Smartphone fotografie topic 📱📷

Gestart door LittleNinja, december 30, 2014, 00:50:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Thanx.

idem voor 2 van je fotos op FB.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Dit weekend heb ik weer wat zon gevonden, dus de iPhone weer in de handen gehad..

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Zodiac

Knap! Die bovenste is bijna kunst!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

LittleNinja

Citaat van: Zodiac op april 14, 2015, 19:53:00
Knap! Die bovenste is bijna kunst!

Niet echt knap. Gewoon tussen bomen in gaan staan op een mooie dag en recht omhoog kijken. ;) (HDR foto en een filtertje.)

Maar wel bedankt. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Zodiac


Citaat van: LittleNinja op april 15, 2015, 12:07:00
Niet echt knap. Gewoon tussen bomen in gaan staan op een mooie dag en recht omhoog kijken. ;) (HDR foto en een filtertje.)

Maar wel bedankt. :D
Niet zo bescheiden.....zo simpel is het niet![emoji106]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

VTEC_genieter

Ja! Een wereldplaat!! [emoji12][emoji13][emoji1][emoji1]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Erik

Tja ik vind het idee wel mooi van de eerste maar je merkt hier wel de beperking van een smartphone imho kan ook door het hdr effect komen.
Die 2e vind ik te nep overkomen en ook weer het onscherpe van bakstene van 2e toren vind ik gewoon jammer had meer in kunnen zitten. Je serie hiervoor vond ik stukken mooier LN.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

#184
Citaat van: Erik op april 15, 2015, 15:46:25
Tja ik vind het idee wel mooi van de eerste maar je merkt hier wel de beperking van een smartphone imho kan ook door het hdr effect komen.
Die 2e vind ik te nep overkomen en ook weer het onscherpe van bakstenen van 2e toren vind ik gewoon jammer had meer in kunnen zitten. Je serie hiervoor vond ik stukken mooier LN.

Het heeft met een aantal zaken te maken. Ik heb beide foto's ernstig moeten verkleinen om ze te kunnen posten. Afhankelijk van welke app er gebruikt wordt kan er ook verlies ontstaan door het toepassen van bijvoorbeeld een filter.

De kerk was erg lastig om uberhaupt in beeld te krijgen doordat ik erg dichtbij moest staan. Vanaf een grotere afstand zou ik veel storende zaken erbij in beeld hebben gekregen. Het filter is inderdaad sterker op deze foto waardoor er meer drama ontstaat maar ook minder echt overkomt. Jammer genoeg heb ik de originelen al verwijderd.. Stom.

Ik zoek nog een mogelijkheid om foto's te delen zonder weer één of ander account aan te moeten maken zoals bijvoorbeeld voor flickr, zodat je makkelijker een groot formaat foto kan delen.

EDIT: ik heb het origineel van die kerk nog gevonden.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ik zou het ook interessant vinden om foto's te maken en te vergelijken die van hetzelfde toestel komen maar met verschillende apps gemaakt zijn.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

#186
Tip: sommige bewerkingen pakt de uitwerking anders van uit na verkleinen. In dat geval (verscherpen vind ik daar zelf altijd een sterk voorbeeld van) doe ik dan ook pas NA het verkleinen :)

Edit. Al vind ik het nog reuze meevallen bij de tweede foto. Ik kom foto's tegen die met een DSLR gemaakt zijn die er gewoon ronduit dramatisch uitzien. Dat is hier niet het geval in mijn ogen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Thanks... Het probleem is dat ik het verkleinen pas op de pc doe, terwijl de bewerkingen via de app gaan. Volgens mij kunnen niet verkleinen op de iPhone/iPad..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Vandaag een "boeddhaatje geschoten" in de tuin. Vastgelegd met de Pro HDR X app, verder onbewerkt.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Mooie portret!
Heb je ook een Wing Chun - sparringboom in je tuin?  [emoji12]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

Citaat van: VTEC_genieter op april 18, 2015, 23:23:59
Mooie portret!
Heb je ook een Wing Chun - sparringboom in je tuin?  [emoji12]

Haha!! Ik was in een diepe meditatie geraakt. :D

Nee, we hebben maar een heel klein tuintje, dus geen ruimte voor een Wing Chun boom. Daarnaast geeft het altijd zo'n bende als hij in de herfst zijn blaadjes laat vallen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

BuSpu


denoontje


LittleNinja

Gisteren bij de zonsondergang gebruik gemaakt van de meerdere exposures van een HDR opname met de Pro HDR X app en vervolgens van nabewerking (filter) via Photoshop Express.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Lijkt wel 3D [emoji41]
Ik vind de beweging in de mensen wel leuk, maakt de foto dynamisch[emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

#197
Zijn er mensen die werken met een opzetlens? Een groothoek- en de macrolens lijken mij erg leuk maar een fish eye lens vind ik weer helemaal niets aan. Vaak zijn die lenzen een 4 in 1 oplossing zoals de Olloclip.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

john2910

#198





john2910