Rega platenspeler topic

Gestart door jpmoree, september 29, 2014, 21:08:52

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Jenkins op december  9, 2014, 19:54:11
Vorige week een Nagaoka MP200 besteld.
:)

Waanzinnig goed element voor de prijs...

Jenkins

Citaat van: garmtz op december  9, 2014, 20:44:22
Waanzinnig goed element voor de prijs...

So I'm told... :smile:

Na controle of mijn huidige MC Gold wel goed gemonteerd zou zijn was ook Roger z'n conclusie dat er niks verkeerd was met de montage. Waarschijnlijk is gewone slijtage en, na 10 jaar in mijn bezit, veroudering de oorzaak van de teleurstellende prestaties.
Hij stelde me dit element voor als betaalbaar alternatief.

Nu gaan we het binnenkort dus ervaren.
:popcorn:

Lex Groningen

Zit er aan te denken om ook weer plaatjes te draaien.
Nu is m'n oog gevallen op een leuke maar simpele draaitafel.
Namelijk de Rega RP1 performance pack. Lijkt me meer dan genoeg voor de eerst komende tijd en de momenten dat ik nog thuis ben.
En wil ik het wat mooier maken dan koop ik me ook een mooie marmeren steen om er onder te plaatsen.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Mediator

De RP1 wordt erg goed getest. Reviews kun je op internet lezen. Ik zou alleen een Rega geen zware ondergrond geven. Je haalt daarmee het concept van Rega om vibraties te reguleren om zeep, zo'n steen maakt alles dood. Vreemd genoeg komt dat terug in het klankbeeld. Een rega klinkt juist levendig, maar met zo'n steen eronder een stuk doodser. Ik heb mijn Rega aan een Rega wall bracket. Voldoet prima! In ieder geval moet een Rega een stevige maar zo licht mogelijke ondergrond hebben. Zorg ook voor een goede phonotrap, wat mij betreft vaak hetgeen waar de meeste winst te halen is.
Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

Cyreg

alle Rega's profiteren van light en rigid ondergrond, dus..... :D
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Lex Groningen

Citaat van: Mediator op december 16, 2014, 19:27:53
De RP1 wordt erg goed getest. Reviews kun je op internet lezen. Ik zou alleen een Rega geen zware ondergrond geven. Je haalt daarmee het concept van Rega om vibraties te reguleren om zeep, zo'n steen maakt alles dood. Vreemd genoeg komt dat terug in het klankbeeld. Een rega klinkt juist levendig, maar met zo'n steen eronder een stuk doodser. Ik heb mijn Rega aan een Rega wall bracket. Voldoet prima! In ieder geval moet een Rega een stevige maar zo licht mogelijke ondergrond hebben. Zorg ook voor een goede phonotrap, wat mij betreft vaak hetgeen waar de meeste winst te halen is.

Oké, geen zware marmeren steen plaatsen dus. En welke phonoversterker raad je me aan om bij een Rega te plaatsen? Het liefst natuurlijk 1 die ook bij de prijs van de RP 1 past.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Lex Groningen

Citaat van: Cyreg op december 16, 2014, 19:29:14
alle Rega's profiteren van light en rigid ondergrond, dus..... :D

Als ze af en toe maar een trilling kunnen opvangen hier in Groningen ben ik tevreden ;D

peterrr

Ik heb gelijk met het Rp 1 pp de voorversterker rega phono  mini ad2 aangeschaft....super tevreden.. ;)

Grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

HaaVee

Citaat van: Alex Groningen op december 16, 2014, 19:53:10
Oké, geen zware marmeren steen plaatsen dus. En welke phonoversterker raad je me aan om bij een Rega te plaatsen? Het liefst natuurlijk 1 die ook bij de prijs van de RP 1 past.
Ik speel zelf met een Edwards Audio Apprentice (de naam Apprentice wordt door Edwards nu ingezet voor een phonoversterker), een gemodificeerde Rega RP1 (lager, olie en snaar), hangend aan de muur op een Rega wallmount. Als voorversterker speel ik met de NAD PP2e. Ik heb het OM5e-element vervangen voor een 2M Red. Afgelopen zondag, ondanks het mooie weer, vrijwel de gehele middag platen gedraaid. ;D

jpmoree

Citaat van: Alex Groningen op december 16, 2014, 19:53:10
Het beste is om een Rega draaitafel op Rega muurbeugel te plaatsen, mits dit een massieve muur is. Ikzelf heb mijn P3-24 op een op maat gemaakt gehard glasplaatje op 3 cones (omgekeerde spikes) op een houten kast staan. Duidelijk waarneembare verbetering. Totale kosten nog geen 100 Euro.

De recente Rega Fono is een goede pre-amp, zeker in combinatie met een Rega element. Ik heb korte tijd een Rega BrioR versterker gehad waar een nagenoeg identieke phonotrap inzit. Veel value for money!

Mediator

Er zijn zoveel goede phonotrappen. Als je tweedehands op een Joenit batterij gevoede phonotrap stuit is dat een hele mooie. Wil je iets met buizen een Puresound P10 met evt. een T10 als je met low output MC zou spelen.

Misschien is de nieuwe Rega phono beter. Ik heb gezien dat de nieuwe Rega Ear ook drastisch is verbeterd. Ik vond de oude Rega phono en overigens ook de oude Ear niets bijzonders. Een goede phonotrap moet niet bestaan uit simpel IC werk. Je versterkt een delicaat signaal. Ik speel altijd liever met een eenvoudiger element en een zeer goede phonotrap dan omgedraaid. Het eerste maakt veel sneller muziek.

Een goede phonotrap zorgt met name voor verfijning en een stuk ruimte, dus minder het gevoel dat de muziek opgesloten zit. Dat is ook juist 1 van de kwaliteiten van goed vinyl.

Robiwan

Citaat van: Alex Groningen op december 16, 2014, 19:15:29
Zit er aan te denken om ook weer plaatjes te draaien.
Nu is m'n oog gevallen op een leuke maar simpele draaitafel.
Namelijk de Rega RP1 performance pack. Lijkt me meer dan genoeg voor de eerst komende tijd en de momenten dat ik nog thuis ben.
En wil ik het wat mooier maken dan koop ik me ook een mooie marmeren steen om er onder te plaatsen.

Wat is dat toch het plaatsen van een draaitafel op een doodse marmeren steen, ik begrijp dat nooit :crazy:
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Mediator

Bij een Nottingham Analogue zou het anders zomaar eens goed kunnen uitpakken!

Robiwan

Citaat van: Mediator op december 17, 2014, 13:11:45
Bij een Nottingham Analogue zou het anders zomaar eens goed kunnen uitpakken!

het afvoeren van resonanties is nogal lastig op een doods stuk marmer :crazy:

Mediator

Het zijn gewoon verschillende soorten theorie die achter de ontwerpen zitten. Bij Nottingham bijvoorbeeld resonanties dood maken door massa en dempen door rubber of een materiaal van zachte strekking.

marcush

ik heb wel eens gehoord dat Tom Fletcher er juist de voorkeur aan gaf om zijn draaitafels op een oude houten tafel te demonstreren.

MLCinema

Knoop doorgehakt na het nogmaals horen van de RP6 tegenover de RP3. RP6 besteld in hoogglans wit. Wachten is nu tot hij geleverd wordt. In combinatie met een Ortofon Bronze element.
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

jpmoree

Citaat van: Kamidioblitz op december 27, 2014, 23:34:54
Knoop doorgehakt na het nogmaals horen van de RP6 tegenover de RP3. RP6 besteld in hoogglans wit. Wachten is nu tot hij geleverd wordt. In combinatie met een Ortofon Bronze element.
Gefeliciteerd! Mooi in hoogglans wit! Hopen dat hij snel wordt geleverd...

Mediator

Mooie aankoop. Wat voor phonotrap gebruik je? Zo'n RP6 verdiend wel iets bijzonders.

MLCinema

Citaat van: Mediator op december 28, 2014, 14:21:45
Mooie aankoop. Wat voor phonotrap gebruik je? Zo'n RP6 verdiend wel iets bijzonders.
Ik ben gegaan voor de rega fono mm. Ik weet dat er mooiere en vooral duurdere voorversterkers te krijgen zijn. Dit is echter al zo'n enorme stap vooruit. Ik wil volgend jaar misschien mijn versterker upgraden. Ik ben heel benieuwd hoe het in mijn set gaat klinken.
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

lynch1979

Gefeliciteerd met de aankoop van de RP6.....heb zelf ook deze uitvoering gehad en was zeer te spreken over de RP6.
Speelde met een Ortofon Vio Blue mc element.

Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht, mag ook via de pm.

Jenkins

Zaterdag middag bij Roger m'n montagewerk laten controleren...

Robiwan

Citaat van: Jenkins op januari  1, 2015, 14:30:51
Zaterdag middag bij Roger m'n montagewerk laten controleren...

die element draadjes hangen akelig dicht boven de plaat. Kun je wit/blauw en groen/rood niet twisten dan hangen ze wat hoger?

garmtz

Citaat van: LPlover op januari  1, 2015, 16:17:29
die element draadjes hangen akelig dicht boven de plaat. Kun je wit/blauw en groen/rood niet twisten dan hangen ze wat hoger?

Dacht ik ook al... :)

Jenkins

Er zit inderdaad nog maar enkele flufjes stofdikte ruimte tussen draad en plaat.

Toch maar even de witte kabel (...) omgelegd.
;)