Fijn he Ziggo.

Gestart door Marco66, april 22, 2015, 09:03:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mokumer45

Helaas, hier in Amsterdam ook niet. Net geprobeerd, niets.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

htandre

HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Kerkhoffd

Gelderland ook niet. Helaas...
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

lynch1979

Rotterdam......was afgelopen week wel te zien, maar nu niet meer.

modde239


Raymen

Hier ook niet.  Tilburg
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Siddartha

Zal in Limburg wel eens kijken, maar goed is toch winterstop [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Vhond

Mijn algemene bevindingen met Ziggo zijn relatief ok.

Het samengaan met UPC leverde wel storing op in het TV signaal (waar meer mensen last van hadden/hebben). Uiteindelijk heb ik via Ziggo andere (lees beter afgeschermde) coax kabel geregeld en was de storing verholpen.

Draadloos (WiFi) blijft beroerd. Het AP is niet echt van grote kwaliteit (Ubeemodem). Je kan beter zelf een router met zender achter je modem plaatsen (en dan Ziggo het modem in bridged mode laten zetten).

Denon Focal

Een maand gelden een Ziggo monteur op bezoek gehad. De aansluiting in de meterkast moest worden vervangen was het verhaal. Uiteindelijk moest hij de WCD in de woonkamer vervangen. Deze zit achter mijn apparaten die losgekoppeld moesten worden. Man werd erg zenuwachtig en heeft uiteindelijk de WCD niet vervangen maar losse stekkers geplaatst.
Na zijn komst was het internet uit de lucht. Na onderzoek blijkt dat de router kapot is gegaan door zijn acties.
Klacht ingediend nog steeds geen reactie. Na rappeleren een vage mail +ontvangen dat de klacht gedeescaleerd is en ik maar geduld moet hebben. :o
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Vhond

Monteurs zijn niet altijd van hoog niveau (heb zelf na een bezoek het een nagelopen en aangetroffen dat een verbinding niet al te best was in de WCD...)

Bama

Heb vandaag een Horizon box gehad van Ziggo maar krijg hem ook niet werkend en er moet dus ook een nieuwe aansluiting komen in de meterkast.
Ze hebben het nogal druk dus monteur is er over 2 weken.
Ik heb verder een alles in 1 pakket met extra zenders en een mobiel abonnement en alles naar wens.

fasteddie

Al 20 jaar ziggo als ik me niet vergis....alles in 1.... Zelden tot nooit problemen gehad...goed call center met kennis van zaken....maar ja ik woon ook in het oude Ziggo gebied en dat scheelt natuurlijk wel....geen gl#%}< met overstappen en zo!

Faseddie

Wotnix

Na de harmonisering (Het samengaan van UPC en Ziggo) kwamen er problemen. Mijn Philips TV uit 2011 resette spontaan de zenders. De zenders werden goed gezet en het duurde precies één dag. De Ubee modem vertoonde ineens vage WIFI drops.

Via het Ziggo forum kwam ik aan wat tips om die TV weer aan de praat te krijgen. Helaas, dat ging niet gebeuren. We hebben een HD pakket, maar kijken analoog, waarbij de getinte Piet,  door Ziggo en Philips heen en weer geschoven wordt.
Philips kan hier niets aan doen, dit is een pure Ziggo klacht die iederéén heeft met bepaalde Philips toestellen uit dat jaar. Er zijn zelfs lui die een andere tv gekocht hebben.

Ondertussen heb ik mijn abo opgezegd.......

| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

pameijer

En daar gaan we weer. Brief gekregen van Ziggo: prijsverhoging van €1,50 én het al dure bellen wordt €0,01 per minuut duurder net als het starttarief. O, en daarvoor in de plaats "valt er weer veel nieuws te ontdekken".... Marketing taal voor het feit dat de zenders 13th Street en Syfy verdwijnen. Potjandorie net de leukere zenders!

Ben er wel echt klaar mee nu. De enige reden dat ik nog niet weg ben is dat mijn fantastische Vu+ decoder geen tuners heeft voor IPTV, en dat apparaat opgeven wil ik nu nog niet.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

modde239

Citaat van: pameijer op mei 12, 2016, 18:19:12
En daar gaan we weer. Brief gekregen van Ziggo: prijsverhoging van €1,50 én het al dure bellen wordt €0,01 per minuut duurder net als het starttarief. O, en daarvoor in de plaats "valt er weer veel nieuws te ontdekken".... Marketing taal voor het feit dat de zenders 13th Street en Syfy verdwijnen. Potjandorie net de leukere zenders!

Ben er wel echt klaar mee nu. De enige reden dat ik nog niet weg ben is dat mijn fantastische Vu+ decoder geen tuners heeft voor IPTV, en dat apparaat opgeven wil ik nu nog niet.

KPN verhoogd zijn prijzen ook met 2,50 euro.....ze doen het allemaal.... :(

http://www.techzine.nl/nieuws/43336/kpn-verhoogt-prijzen-van-interactieve-tv-internet-en-bellen.html

Siddartha

Ben sterk aan het denken om naar Vodafone thuis te gaan, die hebben een goede aanbieding op dit moment...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

J.S.

Zodra ik gisteren bericht kreeg dat de prijzen verhoogd gaan worden en er daardoor de kans is om kosteloos over te stappen (zit nog in m'n eerste jaar), heb ik dat binnen een kwartier gedaan.

Het is geen gelukkig huwelijk tussen mij en Ziggo geweest: instabiel internet (zowel bedraad als onbedraad), 2e box raakt om de haverklap z'n verbinding kwijt of loopt vast, de ventilator van de 1e Horizon box maakt altijd geluid (blijkbaar binnen acceptabele grenzen, maar op dit gebied ben ik ook wel een zeurpiet, hij staat tenslotte on m'n luisterruimte).

Om dit alles op te lossen de bekabeling vernieuwd, nieuwe splitter, monteur over de vloer (die alleen tegen betaling naar de 2e box mag kijken, want alleen 1e box is gratis), 20x met de klantenservice gebeld en extra wifipunt bij ze besteld (minimale kans als de modem instabiel is...) maar helaas. Alleen de beeldkwaliteit vind ik wel prima en de beloofde download snelheid haal ik altijd wel (bekabeld).

Raymond187

Ben al 8 jaar een heppie customer van Ziggo.

i-net stabiel, vrijwel nooit een model reset nodig gehad. Alleen bij snelheid verhoging de eerste 2 weken instabiel en daarna weer straks de max dl halen. TV zenders zijn top.

Ik heb nog wel de oude modem, welke ook de meeste stabiele is.

TV was in het begin matig, omdat ik een splitter van Hirshman ertussen had zitten. Deze heb ik vervangen door een betere. Gekocht via een forummember. En hop beeld was een stuk beter. COAX kabel is wel van Hirshman en is 12m lang.

diceman

Citaat van: modde239 op mei 12, 2016, 19:23:59
KPN verhoogd zijn prijzen ook met 2,50 euro.....ze doen het allemaal.... :(

http://www.techzine.nl/nieuws/43336/kpn-verhoogt-prijzen-van-interactieve-tv-internet-en-bellen.html

Wordt je ook niet vrolijk van :( ben tevreden echter gaan ze nu wederom uit pas lopen met het verhogen van de prijzen.

Maar misschien gelijk eens kijken naar Tweak internet iemand hiermee bekend ?

ddex

Maar hoe is het tv beeld van de glasvezelaanbieders zoals b.v. Vodafone vergeleken met Ziggo?

Siddartha

#195
Dat zou ik ook graag willen weten... Min schoonouders hebben wel KPN glas, maar hun tv is HD ready.. Dus een goed vergelijk kan ik  niet maken, maar mijn schoonvader zegt wel altijd 'wat een mooi beeld' als hij bij ons is...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Marcel078

#196
Volgens mij zijn (veel) Ziggo klanten ontevreden geworden over de beeldkwaliteit van Ziggo na de fusie met UPC. Voor de fusie stond Ziggo en ook UPC bekend om de HD kwaliteit maar na de fusie zijn ze overgestapt van statische bandbreedte naar variabele bandbreedte en daardoor is het er bij veel klanten niet beter op geworden.

Overigens ben ik zelf inmiddels wel heel tevreden over Ziggo maar dat heeft bij elkaar ook een halfjaar geduurd! In onze huidige woning was de signaalkwaliteit en sterkte om te huilen waardoor het eigenlijk niks goed werkte. Als eerste hebben we toen naar de woning een hele nieuwe coax kabel getrokken. Dat verbeterde het signaal wel iets maar nog niet voldoende. Daarna een afspraak met een monteur gemaakt die binnen niks verkeerds kon vinden aan onze kabels  ;D toen een nieuwe monteur om buiten alles te meten en wat bleek een probleem met de buitenkabel. De kabel bleek ingewaterd wat wil zeggen dat de mantel gescheurd is en er water in is gekomen. Nou dat was een mooi verhaal want toen heeft Ziggo de volledige kabel buiten moeten vervangen van ons huis naar de wijkcentrale, 70 meter kabel  O0 Toen dachten we eindelijk alles opgelost te hebben maar helaas. Wat bleek de nieuwe buitenkabel was dermate van kwaliteit dat het inkomende signaal zo sterk was dat de horizonbox hier niet mee overweg kon waardoor internet en tv nog niet goed werkte. Dat is uiteindelijk opgelost door het inkomende signaal iets te dempen en sindsdien werkt het echt als een speer, internet en tv. Dit hele traject heeft een halfjaar geduurd en heeft me naast ergenis verder niks gekost. Alle kosten waren voor Ziggo  :tongue2:
AVM PA 8.x | IOM M500 | Acoustic Energy AE309 | Linn Majik DS/0 | Micro Seiki DD40

ddex

Ik heb van Ziggo begrepen dat zij alles gaan gooien op de Horizon en dat andere apparatuur wordt afgebouwd. Kan betekenen dat b.v. zenders op andere merk tv boxen slechter kunnen worden doordat ze de zenders anders gaan "inrichten" helemaal afgestemd op de Horizon.
Maar dat ding maakt een pokkeherrie, wordt erg heet en heeft ook een hoog energiegebruik. En de EPG is een ramp.

Wist ik maar hoe betrouwbaar b.v. Vodafone Thuis is en hun beeldkwaliteit.

modde239

Dat is vreemd mijn Horizonbox is muisstil.....

Raphie

#199
Citaat van: darkdevil op mei 15, 2016, 19:52:36
Ik heb van Ziggo begrepen dat zij alles gaan gooien op de Horizon en dat andere apparatuur wordt afgebouwd. Kan betekenen dat b.v. zenders op andere merk tv boxen slechter kunnen worden doordat ze de zenders anders gaan "inrichten" helemaal afgestemd op de Horizon.
Maar dat ding maakt een pokkeherrie, wordt erg heet en heeft ook een hoog energiegebruik. En de EPG is een ramp.

Wist ik maar hoe betrouwbaar b.v. Vodafone Thuis is en hun beeldkwaliteit.
hoe bedoel je "gaan gooien op" ? Iedere provider heeft z'n eigen doos, bij ZIGGO kan je ten minste nog een CI CAM kiezen, 100x liever een Horizon dan een Expedia box trouwens.
JBL PRX Power!