De set van Fietser. Droomversterker heeft nieuwe relatie

Gestart door fietser, november 10, 2014, 19:51:26

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

fietser

Citaat van: Richi op oktober 14, 2023, 16:29:58Wat een gedoe iedere keer. Gelukkig wordt het door de dealer goed opgelost elke keer, maar kan me voorstellen dan die er ook een keer de buik van vol heeft. Niet meer updaten de volgende keer dat er een update klaar staat.  :hehe:

Het blijft zeker gedoe maar zowel de dealer als de importeur lopen het vuur uit de sloffen. Heb er nu weer een setje Gaia's aan over gehouden.
Iets anders wordt wel een hele puzzel omdat ik veel kandidaten heb gehoord voor ik de Dan D'Agostino kocht dus dat voelt dan ook niet goed
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fietser

#526
Echt weer een dag om wat te prutsen en plaatjes te draaien. Fotopaneel is opgehangen. Had misschien achteraf wel wat groter kunnen zijn als 90x60. Maar weet ook niet hoe dan de print zou zijn. De foto mocht maar 30mb zijn. Maar we zijn beide tevreden. Moet er nog ff voor gaan zitten om te luisteren of het wat doet. Tijdens het opruimen kwam ik nog een phono-pre tegen.
Voor de liefhebber op te halen. Over de tegenprestatie worden we het wel eens. Inmiddels wordt deze opgehaald.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

jahtari

#527
Mooi dat je bent begonnen met proberen de akoestiek te verbeteren.  :clapping:

Hangt dit paneel achter je?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

fietser

Citaat van: jahtari op oktober 20, 2023, 18:12:59Mooi dat je bent begonnen met proberen de akoestiek te verbeteren.  :clapping:

Hangt dit paneel achter je?

Ja. Wordt in ieder geval de weerkaatsing minder.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

jahtari

Citaat van: fietser op oktober 20, 2023, 18:49:26Ja. Wordt in ieder geval de weerkaatsing minder.
OK, benieuwd of je het merkt, is maar een klein paneel maar kan toch al helpen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

brt

Wat een mooi paneel, fijne sfeer.

Formaat lijkt me idd aan de kleine kant om significant verschil te maken, maar de looks alleen zijn het al waard  :clapping:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

fietser

Citaat van: brt op oktober 21, 2023, 22:33:40Wat een mooi paneel, fijne sfeer.

Formaat lijkt me idd aan de kleine kant om significant verschil te maken, maar de looks alleen zijn het al waard  :clapping:

Ik heb ook niet de indruk dat het iets doet. Maar wie weet wordt het tzt een tweeluik😉
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

Wat zijn de afmetingen van betreffende wand?
Kijk, 60x90 op een wand van 600x230 of op een wand van 120x230, dat maakt nogal uit 🤓

Er een twee- of zelfs drieluik van maken is wellicht een goede (effectieve) én fraaie oplossing.

Citaat van: fietser op oktober 22, 2023, 10:36:12Ik heb ook niet de indruk dat het iets doet. Maar wie weet wordt het tzt een tweeluik😉
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

#533
Phono pre heeft een nieuw thuis. Opgehaald door Naish123. Was gezellig, uiteraard vinyl zitten luisteren.
Vrijdag het volgende forumlid om zijn 2 metersessies verzameling compleet te maken.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

... vanmiddag heb ik kennis mogen maken met Fietser en zijn prachtige set 👌🏻

Het ontvangst was hartelijk, binnen was het behaaglijk met een prima kop koffie en een brok speculaas toe, verwennerij.

Dan de set;
Echt een prachtige set heeft Fietser er staan, bestaande uit enkel hoogwaardige componenten. De versterker oogt in het echt nòg vele malen mooier en robuuster dan vanaf een plaatje en ook de draaitafel straalt klasse uit. De Manger ls voegen zich prima in het interieur, mede door hun witte hoogglans jasje en het rustige ontwerp. Het meest in het oog springende zijn diens ster-vormige hoog-mid units.

Hoe het klinkt?
Aangenaam, zeer aangenaam, helemaal in mijn straatje. Afgewogen, homogeen, vloeiend, prachtige klankkleuren, een enorme detaillering welke echter niet opvalt doordat het geheel zo natuurlijk vloeit. Middels de streamer (een tijdelijke Lumin) wat meer puntig, wat losser, luchtiger, vanaf vinyl nog wat kleurrijker en vloeiender.

Een set waarmee je uren achtereen ontspannen, doch betrokken, muziek kan genieten 👍🏻

Fietser bleek voorts een alleraardigste gastheer, met een muzieksmaak welke grotendeels overeenkomt met die van mij. Dank voor je gastvrijheid Fietser en niet te vergeten de Twee Meter Sessies cd, de serie is nu kompleet  :worship:


Citaat van: fietser op oktober 25, 2023, 13:08:55Phono pre heeft een nieuw thuis. Opgehaald door Naish123. Was gezellig, uiteraard vinyl zitten luisteren.
Vrijdag het volgende forumlid om zijn 2 metersessies verzameling compleet te maken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

#535
Citaat van: Xander32 op oktober 27, 2023, 18:24:39... vanmiddag heb ik kennis mogen maken met Fietser en zijn prachtige set 👌🏻

Het ontvangst was hartelijk, binnen was het behaaglijk met een prima kop koffie en een brok speculaas toe, verwennerij.

Dan de set;
Echt een prachtige set heeft Fietser er staan, bestaande uit enkel hoogwaardige componenten. De versterker oogt in het echt nòg vele malen mooier en robuuster dan vanaf een plaatje en ook de draaitafel straalt klasse uit. De Manger ls voegen zich prima in het interieur, mede door hun witte hoogglans jasje en het rustige ontwerp. Het meest in het oog springende zijn diens ster-vormige hoog-mid units.

Hoe het klinkt?
Aangenaam, zeer aangenaam, helemaal in mijn straatje. Afgewogen, homogeen, vloeiend, prachtige klankkleuren, een enorme detaillering welke echter niet opvalt doordat het geheel zo natuurlijk vloeit. Middels de streamer (een tijdelijke Lumin) wat meer puntig, wat losser, luchtiger, vanaf vinyl nog wat kleurrijker en vloeiender.

Een set waarmee je uren achtereen ontspannen, doch betrokken, muziek kan genieten 👍🏻

Fietser bleek voorts een alleraardigste gastheer, met een muzieksmaak welke grotendeels overeenkomt met die van mij. Dank voor je gastvrijheid Fietser en niet te vergeten de Twee Meter Sessies cd, de serie is nu kompleet  :worship:



Dank voor je mooie woorden. Ik had van te voren zo'n beetje bedacht wat ik, naast de inbreng van Xander32, wilde laten horen. Xander32 opende met Dire straits-Your latest trick gevolgd door The river van Bruce op het album Live in New York. Volgens de track counter in Roon had ik dit nummer nog nooit beluisterd ondanks dat het op de nas staat. Mooie Sax solo van toen nog Clarence Clemmons. Zeg bij mij sax dan denk ik Lou Reed en Anette Askvik welke eigenlijk ook standaard op mijn demolijstje staan. Echter vertrouwde Xander32 mij toe ook een zwak te hebben voor grunge🫣. Na overleg toch mijn lijstje gevolgd😜.
Na nog wat vinyl van SYML, Haevn en Sophie Zelmani en digitaals van Arctic Lake waren we zomaar 2 1/2 uur verder en was het tijd voor Xander32 om aan de thuisreis te beginnen. Deze was echter maar 20 minuten.
Geslaagde middag met naast muziek ook gezellige gesprekjes. Smaakt wat mij betreft naar meer,net als de inhoud van het meegebrachte doosje.

In tussentijd ook telefoon van de importeur van de versterker gehad. Woensdag wordt deze gerepareerd en gaat de Lumin retour. Hopelijk ben ik dan van het gesodemieter af en kan ik lekker genieten tijdens de lange winteravonden.

Leuk dat ik deze week kennis heb gemaakt met 2 forumleden en ze ook nog blij heb gemaakt met voor mij overbodige spullen.




Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

JoWa

Altijd top als je met een gelijkgestemde naar muziek kan luisteren.

Top dat je versterker zsm wordt gemaakt. Ik hoop dat het gedonder ermee daarna is afgelopen. 
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

fietser

#537
Nieuw streaming/dac board in versterker gezet. Nu ook even de mogelijkheid gehad om het verschil tussen de Progression en de Lumin streamer te vergelijken. De Lumin zet alles wat dikker aan. Naar nu blijkt vind ik dat minder prettig. Progression benadrukt minder. Vooral in het laag gaat het veel gecontroleerder en wat meer detaillering.
Nu maar hopen dat het allemaal goed blijft gaan.
Om de pijn wat te verzachten een Harmonic Resolution Systems Damping Plate gekregen. Moet er nog een keer goed voor gaan zitten of/wat dit doet.
Bluetooth AB werkt ook weer naar behoren (nieuwe batterijen 🫤)
Mijn weekend is weer goed begonnen.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

Super 👍🏻

Hopelijk kan je nu onbezorgd blijven genieten van muziek 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

#540
Kreeg vanmorgen een verassing. Zette een plaatje op. Blijkt dat vrijdag de draaitafel niet goed was aangesloten. Kreeg geen geluid via de aux (Phono-pre) Blijkt de draaitafel op de phono te zitten en dus ook geluid geeft. Zit er dus een phonoboard in de versterker🤔. Dit had ik er bij aanschaf niet bij besteld. Zal dit eens inspelen en dan met de Audio Analogue pré vergelijken. Eerste indruk is niet verkeerd. Ondanks dat ik het er bij aanschaf niet bij besteld heb.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Richi

Citaat van: fietser op november  5, 2023, 12:19:08Kreeg vanmorgen een verassing. Zette een plaatje op. Blijkt dat vrijdag de draaitafel niet goed was aangesloten. Kreeg geen geluid via de aux (Phono-pre) Blijkt de draaitafel op de phono te zitten en dus ook geluid geeft. Zit er dus een phonoboard in de versterker🤔. Dit had ik er bij aanschaf niet bij besteld. Zal dit eens inspelen en dan met de Audio Analogue pré vergelijken. Eerste indruk is niet verkeerd. Ondanks dat ik het er bij aanschaf niet bij besteld heb.
Nog een kadootje om de pijn te verzachten! Mooi toch?!  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

#542
Dat is nog eens een toffe verrassing! Na alle ellende is jou dat ook van harte gegund 👍🏻
Ik ben benieuwd naar jouw indrukken, ook t.o.v. de Audio Analogue.

Citaat van: fietser op november  5, 2023, 12:19:08Kreeg vanmorgen een verassing. Zette een plaatje op. Blijkt dat vrijdag de draaitafel niet goed was aangesloten. Kreeg geen geluid via de aux (Phono-pre) Blijkt de draaitafel op de phono te zitten en dus ook geluid geeft. Zit er dus een phonoboard in de versterker🤔. Dit had ik er bij aanschaf niet bij besteld. Zal dit eens inspelen en dan met de Audio Analogue pré vergelijken. Eerste indruk is niet verkeerd. Ondanks dat ik het er bij aanschaf niet bij besteld heb.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

Citaat van: Xander32 op november  5, 2023, 14:49:16Dat is nog eens een toffe verrassing! Na alle ellende is jou dat ook van harte gegund 👍🏻
Ik ben benieuwd naar jouw indrukken, ook t.o.v. de Audio Analogue.


Ja is leuk maar hij is er vrijdag echt niet ingezet. Ik heb bij aanschaf bewust niet voor het phonoboard gekozen. Is dus eigenlijk een aflever foutje.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xander32

🤫

Citaat van: fietser op november  5, 2023, 15:03:35Ja is leuk maar hij is er vrijdag echt niet ingezet. Ik heb bij aanschaf bewust niet voor het phonoboard gekozen. Is dus eigenlijk een aflever foutje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

fietser

Kan een hoop ruis geven als je niet technisch bent.
De phono ingang op mijn versterker werkt, als er geen phonoboard is ingebouwd, als line-in. Het signaal komt al versterkt in de versterker vanuit de phono-pré en niet onversterkt vanaf het element. En dus werkt het.
Weer wat geleerd.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

Nooit te oud om ... 🙂

Citaat van: fietser op november  6, 2023, 11:24:02Kan een hoop ruis geven als je niet technisch bent.
De phono ingang op mijn versterker werkt, als er geen phonoboard is ingebouwd, als line-in. Het signaal komt al versterkt in de versterker vanuit de phono-pré en niet onversterkt vanaf het element. En dus werkt het.
Weer wat geleerd.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

#549
Weer genoten van een avondje live muziek. Celine Cairo in de kleine zaal van de Vereeniging Nijmegen. Uitverkocht sfeervol concert. Met een leuke mix van ballads en uptempo nummers. Mevrouw was goed bij stem en haar band lekker op dreef. Fatsoenlijk geluid dat zonder oordoppen geen gehoorschade op zal leveren (denk ik, je weet echter nooit😁)
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.