aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Maikel_audionerd

Quote from: maz on July 17, 2018, 17:51:16
Heb een bod gedaan op een KONDO , ben benieuwd...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Heb je m Maz?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

Quote from: Maikel_audionerd on August  3, 2018, 19:14:16
Heb je m Maz?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nee, ben even bezig met verbouwen thuis en ik moet beetje zuinig doen met onnodige uitgaves. Straks heb ik de 3de verdieping klaar en er kan een mooie biosje komen  ;).

Daarnaast is het veelste warm om te gaan zitten luisteren , dus dat komt straks wel weer na de vakanties.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Maikel_audionerd

Quote from: maz on August  4, 2018, 18:47:47
Nee, ben even bezig met verbouwen thuis en ik moet beetje zuinig doen met onnodige uitgaves. Straks heb ik de 3de verdieping klaar en er kan een mooie biosje komen  ;).

Daarnaast is het veelste warm om te gaan zitten luisteren , dus dat komt straks wel weer na de vakanties.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Mooi bedacht en goed bezig!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

i2Paq

Quote from: maz on August  4, 2018, 18:47:47
Nee, ben even bezig met verbouwen thuis en ik moet beetje zuinig doen met onnodige uitgaves. Straks heb ik de 3de verdieping klaar en er kan een mooie biosje komen  ;)

Je wordt nog eens verstandig  ;D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Harry HT

#16004
Hi Maz,

Leuk die bios, had niet gedacht dat ie er nog zou komen [emoji4]

Komt er een "Kharma theater"? [emoji3]

Succes met de verbouwing [emoji106]

Gegroet,

Harry

Ps: edit spelling


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Mr.M

#16005
Quote from: Maikel_audionerd on August  4, 2018, 18:55:21
Mooi bedacht en goed bezig!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Achja.... je moet toch blijven hobbyen... beneden kan ik weinig aan veranderen voorlopig. :).
Quote from: i2Paq on August  5, 2018, 11:44:26
Je wordt nog eens verstandig  ;D
Zal het? gister mijn Witte Porschke verkocht  :) ,  Er is dus weer geld beschikbaar voor de lol en hobby . :)
Quote from: Harry HT on August  5, 2018, 13:20:25
Hi Maz,

Leuk die bios, had niet gedacht dat ie er nog zou komen [emoji4]

Komt er een "Kharma theater"? [emoji3]

Succes met de verbouwing [emoji106]

Gegroet,

Harry

Ps: edit spelling


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Hoi Harry

Ik Vond het zonde dat de derde verdieping als soort berging gebruikt werd , dus heb maar  wat nuttigs van maken.

Of het een KHARMA bios wordt weet ik nog niet , ik denk niet dat het een groot project wordt . Eerder een Bios met goed geluid dan highend geluid.

Denkt dat het totale bios niet meer dan 5 k gaat kosten aan gebruikt audio.
**UNDER CONSTRUCTION**

Paul Demo

Inmiddels is de zomer al weer ff voorbij. Nog vorderingen gemaakt?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mr.M

Quote from: Paul Demo on September  3, 2018, 13:01:44
Inmiddels is de zomer al weer ff voorbij. Nog vorderingen gemaakt?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Jazeker.. 

Net opgehaald na lange tijd zoeken...

Audion Quattro 4 box 845 single ended amp uit de tijd van David Chessel en Erik Anderson.... woeehoeee.  Ga die maar  vinden ergens...



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Paul Demo

Dien zijn heel zeldzaam ja, maar hoe is de match met je speakers? Dat is bij buizen altijd weer lastig in te schatten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mr.M

Quote from: Paul Demo on September  4, 2018, 19:20:57
Dien zijn heel zeldzaam ja, maar hoe is de match met je speakers? Dat is bij buizen altijd weer lastig in te schatten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik hoop /denk goed. Kan denk ik niet anders, want dit zijn een van de meest krachtige single ended versterkers op de Wavacs na.

Enige wat een beetje aandacht nodig heeft misschien is de input sensitivity.


Dit zijn zeer zeldzame amps en ben heel blij dat ik er een kon vinden,  Nl geleverd en in zeer nette staat met originele verpakking.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Paul Demo

Het zal ook wel lukken denk ik zo, succes met installeren


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mr.M

#16011
Quote from: Paul Demo on September  4, 2018, 19:58:28
Het zal ook wel lukken denk ik zo, succes met installeren


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tnx, ga zo aan de slag met aansluiten , ik heb ook 2 mooie NBS Statement powercords bijgekocht voor de amps , dus het moet goedkomen. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Quote from: maz on September  4, 2018, 19:14:57
Jazeker.. 

Net opgehaald na lange tijd zoeken...

Audion Quattro 4 box 845 single ended amp uit de tijd van David Chessel en Erik Anderson.... woeehoeee.  Ga die maar  vinden ergens...



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Tja Maz, nu begrijp ik de lange radiostilte sinds begin augustus wel  ;) Heel bijzonder en hopelijk een match met wat er al staat.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

#16013
Quote from: sultankat on September  5, 2018, 11:38:41
Tja Maz, nu begrijp ik de lange radiostilte sinds begin augustus wel  ;) Heel bijzonder en hopelijk een match met wat er al staat.
Hoi Rogier

Maz was idd even opzoek naar een hele mooie  eindtrap en die vond ik eindelijk.

Dit is op singel ended niveau een pareltje. wavac ,Kondo en Lamm hebben ook mooie singel ended amps maar die zijn in prijsklasse van een woning. Lol.

Enige nadeel van zoeen amp is dat ze heel moeilijk te combineren zijn met de juiste pre.

De match van audion en Magico is wel magisch mooi. Ze sturen de magicos moeiteloos aan via de variabele input.



.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

genesis

Carpe Diem

Mr.M

#16016
Quote from: Jean Sibelius on September  6, 2018, 20:59:32
Mooie buizenbakken 8)
Tnx Jean..

Ben er zo blij mee, wil je niet weten. Zo muzikaaal , zoveel leven in muziek door deze versterkers, moeilijk uit te leggen maar ze doen iets wat andere amps gewoon "missen" in beleving en gevoel...
De aura en soundstage wat ze gooien , speakers verdwijnen volledig in het aura en soundstage.

Heb echt heel veel gehad en deze Singel endeds doen gewoom wat met je wat beleving betreft. Kan het niet verwoorden maar het geeft me kippvel af en toe...

Zoals jullie hebben gemerkt , steeds meer spullen blijven langer tijd bij maz , heb spijt dat ik toen wat mooie dingen uit handen heb gegeven (kon ook niet anders toen) maar nu doe ik dat niet meer. Zeldzaam en bijzonder spul wat me wat doet gaat gewoon in de rack en blijft daar.

Magico mini2
Arc Sp10
Marantz cd 12
Audion quattro 845 singel ended
Weltempered labbs reference
Transrotor orpheo doppio
Colibri element
Lyra elemnt


Dit zijn tot zover de vruchten van mijn audio hobby...

Ik had verwacht vooruit te gaan en naar de nieuwste spullen te gaan zoeken maar ergens onderweg is die doel bijgesteld en maz is van zijn "padje" geraakt... nieuwste en duurste klinkt niet altijd het beste....


Mooiste audio spullen waren al uitgevonden, alleen in de tijd kwijtgeraakt en vergeten . De nieuwe generatie audiofiel weet niet beter dan wat NU is , en wat wr vroeger was kan "nooit" beter zijn dan wat nu gemaakt wordt.
Die gedachte had ik ook , totdat ik met me neus in de feiten werd gedrukt.

Dsd, Hoog resolutie opnames , files met upsampling to tokio.... das de nieuwe trend...

Ik speel nu met een oud marantz cd12 met de bijbehorende dac die voor de huidige begrippen SPARTAANS is , maar als je hoort wat daar uitkomt... man man man.. muziek.....


Quote from: genesis on September  6, 2018, 22:05:46
Mooi spul Maz O0

Genesis
Tnx genesis... zoo zoo blij mee.... en jij snapt me... lol




En een fototje natuurlijk van mijn aanwinst en nieuwe luister stoel ....
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#16017
Ps....


Even iets heel anders...maar cool....


Voor het eerst...


High end  interlink kabels  door een high defenition rontgen apparaat van de tandart. Lol


Maz kan het. Lol..

Foto 1 2 3 zijn van een transparent interlink.

Foto 4 en 5 zijn van een tara labs interlink. Een echte en een immitatie)

De echte tara labs interlink (foto 4 ) vergeleken met en een immitatie.(foto 5)

De echte heeft 3 kabels die in een spiraal gaan en zoals je ziet heeft De neppe heeft een coax constructie met shield als min  en  ander door midden als Plus.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Pjotr27

Handige testmethode om te weten of je echte kabels koopt of fake:
ik zie me bij een verkoper, ga je mee dan gaan we eerst langs de tandarts....

Maar super mooie eindbakken Maz, is er geen bijpassende voorversterker van te verkrijgen?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mr.M

#16019
..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Pjotr27 on September  7, 2018, 05:17:33
Handige testmethode om te weten of je echte kabels koopt of fake:
ik zie me bij een verkoper, ga je mee dan gaan we eerst langs de tandarts....

Maar super mooie eindbakken Maz, is er geen bijpassende voorversterker van te verkrijgen?
Jawel, de audion quattro voortrap en phono is er ook , maar de eerste types (die ik wil) zijn zeer zeldzaam. De nieuwere zie je heeeeeeel af en toe ergens op de wereld opduiken maar de oudere die ik wil niet.
Dit was ook zeer onverwacht geluk dat ik de Quattro eindtrappen heb kunnen bemachtigen.

Heb net voor de voortrap en phono gekeken en nergens ter wereld wordt er een tekoop aangeboden.

Dit zijn snoepjes samen met de Arc SP10 / cd12 die je zelden tegen kom op de markt. Meestal weten de liefhebbers  wie ze heeft en ze gaan binnen eigen kringen door naar een ander.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mr.M

Quote from: Kingpin on September  7, 2018, 12:51:21
Prachtig Maz  :worship:
Dankjewel kingpin, zeer zeer zeer blij met deze eindversterkers.
Heb gister met een van de breedste glimlach ooit muziek geluisterd.

Man man man wat klinkt dit EV mooi samen met de magicos.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

alexander2

Toppie en heerlijk leesvoer zoals altijd. :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

genesis

Quote from: maz on September  7, 2018, 12:45:16
Jawel, de audion quattro voortrap en phono is er ook , maar de eerste types (die ik wil) zijn zeer zeldzaam. De nieuwere zie je heeeeeeel af en toe ergens op de wereld opduiken maar de oudere die ik wil niet.
Dit was ook zeer onverwacht geluk dat ik de Quattro eindtrappen heb kunnen bemachtigen.

Heb net voor de voortrap en phono gekeken en nergens ter wereld wordt er een tekoop aangeboden.

Dit zijn snoepjes samen met de Arc SP10 / cd12 die je zelden tegen kom op de markt. Meestal weten de liefhebbers  wie ze heeft en ze gaan binnen eigen kringen door naar een ander.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ik heb van Audion een one of a kind' voorversterker, die is me ooit eens gegund door een goede vriend 8)

Genesis
Carpe Diem