aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

#12725
Maz zocht een onderdeeltje....... :P

Het is ook niet zo dat het werk veel tijd vraagt .......het zit hem vooral in de stille passages ::)

;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

skyfox

Citaat van: maz op maart  1, 2017, 10:15:49
Tnx  sky,

Ik was idd vanochtend in de auto al aan denken of ik hem weg wilt doen of niet toen een van de gegadigden vroeg of die kon komen kijken.

Ze zijn namelijk niet meer leverbaar vanuit kharma daar de kasten op zijn.
Dus dit wordt een zeldzaamheid .

Tegenwoordig heb je de kleinere kharma subs (standaard zoals de rest een beetje ) en de mega grote exquisite wat heeeeeel duur is.

Dus u heeft een punt !

Kwa looks is het een van de mooiste subs die je kan kopen vindt ik.

Ik vind het zelf ook een prachtige sub. Het is dat ik er niet de ruimte voor heb, mijn DD10 past gewoon veel beter. Helaas een standaard vierkant kastje, maar ach, dat houdt vrouwlief ook tevreden.

Zal mij benieuwen of je hem echt weg zal doen ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Mr.M

Onze Scruut was in de buurt en kwam kijkje nemen in "zijn" hobbykamer in  huizen Maz  waar hij tot nu een en ander aan de praat heeft gekregen.

Nu was de buurt aan de platenspeler.

Want maz moet zijn mooiste bron aan de praat krijgen,

Bij aankomst vond hij de nieuwe rack al een hele verbetering.

Kamer was weer iets voller dan toen hij wegging maargoed ik ben alles aan uitdunnen.


Na een paar kopjes koffie en wat gepraat en geluisterd was het tijd om de opties door te nemen.

Platenspelers:

Audio mecca romance
Gyro se

Armen :

Rega rb900
Audiomods serie V

CARTRIDGE:

Van den Hul Colibri
Van den Hul frog
Benz Wood l2

Phono:

Sphinx Myth
Bryston bp1.5
NAGRA pbs

Step up trafo:
Audio note ANS 2.

Uiteindelijk is het geworden voor de hobbyruimte:

Gyro se
Audiomods V arm
Van den Hul Colibri
AUDIO note ans2 step up
Bryston bp1.5 phono

Het was een karwei om alle s goed te krijgen en ik heb veeel geleerd .
Als je denkt dat je weet hoe je een Tafel opstelt , dan kan ik je melden dan het allemaal niet meevalt.

Uiteindelijk na 1.5/2 uur puzzelen en stellen en switchen van phono , step up enz kwam er een prachtig geluid uit de platenspeler.
En Oefffff wat klinkt dat heerlijk.

Ik dacht dat ik mijn platen kende maar met de nieuwe opstelling van tafel hoorde ik mijn atenspeler zoals eerder nooit gehoord.
Dat boem boem bass was weg en alles klonk strak en droog . Mooie analoog geluid zonder stress , zwarte achtergrond en een prachtig soundstage en accuraat plaatsing.

Een woord wauwwws. Wat een verschil kwa manier van weergaven vergeleken met een cd .
Veel meer rust , een organisch en lekker voelend rust.

Om de avond /ochtend af te sluiten , hebben we het geveerd met een heerlijk en welverdiend  glaasje HENESSEY XO cognac.
Volgens mij beviel de XO goed bij Scruut:).
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: skyfox op maart  1, 2017, 10:29:46
Ik vind het zelf ook een prachtige sub. Het is dat ik er niet de ruimte voor heb, mijn DD10 past gewoon veel beter. Helaas een standaard vierkant kastje, maar ach, dat houdt vrouwlief ook tevreden.

Zal mij benieuwen of je hem echt weg zal doen ;)
Ik heb vaker fouten gemaakt om dingen van hand te doen die ik niet moest doen. Bv:

*AIR TIGHT ATM 2 versterker.
*Burmester 808mk3 met zij prachtige phono .
*Burmester ref cd speler
* Kondo KSL DAC.
*Herron vtph phono .

En nu weer ben ik bang om dit weg te doen en niet meer  terug vinden straks.


Mijn mooiste opstelling met de prachtige  AIR TIGHT KT88 GOLD LION gematched buizen.
**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

Njoy, Maz ......zoals ik van die Henessy XO ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op maart  1, 2017, 10:48:56
Njoy, Maz ......zoals ik van die Henessy XO ;)
Ahah  onze chirurg is wakker! Tnx voor de gezellige avond en je hulp Scruut. Het was net een operatie om alles op 1/10 millimeter goed te krijgen  en met elkaar te matchen!

Wist je dat ik nog een platenspeler boven heb staan in de woonkamer? Lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#12731
Citaat van: scrutinizer op maart  1, 2017, 10:48:56
Njoy, Maz ......zoals ik van die Henessy XO ;)

Tnx Anton, mijn dank voor de moeite.

Straks weer de bende opruimen en alles afmaken.


Mijn vriendin zei vanochtend:

Ieder keer als  ANTON  over  vloer kom dan is het een BENDE  overal , Kunnen jullie 2 niet normaal zoals de rest die hier komt gewoon muziek luisteren ?

Lol.
**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

Hmm......dat zou de eerstvolgende keer wel eens een nat pak kunnen worden ....vrees ik ::)

:D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

#12733
Citaat van: scrutinizer op maart  1, 2017, 10:57:16
Hmm......dat zou de eerstvolgende keer wel eens een nat pak kunnen worden ....vrees ik ::)

:D
Natte plek hadden we gisteravond toch al?

:)
Of telt omgevallen koffie niet?
**UNDER CONSTRUCTION**

patsijb

mooie arm hoor..ik vind m eigenlijk te mooi voor die gyro maar ok haha

MauZ

#12735
Citaat van: maz op maart  1, 2017, 10:59:51
Natte plek hadden we gisteravond toch al?

:)
Of telt omgevallen koffie niet?
Nou,... Ik zou het bij koffie houden Maz... Al is het alleen maar voor de beeldvorming... 😂😂😜 Meer hoeven we niet te weten... 😅😉

PS: Ziet er mooi uit die platenspelert.. 👌

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

Paul Demo

Citaat van: patsijb op maart  1, 2017, 11:31:25
mooie arm hoor..ik vind m eigenlijk te mooi voor die gyro maar ok haha
Vergis je niet in Michell


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mr.M

Mijn mooie arm en prachtige vdh COLIBRI element.

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Paul Demo op maart  1, 2017, 19:09:41
Vergis je niet in Michell


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Idd. Ik heb armen van rond 5k op Michell  tafels zien monteerd worden.
**UNDER CONSTRUCTION**

ducman748

Pff gewoon een dikke tafel

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


Oud lid

Prachtig die Michell zo! En nu dan ook nog goed afgesteld.

Erwin B

Jumping Jack

Er is geen mooier audio-component dan een knappe platenspeler... En als je het ding dan ook nog eens goed aan het spelen krijgt  :inlove:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Maikel_audionerd

Hartstikke mooi man Maz. En Anton is inderdaad erg goed bezig geweest zeg. Mooie arm zeg  :wub:
Njoy
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

Citaat van: ducman748 op maart  1, 2017, 20:18:04
Pff gewoon een dikke tafel

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Tnx duc! Ben er zeer blij mee.
Citaat van: Erwin B op maart  1, 2017, 20:52:20
Prachtig die Michell zo! En nu dan ook nog goed afgesteld.

Erwin B
Dankjewel Erwin
Dat  "goed" afstellen van een arm is zo belangrijk en moeilijk.
Je onderschat dat heel gauw omdat je beperkt bent tot enkel je eigen kennis.

Nadat Scruitenizer hem heeft ingesteld klinken al me platen anders.

De Definitie in laag is anders de energie verdeling tussen instrumenten alles is evenwichtiger en het klinkt ineens niet te bloemig meer.

Vroeger had ik op de platenspeler een indrukwekkend laag! Nu is het strak, droog en vooral SNELLER.

Zo heb ik me platen nog niet gehoord.

Dank aan Scruitenizer, er is volgens hem.meer hieruit te halen met een mooier phono.

Citaat van: Jumping Jack op maart  1, 2017, 20:56:51
Er is geen mooier audio-component dan een knappe platenspeler... En als je het ding dan ook nog eens goed aan het spelen krijgt  :inlove:.
Idd. Als je hem goed aan klinken kan krijgen is er een bepaald rust en sfeer wat een plat creëert wat digitaal gewoon minder / anders is.

Je moet er maar van houden. Ik ben al weer dagen enkel platen aan draaien.;)


Citaat van: Maikel_audionerd op maart  2, 2017, 07:54:00
Hartstikke mooi man Maz. En Anton is inderdaad erg goed bezig geweest zeg. Mooie arm zeg  :wub:
Njoy
Tnx Maikel,

SCRUITENIZER  is op het audio gebied iemand waar je veel van kan  leren. Hij is zowel technisch goed onderbouwd als audiofiel !

Nou! Je hebt je veertjes van vandaag al binnen scruut!lol.







**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Citaat van: maz op maart  2, 2017, 11:26:57

Dank aan Scruitenizer, er is volgens hem.meer hieruit te halen met een mooier phono.

Nog mooier dan de Nagra BPS ???
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

patsijb

Citaat van: maz op maart  2, 2017, 11:26:57


Idd. Als je hem goed aan klinken kan krijgen is er een bepaald rust en sfeer wat een plat creëert wat digitaal gewoon minder / anders is.

Je moet er maar van houden. Ik ben al weer dagen enkel platen aan draaien.;)


know the feeling..

Jumping Jack

Ik heb een streamer van 5k staan en toch draai ik vaker plaatjes...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

#12747
Citaat van: LABO op maart  2, 2017, 11:51:46
Nog mooier dan de Nagra BPS ???
Hoi Lex,

Dat is nou wat ik zelf ook dacht !

Blijkbaar is de match tussen Specs van de element en Specs van de CARTRIDGE icm manier van versterken van phono signaal door de phono veel belangrijker dan de prijs/ naam van de phono.

Een dure phono die niet match speelt veel slechter dan een goedkoper variant die goed matched  met de kart.


Of zit ik weer uit me nek te hijgen Scruitenizer?
**UNDER CONSTRUCTION**

Paul Demo

Citaat van: maz op maart  2, 2017, 13:06:15
Hoi Lex,

Dat is nou wat ik zelf ook dacht !

Blijkbaar is de match tussen Specs van de element en Specs van de CARTRIDGE icm manier van versterken van phono signaal door de phono veel belangrijker dan de prijs/ naam van de phono.

Een dure phono die niet match speelt veel slechter dan een goedkoper variant die goed matched  met de kart.


Of zit ik weer uit me nek te hijgen Scruitenizer?
Je hebt volledig gelijk Maz, ik ging naar Audio Selektief in Sneek met mijn gyrodecht en het eerste wat hij zei was neem je phono pre mee. Sindsdien geniet ik


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mr.M

Vandaag bij Emotionalaudio geweest in Zoetermeer om naar de Jadis JA80 monolokken te kijken wat die heeft staan. Ook de sonusfaber  guarneri stond daar te spelen.  Helaas niet op de jadis dus ik kon geen echt idee krijgen van de sound van deze monos.  Ik ken de guarneri best goed en weet wat ze kunnen met een mooie power amp. 

Ik heb hem een bod gedaan voor beide artikelen (jadis da80 en de guarneri).
Mijn uiterste prijs en zijn uiterste prijs zitten een klein 500 Euro van elkaar vandaan en beide wilden we niet toegeven. Hahaha lol.

Wordt vervolgd."misschien". :).

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**