aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mr.M

Citaat van: Richi op februari 17, 2017, 08:53:43
Nu word ik wel nieuwsgierig: welke spullen had je bij nader inzien nooit weg moeten doen?
Dit wat je hier ziet , dit had ik nooit weg moeten doen als het niet hoefde met de lamm ev erbij.

Exact zo als je het op de foto ziet.

Air Tight eindtrap
Kondo dac
Burmester  ref 808mk3 voortrap
LAMM m1
**UNDER CONSTRUCTION**

Richi

Dat is allemaal wel heel exclusief spul inderdaad. Het oogt rommelig, maar zo klinkt het dus niet.  ;D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

scrutinizer

Citaat van: maz op februari 17, 2017, 09:29:38
Dit wat je hier ziet , dit had ik nooit weg moeten doen als het niet hoefde met de lamm ev erbij.

Exact zo als je het op de foto ziet.

Air Tight eindtrap
Kondo dac
Burmester  ref 808mk3 voortrap
LAMM m1


.....achteraf kijk je een koe in de kont ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

take5

Citaat van: maz op februari 17, 2017, 09:29:38
Dit wat je hier ziet , dit had ik nooit weg moeten doen als het niet hoefde met de lamm ev erbij.

Exact zo als je het op de foto ziet.

Air Tight eindtrap
Kondo dac
Burmester  ref 808mk3 voortrap
LAMM m1
Als ik het me goed herinner, heb je die LAMM versterkers toen niet eens uit de doos gehaald, laat staan aangesloten. Toch?

Maikel_audionerd

Citaat van: take5 op februari 17, 2017, 12:32:45
Als ik het me goed herinner, heb je die LAMM versterkers toen niet eens uit de doos gehaald, laat staan aangesloten. Toch?
:ph34r:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

Citaat van: take5 op februari 17, 2017, 12:32:45
Als ik het me goed herinner, heb je die LAMM versterkers toen niet eens uit de doos gehaald, laat staan aangesloten. Toch?

Klopt maar ik was  al bekend met de Lamm . Ik had hem al meerdere keren horen spelen bij de kennis van me waar die vandaan kwam en hij speelde ook met kharmas staan. Dus ik wist exact hoe die klonk op kharmas.

De Grote lamms wat ik "niet heb uitgepakt" was ook niet echt "van mij" ik heb mijn audio vriend geholpen toen met de verkoop.
De koper is een audio vriend van me en de verkoper ook.

Dus ik heb enkel onderhandelt tussen hun en de amp van A naar B gebracht met een tussenstop bij mij thuis. ;).

Ik heb hem bij mij thuis wel opgesteld gehad maar heb geen fotos geplaatst toen want de amp was officieen niet van mij en de eigenaar is/ was best terughoudend en zeer gesteld op zijn privacy.








**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Maz heeft een verrassing in petto voor morgen.

Ik heb iets heel leuks op het oog voor de woonkamer set.

Morgen ga ik het ophalen. Ben benieuwd!

;)


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Contour


i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Sirius666

Citaat van: i2Paq op februari 19, 2017, 13:36:37
Het is morgen!  :laugh:

Check de tijd van zijn post :P Hij gaat nu vast flauw doen en tot maandag wachten  :D

Mr.M

#12560
Citaat van: Contour op februari 19, 2017, 09:16:14
Ik ben benieuwd!
Ben net thuis en heb vandaag een dagje uit van gemaakt in combinatie met ophalen van wat dingen voor de woonkamer.
De woonkamer set was niet  compleet en nu kreeg ik de kans om in een koop de woonkamer te voorzien van alle benodigdheden op "niveau".

De nieuwe woonkamer setup van MAZ:

Een volledige BRYSTON SETUP.

Kharma Mini en de audio mecca platenspeler aangestuurd door:

BRYSTON BP26 + MPS2 VOEDING  VV.
BRYSTON BCD1   cd speler.
BRYSTON BP1.5 PHONO + VOEDING
BRYSTON BDA2 DAC
BRYSTON 4B SST2 EINDTRAP.

Dit is toch een mooie setup voor de woonkamer,? ;).
Citaat van: i2Paq op februari 19, 2017, 13:36:37
Het is morgen!  [emoji23]
Ik weet . Ben ook maar net thuis. ;). Ben roken en moe maar..... dol gelukkig als een kind.
Citaat van: Sirius666 op februari 19, 2017, 14:01:26
Check de tijd van zijn post [emoji14] Hij gaat nu vast flauw doen en tot maandag wachten  :D
Nee doe niet flauw. Zie de foto's....

Moet ze nog uitpakken en fatsoenlijk neerzetten. Ik heb nog geen rack voor de woonkamer set dus die moet ik ook snel verzorgen zodat ik alles mooi kan opstellen in de woonkamer.;).

Ik post zo wel wat foto's als ik de woonkamer set heb uitgepakt.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Uitpakken van de kleine BrystonSet gaat gelukkig makkelijk.

Ik heb ook een AYRE  K5XE geleend van een vriend om te kijken hoe die klinkt in mijn setting.

**UNDER CONSTRUCTION**

felix01

mooie aanwinsten!
t gaat hier toch wel snel :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Citaat van: felix01 op februari 19, 2017, 23:02:29
mooie aanwinsten!
t gaat hier toch wel snel :colgate:
Ik was de hele tijd aan tobbe , met wat te doen in de woonkamer. Nu kwam dit mijn pad op en ik heb besloten om het maar te doen. Dan heb ik alles in een keer in huis. Hoef ik ook niet tig keer te rijden overal om alles bij elkaar te schappen voor de woonkamer.

Alles in gelukkig Nederland geleverd en heeft nog tig jaar garantie. 
Scheelt weer.
Ik heb ook een CEC TL51X geleend  om te vergelijken met de Tl2x.

Vindt de tl2x niet zo mooi staan in de rack met zijn accuphase goud kleurtje.

De tl51x is tenminste zilver net als de rest van de set.


**UNDER CONSTRUCTION**

Sirius666

#12564
Waar is de tijd gebleven dat maz het niet uitmaakte wat voor kleur de componenten hebben  :D

Vet Bryston spul. Goed zo dat je de 4B weer terug hebt! Wel ietwat jammer dat het logo op de cd lade staat  :P

Al een rack op het oog?

Mr.M

#12565
Citaat van: Sirius666 op februari 19, 2017, 23:36:12
Waar is de tijd gebleven dat maz het niet uitmaakte wat voor kleur de componenten

Vet Bryston spul. Goed zo dat je de 4B weer terug hebt! Wel ietwat jammer dat het logo op de cd lade staat  [emoji14]

Al een rack op het oog?
Hoi serieus

Gezien ik de nieuwe woning/woonkamer  "mooi" wil houden en niet te druk  wil maken is de bryston een hele goede kandidaat.
Compact, mooi en duurzaam.

Voor de hobbykamer probeer ik ook een beetje alles "mooi" en netjes te houden, hoewel dat voor mij heel erg moeilijk is. Lol.


Wat de cd speler betref van Bryston, die heb ik enkel gekocht omdat ik de set als heel moest kopen . Dus het was alles of niets. Ik heb hier al 2 cd spelers dus nog een speler was niet echt nodig.

Maargoed het staat er goed bij als set. Ik geef je gelijk, de cd speler is vergeleken met de rest van de set wel wat drukker bedrukt met de grote BRYSTON naamplaatje.

Ik ben ondertussen alles een beetje aan aansluiten om te kijken of het allemaal goed werkt.

Daarom maar eerst de kef jes aan hangen voordat ik de Kharmas op aansluit.
Ben met nieuwe spullen als de dood dat er iets niet goed is en me Kharmas naar de filistijnen gaan.lol.

Als eerst is de beurt aan de AYRE. en hij doet het naar behoren hier dus hij kan aan de Kharmas zometeen voor de echte test.;)



**UNDER CONSTRUCTION**

felix01

Citaat van: maz op februari 19, 2017, 23:23:18
Ik was de hele tijd aan tobbe , met wat te doen in de woonkamer. Nu kwam dit mijn pad op en ik heb besloten om het maar te doen. Dan heb ik alles in een keer in huis. Hoef ik ook niet tig keer te rijden overal om alles bij elkaar te schappen voor de woonkamer.

Alles in gelukkig Nederland geleverd en heeft nog tig jaar garantie. 
Scheelt weer.
Ik heb ook een CEC TL51X geleend  om te vergelijken met de Tl2x.

Vindt de tl2x niet zo mooi staan in de rack met zijn accuphase goud kleurtje.

De tl51x is tenminste zilver net als de rest van de set.

en heb je de cec loopwerken al vergeleken met elkaar?
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

#12567
Citaat van: felix01 op februari 19, 2017, 23:54:06
en heb je de cec loopwerken al vergeleken met elkaar?
Nee heb de tl51x als eerst aangesloten op de AYRE K5XE VV en dan op de kef jes om te kijken of er niets foutgaat. Zometeen zet ik hem op de GALILEO.
**UNDER CONSTRUCTION**

MauZ

Mooie spulletjes meer Maz.. 👍

Volkomen begrijpelijk! Persoonlijk zou ik ook eerst een testje gedaan hebben met de Kef's als ik in dezelfde situatie zat.

En werkt alles al?

Greetz MauZ

Verstuurd vanaf mijn Letv X910 met Tapatalk

*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

take5

Allemachtig wat even aanwinsten weer!  :clapping:
Toch denk ik niet dat dit de definitieve woonkamer set wordt.. :D

Geniet ervan!

sultankat

De Bryston cd speler schijnt een klasse apart te zijn en wordt door menigeen zwaar onderschat, zo hoorde ik.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

#12571
Citaat van: take5 op februari 20, 2017, 08:24:07
Allemachtig wat even aanwinsten weer!  :clapping:
Toch denk ik niet dat dit de definitieve woonkamer set wordt.. :D

Geniet ervan!
Bij mij is niets definitief! Kom op , als ik 75 was en audio hobby niet meer boeide dan had dit mijn laatste en definitieve set geweest voor de woonkamer, maar gezien ik pas net in de nieuwe woning zit ben ik maar ergens mee gestart om de woonkamer set op te bouwen en vanuit daar ga ik weer verder werken.

Ik moet ook nog kijken of dit allemaal met de luidsprekers goed overweg kan.

Kijk, de hobbykamer set is al een beetje bekend.

De Audio research REF 110 EV is een beetje me referentie eindtrap, de GALILEO is me LS en de Audio researche VV is me referentie voortrap.

Ik heb nu de AYRE K5XE geleend om te kijken hoe dat nou speelt tov de Audio research. De audiofiel upgrade/nieuwsgierigheid is natuurlijk altijd aanwezig.

Helemaal nu ik mij  EIGEN RUIMTE HEB en alles kan verzamelen zonder mijn huiskamer te "VERVUILEN".

En dat was de hele opzet, een nieuwe huis met eigen kamer waarin ik op mijn gemak kan hobbyen.

De Arc voortrap zit nu al een behoorlijk tijd in me set (2 jaar) das voor mijn doende heeeeeel lang. Veel dingen zijn komen en gaan maar de Arc voortrap is er nog! Dus zo probeer ik steeds achter te komen welke onderdelen ik nou echt mooi vind en die hou ik , en daar omheen  bouw ik me set.

Stel nou straks voor de de combi AYRE VV Mooier in de woonkamer set speelt dan de bryston VV op de rest van de bryston set, dan ruil ik die gewoon om of ik koop de Ayre en verkoop de bryston.

Dus de Definitie van definitief is een onderdeel wat geen " vaste waardes" kent.
Niets is definitief als je 35 jaar bent en houdt van hobbyen en switchen van Apparatuur uit nieuwsgierigheid.


Citaat van: sultankat op februari 20, 2017, 08:32:51
De Bryston cd speler schijnt een klasse apart te zijn en wordt door menigeen zwaar onderschat, zo hoorde ik.

Hoi sultan,

Ik ken deze cd speler zelf ook niet dus ben benieuwd hoe die zich gaat gedragen tegen de rest.
Ik heb hier nog wel wat vergelijk matriaal:
CEC tl2x
CEC TL51X
Metronoom cd2v signature

Dus ben zeer benieuwd naar deze cd speler.
**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

#12572
Citaat van: maz op februari 20, 2017, 08:49:14

Dus de Definitie van definitief is een onderdeel wat geen " vaste waardes" kent.
Niets is definitief als je 35 jaar bent en houdt van hobbyen en switchen van Apparatuur uit nieuwsgierigheid.


You can lead a horse to water, but you can't make him drink ........ :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

#12573
Citaat van: scrutinizer op februari 20, 2017, 08:55:26
You can lead a horse to water, but you can't make him drink ........ :D
Wilt iemand de dingen wat scruut opschrijven met een Pm naar me vertalen Aub ,hahaha haha

Dan Kan ik er op reageren. Lol.

Even voor de duidelijkheid , wie is hier het paardje? Lol. ;

Ik of mijn speakers?  Want dit kan je op verschillende manieren lezen ben ik bang. En zo is het ook meestal bedoelt,  Scruut kennende. ;). Die spijkert  zich nooit ergens aan vast en heeft altijd een "back door " openstaan als vlucht route, lol .. .

Om maar terug te komen op mij interpretatie van je RIDDLE.

Nee ik weet niet of de Kharmas met de Bryston mee willen werken om een mooie setup te creëren.  Dus deze Horsie, moet het zadel maar eens voelen en hopen dat die niet van slag gaat. ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

paaj

Ik denk dat jij het paard bent, de opzet die Scrutinizer gaf het water en het weigeren te drinken dat je nu weer met nieuwe apparaten bezig bent.
Zolang je maar weet wáár het water staat kun je altijd je dorst lessen :p

Maar wel weer mooie spullen en zowaar een hele set van één merk :D
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3