Nieuwsgierige pinda on tour!

Gestart door Pinda13, april 2, 2015, 12:21:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twani

Het zal :).

Blijf benieuwd waarom deze vrij dure zélfbouwers te verkiezen zijn boven de ongeveer even dure (en ik vond) erg fraaie AP's...

Een technische onderbouwing zou deze onduidelijkheid kunnen wegnemen.

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

chansig

Citaat van: twani op april 26, 2016, 21:49:42
Het zal :).

Blijf benieuwd waarom deze vrij dure zélfbouwers te verkiezen zijn boven de ongeveer even dure (en ik vond) erg fraaie AP's...

Een technische onderbouwing zou deze onduidelijkheid kunnen wegnemen.

:D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op april 26, 2016, 21:49:42
Het zal :).

Blijf benieuwd waarom deze vrij dure zélfbouwers te verkiezen zijn boven de ongeveer even dure (en ik vond) erg fraaie AP's...

Een technische onderbouwing zou deze onduidelijkheid kunnen wegnemen.

Kan je reactie wel begrijpen Theo, dezelfde vraag spookte bij mij eerlijk gezegd ook wel rond  ;)

Het zijn zondermeer mooie speakers geworden, maar ik vind het gezien de toch wel eerder geuite euforie over Audio Physic en het steeds hoger beklimmen van de Audio Physic speaker range/serie ladder toch wel een verrassende en ook wel plotselinge wending  :angel:

Anyway, Carl veel luisterplezier toegewenst met de nieuwe aanwinsten  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pinda13

#280
Citaat van: YamahaRXV op april 26, 2016, 23:12:40
Kan je reactie wel begrijpen Theo, dezelfde vraag spookte bij mij eerlijk gezegd ook wel rond  ;)

Het zijn zondermeer mooie speakers geworden, maar ik vind het gezien de toch wel eerder geuite euforie over Audio Physic en het steeds hoger beklimmen van de Audio Physic speaker range/serie ladder toch wel een verrassende en ook wel plotselinge wending  :angel:

Anyway, Carl veel luisterplezier toegewenst met de nieuwe aanwinsten  :music:
Citaat van: twani op april 26, 2016, 21:49:42
Het zal :).

Blijf benieuwd waarom deze vrij dure zélfbouwers te verkiezen zijn boven de ongeveer even dure (en ik vond) erg fraaie AP's...

Een technische onderbouwing zou deze onduidelijkheid kunnen wegnemen.

Dat antwoord kan heel kort zijn eigenlijk, deze zelfbouw speakers spelen een gigantische klasse hoger dan de audio physics die ik heb gehad hier. De oude AP zijn altijd van hoogstaande kealiteit geweest (eigenlijk met joachim blabla het bekende verhaaltje). Sinds hij weg is hebben ze de koers veranderd en hebben ze ipv scan speak gebruik gemaakt van chinese onderdelen. Daar is op zich niks mis mee, maar als je vergelijkt met wat het eerst was wel:).

Zo was de avanti bijv duurder dan deze zelfbouw, maar dat kwam mede doordat ik de bouwer goed ken en hij er niet een winst model van wou maken voor hem zelf.

Qua bouw fratsen en technische onderbouwing kan ik helaas niet veel over zeggen, omdat ik hem niet gebouwd heb en mij puur blind heb gestaard op de bouwer. Hij weet wat ie doet en ik weet zeker dat het allemaal bijzondere producten zijn. Het design heb ik zo wel bedacht, de voet, de kleur, 7 graden hellingshoek etc.

Laat ik zeggen dat je het verschil tussen de avanti en deze speaker hoort, meteen en dan laat hij de avanti ver achter zich. Het hoog werd bij avanti algauw rommelig(hoewel dit hoog al erg goed was tov tempo reeks), bij deze totaal niet: blijft goed weergeven.

Verder zal ik foto sturen van het filter. Ik weet dat er kilo's koper in deze speakers is gegaan en dat qua filter bouw nergens op bezuinigd is.
" no loss of fine detail "

twani

#281
Citaat van: Pinda13 op april 27, 2016, 08:41:00
Dat antwoord kan heel kort zijn eigenlijk, deze zelfbouw speakers spelen een gigantische klasse hoger dan de audio physics die ik heb gehad hier. De oude AP zijn altijd van hoogstaande kealiteit geweest (eigenlijk met joachim blabla het bekende verhaaltje). Sinds hij weg is hebben ze de koers veranderd en hebben ze ipv scan speak gebruik gemaakt van chinese onderdelen. Daar is op zich niks mis mee, maar als je vergelijkt met wat het eerst was wel:).

Zo was de avanti bijv duurder dan deze zelfbouw, maar dat kwam mede doordat ik de bouwer goed ken en hij er niet een winst model van wou maken voor hem zelf.

Qua bouw fratsen en technische onderbouwing kan ik helaas niet veel over zeggen, omdat ik hem niet gebouwd heb en mij puur blind heb gestaard op de bouwer. Hij weet wat ie doet en ik weet zeker dat het allemaal bijzondere producten zijn. Het design heb ik zo wel bedacht, de voet, de kleur, 7 graden hellingshoek etc.

Laat ik zeggen dat je het verschil tussen de avanti en deze speaker hoort, meteen en dan laat hij de avanti ver achter zich. Het hoog werd bij avanti algauw rommelig(hoewel dit hoog al erg goed was tov tempo reeks), bij deze totaal niet: blijft goed weergeven.

Verder zal ik eens foto maken van het filter. Ik weet dat er kilo's koper in deze speakers is gegaan en dat qua filter bouw nergens op bezuinigd is.

Dank Carl. 

Geen behoefte gevoeld om een ouder JG ontwerp in huis te halen? Of juist een huidig Susskind dingetje?  De man is namelijk wel geniaal.

Als ik ooit nog eens tegen een vroege Sonics Argenta aanloop koop ik 'm  ;). Topmonitor ;)

Pinda13

Citaat van: twani op april 27, 2016, 08:51:02
Dank Carl.  Geen behoefte gevoeld om een ouder JG ontwerp in huis te halen? Of juist een huidig Susskind dingetje?  De man is namelijk wel geniaal.

Als ik ooit nog eens tegen een vroege Sonics Argenta aanloop koop ik 'm  ;). Topmonitor ;)

Dan zou ik zeggen kom eens langs om deze te beluisteren haha. Deze speakers zijn wat afgekeken van de caldera van deze geweldenaar JG, maar dan gewoon nog beter.. Ik weet dat Rick paap ook dit ontwerp heeft en moet je toch zeker zo'n 12k voor betalen wil je dat bij hem hebben(en dan heb je de monitor versie). Maar Rick P was vroeger ook niet alleen en zodoende weten er meer mensen van of dat het ontwerp niet van hem is;).. Maar hoe het allemaal verder zit weet ik niet precies en ga ik ook niet verder op in ghehe.. :colgate:

Maar nice dat je ook fan van JG bent, hij maakt fantastisch spul en daar heeft mijn bouwer wel rekening mee gehouden.
Woon je toevallig in de buurt van flevopolder?
" no loss of fine detail "

Richi

Toen ik bij Carl was met mijn apparatuur kregen we de APs niet echt aan het zingen. En dat terwijl het bij mij thuis met de Pios fantastisch speelt. Dat maakte al wel duidelijk dat de AP vrij kritisch zijn in de aansturing of dat er sprake was van een mismatch. Het rommelige hoog dat Carl beschrijft, herken ik wel. Ik was dan ook niet heel erg onder de indruk van de APs.

Ik begrijp de 'plotselinge wending' wel, want ik vermoed dat Carl ook wel inzag dat de APs niet gingen brengen wat hij zocht. De stap naar zelfbouw is een risico, maar in dit geval lijkt het goed te hebben uitgepakt. Daar ben ik alleen maar blij mee. Uiteindelijk gaat het toch om dat een speaker bij je smaak moet passen en goed moet matchen met de rest van je set.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

DofN

Kan ook aan de kamer liggen dat je het niet fijn vond klinken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: doorofnight op april 27, 2016, 14:23:24
Kan ook aan de kamer liggen dat je het niet fijn vond klinken.

Vind ik meer logisch klinken dan dat de AP moeilijk aan te sturen is of dat er een mismatch met de versterker zou zijn. De gemiddelde versterker trekt 4 ohm en en rendement van 88 dB wel.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martien

Is dan in dat geval de speaker een mismatch met de ruimte,
Of kun je dat voldoende bijsturen met een kleed of gordijnen?
Of zijn er dan veel grovere akoestische aanpassingen wenselijk?

frank2

#287
Of de AP was geen beste luidspreker, maar is nu totaal niet relevant, Pinda heeft nu andere betere speakers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Waarom noem je het dan ?  :tongue2:

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sjaudio

Op zich is het wel herkenbaar, ik heb daar zelf ook nog weleens last van. Ontzettend lovend over nieuwe aankopen, en de weken erop wordt dat gevoel steeds minder, tot op een bepaald punt je erachter komt dat het toch niet bevalt en het voor het geld veel beter moet kunnen. Ik denk dat dit bij pinda wel mee heeft gespeeld.

Sindsdien probeer ik zelf steeds meer rustig af te wachten voordat ik te snel ga oordelen, al is dat soms moeilijk ;D

Pinda13

Het is eigenlijk heel simpel, avanti's waren goed maar toch niet goed genoeg en verwachte misschien wel meer van avanti (ook vanwege de prijs) maar dat zegt niet altijd alles dus:).

Deze moeten natuurlijk nog inspelen maar het is nu al een flinke verbetering. En richi heeft wel gelijk dat avanti gewoon anders klonk en misschien wel teleurstelde.

Ruimte doet een hoop, over een maandje komen er nieuwe gordijnen, zwaar en verduisteren (ook voor beamer)
" no loss of fine detail "

JeroenGRT

Gefeliciteerd met je mooie zelfbouw luidsprekers, ze zijn er erg mooi uit! Het doet me wel een beetje denken aan de scan speak reference plus, deze maakt nagenoeg gebruik van dezelfde units volgens mij (18W/8545, 18W/8546,D2905/9900 Revelator) , maar het lijkt erop dat jij de 18W/8535 woofer gebruikt die destijds ook in de ProAc Response 2.5 gebruikt werd. Heb je bewust gekozen voor de oudere serie van scan speak?

De reference plus vind ik nog steeds een fijne speaker, maar wordt nu niet meer verkocht door speakerland volgens mij.

http://audiocomponents.nl/scan-speak-referenceline.html



Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Marco66

Prachtige speakers geworden zeg, lijken erg op de mijne maar dan slag groter!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sjaudio

Ik vind de keuze voor de oudere scanspeak woofers ook allezins opvallend. Is dat een bewuste keuze geweest?

Vind ik onderstaande serie toch wel net iets mooier! Maar over smaak valt niet te twisten.

Het stiksel in het leer vind ik een mooie touch hebben! Alleen jammer dat het niet heel strak lijkt te zijn?

Kan me goed voorstellen dat dit weer een stap verder gaat als de AP's! In ieder geval gefeliciteerd en veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken zo te horen!


Pinda13

#294
Citaat van: Sjaudio op april 27, 2016, 21:44:00
Ik vind de keuze voor de oudere scanspeak woofers ook allezins opvallend. Is dat een bewuste keuze geweest?

Vind ik onderstaande serie toch wel net iets mooier! Maar over smaak valt niet te twisten.

Het stiksel in het leer vind ik een mooie touch hebben! Alleen jammer dat het niet heel strak lijkt te zijn?

Kan me goed voorstellen dat dit weer een stap verder gaat als de AP's! In ieder geval gefeliciteerd en veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken zo te horen!


Citaat van: JeroenGRT op april 27, 2016, 20:07:16
Gefeliciteerd met je mooie zelfbouw luidsprekers, ze zijn er erg mooi uit! Het doet me wel een beetje denken aan de scan speak reference plus, deze maakt nagenoeg gebruik van dezelfde units volgens mij (18W/8545, 18W/8546,D2905/9900 Revelator) , maar het lijkt erop dat jij de 18W/8535 woofer gebruikt die destijds ook in de ProAc Response 2.5 gebruikt werd. Heb je bewust gekozen voor de oudere serie van scan speak?

De reference plus vind ik nog steeds een fijne speaker, maar wordt nu niet meer verkocht door speakerland volgens mij.

http://audiocomponents.nl/scan-speak-referenceline.html



De units zijn OEM versies van de ouders scan speak ja, keuze heeft bouwer gemaakt. Deze komen rechtstreeks van ene Kurt Muller en zijn dus apart matched handgemaakt en naar scan speak opgestuurd die weer naar dealer/bouwer ging. Zo hebben ze ook een ander serienummer als wat hierboven staat. Dmv CN of CW etc (van wat ik zag)..
Verder weer ik dus niet hoe en wat, maar het is wel speciaal(er) dan de gewone detail units. Mijn bouwer gaf ook aan dat je ze als consument niet kan bestellen/laten maken.

Maar klinkt iig errrg Lekker!! Elke x weer genieten hoe dynamisch het is.

Zo heb ik me laten vertellen dat ik juist de wat nieuwere heb want op de foto die je stuurde zie je dat kanarie geel onderin van die rondjes (geen idee hoe het heet haha). Maar zie volgende verschil, geel is ouder en goud (geel/zwart) is nieuwer:

Oud:


En diegene die in mijne zit:



Maar nogmaals geen idee hoe en wat haha Ben leek daarin[emoji4] [emoji28]
" no loss of fine detail "

Sjaudio

Duidelijk!

Was gewoon nieuwsgierig [emoji5] de ingredienten zijn in ieder geval erg lekker, en zo te horen smaakt het nog goed ook! Daar gaat het uiteindelijk allemaal om.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

CZ79

Erg mooie luidsprekers en top dat je er happy mee bent :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Citaat van: cz79 op april 28, 2016, 07:36:24
Erg mooie luidsprekers en top dat je er happy mee bent :clapping:


^^


Betreft looks helemaal goed :thumbs-up:, betreft het overige is het voornaam dat jij er blij mee bent.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinda13

#298
Speakerbouwer is langs geweest, het laag vond ik zo donker en rauw dat ik er soms echt onrustig van werd XDXD :sadlike: :butbut: , trillingen waren het niet maar waarschijnlijk in mijn ruimte bracht het een bepaalde sound met zich mee dat dit anders moest.

Ik maakte me wel wat zorgen, maar was aanvankelijk dus heel simpel op te lossen. Bouwer heeft de basspoort aan achterkant los gemaakt en 18mm ingekort. Hij gaf zelf al aan dat elke ruimte weer anders is en in zijn frequentie programma was hij met de 18mm erg tevreden en kreeg een mooie lijn. Maar kennelijk was dat in mijn situatie niet ideaal.

Hup stukje 18mm eraf en wat een enorm verschil! Laag is nog steeds laag maar zonder dat donkere en rauw tonen. Nu moest ik hier weer aan wennen, want was voor mijn gevoel echt gigantisch verschil.
Daarom maar besloten om eerst de speakers in te laten spelen, eind mei komen er dikke gordijnen in de hoeken en doet ook natuurlijk nog wat. Gelukkig is het snel te vervangen en eventueel ga ik naar een basspoort die uitschuifbaar is, eens kijken wat dat gaat doen. Dus misschien was 18mm wel teveel en moeten we naar 9mm. Alles kan en gelukkig niet een hoop gedoe. Poort zit vastgeklemd, maar is dus eenvoudig eruit te halen.

Mooi joh dat zelfbouw, tunen totdat je echt tevreden bent^^

Trouwens de zijkanten ook gelakt in transparante lak zijdeglans: :inlove:



" no loss of fine detail "

Xander32

 :nowink:

Totdat er niets meer in te korten valt  ;).

Citaat van: Pinda13 op april 30, 2016, 12:44:25
Speakerbouwer is langs geweest, het laag vond ik zo donker en rauw dat ik er soms echt onrustig van werd XDXD :sadlike: :butbut: , trillingen waren het niet maar waarschijnlijk in mijn ruimte bracht het een bepaalde sound met zich mee dat dit anders moest.

Ik maakte me wel wat zorgen, maar was aanvankelijk dus heel simpel op te lossen. Bouwer heeft de basspoort aan achterkant los gemaakt en 18mm ingekort. Hij gaf zelf al aan dat elke ruimte weer anders is en in zijn frequentie programma was hij met de 18mm erg tevreden en kreeg een mooie lijn. Maar kennelijk was dat in mijn situatie niet ideaal.

Hup stukje 18mm eraf en wat een enorm verschil! Laag is nog steeds laag maar zonder dat donkere en rauw tonen. Nu moest ik hier weer aan wennen, want was voor mijn gevoel echt gigantisch verschil.
Daarom maar besloten om eerst de speakers in te laten spelen, eind mei komen er dikke gordijnen in de hoeken en doet ook natuurlijk nog wat. Gelukkig is het snel te vervangen en eventueel ga ik naar een basspoort die uitschuifbaar is, eens kijken wat dat gaat doen. Dus misschien was 18mm wel teveel en moeten we naar 9mm. Alles kan en gelukkig niet een hoop gedoe. Poort zit vastgeklemd, maar is dus eenvoudig eruit te halen.

Mooi joh dat zelfbouw, tunen totdat je echt tevreden bent^^


Trouwens de zijkanten ook gelakt in transparante lak zijdeglans: :inlove:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT