te felle leds...

Started by buizesmurf, October 24, 2014, 14:07:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Soms heeft apperatuur felle led,s zonder dat men deze kan dimmen of uitschakelen.Vooral hinderlijk bij film.
Bestaan er oplossingen voor?Zoals opzet lensjes ed.Wat was jou oplossing,al dan niet zelf bedacht om deze af te zwakken.....
graag ervaringen.....

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Pjotr27

Dat zou ik ook weleens willen weten, mijn Metrum Hex en Aurix hebben ook uiterst felle LED`s..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

newday

Ik heb mijn apparatuur tegen de zijmuur gezet i.p.v. tussen de speakers / bij het beeld, de lampjes blijven wel maar je hebt er veel minder last van.

KillerbeeNL

autoruit folie op maat maken en ervoor plakken ?
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

lynch1979

Quote from: Pjotr27 on October 24, 2014, 14:08:38
Dat zou ik ook weleens willen weten, mijn Metrum Hex en Aurix hebben ook uiterst felle LED`s..

Het ledje binnen zwart maken, met een marker.

Pjotr27

Quote from: lynch1979 on October 24, 2014, 14:13:04
Het ledje binnen zwart maken, met een marker.

Ja maar dat is niet omkeerbaar.... stel dat ik hem nog een keer verkoop..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Bama

Zijn speciale stickersetjes voor in de handel in 2 tinten.

Google even op lightDims russ Andrews

lynch1979

Quote from: Pjotr27 on October 24, 2014, 14:17:55
Ja maar dat is niet omkeerbaar.... stel dat ik hem nog een keer verkoop..

Metrum verkoop je niet  :devil:


:D

Daar heb je wel gelijk in, maar volgens mij blijf je het gewoon zien alleen wat minder fel.

Gemineye

Quote from: Bama on October 24, 2014, 14:39:39
Zijn speciale stickersetjes voor in de handel in 2 tinten.

Google even op lightDims russ Andrews

waauw goede tip!! :thumbs-up:
:)

Integra

Ik zou er een weerstand tussen zetten.... gaat ie zwakker branden ;)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Cobraatje

Of google even op: the lightdims store
Daar kun je stickers in wit, zwart en zilver bestellen en ook 100% dimmende.

Pjotr27

Mooie tip, maar ja 7 pond verzendkosten...

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Raphie

#13
Quote from: Pjotr27 on October 24, 2014, 16:42:14
Mooie tip, maar ja 7 pond verzendkosten...
ach als ik naar je sig kijkt wat je aan andere prularia uitgeeft zonder enige impact in je set, dan mag die 7gbp toch het probleem niet zijn?  :D
JBL PRX Power!

martin778



Misschien moet je een powerbuy organiseren? :P

Hanky Panky

#15
Met een gaatjes tang een rondje uit een stickervel oid drukken en die over het ledje plakken gaat ook prima. Heb onder mijn monitor een soundbar zitten met een led waar je een boek bij kunt lezen. Nu dus niet meer.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

en anders heb je bij de gamma doorzichte siliocen tesa plakdopjes van 5mm om krassen tegen te gaan
JBL PRX Power!

Pjotr27

Quote from: Raphie on October 24, 2014, 16:44:12
ach als ik naar je sig kijkt wat je aan andere prularia uitgeeft zonder enige impact in je set, dan mag die 7gbp toch het probleem niet zijn?  :D

Wat een typische opmerking.... ik schrijf toch ook niet jouw TAD speakers prularia zijn... Wie weet speelt een setje Action luidsprekertjes ze wel helemaal weg...

Ik vind 7 pond voor een artikel van een paar pond erg veel..... En ja inderdaad mijn set heeft duizenden euro`s gekost... Maar dat is iedere euro in mijn beleving waard....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Raphie

Quote from: Pjotr27 on October 24, 2014, 17:07:19
Wat een typische opmerking.... ik schrijf toch ook niet jouw TAD speakers prularia zijn... Wie weet speelt een setje Action luidsprekertjes ze wel helemaal weg...

Ik vind 7 pond voor een artikel van een paar pond erg veel..... En ja inderdaad mijn set heeft duizenden euro`s gekost... Maar dat is iedere euro in mijn beleving waard....
Ik grap maar een beetje, op een of andere manier werkt PEL en AudioLife toch een beetje als een rode lap en alles wat me tegen staat in high end audio :D kan jij niks aan doen hoor  ;)
JBL PRX Power!

Pjotr27

Ik kan er wel tegen hoor en ik begrijp het wel ( Audio-Life) Maar Cees (Pel)  is toch zo`n aardige man..... Veel te bescheiden en met gouden vingers en oren....Heb je hem weleens ontmoet?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Raphie

Quote from: Pjotr27 on October 24, 2014, 17:16:30
Ik kan er wel tegen hoor en ik begrijp het wel ( Audio-Life) Maar Cees (Pel)  is toch zo`n aardige man..... Veel te bescheiden en met gouden vingers en oren....Heb je hem weleens ontmoet?
persoonlijk nee.
JBL PRX Power!

Pjotr27

Maar Stassen is toch ook " highendaudio", staan die jouw dan niet tegen? By the way, ik heb veel respect voor de familie Stassen, was vorig jaar gast bij ze en ik vind dat veel hifi winkels veel van ze kunnen leren. Mijn inzien worden die ook vaak afgebrand door mensen bij wie het nooit goed is...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Raphie

Stassen ben ik heel tevreden over, hebben interesse, steken hun nek uit voor een deal.
Pel is vast bevlogen, maar ik vind het zo'n zwever.  :D kurk en katoen, je kan mij wegdragen.
JBL PRX Power!

Cobraatje

$0.99 cent verzendkosten via mijn tip.
Misschien is die post tussen al het geneuzel niet opgevallen :D.

TopGun2010

Leuke tip die lightdims, en inderdaad maar 1 dollar verzendkosten!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...