nu op mijn Xbox One in een kastje. Grote gat aan de achterzijde (ook voor kabels), maar binnenzijde kast voelt alsnog iets warm aan. Misschien dat ik nog spacers ga maken, om hem iets op te tillen van de Xbox en aan de onderzijde ook wat meer lucht te geven. Als ik 's avonds TV kijk (of mediaplayer die in zelfde kastje staat), zet ik deurtjes open. Niet echt fraai, maar dan heeft de boel weer even wat extra 'koeling'. En met deurtjes open werken de remotes...
Fan monteren zou een optie zijn, maar dan staat die ook 24/7 te draaien.
Alles werkt (in dat kastje) verder zonder problemen, NAS, externe HDD, Hue bridge, Media Player, Horizon box en Xbox lijken dus wel tegen wat warmte te kunnen.

TL:DR
Is de warmteproductie van de Horizon box (aanzienlijk) minder als ik een externe modem / router gebruik?
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Raymen

nope als router gebruik ,ik een router(asus) die doen dat veel beter als de horizon box, ook telefoon gaat recht in de modem van ziggo.

op de 1 of andere manier slaat mijn horizon box wel eens vast ,en dan stopte de telefoon en wifi er ook mee, de asus heeft nog nooit een vastloper gehad.
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

VincentG

Ja, kan een modem van Ziggo aanvragen en dan een router erbij halen, wel weer twee extra apparaten.
Op zich doet Horizon box het goed, goed Wifi bereik in appartement en snelheid is goed. Sporadisch wel eens een vastloper inderdaad en dat is dan wel minder.
Switch voor extra lan poorten is ook nog wel eens welkom.
Misschien dat ik receiver en horzion box naar open ruimtes in kast verplaats. Kunnen ze nog beter warmte kwijt, gelijk bereik met remote, maar wel weer in het zicht.
Andere optie is speakerdoek aan achterzijde kast ipv dunne plaat met gaten. Nog maar eens nadenken. :)
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Raymen

#240
heb aan mijn asus router ook nog een switch hangen, dat is met de horizon box ook zo, maar 3 uitgangen, en heb er wel iets meer nodig dan 3  :blush:
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

riwi

Citaat van: VincentG op juli 20, 2016, 13:37:00
TL:DR
Is de warmteproductie van de Horizon box (aanzienlijk) minder als ik een externe modem / router gebruik?

In voormalig ziggo gebied kan je de Horizon niet als internet router instellen. Dan krijg je altijd een extra modem/router. De Horizon doet dan nog wel Wifi naast evt de wifi van de andere geleverde modem/router. Ik denk niet dat ie minder warm word die Horizon als je modem/router functie niet gebruikt wordt. Het is een bral van een apparaat, warm, luid, fan geblaas en een stoorzender in je netwerk kwa dhcp. Beste is de stroom eraf en in de kliko met dat ding ;) Ik heb er ook een. De stroom is er al af. De kliko komt misschien nog, maar hij blijft eigendom van Ziggo dus misschien moet ik hem ooit terug sturen.

Alex Groningen

Wij hebben een abonnement afgesloten bij Netflix. Maar dan nu de vraag: wat wij ook proberen, maar het lukt niet om het via de Horizen te doen. Is dit wel mogelijk, of moeten wij het op een andere manier doen?

_ MarcelloW _

Citaat van: Alex Groningen op juli 21, 2016, 18:40:50
Wij hebben een abonnement afgesloten bij Netflix. Maar dan nu de vraag: wat wij ook proberen, maar het lukt niet om het via de Horizen te doen. Is dit wel mogelijk, of moeten wij het op een andere manier doen?

Nee. Netflix dien je via een app op je TV af te spelen.wanneer je deze app niet hebt is bijvoorbeeld een Apple TV of een Google chromecast een van de spelers waarmee het kan.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Peerless Monster

Citaat van: _ MarcelloW _ op juli 21, 2016, 19:10:41
Nee. Netflix dien je via een app op je TV af te spelen.wanneer je deze app niet hebt is bijvoorbeeld een Apple TV of een Google chromecast een van de spelers waarmee het kan.

Er zijn ook genoeg blueray spelers waarmee het kan.
Aansluiten op je netwerk, druk op de netflix button van je afstandbediening, eenmalig je credentials invullen en gaan met die banaan!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Alex Groningen

Citaat van: Peerless Monster op juli 21, 2016, 19:17:40
Er zijn ook genoeg blueray spelers waarmee het kan.
Aansluiten op je netwerk, druk op de netflix button van je afstandbediening, eenmalig je credentials invullen en gaan met die banaan!

Citaat van: _ MarcelloW _ op juli 21, 2016, 19:10:41
Nee. Netflix dien je via een app op je TV af te spelen.wanneer je deze app niet hebt is bijvoorbeeld een Apple TV of een Google chromecast een van de spelers waarmee het kan.

Tja, een Blueray speler zien we niet meer zitten om die aan te schaffen. Ik denk dat we maar even een Apple TV moeten bestellen op Bol. Hebben we deze in ieder geval morgen in huis.

Maar het blijft jammer dat het gewoon niet kan lopen via Horizen, had daar wel wat meer van verwacht.

Siddartha

En een laptop aansluiten op de tv? Of is dat te omslachtig?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Alex Groningen

Is inderdaad ook een mogelijkheid. Zal er volgende week eens mee aan de gang gaan.

jasjenl

Citaat van: Alex Groningen op juli 21, 2016, 19:41:57
Tja, een Blueray speler zien we niet meer zitten om die aan te schaffen. Ik denk dat we maar even een Apple TV moeten bestellen op Bol. Hebben we deze in ieder geval morgen in huis.

Maar het blijft jammer dat het gewoon niet kan lopen via Horizen, had daar wel wat meer van verwacht.
Ik weet niet of je altijd met ondertiteling kijkt maar in dat geval kan ik geen Apple TV voor netflix aanraden: ondertiteling van de netflix app op dat apparaat ziet er erg lelijk uit, op een groot transparant blok worden witte letters getoond. Op een Android TV (zoals de shield) heb je wel fatsoenlijke ondertitels, dus misschien op een chromecast ook.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

modde239

Via Chromecast is Netflix top..... ;)