aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nahpets

Hmmmm, Paaj, water en dorst lessen in 1 stukje hebben toch een andere associatie als een paar weken geleden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Alex Groningen

 :D

Citaat van: Nahpets op februari 20, 2017, 09:51:42
Hmmmm, Paaj, water en dorst lessen in 1 stukje hebben toch een andere associatie als een paar weken geleden.

Mr.M

Ik heb nu de AYRE VV aangesloten op de set,

Niets is verandert alleen de vv verwisselt en wat meteen opvalt!!!!!

Rust en de zwarte achtergrond stilte . Alles is een tandje relaxer en heeft een zwarter achtergrond.

Lijkt of er meer in de opname zit en de detail weergave is waanzinnig goed.
Niet aandringerig omdat er teveel resolutie zit maar meer wauw wat een rust en resolutie.

Muzikaal en resolutie vol.

Mijn eerste indruk van de AYRE is    : 

Heeeeeel erg mooi. Kan er uren naar luisteren en maakt me nieuwsgierig naar hoe de rest van mijn muziek collectie klinkt.

Ik heb echt een VER IN DE AVOND luister ervaring, waarbij een TOTALE STILTE Heerst!!!!!

IK zou bijna willen zeggen dat ik hem mooier vind dan de ARC wat de rust betreft en stilte.

Mooie VV zeg ! Chips.
**UNDER CONSTRUCTION**

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Sirius666

#12579
Nou. De Ayre VV vind ik maar een afzichtelijk ding. Een sterretje en een maantje op de knoppen?

In de nacht luisteren is toch altijd in totale maar dan ook totale stilte? Overdag hoor je ongemerkt zoveel herrie, je kan beter dan die wissel nog eens uitvoeren. Grote kans dat de zwarte achtergrond wat meer grijs wordt  ;)

Ga je het Bryston spul testen met de Audio Research VV als jouw referentie?


ducman748

Goed bezig Maz,
Heb je weer een dilemma


Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


Mr.M

#12581
Citaat van: Sirius666 op februari 20, 2017, 10:53:53
Nou. De Ayre VV vind ik maar een afzichtelijk ding. Een sterretje en een maantje op de knoppen?

In de nacht luisteren is toch altijd in totale maar dan ook totale stilte? Overdag hoor je ongemerkt zoveel herrie, je kan beter dan die wissel nog eens uitvoeren. Grote kans dat de zwarte achtergrond wat meer grijs wordt  ;)

Ga je het Bryston spul testen met de Audio Research VV als jouw referentie?

Kwa looks  is het best mijn ding. Wat de sterretjes enzo betreft, ik vond het wel geinig voor de onalfabeten lol.

Verder ga ik alles op alles testen.
Maar dan een onderdeel tegelijk, en daarna verschillende combies uitproberen .

Moet zeggen dat het laag bij de AYRE ook een stuk "sneller" droger is. Maargoed das te verwachten want de Arc is buizen vv en die zijn altijd in het laag wat "losser" tov een transistor.


Citaat van: ducman748 op februari 20, 2017, 10:55:27
Goed bezig Maz,
Heb je weer een dilemma


Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Ehhh denk het wel straks! Want stiekem vind ik de AYRE VV een hele mooie (naar mijn smaak) en in de setting zoals die nu speelt. Kan zomaar zijn dat dat verandert als ik een ander dac tussen gooi maar zoals die nu staat :


Ayre vv
Arc EV
Bryston dac
Kharma GALILEO ls.

Speelt dit heeeeeel erg goed zeg!

De ARC VV speelt iets grootser in de ruimte , maar niet zo accuraat als de AYRE heb ik het idee.
De Ayre is gewoon "strakker" in het weergave en de ARC wat grootser.

Kan het moeilijk uitleggen maar het is ook zeer persoonlijk hoe je iets ervaar en of dat je smaak is.

Ik kan beide VV waarderen, ze hebben beide hun sterke punten, en je set bepaald de uiteindelijke resultaat.

Hier resulteert de AYRE in meer RUST GECOMBINEERD MET DE REST VAN DE SET.
**UNDER CONSTRUCTION**

Sirius666

Jij had toch ook een dac van Schiit of ben ik abuis?

Mitch--

straks komt die Ayre EV ook weer terug ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

#12584
Citaat van: Sirius666 op februari 20, 2017, 11:15:46
Jij had toch ook een dac van Schiit of ben ik abuis?
Jawel die staat er ook. Die is van onze fprumgenoot THANATHOS. Die heeft de prachtige YYGDRASIL en deze heb ik te leen om te vergelijken.
Ik heb hier dus 3 dacs staan

Schiit van Thanathos
de bryston dba2
Ressonnesance labs Invicta.

Genoeg matriaal om mee te combineren om zo de beste resultaat te behalen om je sound te creëren.
Want het is uiteindelijk de kunst om met alle die verschillende spullen je eigen sound opstellen en  creëren.
Dat kan alleen als je meerdere vergelijkmatriaal heb om tussen te switchen!

Citaat van: Mitch-- op februari 20, 2017, 11:16:13
straks komt die Ayre EV ook weer terug ;)
Die had ik hier nu graag bij willen hebben.
Kijken wat het doet als de Ayre vv op de AYRE eindtrap gaat komen en dan vergelijken met de Bryston 4bssts en de ARC ref 110.

De Ayre EV STAAT nu bij een vriend te spelen en hij is ook van switchen en veranderen en dingen uittesten en toevallig apte hij net omdat die nieuwsgierig  was hoe de vv deed en hij wilde ook voorstellen om de AYRE EV mee te nemen hierheen om te horen hoe het klinkt met de VV.

Dus die komt binnen kort weer terug als  vergelijkspul. ;).

Dus de ev is weg uit huize Maz maar niet ver weg! ;) alle mooie  rouleert tussen  audio vrinden en is zo herroepbaar voor dienstplicht. Lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Is dit nou geen mooi gezicht om te zien?
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Hier wordt je toch als audiofiel gelukkig van of niet? Lol
Deze audiofiel in ieder geval wel.

Ben net een kind in een snoepwinkel. Ik weet op gegeven moment niet meer wat ik met wat wil combineren. Zoveel opties!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Wat ik ga doen is kijken welke onderdelen het beste met elkaar matchen de komende tijd en  dan daarmee ga ik een basis bouwen. Dee rest doe ik tzt wel weg of ik ruil ze weer in voor wat anders bij handelaren.
Laatste tijd heb ik geen zin meer om te adverteren en vreemde mensen over de vloer te krijgen.
In een flat voelde ik me iets veiliger denk ik. Lol
Dan ga ik daar weer omheen bouwen en  stapje per stapje proberen hogerop te komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Maro

Hoe staat het met de HT plannen Maz?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

scrutinizer

Citaat van: maz op februari 20, 2017, 13:38:06
Hier wordt je toch als audiofiel gelukkig van of niet? Lol
Deze audiofiel in ieder geval wel.

Ben net een kind in een snoepwinkel. Ik weet op gegeven moment niet meer wat ik met wat wil combineren. Zoveel opties!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk



::)

...als een katje zijn eigen staart achtervolgend........ ;)




Citaat van: maz op februari 20, 2017, 13:41:25

Laatste tijd heb ik geen zin meer om vreemde mensen over de vloer te krijgen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

:D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

MauZ

Citaat van: maz op februari 20, 2017, 13:36:50
Is dit nou geen mooi gezicht om te zien?
Als een speeltuin voor grote kinderen.. Lol. 😉

Verstuurd vanaf mijn Letv X910 met Tapatalk

*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

Mr.M

#12591
Citaat van: Maro op februari 20, 2017, 13:44:54
Hoe staat het met de HT plannen Maz?
De HT plannen staan even on Hold.


Als er een HT komt dan komt die in de zolder. Maar daar moet eerst de trap in gebouwd worden en het vloer moet doorgetrokken worden over de master bedroom.

Dus de HT ligt even op zijn gat! Voor mij was dat ook niet het belangrijkste deel van hobby.
Mij hokje beneden is me levensader. Daar kom ik tot mijn....


Citaat van: MauZ op februari 20, 2017, 14:37:13
Als een speeltuin voor grote kinderen.. Lol. 😉

Verstuurd vanaf mijn Letv X910 met Tapatalk
Zo is het ook bedoelt Mauz. Een privé speeltuintje voor Maz , hoe vet is dat? Geen vrouw die zeurt om dingen die op de grond liggen, Niemand die klaagt , staat te hard of het past niet in de looks van de kamer, enzovoort enzo.

Gewoon een plek voor JEZELF! waar niemand mee bemoeit en je kan jezelf zijn! Ik voel me in mijn nieuwe huis echt THUIS.

Ik kom als een blije kind thuis dagelijks. ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op februari 20, 2017, 13:47:31
::)

...als een katje zijn eigen staart achtervolgend........ ;)




:D
Het waren toch honden die achter de  eigen staart rennen?
**UNDER CONSTRUCTION**

lynch1979

Citaat van: maz op februari 20, 2017, 15:10:53
Het waren toch honden die achter de  eigen staart rennen?

Kom maar eens bij mij thuis kijken, dan weet je niet wat je meemaakt  ;)

Mr.M

Citaat van: lynch1979 op februari 20, 2017, 15:17:35
Kom maar eens bij mij thuis kijken, dan weet je niet wat je meemaakt  ;)
Ben al zat keren bij jouw geweest maar het viel best mee.!
**UNDER CONSTRUCTION**

lynch1979

Citaat van: maz op februari 20, 2017, 13:41:25

Laatste tijd heb ik geen zin meer om te adverteren en vreemde mensen over de vloer te krijgen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

En je nodigt mij wel uit  :P

lynch1979

Citaat van: maz op februari 20, 2017, 15:19:14
Ben al zat keren bij jouw geweest maar het viel best mee.!

Ja maar de grootste kater probeert het nog steeds, geen gezicht  ;)

MauZ

Citaat van: maz op februari 20, 2017, 15:09:49
De HT plannen staan even on Hold.


Als er een HT komt dan komt die in de zolder. Maar daar moet eerst de trap in gebouwd worden en het vloer moet doorgetrokken worden over de master bedroom.

Dus de HT ligt even op zijn gat! Voor mij was dat ook niet het belangrijkste deel van hobby.
Mij hokje beneden is me levensader. Daar kom ik tot mijn....

Zo is het ook bedoelt Mauz. Een privé speeltuintje voor Maz , hoe vet is dat? Geen vrouw die zeurt om dingen die op de grond liggen, Niemand die klaagt , staat te hard of het past niet in de looks van de kamer, enzovoort enzo.

Gewoon een plek voor JEZELF! waar niemand mee bemoeit en je kan jezelf zijn! Ik voel me in mijn nieuwe huis echt THUIS.

Ik kom als een blije kind thuis dagelijks. ;)
Erg vet! 😊 Genoeg mannen hiero die dat ook willen. Geldt niet voor mij trouwens... 🎉🎉

Dat je je thuis voelt wanneer je thuis komt, zeker in je nieuwe huis is alleen maar goed!
Top! 👍😉



Verstuurd vanaf mijn Letv X910 met Tapatalk

*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

daffy

#12598
Citaat van: sultankat op februari 20, 2017, 08:32:51
De Bryston cd speler schijnt een klasse apart te zijn en wordt door menigeen zwaar onderschat, zo hoorde ik.

ik heb de bcd 1 gehad, ik vond het niks speciaals zeker niet voor de prijs.
De afstandsbediening was wel uitzonderlijk stevig en zwaar, als je hem lang vast had kreeg je vanzelf een koude hand ;D

De Marantz sa11 s2 die ik nu heb speelt, opener en veel fijnzinniger.
Op de een of andere manier komt de sfeer en het gevoel veel beter over zeg maar.

Maar wat een stapel leuk speelgoed weer Maz, ik ben stiekum een beetje jaloers  ;D ;)

daffy  ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

sultankat

Citaat van: daffy op februari 20, 2017, 17:04:54
ik heb de bcd 1 gehad, ik vond het niks speciaals zeker niet voor de prijs.
De afstandsbediening was wel uitzonderlijk stevig en zwaar, als je hem lang vast had kreeg je vanzelf een koude hand ;D

De Marantz sa11 s2 die ik nu heb speelt, opener en veel fijnzinniger.
Op de een of andere manier komt de sfeer en het gevoel veel beter over zeg maar.

Maar wat een stapel leuk speelgoed weer Maz, ik ben stiekum een beetje jaloers  ;D ;)

daffy  ;)

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook wat verbaasd was over al die loftuitingen mbt deze Bryston cd speler. Ik weet wel dat ze prima versterkers maken.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock