aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

lynch1979

Zodiac

De mooiste tijd van het jaar voor een potje mot!

1) Maz is vriendelijke vent.
2) heeft goede smaak (valt niet over te twisten)
3) vertoont extreem koopgedrag (idem)
4) laat dit alles graag zien (idem)

Ik ga het niet psycologiseren, maar het is toch niet gek dat daar op gereageerd wordt (+ danwel -) Wel?

Neemt u mij niet kwalijk! Terug naar de de kharma's, buizenversterkers en kabeltjes.... ;D

Merry x-maz

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

michel69

Citaat van: doorofnight op december 18, 2014, 11:06:35
Je vergeet dat wat voor de een prima werkt, voor de ander niet werkt. Maz lijkt zich hier prima bij te voelen. Ik zou er zelf gek van worden, maar ik heb Maz - na hem een paar keer meegemaakt te hebben - hoog genoeg om aan te nemen dat hij precies weet wat hij doet. En waarom zou ik zijn gedrag beoordelen op iets wat vooral op mezelf betrekking heeft?

En wie weet, kijkt hij zelf over 10 jaar terug met een wat meewarige blik. De wisselingen kosten hem weinig/geen geld omdat hij het slim aanpakt.

Ik snap badinerende berichtjes dan ook niet: kun je zelf niet tegen snelle wisselingen, ga dan niet zitten kniezen en lijden en stop ermee :)

^^
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

DofN

Citaat van: chansig op december 18, 2014, 11:23:54
Mogelijk dat je schrijft dat hij van het padje lijkt geslagen door alle verering.

Gr Hans

En dat van waar hij in hemelsnaam mee bezig is. Zo moeilijk was het niet, het is geen 1000 stukjes puzzel.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Kwabbernoot

Citaat van: doorofnight op december 18, 2014, 12:21:16
En dat van waar hij in hemelsnaam mee bezig is. Zo moeilijk was het niet, het is geen 1000 stukjes puzzel.
Zo maak je het natuurlijk ook wel moeilijk voor anderen als je er een eigen definitie van badinerend op na houdt.
Maar ik begrijp nu wat je bedoelt. Ik vind dat de manier waarop ik het breng wel moet kunnen. Jij ziet dat schijnbaar anders. Soit.

Groeten...

Raphie

Ik hoop dat Maz sterke vrienden heeft meegenomen want de S1's passen niet in de meeste auto's en je krijgt ze er niet alleen uit of in, zelfs met z'n tweeën zal het al flink aanpoten zijn om de S1's in z'n appartement te krijgen :D
JBL PRX Power!

scrutinizer

Citaat van: Raphie op december 18, 2014, 13:01:28
Ik hoop dat Maz sterke vrienden heeft meegenomen want de S1's passen niet in de meeste auto's en je krijgt ze er niet alleen uit of in, zelfs met z'n tweeën zal het al flink aanpoten zijn om de S1's in z'n appartement te krijgen :D

....en daar 'passen' ze ook niet.  ???

The bigger the headache, the bigger the pil...... :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

michel69

Citaat van: Raphie op december 18, 2014, 13:01:28

Idd bijna 61 cm diep  :wow: en dan nog eens 42 breed en maar liefst 1.80 meter hoog en niet te vergeten 66 kg licht :o
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Thanatos

Ze zijn op alle fronten 6cm groter tov de S-3EX. Maz zijn luister afstand is best groot. Daarnaast heeft hij nu al een aantal keer laten ontvallen de S-3EX niet te zwaar in het laag te vinden (zijn ze ook niet). Ook gezien de afstemming van de subwoofer in HT houdt hij wel van laag.

Het zou best nog wel eens kunnen gaan omdat de coaxiale drivers ook een beperkt afstraal gedrag hebben.

Feit is dat het een joekel van een luidsprekers is  :D

scrutinizer

Citaat van: Thanatos op december 18, 2014, 13:16:59
Ze zijn op alle fronten 6cm groter tov de S-3EX. Maz zijn luister afstand is best groot. Daarnaast heeft hij nu al een aantal keer laten ontvallen de S-3EX niet te zwaar in het laag te vinden (zijn ze ook niet). Ook gezien de afstemming van de subwoofer in HT houdt hij wel van laag.

Het zou best nog wel eens kunnen gaan omdat de coaxiale drivers ook een beperkt afstraal gedrag hebben.

Feit is dat het een joekel van een luidsprekers is  :D

....dat in tegenstelling tot het vermogen en d factor van zijn thermionic aanwinsten ::)

Anyway ....time 'll tell .....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Thanatos

Met die buizen bakken gaat hij ze niet kunnen aansturen.. dat is zeker..

scrutinizer

....het gaat om de plaatjes.
Laat ik nou gek zijn op strips.... :D

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op december 18, 2014, 08:32:54
Oude liefde roest niet.....
Als je terugkeert naar een oude liefde dan zit dat diep geworteld, dus gewoon volop genieten toch ?  :music:
Ik geniet volop .ieder avond dat ik luister, naar welke set dan ook...
Ongeacht de prijs van me set  ,want ik stel ze met plezier en liefde samen en heb er volop lol in...
Jullie weten dat ik zelfs van mijn quad set met vfet versterkertje van 1980 volop genoot...
Citaat van: clockwork op december 18, 2014, 09:03:04
Gelukkig heb je nog wel wat om naar te luisteren. ;)

Welke kleur zijn de Pio's? En neem echt een grote auto mee. Ik wilde een setje ophalen uit Zwitserland maar dat ging echt niet passen in de Volvo SUV. Zeker in de verpakking zijn ze enorm groot.  :crazy:
Pios zijn zwarte kleur. Ik krijg hulp van een vriend a forum genoot welke een auto heeft in de juiste afmetingen..

Citaat van: WickedGame op december 18, 2014, 09:05:17
Poeh van Pioneer naar Kharma naar Pioneer.... enige wat ik mij wel een klein beetje afvraag waar nu dan de verschillen zitten? En tja je meld wel dat Kharma's je grote liefde is. Of wordt het straks Pioneer en Kharma zijn je grote liefdes. Een soort van polygamie  ;D
Verschil is heel groot tussen pios en Kharma...groot in de zin van anders mooi.
Pios hebben een heel relax aangenaam nergens over drijvend karakter. Waar de Kharma volop effects creëren  en ieder  tinkeltankeltje laten horen.(grote resolutie)
De kharmas zijn echt waanzinnig in ruimtelijkheid en bij geluidjes die om je heen gaan...
De kharmas kocht ik eigenlijk voor me broertje ,alleen hij wikt eerst een auto kopen, geen probleem ik raak de Kharma met gemak kwijt, das geen probleem.

Ik had de Kharma zelf ook kunnen houden maar ik hik tegen zelfde probleem als vroeger,,ruimte gebrek.. Laag loopt beetje dicht bij harder volumes. en ik moet ze haast tegen de zij muren plaatsen..
Om die redenen voor mijn ruimte niet optimaal. Ongeacht dat ik ze voor de tweede keer wegdoe blijven ze mijn grote liefde.
Ze kunnen gewoon iets magisch...als je ze kan goed neerzetten..
Vandaar dat ze weer weggaan..

Ik hoop dat jullie mij volgen.

Citaat van: Jumping Jack op december 18, 2014, 09:16:05
Maar als ik het goed heb, zijn die Kharma's ook al weer verkocht? Ik snap er de kloten van, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.
Ik weet het het gaat allemaal heel snel ...maar goed dat maakt het kopen voor me makkelijk . raak ze ook snel kwijt . ben niet bang om dure dingen te kopen ermee te zitten.

Alleen je moet ze met de juiste prijs kopen. Want voor de juiste prijs ben je ze ook zo kwijt..
Maar die kwartje valt niet overall...
Ondernemen is durven risico's nemen en wie niet waagde wie niet wint.
Citaat van: Zodiac op december 18, 2014, 09:18:35
Polygamie is wel fijn hoor!
Maar ik snap er ook geen klote meer van.  ;D
Ik zal je eerlijk zeggen tussen alk die geswitched sinds jullie mij kennen , waren de pioneers de enige artikel WAAR Ik VERLIES OP HEB GEMAAKT.  ;))
mag je gerust weten...

Dus waarom zou ik niet doorgaan met geswitxch en lekker ervaren en hobbyen???
Citaat van: Bama op december 18, 2014, 09:33:04
Ik denk zwart met een paar kleine krasjes.
Ga er zitten hele kleine plekje op.
Citaat van: Kwabbernoot op december 18, 2014, 10:25:20
Nee, dat ligt niet aan jou. Maz lijkt (imho) wel door alle verering compleet van het padje te zijn geslagen.

Laat ik het zo zeggen: als hij een vriend van mij zou zijn zou ik hem toch eens vragen achterover te gaan zitten om eens te laten bezinken wat hij in hemelsnaam allemaal aan het doen is. Maar goed, dat is natuurlijk helemaal aan hem.

Ja, het levert een leuk topic op en hij doet er niemand kwaad mee maar snappen doe ik het al lang niet meer.

Groeten...
Nope. Weet exact waar ik mee bezig bent.. Hobbyen...

Kopen, luisteren ,zelf ervaren en weten wat iets doet en hoe het echt klinkt is iets wat weinig mensen hier op forum kunnen/willen / doen... Wordt heel vaak gepraat maar niet uit eigen ervaring . enkel ergens ooit iets gehoord even een mi utje en een indruk gekregen...
Als je paar dagen tijd doorbrengt met een artikel dan leer je het pas kennen en weet je wat het doet .
Bama en thonatos zijn voorbeeld van mensen  welke ik ken die lekker hobbyen op dezelfde wijze alleen niet zo uitdrukkelijk laten zien wat er komt en gaat.
Misschien door all het onbegrip... Snap ze volkomen.
Citaat van: Bama op december 18, 2014, 10:27:13
Je moet hem ook niet willen snappen, gewoon achterover zitten, meelezen en je verbazen :)
;))) wij snappen elkaar...   
Citaat van: doorofnight op december 18, 2014, 11:13:33
Oja, nu heb ik het gedaan!  :crazy:

Ben benieuwd of de TAD/Pioneers eenzelfde fraaie laagfundament hebben en makkelijker te plaatsen zijn, en bij voorkeur ook wat beter imagen dan de kharma's.
Ik hoop het ,anders is het binnen korte tijd weer exit. . zo moeilijk zijn we niet. ;)  jij kent me beter Abel ,dus jij snapt een beetje waar mijn motivatie en hobby / wisseldrang vandaan komt..
En nu heb ik me lekker verdiept in buizen ... Niets mis mee toch.. Dan kan de theta misschien weg.
Want zo rijk om alles bij elkaar te houden ben ik niet. Er moet roulatie zijn end en het geld moet van de eens artikel hup naar de ander . de eens artikel moet de ander vervangen uiteindelijk..en geen dubbele kosten..
Ik weet ieder geval voor in de toekomst uit eigen ervaring ,,theta is een prachtig ding.... Zal het zo weer in huis halen zonder twijfel aan de kwaliteiten.
Citaat van: Joris1971 op december 18, 2014, 11:28:25
wat?

mag ik het niet eens zijn met Kwabber?

Moet iedereen maar  :clapping: en  [emoji14]ompom: als Maz iets nieuws koopt?
Sorry hoor maar ik noem het gewoon KOOPZIEK zijn.
Alles mag Joris .. Dat weet je... Wij zijn een beetje YingYang ... Jij staat paal aan de ander kant van mijn ideeën en manier van hobbyen en dat is je goed recht. Niet iedereen is zelfde en zo zijn wij compleet anders. 
Mocht je in de buurt wonenzijn  ben je altijd welkom voor een bakkie om deze raare kwiebel Maz eens persoonlijk te kennen.
We blijven allemaal audio liefhebbers. All zijn we compleet verschillend van meningen en karakters we delen dezelfde hobby maar oefenen het op een heel ander manier.

Jij vind mij raar met wat ik doe en de ander geweldig... Zo houden we het in balans....  Lol

Citaat van: Joris1971 op december 18, 2014, 11:32:00
Hoor wie het zegt....  als je hier geen Hosanna roept en Mazz aanmoedigt van Goed gedaan Mazz dan val je buiten de boot.
Dat jij nou zo een meeloper bent...
Of ik wel of niet aangemoedigd wordt ik doe me ding...niemand had dit ineens verandering aangemoedigd.
Was weer eens een spontane actie. Ik werd wakker en had gedroomde van BUIZE... Klonk zo mooi in me dromen dat ik het zelf moest meemaken. Haha lol[emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]
Citaat van: Zodiac op december 18, 2014, 12:17:38
De mooiste tijd van het jaar voor een potje mot!

1) Maz is vriendelijke vent.
2) heeft goede smaak (valt niet over te twisten)
3) vertoont extreem koopgedrag (idem)
4) laat dit alles graag zien (idem)

Ik ga het niet psycologiseren, maar het is toch niet gek dat daar op gereageerd wordt (+ danwel -) Wel?

Neemt u mij niet kwalijk! Terug naar de de kharma's, buizenversterkers en kabeltjes.... ;D

Merry x-maz
Ik heb met niemand mot en gun ieder alle moois op aarde...en als ze dat willen delen ,graag.. In welke vorm dan ook...

En ja mijn koopgedrag in audio hobby is extreem. Maar dat komt door dat het mij eigenlijk geen geld kost. Enkel investering en tijd..
Die kwartje valt niet bij iedereen....
Ik zie het niet als extreem koopgedrag...

IK ZIE HET ALS EEN AANBETALING OP EEN ARTIKEL WELKE IK GRAAG WIL GEHOORD HEBBEN OP EIGEN SET EN RUIMTE...
EN ALS IK ERMEE KLAAR BEN KRIJG IK MIJN AANBETALING TERUG.
ZO MOET JE HET ZIEN VOOR DE NIET SNAPPERS ONDER ONS...
alleen je moet weten wat je koopt tegen welke prijs en de markt kennen., En durven en niet bang zijn om te betalen.

ZO SIMPEL is het..[emoji23] [emoji23] [emoji23]
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op december 18, 2014, 13:08:12
....en daar 'passen' ze ook niet.  ???

The bigger the headache, the bigger the pil...... :D
There is only one wat tot find out!!!!!  Kopen neerzetten en luisteren....

Dat is wat een ander niet durft.behalve thanatos , die is zo gek als een deur. Die passeert mij af en toe met bepaalde acties....lol alle respect voor.  UHAVE BALLS MY FRIEND ,TO DO STUFF OTHERS DONT EVEN THINK OF!! [emoji109] [emoji109] [emoji109] boks ouwe.   
JE KAN BETER SPIJT HEBBEN VAN DINGEN DIE JE WEL HEB GEDAAN DAN SPIJT HEBBEN VAN DINGE DIE JE NIET HEB GEDAAN.. ;) (laa me even bij zeggen voordat dit verkeerd opgevat wordt door de pizemieters ,,,"als je een ander niet mee lastig valt")
Iedereen gaat uit van speculatie s van een ander ik ga vanuit eigen ervaring.

Ralphie heeft geadviseerd dat ze wellicht te groot Zijn en die advies is van harte welkom geweest.
Ik wil het toch zelf meegemaakt hebben...

Wik je het zeker weten ??? Heb de lef koop het en ervaar het...

Bevalt het niet of was het niet de juiste speaker voor je ruimte ? Kan je zeggen met harde woorden en bewijs .. Dit past niet in een gemiddeld ruimte.   

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

scrutinizer

Citaat van: maz op december 18, 2014, 13:55:27
There is only one wat tot find out!!!!!  Kopen neerzetten en luisteren....

Dat is wat een ander niet durft.behalve thanatos , die is zo gek als een deur. Die passeert mij af en toe met bepaalde acties....lol alle respect voor.  UHAVE BALLS MY FRIEND ,TO DO STUFF OTHERS DONT EVEN THINK OF!! [emoji109] [emoji109] [emoji109] boks ouwe.   
JE KAN BETER SPIJT HEBBEN VAN DINGEN DIE JE WEL HEB GEDAAN DAN SPIJT HEBBEN VAN DINGE DIE JE NIET HEB GEDAAN.. ;) (laa me even bij zeggen voordat dit verkeerd opgevat wordt door de pizemieters ,,,"als je een ander niet mee lastig valt")
Iedereen gaat uit van speculatie s van een ander ik ga vanuit eigen ervaring.

Ralphie heeft geadviseerd dat ze wellicht te groot Zijn en die advies is van harte welkom geweest.
Ik wil het toch zelf meegemaakt hebben...

Wik je het zeker weten ??? Heb de lef koop het en ervaar het...

Bevalt het niet of was het niet de juiste speaker voor je ruimte ? Kan je zeggen met harde woorden en bewijs .. Dit past niet in een gemiddeld ruimte.
;D

I catch your drift.
Been there, done it. ;)

Neem niet weg dat het dan nog, moment, situatie en ervaring afhankelijk was, deze uitspraak te kunnen maken en onderbouwen. Maar voor jou, op dat moment, bevestigend. :)
And .....in the end...thats what counts.....

Happy trails!!

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op december 18, 2014, 14:05:32
;D

I catch your drift.
Been there, done it. ;)

Neem niet weg dat het dan nog, moment, situatie en ervaring afhankelijk was, deze uitspraak te kunnen maken en onderbouwen. Maar voor jou, op dat moment, bevestigend. :)
And .....in the end...thats what counts.....

Happy trails!!
Exact..

Ondertussen mag ik me prijzen met tekoop aanbieden van de meest exclusief sinus Faber guarneri palladio ..de 100ste van 100 stuks...
De laatste guarneri palladio gemaakt door Franco serblin..

Zeer leuk dat zoeen bijzonder speaker in Nederland is beland .
En ik mag het weer aanbieden ... [emoji109] [emoji41] [emoji7]
]

Han S

Dit topic heeft wel mooi al meer dan 100 pagina's gegenereerd!

Misschien is het een goed idee om ook eens wat te gaan experimenteren met de akoestiek van je ruimte. Het is een niet al te grote ruimte en probeer eens wat met diffusors en basstraps, zal je meer dan uitstekend bevallen.

Een grote ruimte klinkt geheel anders dan de gemiddelde woonkamer bijvoorbeeld. Ik heb nog altijd die studio ruimte met een luisterhok van 90 m² en een van 120 m² en dat klinkt mooi hoor.

chansig

Je hebt schijnbaar niet alle 100 pagina's doorgelezen ?  :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

bmateijsen

Ik denk dat er in Nederland ongeveer 10-15 paar zijn, van deze Guarneri Palladio

Mr.M

Citaat van: bmateijsen op december 18, 2014, 15:58:42
Ik denk dat er in Nederland ongeveer 10-15 paar zijn, van deze Guarneri Palladio
Klopt..

Dit is echter de 100ste van de 100 gemaakte limited  paladios ,  gemaakt door franco serblin..... en dat maakt hem bijzonder.;)

Han S

Citaat van: chansig op december 18, 2014, 15:38:36
Je hebt schijnbaar niet alle 100 pagina's doorgelezen ?  :D

Gr Hans

Ik ben wat later hier aangeland.

chansig

De pagina's blijven tot in de eeuwigheid staan...dus hop, hop lekker lezen. Toch slecht weer buiten. Uit mijn hoofd ergens na de 60e pagina.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: chansig op december 18, 2014, 16:12:28
De pagina's blijven tot in de eeuwigheid staan...dus hop, hop lekker lezen. Toch slecht weer buiten. Uit mijn hoofd ergens na de 60e pagina.

Gr Hans
Lache als je terug kijkt naar wat ik allemaal heb zitten uitvreten.hahaha  ook met akoestische  aanpassingen van me..:) :)

bmateijsen

Even mierenneuken... het ontwerp is van hem... hij heeft ze niet meer persoonlijk in elkaar gezet ;)

Citaat van: maz op december 18, 2014, 16:06:37
Klopt..

Dit is echter de 100ste van de 100 gemaakte limited  paladios ,  gemaakt door franco serblin..... en dat maakt hem bijzonder.;)