aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mr.M

https://youtu.be/se0XO3780Pg


Wel een EYE CATCHER voor in de woonkamer. !

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Staaled

Heel apart, maar of een sterk magnetisch veld icm LP's een gelukkige combinatie is waag ik te betwijfelen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

patsijb

die opmerking heb ik ook al gehoord en er werd daardoor afgeraden deze TT aan te schaffen..

Mr.M

#11504
Ik denk dat je zoiets ook niet moet zien als "high end" maar meer als een design voor de liefhebbers die wat aparts zoeken.
Gezien de arm en element wat er standaard bij geleverd is , lijkt het mij niet dat dit bedoelt is om de max uit je lps te halen. ;).

Dit zal heel mooi zijn voor bv de B&O eigenaren die leuk geluid willen icm design.

Ik zou het vet vinden om deze speler in de woonkamer te hebben.

Best gaaf om te zien.
**UNDER CONSTRUCTION**

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Thanatos

Het is niet echt een grapje als ze een half miljoen binnengeharkt hebben met deze kickstart.

eddy135

Citaat van: Thanatos op november 21, 2016, 17:33:20
Het is niet echt een grapje als ze een half miljoen binnengeharkt hebben met deze kickstart.

Zal best, maar gaat niet werken, natuurlijk!

De geringste zijdelingse beweging van het plateau, om over de hoogte maar te zwijgen, doet een enorme afbreuk aan het geluid.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Thanatos

Ik denk dat het nogal mee kan vallen. De beste high speed motoren zijn zonder lagers maar op magnetische levitatie principe zoals hierboven.

Ik maak me meer zorgen over de invloed van het megnestisch veld op het element..

eddy135

Citaat van: Thanatos op november 21, 2016, 17:53:48
Ik denk dat het nogal mee kan vallen. De beste high speed motoren zijn zonder lagers maar op magnetische levitatie principe zoals hierboven.

Ik maak me meer zorgen over de invloed van het megnestisch veld op het element..
Zonder as wiebelt dat plateau alle kanten op.

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

#11511
Citaat van: maz op november 21, 2016, 16:34:15
Ik denk dat je zoiets ook niet moet zien als "high end" maar meer als een design voor de liefhebbers die wat aparts zoeken.
Gezien de arm en element wat er standaard bij geleverd is , lijkt het mij niet dat dit bedoelt is om de max uit je lps te halen. ;).

Dit zal heel mooi zijn voor bv de B&O eigenaren die leuk geluid willen icm design.

Ik zou het vet vinden om deze speler in de woonkamer te hebben.

Best gaaf om te zien.


Een gemiddelde B&O draaitafel is toch wel een stuk smaakvoller dan dit gedrocht... :D



Overigens is er wel een belangrijke overeenkomst tussen Kharma eigenaren en B&O klanten.

Beide groepen betalen grif én graag veel te veel voor wat ze krijgen..

Mr.M

#11512
Citaat van: eddy135 op november 21, 2016, 17:40:42
Zal best, maar gaat niet werken, natuurlijk!

De geringste zijdelingse beweging van het plateau, om over de hoogte maar te zwijgen, doet een enorme afbreuk aan het geluid.

Het werkt al  eddy en hij speelt al op de show! Dus over de werking is geen twijfel aan!


Dat zal best meevallen als de "mag lev" systeem goed togepast is.

De mag pev systeem is niet noeuw en is zeer stabiel en betrouwbaar.

Als een trein met mag lev systeem 600km per uur kan maken zonder te crashen door onstabiliteit dan moet een plaatje laten zweven geen probleem zijn denk ik!


https://youtu.be/DcejgxVrIoI

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#11513
Citaat van: Thanatos op november 21, 2016, 17:53:48
Ik denk dat het nogal mee kan vallen. De beste high speed motoren zijn zonder lagers maar op magnetische levitatie principe zoals hierboven.

Ik maak me meer zorgen over de invloed van het megnestisch veld op het element..
+1 . De mag lev systeem is een bewezen stabiel en betrouwbaar systeem!

Tot hoeverre je dat stabiliteit kan terug brengen en toepassen op een platenspeler weet ik niet ,maar het moet kunnen!
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#11514
Citaat van: Staaled op november 21, 2016, 16:26:45
Heel apart, maar of een sterk magnetisch veld icm LP's een gelukkige combinatie is waag ik te betwijfelen.
Enige zorg is idd de magnetische veld welke onder de plaat actief is. Of die ook door de plaat effect heeft aan de bovenzijde waar de element zit.

Als ze de plateau zo kunnen ontwerpen dat het de magnetische veld niet doorlaat naar boven dan moet dat ook geen probleem zijn.

Gezien het hier om serieus ingeneering gaat met mensen die de kop op de juiste plek hebben dan verwacht ik dat daar ook aan is gedacht?
**UNDER CONSTRUCTION**

Jumping Jack

Ik heb het al gezegd, het is een gimmick maar weinig meer dan dat. Goed bedacht en uitgevoerd, maar met echte hifi heeft het weinig te maken. Je ziet in het filmpje hoe het plateau ook wiebelt en kijk ook eens hoe lang het duurt om een plaatje te wisselen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Thanatos

Alle nieuwe dingen zijn een beetje eng  :D

Ik wil het wel eens zien in het echt. Bij platen is een beetje vervorming toch geen probleem  :angel:

Mr.M

#11517
Maz heeft een nieuwe kabeltje over de vloer.

Alleen hij is een Beetje dik ." Chaufontain" Dik.lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Sirius666


Oud lid

Allemaal onzin dit soort kabels. Het spijt me.

Erwin B

Sirius666

Blinde test met een 4mm2 ofc kabel  ;)

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op november 21, 2016, 22:30:36
Wtf. Hoeveel was je eraan kwijt?
Is te leen. Dus kost me niets. Lol
Citaat van: Erwin B op november 21, 2016, 22:40:54
Allemaal onzin dit soort kabels. Het spijt me.

Erwin B
Netals 70% andere dingen in audioland. Maar wat maakt het uit? Als beesie maar blij mee is toch?
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#11522
Citaat van: Sirius666 op november 21, 2016, 22:54:08
Blinde test met een 4mm2 ofc kabel  ;)
Hoef niet eens. Ik gebruik nu zelf verzilverd kabel van de rol, en het klinkt hemels.

Als je een goed set heb kan een kabel een en ander positiefs toevoegen  maar zal je set nooit "breken".

Mits er een breuk in je kabel zit.;) . Lol


Dat kabels een verschil kunnen maken klankmatig is voor mij een feit! Of een goed kabel tig moet kosten om te "klinken" is onzin.

Je betaalt relatief veel voor de naam en maak kosten . Maargoed , das met alles wat arbeid intensief is exotisch matriaal bevat.

Mooiee dingen kosten eenmaal meer geld dan simpelere varianten.



Een gouden Rolex die 35k kost heeft voor 5000 euro aan goud en matriaal.en de uurwerk is zelfde als die van 7k ....

Waarom er 30 k meer voor wordt gevraagd is mij ook nog een raadsel , maar goed, als je er een wilt zit er een wachttijd van 2 maanden !
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#11523
Kijk maar!  Dit is mijn kabeltje wat ik nu gebruik...zelf getwist ;).

Paar euries per meter.;).  Daarmee klinken de kharmas ook goed! Met deze tuinslangen ook! Dit zijn de puntjes op de i zetten voor sommige en het hoef niet eens je sound te verbeteren!

Het heet : je set "af" maken.


Ik ben wel nuchter , maar vind een mooie kabel (kwa looks) ook wel wat hebben.
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Citaat van: Erwin B op november 21, 2016, 22:40:54
Allemaal onzin dit soort kabels. Het spijt me.

Erwin B

Hele dikke onzin in dit geval :D