aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

i2Paq

Citaat van: maz op september  8, 2015, 17:41:11
Ik heb veel gehoord maar bij Jerry is een beleving opzich geweest. Moeilijk uit te leggen wat je meemaakt daar . Het is een beleving /ervaring die je moet meemaken wil je het snappen, anders zijn het maar woorden  zonder de belevingsfactor.

Daar is geen vergelijk mee te maken; het "verpest" je luisteren voorgoed  ;)

Als je dat nastreeft wordt het waarschijnlijk net zo'n topic als dit  ;D

Alleen bij Tubejack heb ik eenzelfde soort luistergevoel en een "Ja, dit is zoals het zou moeten klinken".

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mr.M

@ yamaha:

Ik ga morgen vragen of ik een kharma sub ter demo mag hebben. Die zijn hele mooie compacte subs met zelfde karakter en kharma MP 150 versterking.
Ben toch benieuwd hoe en wat. Verder zal ik Martijn zeker weer appen of bellen kijken hoe en wat ...
Wat de versterking betreft ,ik ben zeker dat een eindtrap moet matchen aan vv en speakers.
Dat blijkt weer als ik de sphinx vergelijk met de kharma monos.
De kharma mono is echt strakker /sneller en droger in het laag dan de sphinx. Ook de weergave is wat losser en zweverige dan de sphinx.
Dus ben echt benieuwd of abel straks verschil waarneemt als ik de kharmas er aan hang.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: i2Paq op september  8, 2015, 20:56:01
Daar is geen vergelijk mee te maken; het "verpest" je luisteren voorgoed  ;)

Als je dat nastreeft wordt het waarschijnlijk net zo'n topic als dit  ;D

Alleen bij Tubejack heb ik eenzelfde soort luistergevoel en een "Ja, dit is zoals het zou moeten klinken".
Dat is waar. Maar het is mens de eigenschap om toch te proberen.;)
Al weet je dat het niet lukt , je gaat toch proberen. Lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: maz op september  8, 2015, 21:07:29
@ yamaha:

Ik ga morgen vragen of ik een kharma sub ter demo mag hebben. Die zijn hele mooie compacte subs met zelfde karakter en kharma MP 150 versterking.
Ben toch benieuwd hoe en wat. Verder zal ik Martijn zeker weer appen of bellen kijken hoe en wat ...
Wat de versterking betreft ,ik ben zeker dat een eindtrap moet matchen aan vv en speakers.
Dat blijkt weer als ik de sphinx vergelijk met de kharma monos.
De kharma mono is echt strakker /sneller en droger in het laag dan de sphinx. Ook de weergave is wat losser en zweverige dan de sphinx.
Dus ben echt benieuwd of abel straks verschil waarneemt als ik de kharmas er aan hang.

Goed plan Maz  :thumbs-up:

Wat betreft de Kharma MP-150 monoblokken, deze zou ik als ik jou was voorlopig niet meer weg doen, zijn echt kleine krachtige aluminium ''toverdoosjes''.
Wie je ook spreekt, een ieder die ze heeft of heeft gehad is er zeer enthousiast over  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op september  8, 2015, 21:21:12

Wat betreft de Kharma MP-150 monoblokken, deze zou ik als ik jou was voorlopig niet meer weg doen, zijn echt kleine krachtige aluminium ''toverdoosjes''.
Wie je ook spreekt, een ieder die ze heeft of heeft gehad is er zeer enthousiast over  ;)
De kharma mono blokken liggen momenteel bij kharma. Er is een nieuwe serie op komst met verbeterd voeding welke nog  "beter en stabieler " zou zijn. Dus die krijg ik van de week over de vloer.

Ik verwacht niet heel veel verandering gezien de oude al heel goed was maar goed, ben toch nieuwsgierig.

Bama

Citaat van: YamahaRXV op september  8, 2015, 21:21:12

Bijna iedereen

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Waarom vraag je Kharma dan niet meteen langs te komen om je te helpen met de plaatsing van de S7S? Laat hen adviseren en schuiven en sta open voor hun advies.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op september  8, 2015, 23:52:45
Jij dus niet begrijp ik...?  ;D
Ook hier ligt het aan de combi Vv/ev/speaker.
Dat is een feit.

Ik heb nu de kharma monos al een jaar of 2 hier en overal  aan  gehangen en met alles vergeleken wat over de vloer KWAM.
Ze zijn echt kleine dondertjes.  Maar ze moeten wel matchen met je set. Zo was het in de eerste instantie toen ik de S7s over de vloer had met de ml38s een levenloze combi .
Kharma mono/s7s/ml38s.  Onbegrijpelijk dat zoeen opstelling totaal niet loskwam en alles dood was.(thanatho)was netzo geschrokken als ik toe we dat aansloten.
Maar sluit je de monos op de Arc en de S7s dan is het weer een mooie combi.

Ik snap soms echt niet  hoe deze grote contrasten kunnen ontstaan maar goed ,het gebeurt en het kan.

Mijn ervaring klasse d klinkt tot zover mooist met buizen pre.

Wat de MP 150 van Bama betreft, ik ben niet zoeen linn fan , maar vond linn/kharma 3.2 fe en de MP 150 monos een beter match dan de linn /vivids b1 en kharma monos.

Ga je de MP 150 weer vergelijken met de megawatt grote accuphase welke ton nu heeft staan,dan  lopen de mini MP 150 jes iets achter.

Nou is Bama "gehoormatig" niet het meest betrouwbaar bron (inkopertje ton,kon het niet laten)  ,lol . ( hou nogaltijd van je ) ;) maar smaak heeft die man wel . Als je nou een keer die toeter in je oor doet en van je sierpaard afstapt  dan weet je denk ik niet wat er gebeurt als je naar je waanzinnige nieuwe set luistert.;) lol.
Vivids b1, dikke accuphase ev en linn vv ..? Toch of heb je weer zitten schuiven?

Mr.M

Citaat van: Kerkhoffd op september  9, 2015, 08:54:30
Waarom vraag je Kharma dan niet meteen langs te komen om je te helpen met de plaatsing van de S7S? Laat hen adviseren en schuiven en sta open voor hun advies.
Ken het zelf prima. Heb ondertussen zat ervaring met plaatsing enzo.Daarnaast plaatsen zij de speakers op een manier dat de gecreëerd  beeld en soundstage  niet naar mijn smaak is.

Ik heb geen hulp nodig in plaatsing van mijn speakers (denk ik zelf) alles wat zij kunnen doen in mijn ruimte betreft schuiven van de speakers heb ik zelf al gedaan. Er is haast geen mm op de vloer waar de kharmas niet hebben gestaan.
Het maakt veel uit waar de speakers staan en uiteindelijk is je persoonlijke voorkeur die bepaald waar het voor jouw best klinkt. En kharma is ik niet qua smaak dus zij kunnen het voor mij nooit plaatsen.
Heb je het over een sub dan ben ik een groentje en ik heb hulp nodig.
Ze zij  al vaker bij me geweest en steeds heb ik ze verschoven. Zelfs als ik bij kharma ben en aan luisteren naar een kharma demo set heb ik de nijging om op te staan en de speakers te schuiven.lol, Want ik weet dat de stem iets groter wordt als je de speakers anders zet en dat heeft mijn voorkeur, hahaha.

Dus zie het niet als probleem wat een ander bij mij "minder of anders ervaart" maar als een persoonlijke voorkeur.

Ik heb de speakers bij mij express op een bepaalde wijze neergezet omdat het dat bepaalde effecten geeft die ik prettig vindt om te horen . ;)

Dat ik hulp kan gebruiken om het laag strak te trekken geef ik toe.
Met de martens(monitors) en de 2 grote subs heb ik ervaren hoe strak/droog/snel en krachtig het laag hoort/moet /kan zijn en ja het was best mooi om dat eens zo strak te horen in mijn ruimte. Dus het kan wel. Alleen ik heb de knowhow niet ...

Mr.M

Citaat van: doorofnight op september  8, 2015, 18:49:05
Dat bedoel ik Maz :)

Dat is ook zo abel. Toen ik laatst bij jouw was had ik de eerste minuten een raar en apart gevoel in je vrij akoestisch dode ruimte , ik wist even niet wat ik ervan moest vinden. Maar na enkel liedjes begon ik wel de "sound van abel" te waarderen.  Er waren dingen wat bij jouw heel anders was maar bepaald niet negatief. Ook de ervaren rust is niet negatief maar zelfs heel positief want weinig kunnen naar voren brengen wat jij voor elkaar krijgt daar.
je
JA het was voor mij een vreemd geluid en gevoelsmatig aan de te relaxte kant ,maar dat komt doordat ik in een "voor jouw foute "ruimte luister." En wat de hersenen niet kent wordt als raar en vreemd ervaren.
Maar dat raar en vreemd is voor de een heel prettig want die kent het en wilt het zo hebben en voor de ander heel onprettig. (Grof geuit).

Ik kan zeker waarderen hoe je set klinkt abel en ben wel beetje jaloers op de ruimte welke jij hebt wat voor mij niet te realiseren is in mijn huis. Lol
Het is je van harte gegund en de jaloezie hier is een goede jaloezie  en niet uit afgunst .Een terecht jaloezie want je hebt een VETTE luister ruimte maat. hahah

Leeuwarden

Die Kharma mono's zijn toch gebaseerd op Hypex UCD?

Mr.M

Citaat van: Leeuwarden op september  9, 2015, 15:10:46
Die Kharma mono's zijn toch gebaseerd op Hypex UCD?
Volgens mij wel.
Volgens kharma :  Wel "getuned" op de kharma sound /specificatie.

HomeTheaterLover

Citaat van: maz op september  9, 2015, 09:28:51
Ik kan zeker waarderen hoe je set klinkt abel en ben wel beetje jaloers op de ruimte welke jij hebt wat voor mij niet te realiseren is in mijn huis. Lol
Ga dan verhuizen  ;)

BuSpu

Mr.M

Citaat van: HomeTheaterLover op september  9, 2015, 16:04:19
Ga dan verhuizen  ;)
Was ik maar rijk en niet zo knap.lol
Citaat van: BuSpu op september  9, 2015, 16:07:22
Tsja  :dry:
Voor sommige zijn de oplossingen makkelijker binnen bereik dan anderen BUSPU. ;)

BuSpu

Citaat van: maz op september  9, 2015, 16:38:16
Was ik maar rijk en niet zo knap.lolVoor sommige zijn de oplossingen makkelijker binnen bereik dan anderen BUSPU. ;)
Het ging mij meer om de inhoud van het bericht van Hometheaterlover daar had ik mijn bedenkingen bij. Zoiets roep je makkelijk maar staat een beetje los van de realiteit, eigenlijk precies wat jij ook zegt Maz  ;)

HomeTheaterLover

Mijn nederige excuses voor het inbrengen van ''humor'' in dit topic, word blijkbaar niet gewaardeerd ;)
Ik zeg het namelijk niet voor niets. Ik ben zelf om deze reden verhuisd naar de woning waar we nu wonen.

Richard70…

Citaat van: HomeTheaterLover op september  9, 2015, 17:25:04
Mijn nederige excuses voor het inbrengen van ''humor'' in dit topic, word blijkbaar niet gewaardeerd ;)
Ik zeg het namelijk niet voor niets. Ik ben zelf om deze reden verhuisd naar de woning waar we nu wonen.

Dan ben jij waarschijnlijk niet zo knap ;)
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

HomeTheaterLover

Als dat MAZ's zijn uitleg is om het niet te doen laat ik dat maar in het midden ;)  :devil:

Mr.M

Citaat van: HomeTheaterLover op september  9, 2015, 17:25:04

Mij hoor je niet klagen. En in mijn respons was humor zat te vinden.lol

Ik ben ook opzoek alleen moet nog even wachten voordat ik een huis kan kopen.
Citaat van: rdebruin op september  9, 2015, 17:32:45
Dan ben jij waarschijnlijk niet zo knap ;)

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Onverwacht alweer wat mooies en vrij zeldzaam gezien en meteen gekocht.
Q

Ja,  maz blijft bezig.

nu nog ophalen een deze dagen.

Nieuw in huize maz:

http://www.pathosacoustics.com/controleng.htm

PATHOS IN CONTROLE!

sultankat

In ieder geval prachtige looks! Laat dat maar aan die Italianen over. Zal qua audio ook wel kloppen: inmiddels gerenommeerd merk.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock