Audio En Zo

Gestart door AudioEnZo, november 12, 2014, 08:39:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AudioEnZo

Citaat van: Spijkie op juli  2, 2022, 08:21:21
Het is niet een kleine monitor, super mooi!

Gr Spijkie
Ja ze zijn heel gaaf Spijkie [emoji1303]

mmuetst

Vroeger (je weet wel , toen alles beter was) had Xanadu ook kleine monitoren in combinatie met subs. Maar zie momenteel geen subwoofers in hun assortiment. Die combinatie hebben ze niet veel verkocht. Misschien was de tijd er nog niet rijp voor. Ga je nog een sub overwegen?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

AudioEnZo

#652
Ja klopt, de AW10 en 11 monitoren waren erg goed, er was ook een speciale TI versie die voor Tune-Inn in Alkmaar werd gemaakt.  ik heb zelf de actieve sub Sh25 een tijdje gehad i.c.m. Magnepan's.

De Xanadu HRS22YH die ik in bestelling heb ik hier in huis mogen testen en die heeft een hele fraaie laagweergave die behoorlijk diep gaat. Ik moet nog zien of voor de diepste regionen een sub nodig gaat zijn, maar voorlopig mik ik op zonder. Xanadu heeft op dit moment ook geen sub in het pakket.

AudioEnZo

Het stille wachten is hier begonnen




dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

vergeerr72

#655
Hoe klinkt dat nu[emoji23][emoji23]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo


dre73

Hoe lang gaat deze hel duren? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

AudioEnZo

Ik hoop kort  ;D
Wachten is op de spuiter voor de voor- en onderplaat. Daarna nog monteren, meten, luisteren, bijstellen...

MarKath

Heel veel rust in het geluid. [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

AudioEnZo

Haha de rust is inderdaad ultiem [emoji16]

chansig

Nu snap ik eindelijk de uitdrukking: De speakers verdwijnen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Ja Hans, letterlijk :D

mmuetst

Welke andere hobby krijgt nu een boost  :D
Maar ik geloof graag dat die Xanadu monitoren zometeen die hobby weer naar de achtergrond duwen  ;)
Wel of geen sub, tja, je weet hoe grote kasten klinken. Maar je weet ook hoe monitoren je kunnen betoveren. En dan mis je die sub echt niet. En vergeet niet wachten duurt altijd langer.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Xander32

Wat heeft deze upgrade je gebracht? Meer rust, een toegnomen zwarte achtergrond?

Citaat van: AudioEnZo op juli 10, 2022, 08:50:47
Het stille wachten is hier begonnen




Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Citaat van: mmuetst op juli 10, 2022, 23:21:42
Welke andere hobby krijgt nu een boost  :D
Maar ik geloof graag dat die Xanadu monitoren zometeen die hobby weer naar de achtergrond duwen  ;)
Wel of geen sub, tja, je weet hoe grote kasten klinken. Maar je weet ook hoe monitoren je kunnen betoveren. En dan mis je die sub echt niet. En vergeet niet wachten duurt altijd langer.
Ben op dit moment weer drukker bezig met fotografie en dat zal ook wel blijven hoor, je kunt niet 24 uur per dag muziek luisteren :)

Citaat van: Xander32 op juli 11, 2022, 06:21:13
Wat heeft deze upgrade je gebracht? Meer rust, een toegnomen zwarte achtergrond?
Zoals het er nu voor staat is er absolute rust en ik zie vooral een witte achtergrond :D

DofN

Citaat van: AudioEnZo op juli 11, 2022, 07:52:36
.. je kunt niet 24 uur per dag muziek luisteren :)

Op rustige dagen kom ik een heel eind :)

Veel plezier met je andere hobby.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

holco

Ik weet wat je doormaakt  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

AudioEnZo

Citaat van: DofN op juli 11, 2022, 09:24:14
Veel plezier met je andere hobby.
Dank je!

Citaat van: holco op juli 11, 2022, 10:45:26
Ik weet wat je doormaakt  :D
Gedeelde smart.... :P

AudioEnZo

#669
Verder met een project interlink. Die Nemoi 3220 kabel die ik had aangeschaft werd een hel om te monteren met die platte mini draadjes in combinatie met mijn brakke lijf :) En het paste gewoonweg niet goed in de Furutech CF102(R)  connectoren. De Nemoi heb ik dus vloekend en tierend  op Marktplaats geparkeerd, dus die is naar een ander slachtoffer.
In plaats daarvan heb ik in al mijn wijsheid besloten om voor de Furutech FA-AS22 te gaan, die past netjes als een handschoen in de CF102(R) connectoren. Kan het alleen nog niet testen, want geen luidsprekers  [emoji23]









Xander32

Strak wark 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Citaat van: mmuetst op juli  7, 2022, 00:51:50
Vroeger (je weet wel , toen alles beter was) had Xanadu ook kleine monitoren in combinatie met subs. Maar zie momenteel geen subwoofers in hun assortiment. Die combinatie hebben ze niet veel verkocht. Misschien was de tijd er nog niet rijp voor. Ga je nog een sub overwegen?

Was nog een behoorlijk grote sub, alla salontafel / bijzet tafel en ik meende een soort vijfhoek ?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

AudioEnZo


AudioEnZo

Citaat van: Spijkie op juli 27, 2022, 08:07:29
Was nog een behoorlijk grote sub, alla salontafel / bijzet tafel en ik meende een soort vijfhoek ?
De grootte viel wel mee vond ik, was de Xanadu SH25, ik heb er een tijd mee gespeeld maar kreeg het niet goed geïntegreerd in mijn set. Er kon ook nog een passieve variant op aangesloten worden.


AudioEnZo

Zo, net alvast de poten van de stands voor de komende HRS22YH luidsprekers deels gevuld met vogelzand :)

https://youtu.be/izyby7SVlCQ