Smartphone fotografie topic 📱📷

Gestart door LittleNinja, december 30, 2014, 00:50:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LittleNinja

Best een mooie foto Rock Solid. Wat voor een grainy filter zit er overheen?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rock Solid

Citaat van: LittleNinja op juli 27, 2015, 12:29:06
Best een mooie foto Rock Solid. Wat voor een grainy filter zit er overheen?

Dankje; ik heb - misschien wel een beetje teveel  ;) - drama filter erop los gelaten.

VTEC_genieter

Leuke foto Christiaan. Geeft een gevoel van heel dichtbij [emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

Citaat van: Rock Solid op juli 27, 2015, 12:46:14
Dankje; ik heb - misschien wel een beetje teveel  ;) - drama filter erop los gelaten.

Nee op zich vind ik het hier wel kunnen. Het doet, mede door het B&W geen afbreuk aan het subject van de foto.

@Christiaan,

Ja, je weet wat ik mooi vind aan die foto... De sfeer door kleuren en natuurlijk de zonnestralen. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Het is volgens mij meer flare dan zonnestralen :angel: Het was bij het maken van de foto niet echt mistig te noemen. Dus ik verdenk de zon er vooral van eigenlijk. Maar voor de rest ben ik het met je eens :D

Bedankt mannen! Het is dat ik hem toevallig weer tegenkwam. Anders had ik hem niet online kunnen zetten...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

Citaat van: VTEC_genieter op juli 24, 2015, 22:33:08
Over een paar jaar hebben we geen camera meer nodig, want alles is mogelijk met je smartphone: parkeren, fotograferen, mailen, je auto mee openen en starten........ [emoji106][emoji1]

Zonder teveel offtopic te gaan, Het hele internet of things (oa de auto) loopt nog aanzienlijk achter tov waar telefoons zijn als het om beveiliging gaat iets waar we ons echt zorgen over moeten maken maar ook een groeicurve waar ze nog doorheen moeten. Er is ook tegengas wat je niet wil bv gaan er stemmen op om apple aan te klagen als het helpen van terrorisme omdat ze overal 3072 bits encryptie willen doen iets wat echt nodig is als internet of things echt doorzet.

Terug op topic is denk ik vooral zien hoe de volgende telefoons omgaan met meerdere lenzen om de zwakheid van de lens/sensor op te vangen iets waar ik mij op verheug. Doet mij een beetje denken aan dat veel mensen dachten  dat je maar xx bits door een koper draadje kon krijgen in de jaren 80.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

mikekiwi

Weer leuke foto's hier, dat lenzenopzetstuksetje zit ik ook al een tijdje tegenaan te hikken. Lijkt me wel leuk, maar ben zo bang dat het tegenvalt, de kwaliteit van de camerea van mijn Moto G is toch al niet uitmuntend...

Ben de afgelopen drie weken op vakantie in Zweden geweest, hieronder een aantal van mijn foto's, allemaal dus gemaakt met de Motorola Moto G. Bewerkt met Snapseed.

Erik

Gewoon de beperking van je smartfone accepteren en proberen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Mikekiwi,

Goede foto's hoor!

Wat betreft die lenzen.. Gewoon een speeltje. Leuke effecten maar het wordt er echt geen DSLR van. Dus precies wat Erik zegt; accepteer de beperkingen (van lenzen en camera) en haal daar het beste uit. Dat is de sport. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

KillerbeeNL

#259
midweek Beekbergen/Loenen

Samsung S5+
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

modde239

#260
Zwanen echtpaar met 3 pubers......Oppo Find 7A


modde239

#261
Hambach bruinkoolwinning......iphone 4


modde239

Dubbele regenboog met spin.....niet van goede kwaliteit maar wel apart....iphone 4.... :D

KillerbeeNL

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

VTEC_genieter

Die foto van de regenboog met spin vind ik origineel!
Stel als die spin horizontaal lag te hangen, dan zou die spin op die daken lopen [emoji1]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

modde239

Citaat van: VTEC_genieter op augustus  6, 2015, 19:53:21
Die foto van de regenboog met spin vind ik origineel!
Stel als die spin horizontaal lag te hangen, dan zou die spin op die daken lopen [emoji1]

Tja ik heb hem nog proberen te coachen maar helaas...... :D

LittleNinja

Ik vind zowel de zwammen en de kever erg mooi. Bij de regenbogen zou je kunnen denken dat de spin het onderwerp is maar ook de regenbogen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

modde239

Inderdaad de foto met de kever is erg mooi...alsof hij wil zeggen:"dit is allemaal van mij"...... :D

LittleNinja

Ja, al ligt de focus meer op de bladeren dan op het kevertje.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

KillerbeeNL

Citaat van: modde239 op augustus  6, 2015, 18:28:15
Dubbele regenboog met spin.....niet van goede kwaliteit maar wel apart....iphone 4.... :D

prachtig moment met als bonus...een spin :)

blijft een nette camera die in de iPhone 4 zit
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

#270
Citaat van: LittleNinja op augustus  6, 2015, 20:26:00
Ja, al ligt de focus meer op de bladeren dan op het kevertje.

Was een snel kevertje moet ik zeggen , dus focus en met de beweging mee schieten.

je zou het orgineel moeten zien :)


Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

LittleNinja

Die S5 doet het bijzonder goed. 👍🏼
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

KillerbeeNL

Citaat van: LittleNinja op augustus  6, 2015, 20:28:26
Die S5 doet het bijzonder goed. 👍🏼

Ik heb hem net een maandje maar net als de S3 verbaast deze mij nog steeds.

Gisteren een kampvuur met een iphone en mijn S5 gefotografeerd maar de iphone6 liet het behoorlijk afweten alhoewel ik moet zeggen dat de iphone6 ook schitterende foto's laat zien maar er is meer compressie aanwezig denk ik.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

VlisChris

#273
Citaat van: modde239 op augustus  6, 2015, 18:28:15
maar wel apart....

Haha. Ik vind hem leuk gevonden 8)

Edit; ik ben nu sinds gisteravond over van een Galaxy S3 naar een Galaxy S4. Zal binnenkort eens proberen wat fotootjes te maken om te kijken of die camera beter is. Van de S3 was die gewoon slecht.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VTEC_genieter

Eergisteren bekeek ik de Galaxy S6 Edge in een winkel, wat was die supermooi zeg!
Ging de camera testen en de binnenfoto's zagen al goed uit!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers