TIDAL Topic

Gestart door Joris1971, december 22, 2014, 11:41:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jpmoree

Citaat van: YamahaRXV op oktober  4, 2015, 10:41:09
Zo, even dit topic weer een klein kickje geven aan de hand van een quote op een (oude) post van Garmt en mijn recente ervaringen met Tidal.
Gedurende langere tijd was ik best wel benieuwd hoe Tidal zich klankmatig zou verhouden tot de FLAC bestanden op mijn NAS.
Aangezien ik met een Moon 180 MiND renderer speel en Moon al langere tijd Tidal integratie had beloofd in zijn MiND control app heb ik gewacht tot dit zover was.
Eergisteren kreeg ik via de app store te zien dat de Tidal integratie een feit was en heb na de MiND 180 van nieuwe firmware te hebben voorzien ook de MiND control app geupdate.

Gisteren heb ik gebruik gemaakt van de 30 dagen trial en ben er vervolgens eens voor gaan zitten om te kijken hoe de MiND control app zich manifesteert met de Tidal integratie en vooral hoe een aantal voor mij bekende albums klonken via Tidal.
Over de Tidal integratie in de MiND control app kan ik eigenlijk niet meer dan tevreden zijn; alles werkt snel, overzichtelijk, en zonder haperingen.
Klankmatig ben ik minder tevreden en eigenlijk toch wel teleurgesteld moet ik zeggen... Ondanks het feit dat alle beluisterde bestanden bij het afspelen gewoon 44.1 kHz aangaven via mijn Bryston BDA-1 dac en de MiND app op de iPad kan ik na goed vergelijken met de FLAC rips op de NAS niet anders stellen dat de SQ toch echt minder goed is.
Er is naar mijn beleving minder diepte en glans in de weergave en ook vind ik het op één of andere manier gecomprimeerd klinken; dit is vooral te horen in de hogere frequentie gebieden waarbij het allemaal wat meer samengepakt en vooral korrelig klinkt  :nopompom:
Het is haast onwaarschijnlijk te noemen, maar er zijn bepaalde internetradio zenders die ik vaak beluister die naar mijn indrukken niet onderdoen voor Tidal...

Als ik naast de destijds geplaatste post van Garmt ook nog andere gelijkgestemde posts lees die aangeven dat de SQ via Tidal minder is als die van FLAC rips op de NAS dan is er in de tussentijd dus blijkbaar niets verbeterd ??
Op basis van mijn recente ervaringen is het mij in ieder geval niet waard om hier € 20,00 p/m aan te gaan spenderen.
Ook mijn ervaring met een Bluesound Node 2! Spotify lijkt soms zelfs lekkerder te klinken dan Tidal. Lossless vanaf NAS is veruit het mooiste.

rovinggecko

Voor mij doet Tidal (geintegreerd met Roon) het geluidstechnisch prima.
Af en toe slipt er vanaf mijn NAS een oude mp3 tussendoor en dan is het verschil heel duidelijk te horen. Het valt op en in Roon zie ik dan een gele ipv paarse stream. Tussen flac en Tidal hoor ik geen grote verschillen. Het is niet zo dat ik tijdens het luisteren denk, mmm, effe checken wat de bron is.

Wat ik wel mis in Tidal zijn de charts. Ja, gewoon de NL top 40 van vandaag. Niet te vinden. Dat doet Spotify tig keer beter.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Citaat van: rovinggecko op oktober  4, 2015, 12:17:38


Wat ik wel mis in Tidal zijn de charts. Ja, gewoon de NL top 40 van vandaag. Niet te vinden. Dat doet Spotify tig keer beter.

Gelukkig kan je de Spotify playlists exporteren naar Tidal. Als Tidal dan de muziek ook aanbiedt hoef je alleen de lijst te importeren.
Het is een beetje omslachtig, maar werkt wel.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Citaat van: RubenV. op oktober  4, 2015, 13:29:51
Gelukkig kan je de Spotify playlists exporteren naar Tidal. Als Tidal dan de muziek ook aanbiedt hoef je alleen de lijst te importeren.
Het is een beetje omslachtig, maar werkt wel.
Beetje behelpen inderdaad maar met de Tidal import wizard (cmd-a\c in Spotify en dan simpele playlist generatie in Tidal) werkt het wel.

Dank!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

#179
Geen dank  ;)

Tidal lijkt momenteel last te hebben van een storing? Ik heb de dekstop app geupdate, en nu krijg ik steeds "server error" te zien. Ik heb de app gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar het mag helaas niet baten. Eerst lukte het inloggen niet, nu kan ik wel inloggen maar blijft de app op het loading icoontje staan. Nog meer mensen die hier last van hebben?



edit: het werkt weer, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt bij Tidal
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Lazybird

Ik ben sinds een maand overgestapt naar Qobuz ik vind het op mijn setup lekkerder klinken.
Het grote voordeel vind ik dat de albums die je via subliem koopt rechtsreeks in high ress rechtstreeks te streamen zijn.

Ik heb ongeveer 6000 album in AIFF staan maar die luister ik eigenlijk zelden alhoewel ik flink wat via HDtracks in 192Khz gekocht heb.

De kwaliteit is dusdanig goed op Qobuz dat ik af en toe nog eens een album uit mijn eigen collectie opzet.

Interface is beter op Tidal kwaliteit op Qobuz tja choices  :colgate:

Voor mensen die Qobuz een keer willen uitproberen Vul de code F4EA91ED hier in om 25% korting te krijgen op je Qobuz Sublime
abonnement. http://www.qobuz.com/nl-nl/page/sublime_hifinl

Voor mensen die die een play list willen kopiëren wil ik je adviseren om soundiiz.com te gebruiken daar mee gaat het super makkelijk
Playlist conversion
http://soundiiz.com/#/converter

Greets
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

pvd_66

Nu ongeveer 3 weken luisteren naar Tidal en wat een genot in vergelijk met Spotify.
Vergelijk Muddy Waters album Folk Singer, veel meer lucht, ruimte, detail, alsof er een deken is opgetrokken in vergelijk met Spotify.
Mijn vriendin eerst blind naar Spotify laten luisteren, vond ze ok, daarna Tidal, dacht ze minder te vinden, daarna weer Spotify en toen viel haar mond open van verbazing. Ze zei dit klinkt nergens naar, wat een "verstopt" geluid.
Spotify weg en Tidal erin en dat voor maar 10 euro extra, niet tobben dus.
Vergelijk met geripte cd's heb ik (nog) niet.
Geen streamingsproblemen, werkt altijd probleemloos.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Dirk

is gapless playback via Tidal inmiddels al 100% werkend?

ik kreeg zo'n 10 maand terug (toen ik Tidal gebruikte op de Linn) na een mailtje met hun helpdesk het antwoord dat dit "hoog op hun prioriteitenlijst stond", maar inmiddels lees ik op het web nog altijd berichten dat niet alle content gapless wordt weergegeven.

feit was dat ik toen inderdaad wel albums had uit hun aanbod die dat perfect deden, maar haast net zoveel albums waarbij het dus niet correct werkte en je steeds ongewenste pauzes had tussen de nummers.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

fietser

Tidal speelt prima gapless. Ben geen albums tegengekomen die niet gapless spelen. Dit kan echter ook aan mijn speler liggen. Mijn vorige moest gapless ondersteunen maar ging regelmatig de mist in. De huidige speelt feilloos.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Kempenaartjes

Citaat van: pvd_66 op oktober 14, 2015, 22:21:05
Nu ongeveer 3 weken luisteren naar Tidal en wat een genot in vergelijk met Spotify.
Vergelijk Muddy Waters album Folk Singer, veel meer lucht, ruimte, detail, alsof er een deken is opgetrokken in vergelijk met Spotify.
Mijn vriendin eerst blind naar Spotify laten luisteren, vond ze ok, daarna Tidal, dacht ze minder te vinden, daarna weer Spotify en toen viel haar mond open van verbazing. Ze zei dit klinkt nergens naar, wat een "verstopt" geluid.
Spotify weg en Tidal erin en dat voor maar 10 euro extra, niet tobben dus.
Vergelijk met geripte cd's heb ik (nog) niet.
Geen streamingsproblemen, werkt altijd probleemloos.


Wij delen ook deze mening na 1 maand Tidal te misbruiken :P Voor een tientje meer supergeluid vergeleken met Spotify. Ook wij hebben dan wel geen vergelijk met geripte cd's, maar het klinkt veel helderder met meer stereo.

Dr.Bedlo

Het word alleen verrekte lastig als je geen creditcard hebt.
Quad vintage.

zegel

Citaat van: fred19633 op november 25, 2015, 08:14:35
Het word alleen verrekte lastig als je geen creditcard hebt.

Bijvoorbeeld hier: www.mywirecard.com maak je een virtuele credit card aan, stort je er een paar tientjes op en klaar is kees. Er zijn nog wel meer van dit soort aanbieders.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

AudioEnZo

Ik betaal Tidal elke maand volledig automatisch via Paypal, werk prima!

jpmoree

Citaat van: jpmoree op oktober  4, 2015, 11:52:03
Ook mijn ervaring met een Bluesound Node 2! Spotify lijkt soms zelfs lekkerder te klinken dan Tidal. Lossless vanaf NAS is veruit het mooiste.
Inmiddels staat hier nu een Naim Superuniti. Binnenkort als ik tijd heb toch weer een maandje Tidal nemen om te luisteren hoe de vergelijking met NAS en Spotify nu uitpakt.

RubenV.

Citaat van: AudioEnZo op november 26, 2015, 21:17:11
Ik betaal Tidal elke maand volledig automatisch via Paypal, werk prima!

Hier ook, heb je er ook geen omkijken meer naar.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

jpmoree

Citaat van: jpmoree op december  1, 2015, 09:21:09
Inmiddels staat hier nu een Naim Superuniti. Binnenkort als ik tijd heb toch weer een maandje Tidal nemen om te luisteren hoe de vergelijking met NAS en Spotify nu uitpakt.
Kon het niet laten. Net snel Tidal weer geactiveerd en betaald en snel even enkele tracks vergeleken met Spotify.
Ik vind het verschil niet schokkend. Fractie meer ruimtelijkheid, ik kan ietsjes beter onderscheiden wat er gebeurt in de muziek. Spotify lijkt iets directer te klinken.
De komende dagen zal ik uitgebreider gaan luisteren en vergelijken met lossless AIFF streams vanaf mijn NAS.

Lazybird

@jpmoree de volgorde in kwaliteit op mijn systeem
1. NAS AIFF
2. Qobuz
3. Tidal 
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

jpmoree

Net aandachtig 3 tracks vergeleken: spotify-tidal-NAS (AIFF):
Daft Punk Game of Love
Simple Minds Big Sleep
Mike Oldfield Tubular World

Bij alle tracks is tidal ruimtelijker, detailrijker en strakker in het laag, meer prat in Naim termen, dan spotify. NAS is fractie beter, vooral iets rustiger. De user interface van tidal via Naim is veel minder fijn dan de native app van spotify (connect).

Qobuz helaas nog niet beschikbaar voor Naim streamers.

gast2018

Dat zou je eventueel met een Chromecast audio kunnen doen.

RubenV.

Ik kwam net dit tegen:



Tidal to launch hi-res audio streaming in 2016

Bron: http://www.whathifi.com/news/tidal-to-launch-hi-res-audio-streaming-in-2016#qLkbUqtmof2kwzXY.99

Dat zou leuk zijn  :pompom:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jumping Jack

Dan moet je natuurlijk wel een streamer hebben die MQA verwerkt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

rovinggecko

MQA kan ook door software uitgepakt worden. Bv door de Tidal app zelf en dan door naar je DAC.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

ambior

#197
Dit is toch niet echt eerlijk....Tidal laat betalen voor CD kwaliteit en levert dit....ok niet voor alle tracks maar deze is vals spelen en zo kwam ik er meerdere tegen...

pvd_66

Om de flac kwaliteit van Tidal te krijgen moet je wel de Google Chrome browser gebruiken ...
Ik vind de playlists en genres bij Tidal bagger, tenzij je erg van hiphop, dub(versies) en aanverwante stromingen houd.
Een portie goede techno, deephouse of progressive gaat er goed in, maar dat is bijna niet te vinden.
De (goede) popmuziek is wel weer ruim voorradig, maar ook hiervan kan ik geen leuke playlists vinden.
Als Spotify ooit met flac komt???
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

advr

Citaat van: pvd_66 op december 10, 2015, 20:15:48
Om de flac kwaliteit van Tidal te krijgen moet je wel de Google Chrome browser gebruiken ...
..

Dat lijkt me niet.  Misschien als je alleen de pc gebruikt maar via bijv. de BubbleDS app moet dat gewoon flac kwaliteit zijn ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster