Zelfs mijn vrouw zag verschil.

Gestart door Marc72, februari 28, 2004, 15:57:26

Vorige topic - Volgende topic

Marc72

Beste mensen,

Gisteren (27 februari) was het dan zover.
Mijn Panasonic zou worden gecertificeerd.
En zoals afgespoken, stond Frank om ongeveer 14.00 uur voor mijn deur.
Na ongeveer een uur was frank klaar en ik was een tevreden klant.
De TV heeft nu veel meer detail en de kleuren komen er veeeel beter uit.
Voor de calibratie gaf het toestel te veel blauw weer (is mij niet echt opgevallen), maar na de cali was dit probleem opgelost.
Tijd voor een test.
Omdat ik mijn vrouw niet had verteld wanneer Frank langs zou komen, volgde er vrijdagavond een test.
TV aan en DVD erin, en de reactie was na 10 minuten.......is die man van ISF langs geweest.
Dus er was duidelijk verschil te zien.
Er zijn nogal wat mensen die wel eens klachten hebben over de cali.
Dat het niet verbeterd is o.i.d. ???
Nou bij mij was het in ieder geval een verbetering en ik kan het iedereen aanraden.

Frank bedankt ;)

Groeten Marc72
Sound: Sony STR-DA2400ES, Squeezebox, Tangent Evo E34, Tangent Evo E24 (center), Bose 161 (rear), XLS-10 (Hypex HS200) Vision: Sony KDL-40Z5500, Sony BPD-S360, Homecast HS5101USB, A.C. Ryan Playon!HD.  Wiring: v/d Hul, Belkin & Sony

J.A.F._Doorhof

Hi,
Perfecte test ;D.

Ik snap alleen de opmerking van dat er nog wel eens mensen zijn met klachten ??
Ik heb geloof ik 2 of 3x meegemaakt dat er iemand niet tevreden was, maar op een dikke 500 calibraties vindt ik dat nogal meevallen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Marc72

??? misschien zeg ik het verkeerd, maar als ik door dit forum heen lees, zie ik nog wel eens een negative opmerking (dat het niet geholpen heeft of zo).
Maar nogmaals, bij mij is het in een woord.....PERFECT

Gr. Marc72
Sound: Sony STR-DA2400ES, Squeezebox, Tangent Evo E34, Tangent Evo E24 (center), Bose 161 (rear), XLS-10 (Hypex HS200) Vision: Sony KDL-40Z5500, Sony BPD-S360, Homecast HS5101USB, A.C. Ryan Playon!HD.  Wiring: v/d Hul, Belkin & Sony

blue-eyes

Er zijn er maar een paar.

De laatste echter was een wat grotere discussie omdat Frank een en ander probeerde te verduidelijken naar de andere persoon toe. En dat werd daardoor een langere topic.

Vandaar dat het wellicht je is bijgebleven?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

blue-eyes

Gelukkig zijn er af en toe missers, gelukkig wel. Mensen verschillen van smaak. Mensen hebben allemaal verschillende ogen en oren.

Als alles goed ging zou Frank niet menselijk meer zijn, dat kan niet! Krijgt ie altijd gelijk en zo, dat willen we niet hebben toch? ;)

Als ze maar opgelost worden!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Sullivan

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 28, 2004, 16:32:13
Hi,
Perfecte test ;D.

Ik snap alleen de opmerking van dat er nog wel eens mensen zijn met klachten ??
Ik heb geloof ik 2 of 3x meegemaakt dat er iemand niet tevreden was, maar op een dikke 500 calibraties vindt ik dat nogal meevallen.

MvrGr.
Frank

Ik heb ook meer dan twee keer gelezen dat mensen niet tevreden zijn, maar dan vooral over de kabel. Dat is misschien wel de schuld van de kabel (te felle keuren enzo), maar als je meer kabel kijkt dan DVD dan kan ik me dat best voorstellen dat het tegenvalt (lees klacht). Moet eerlijk zeggen dat ik daarom ook nog steeds twijfel... Daarbij heb ik ook een loewe waarbij de gray scale wel (vaak) recht loopt (maar de temp veel te hoog is) en heb ik de userinstelling zelf al gedaan.

Misschien dat Blue-Eyes me dinsdag kan overtuigen...

mvg,
Frank

PS. Marc, bij je volgende DIY speaker zou ik iets dikker MDF gebruiken ;D.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Met de kabel kan ik het alleen maar roerend eens zijn, als je eenmaal gewend bent aan DVD op een gecalibreerde display dan is kabel EEN RAMP, je kunt trouwens gewoon de kleur wat terug zetten voor kabel.
Het is NIET de schuld van de calibratie, als je met die mensen praat zul je horen dat bv Discovery/BBC etc. er PERFECT uitzien maar dat de NL zenders en vooral de commerciele er niet uit zien, tja,........
Wat zegt dat over de zenders ;D.

De Loewe moet je echt laten calibreren je weet niet wat je ziet, er zit zo een potentie in die TV.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Citaat van: Sullivan op februari 28, 2004, 17:13:16

mvg,
Frank

Vlak met name Bjorn niet uit, ik laat me ook overtuigen!

Starred

Via kabel ziet het beeld er bij mij ook niet uit, via digitale TV is het beeld superstrak.
Waarom zijn ook de kleuren via digitale tv zoveel mooier dan kabel? Het ontzettend rode beeld dat je krijgt via de kabel is met digitale tv ook totaal verdwenen

J.A.F._Doorhof

Dat komt omdat je kabel exploitant ook kan rommelen met het signaal.
Ik vraag me dat ook wel eens af, via de kabel is de BBC fantastisch en sommige lokale omroepen ook, ga je dan naar RTL Z nieuws dan wordt je helemaal gek, net alsof je naar een kreeft zit te kijken ;D.

Als je trouwens goed oplet bij bv RTL-Z zie je dat het niet ALLEEN aan de aanbieder ligt, vaak is de presentator vuurrood maar iedereen die op lokatie zit is naturel.
Bij digitale schotel is dit verschil een stuk kleiner.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Scarp

BBC is de laatste tijd erg vaag hier. Soms zitten er aan alle vier kanten gewoon zwarte balken heen. Echt een super klein beeld dus maar.

MarcoV

Moet eerlijk zeggen dat ik daarom ook nog steeds twijfel... Daarbij heb ik ook een loewe waarbij de gray scale wel (vaak) recht loopt (maar de temp veel te hoog is) en heb ik de userinstelling zelf al gedaan.

mvg,
Frank

Frank, ik had dezelfde twijfels als jij (heb ook een Loewe); toch maar de knoop doorgehakt ervan uitgaande dat wat ik goed vind alleen maar beter kan worden  ;). De ISF calibratie is dus aangevraagd  :).

Marco

B.J.

Mijn twijfel zit ook op dat punt. Ik kijk veeeeeel meer TV (kabel) dan dvd. Harstikke leuk dat dan de dvd veel beter is maar wanneer het kabel signaal slechter lijkt dan heb ik er meer last dan profijt van.

MarcoV

Citaat van: bac op april 15, 2004, 10:22:41
Mijn twijfel zit ook op dat punt. Ik kijk veeeeeel meer TV (kabel) dan dvd. Harstikke leuk dat dan de dvd veel beter is maar wanneer het kabel signaal slechter lijkt dan heb ik er meer last dan profijt van.

In mijn situatie is na de ISF-calibratie ook het tv-beeld er op vooruit gegaan.

Marco

B.J.

Ik heb nu al een best ruizig beeld (vooral ned 1,2,3 en tmf?). De binnenkomst van de CAI is ook precies maximaal ver van de TV. Tevens heb ik goedkope kabel en meerdere TVs erop en geen versterker.

Ja, ik ga binnenkort verhuizen en goede kabels kopen!

SV..S

. Moet eerlijk zeggen dat ik daarom ook nog steeds twijfel... Daarbij heb ik ook een loewe waarbij de gray scale wel (vaak) recht loopt (maar de temp veel te hoog is) en heb ik de userinstelling zelf al gedaan.

mvg,
Frank

Frank heeft mijn loewe vorige maand gecalibreerd.
ik stond er persoonlijk erg sceptis tegenover zeker omdat ik het veel geld vond t.o.v. de nieuwprijs van de tv
aangezien ik hier dus nog jaren over zou kunnen dubben(toch wel nieuwsgierig naar het resultaat) zei de vrouw niet zeuren maar doen.

Citaat van: bac op april 15, 2004, 10:22:41

ik kijk ook veel meer tv dan dvd, het valt me echter nog elke dag op als ik de tv aanzet dat het beeld zo verbeterd is.
Bij talkshows en andere opname in een studio vind ik de kleuren nog overdreven, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan de visagisten (of zoiets)

Nee ik vind het echt een geweldige upgrade 5 sterrenĀ  8) 8) 8) 8) 8)

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

B.J.

Haha dan moet ik er binnekort ook maar aan. Zou een bedrijf als loewe niet standaard een soort van isf calbratie al op hun tv's moeten doen. Juist zij hebben toch een naam hoog te houden?

J.A.F._Doorhof

Hi,
Die discussie is al heel vaak gevoerd over de gehele wereld.
Ja en nee.
TV's moeten in een showroom meekomen met zgn Tungsten light ofwel erg rood licht, door dit tegen te compenseren draaien ze voornamelijk blauw erg hoog op waardoor je in de showroom een fantastisch beeld krijgt.

In een woonkamer opstelling is dit niet echt opvallen (tot je het verschil ziet :D), dus waarom zouden ze het veranderen :D.

MvrGr.
Frank
Custom installer

advr

Hoi,

Een rare vraag misschien maar kan elke tv gecalibreerd worden. Ik heb een 100 Hz breedbeeld, plat scherm, van JVC (lekker burgelijk).

Wat zijn de kosten van zo'n calibratie. Er wordt meer tv gekeken dan DVD en ik overweeg overigens ook om op de schotel over te gaan maar ik wil zo'n schotel eigenlijk niet aan de gevel. Maar het signaal zou wel beter zijn.

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

bmateijsen

Iedere TV kan gecalibreerd worden, maar soms moet eerst de acces-code naar het service menu worden aangevraagd. Toch als je Frank even een mailtje stuurt met het type kan je dat direct aanvragen.

Wel kan het zijn dat voor normaal TV kijken, het beeld na de calibratie iets te donker voor je gevoel staat... Goed, hoe beter de bron hoe beter het beeld... (dus ook kabel v.s schotel)

Groet Bjorn

advr

Ik zal Frank eens mailen maar eerst het type nummer van de tv op zoeken.

Bedankt,

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken