R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

En welke PRE/PRO's ga je nog meer testen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

#2526
Geen idee. Deze kans om te testen kwam langs en heb ik gewoon genomen. Was niet echt iets wat in de planning zat. Maar ik heb wel een zwak voor lexicon op een of andere manier.

Citaat van: Blue-Eyes op december 27, 2007, 22:44:32
En welke PRE/PRO's ga je nog meer testen?

blue-eyes

Bryston wellicht? Zijn veel goede stereo verhalen over te vinden!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

#2528
Daar heb ik inderdaad ook mooie dingen over gehoord. Voorlopig zal er niet zoveel getest worden, ook niet aangeschaft worden op pre/pro gebied.

TheSpeedSkater

Denk je nog wel eens aan Lavardin?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R


kippekop

#2531
Even een topic kaapje, maar wat zijn die lexicon legacy producten nou precies die je op de website ziet staan? Oudere producten die niet meer in de handel zijn?

Ik vind het trouwens wel een heel stoer apparaat alleen al om naar te kijken hoor... kan me voorstellen dat je daar snel in meegesleept wordt maar je hoort dus blijkbaar toch redelijk duidelijk het verschil. Aan de ene kant lekker om te weten dat je Arcam stereo set zijn mannetje staat, aan de andere kant weer vervelend omdat je misschien nog verder in de buidel zal moeten tasten voor een all in one oplossing.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

bmateijsen

Legacy produkten zijn produkten die bij Lexicon inderdaad net vervangen zijn, zoals de LX-7 bijvoorbeeld.

Citaat van: kippekop op januari  1, 2008, 19:34:27
Even een topic kaapje, maar wat zijn die lexicon legacy producten nou precies die je op de website ziet staan? Oudere producten die niet meer in de handel zijn?

Ik vind het trouwens wel een heel stoer apparaat alleen al om naar te kijken hoor... kan me voorstellen dat je daar snel in meegesleept wordt maar je hoort dus blijkbaar toch redelijk duidelijk het verschil. Aan de ene kant lekker om te weten dat je Arcam stereo set zijn mannetje staat, aan de andere kant weer vervelend omdat je misschien nog verder in de buidel zal moeten tasten voor een all in one oplossing.

R

De all-in-one wens laat ik denk ik voorlopig maar even varen. Dat is denk ik niet verenigbaar met mijn wensen/eisen op het gebied van stereo en film.

Citaat van: kippekop op januari  1, 2008, 19:34:27
Even een topic kaapje, maar wat zijn die lexicon legacy producten nou precies die je op de website ziet staan? Oudere producten die niet meer in de handel zijn?

Ik vind het trouwens wel een heel stoer apparaat alleen al om naar te kijken hoor... kan me voorstellen dat je daar snel in meegesleept wordt maar je hoort dus blijkbaar toch redelijk duidelijk het verschil. Aan de ene kant lekker om te weten dat je Arcam stereo set zijn mannetje staat, aan de andere kant weer vervelend omdat je misschien nog verder in de buidel zal moeten tasten voor een all in one oplossing.

kippekop

Citaat van: bmateijsen op januari  1, 2008, 19:38:03
Legacy produkten zijn produkten die bij Lexicon inderdaad net vervangen zijn, zoals de LX-7 bijvoorbeeld.


Wat past Lexicon precies allemaal aan op dit model t.o.v. de harman kardon 745 waar deze duidelijk op gebaseerd is?? Wordt echt alles veranderd en aangepast? Want h/k staat nou niet echt om zijn betrouwbaarheid bekend, en er zitten vaak enorm veel bugs in de software.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

bmateijsen

Wie zegt dat de RV-5 gebaseerd is op de 745? Omdat ze toevallig in hetzelfde concern worden gemaakt?

Citaat van: kippekop op januari  2, 2008, 12:37:42
Wat past Lexicon precies allemaal aan op dit model t.o.v. de harman kardon 745 waar deze duidelijk op gebaseerd is?? Wordt echt alles veranderd en aangepast? Want h/k staat nou niet echt om zijn betrouwbaarheid bekend, en er zitten vaak enorm veel bugs in de software.

kippekop

Citaat van: bmateijsen op januari  2, 2008, 12:47:47
Wie zegt dat de RV-5 gebaseerd is op de 745? Omdat ze toevallig in hetzelfde concern worden gemaakt?


Dacht zoiets gelezen te hebben, maar laat ik het zo zeggen, de achterkant en basic features lijkt heel erg veel op een ge-upgrade 745 (waarmee ik helemaal niks maar dan ook niks negatiefs mee wil zeggen). Nogmaals ziet er geweldig uit, maar wel net iets te prijzig helaas voor mij.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

R

Je moet hem maar gewoon een keer luisteren als je de kans krijgt. Zodra dit je ervaart, weet je dat het absolute topklasse is.

Citaat van: kippekop op januari  2, 2008, 20:29:30
Dacht zoiets gelezen te hebben, maar laat ik het zo zeggen, de achterkant en basic features lijkt heel erg veel op een ge-upgrade 745 (waarmee ik helemaal niks maar dan ook niks negatiefs mee wil zeggen). Nogmaals ziet er geweldig uit, maar wel net iets te prijzig helaas voor mij.

RuTT

Probeer ééns een Van Medevoort 350 serie, heb ik ook gedaan ;D en ben verkocht. Gaat een paar stappen verder dan een Arcam.

Gr.

royal d

Ja ik vind nog wel iemand voor je A32 :-X ;D

R


R

Vandaag weer afscheid genomen van de lexicon  :( :(

LexiconLogan

Oei, das een zwaar gemis...(denk ik)
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

R

Ja ach, ik wist het al van tevoren ;0

Had toch niet echt veel tijd de afgelopen 2 weken.

Citaat van: Lexicon Logan op januari 13, 2008, 12:40:31
Oei, das een zwaar gemis...(denk ik)

royal d

Daarbij heb je een set die natuurlijk bovengemiddeld is ::)

R

Tja, wat is gemiddeld...

Citaat van: D E op januari 13, 2008, 19:33:19
Daarbij heb je een set die natuurlijk bovengemiddeld is ::)

royal d


TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

royal d


R