Nieuwe Dynaudio Focus XD serie !

Gestart door bles, november 2, 2014, 13:55:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BuSpu

Nou het speelt weer stabiel en wat een speaker, toch wel heel erg fraai. Veel detail, geluid komt mooi los van de speaker en nergens vermoeiend.  :pompom:

De speakers staan nu in de breedte van de kamer en dat gaat bij op zich goed maar het laag wordt wel snel een stapje teveel. Ik heb met de laagregeling op de speaker gespeeld. Die regelt het laag in de DSP van de speaker maar dat vind ik vooralsnog geen succes. Ik denk nu om de poort iets te dempen. De speaker staat vrij dicht op de muur (er moet ook nog geleefd worden met twee kinderen) dus een poort naar achteren is niet ideaal.

Wat verder nog een ding is dat de nieuwe app die probleemloos werkte niet meer de Connect ziet. Ik kon de Connect wel op mijn router zien maar daar was hij inactief (idle). Je moet de Connect laten scannen en tegelijk 192.168.1.1 zoeken op je telefoon. Die roept echter na een tijdje dat de server onvindbaar is. Dit is gekomen nadat ik de Connect gereset heb omdat een speaker niet wilde spelen.

Iemand een idee? Ik zou de de firmware opnieuw kunnen installeren maar daarvoor heb ik de kabel nog niet.

Groet BuSpu

BuSpu

En weer raak vandaag  >:(

Vanochtend gewoon gespeeld, daarna een tijdje niet en dus de speakers in stand-by, allemaal oke.
Toen zonder muziek te spelen een tijdje geprobeerd de Wifi verbinding te herstellen en ja hoor 's middags wil ik weer luisteren maar speakers blijven knipperen zien geen Connect.  :blink:

Dus de spanning van de Connect eraf maar helaas. Speakers uit, Connect uit, alles weer aan helaas....  :crazy:

Toen maar de Connect gereset naar fabrieksinstelling en ja hoor toen speelde alles weer.  :thumbs-up:

Het lijkt er dus erg op dat de software in de Connect erg gevoelig (lees slecht ) is. Als het werkt en je doet niks raars blijft het werken, maar een raar ding en hij is blijvend van slag.

Ze moeten wel een flinke stap maken kwa software upgrade die beloofd is anders gaat dit niet werken dan mag ie terug.


Groet BuSpu


carlo

Heel irritant zoiets! Hier geen problemen meer gehad.. Ik ben wel erg benieuwd wat ze hiermee gaan doen. Mijn connect, zo'n beetje de eerste die geleverd is, doet het prima en ik blijf heel tevreden met het geluid.
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

BuSpu

Had jij in het begin ook geen issue of was dat niet met de Connect?

carlo

Ja, dat bleek aan de router te liggen en ik had toen de hub omdat de connect nog niet uit was. Ik wacht wel op de update waardoor problemen met het vinden van de luidsprekers opgelost zouden zijn. Op dit moment valt het mee. Heel af en toe moet de boel herstart worden en dan werkt alles weer maar ik wil dit wel opgelost zien.
Maar goed, ik wacht af en ga er vanuit dat dit wordt opgelost. Als tip wil ik je meegeven wel eens goed te kijken naar je wifi signaal. Dit kan meespelen.
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

BuSpu

Citaat van: carlo op februari 20, 2016, 14:37:23
Als tip wil ik je meegeven wel eens goed te kijken naar je wifi signaal. Dit kan meespelen.
Oke bedankt maar wat is daar in te doen? Mijn Wifi signaal zit op 2,462 MHz.

twani

Citaat van: BuSpu op februari 20, 2016, 20:04:25
Oke bedankt maar wat is daar in te doen? Mijn Wifi signaal zit op 2,462 MHz.


Even de wifi scanner eroverheen halen. Kijken op welke kanalen de routers in en om je heen meest actief zijn.....

BuSpu

Heb ik gedaan en verlegt naar een rustiger kanaal (al was het maar voor het idee) maar het gaat om de draadloze verbinding tussen de Connect en de speakers. Ik denk dat Carlo bedoelt dat de Wifi mogelijk, die verbinding in de weg zit.

s.t.

#108
Gisteren de 400 XD vergeleken de Elac Air. Dynaudio heeft mij overtuigd. de Elac is erg mooi maar te klinisch voor mij. De Elac gaat wel lager door maar het laag vind ik niet strak meer.

Ik heb nog wel een vraag die niet beantwoord is. Speelt iemand al via de UPNP en de Connect om te streamen vanaf een server? Hiermee heb je dan nog geen andere bron nodig? De reden is dat ik met UPNP geen andere bron nodig heb en daarom minder apparaten hoef te gebruiken. Met een tablet kan je dan de Connect besturen. Er is genoeg mooie interface software te vinden hiervoor (bijvoorbeeld Plex).

BuSpu

Hoi s.t.

Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. De connect heeft geen LAN ingang maar wel USB en verder gewone signaal ingangen. Via USB zou het moeten kunnen als ik jou vraag goed begrijp. Ikzelf heb de Connect alleen via digitaal in gebruikt dus heb zelf geen ervaring met USB in.

Niet onbelangrijk verder is dat ik sinds kort met de nieuwe (beta) software speel en dat is een hele grote verbetering. Ik speel nu zonder Connect. Rechtstreeks digitaal 1 speaker in en draadloos naar de andere speaker. Dit werkte eerst eigenlijk niet want zeer instabiel en nu eigenlijk probleemloos.

s.t.

#110
Met upnp zou je draadloos kunnen streamen naar de connect.  Daarbij heb je dan geen verbinding nodig. Als je USB gebruikt dan zal de connect een audio kaart worden voor de PC.

Mooie met upnp is dat je dan geen extra streamer nodig hebt. Alleen je NAS met muziek en tablet/pc om de muziek naar de connect te streamen.  Er zijn dan ook geen digitaal/analoog conversies nodig.

s.t.

Van de Dynaudio website:

Dynaudio Connect can be used as a DLNA Digital Media Renderer (DMR) to stream PCM stereo audio files from a smartphone or tablet, local server, NAS, or computer directly to Xeo 2 / Xeo 4 / Xeo 6 (or Focus XD) speakers via Connect. Depending on the device and operating system, many different options for software, both free, trial and payed, that is capable of DLNA streaming are available. Some operating systems (like Windows Media Player in the latest Windows versions) or most NAS (Network Attached Storage) systems even come with DLNA capabilities. Please follow the instructions provided by the software manufacturer for help, details on setup and configuration.

Please note:
•In order to stream music via DLNA to a Dynaudio Connect the Connect needs to be set up with your wireless network (2,4GHz only) - please refer to the Connect manual on how to establish a WiFi connection.
•Once you've set up your DLNA server / player and selected Connect as DMR, the "DLNA input" needs to be selected via the Xeo Master Control remote, button 4 (USB) for Connect to playback the music received.

s.t.

400xd staan nu in de woonkamer te spelen en klinkt schitterend. Via upnp aangestuurd en werkt prima. Helaas geen gapless play, zal eens met Dynaudio contact opnemen hoe gapless te spelen met upnp.


s.t.

#113
Citaat van: s.t. op maart 31, 2016, 12:08:51
400xd staan nu in de woonkamer te spelen en klinkt schitterend. Via upnp aangestuurd en werkt prima. Helaas geen gapless play, zal eens met Dynaudio contact opnemen hoe gapless te spelen met upnp.

En gapless is ook mogelijk met Foobar als control app en UPNP plugin. Je kan ook volume aanpassen met de slider vanuit de app.

Beetje spelen met de layout en dan heb je:


BuSpu