iOS 8.0 beschikbaar, downloaden allemaal eens kijken of dat goed gaat :)

Gestart door danielo, september 17, 2014, 19:20:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sam1909

Citaat van: snicky op september 23, 2014, 18:35:12
Hmm naar mijn idee gaat me batty nu langer mee[emoji16]. Wel heb ik altijd de meeste locatievoorziening uitstaan + ververs apps op de achtergrond.
Ga ik proberen dat staat bij mij allemaal aan  :crazy:

JürgenW

Citaat van: snicky op september 23, 2014, 18:35:12
Hmm naar mijn idee gaat me batty nu langer mee[emoji16]. Wel heb ik altijd de meeste locatievoorziening uitstaan + ververs apps op de achtergrond.

Zo doe ik het ook. Werkt goed met een 4S met 64 Gb.

Rusher


Citaat van: sam1909 op september 23, 2014, 19:58:01
Ga ik proberen dat staat bij mij allemaal aan  :crazy:

Er zijn veel andere (kleine/eenvoudige) tips te vinden, maar je moet het maar net weten.

Eentje:
Bewegingen en parallax-effecten. Dit is ook eeen batterij slurper. Dit kun je verminderen door.... --> Instellingen --> Algemeen --> Toegankelijkheid --> Verminder beweging --> Aan

Veel gebruikers van de iPhone, net als ik voorheen, weten niet dat de iPhone soms onnodig snel leeg loopt.

snicky

En je email instellen op push is ook een flinke slurper! Heb het op fetch staan en dan elk uur verbinding maken voor nieuwe emails.

De app battery docter is handig. Laat je zien wanneer je telefoon echt vol zit, vaak als je telefoon 100% is moet je hem nog 30min laten doorladen voordat die echt vol zit. En er staan goede tips in.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

snicky

Heb me telefoon vanochtend 12uur geleden uit de lader gehaald en heb nu nog 31%[emoji16]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Xstream

Tjongejonge wat een ellende weer. Ik wacht wel weer ff met updaten, stelletje prutsers.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

WickedGame

Hier ios8 op een iphone5, en afgezien van wat facebook problemen in het begin (lag meer aan FB dan aan IOS8) geen enkel probleem ondervonden. Batterijduur is ietsjes korter, maar voor mij in de praktijk nog steeds hele dag dat ik met de batterij doe met wifi/internet en bluetooth altijd aan. Locatievoorziening staat uit, tenzij een app het nodig vind dan gaat die aan.

Tot op heden tevreden, ben alleen nog wel benieuwd hoe straks iCloud drive gaat werken. En ben ook benieuwd naar de gezondheids features die nog vrij moeten komen. Ook een swype toetsenbord met nederlandse ondersteuning zou een aanrader kunnen zijn. Al met al hier dus geen issues.

Nosoforos

Hier loopt het eigenlijk prima op een 4S. Ik heb trouwens wel even gekeken naar die nieuwe toetsenborden, maar ik 'durf' het niet aan om die volledige toegang te geven (wat op Android gewoon gebeurt naar ik begrepen heb, maar op iOS krijg je eerst een stevige waarschuwing wat dit precies inhoudt: je teksten lopen via een server) Ik ben toch een beetje huiverig zomaar een app-maker te vertrouwen die een toetsenbord heeft ontworpen.

BJF

Hier wat kleine issues op een iPad Air, iPad 2 en iPhone 5S. De Air heeft een paar keer een spontane herstart gedaan en Wi-Fi is nu en dan tergend traag. Een harde reset loste dit laatste (voorlopig?) op. Typen gaat met een kleine vertraging.

Beetje slordig dus, deze update, zoals dat met de laatste grote iOS updates ook al het geval was. Ik begrijp dat iOS 8.01 inmiddels in de maak is. Daarmee zullen de ergste bugs wel verleden tijd zijn.
NAD M10 V2
Elac FS247

danielo

Citaat van: BJF op september 24, 2014, 11:53:24
Hier wat kleine issues op een iPad Air, iPad 2 en iPhone 5S. De Air heeft een paar keer een spontane herstart gedaan en Wi-Fi is nu en dan tergend traag. Een harde reset loste dit laatste (voorlopig?) op. Typen gaat met een kleine vertraging.

Beetje slordig dus, deze update, zoals dat met de laatste grote iOS updates ook al het geval was. Ik begrijp dat iOS 8.01 inmiddels in de maak is. Daarmee zullen de ergste bugs wel verleden tijd zijn.

Blijkt dat al bijna 50% van alle iOS devices die het kunnen over zijn naar iOS8 dit zijn enorme aantallen het is een wonder dat er niet meer mis gaat. Van de wifi kunnen we bijna wel voorspellen dat het altijd misgaat apple heeft een handje van om 'slim' te willen zijn met wifi en meestal iets stuk maakt in de x.0 release. Nu zijn ze weer bezig met airplay-direct en andere manier van tethering die aanpassingen in de wifi stack inhouden met alle problemen van dien.

Tot nu toe blijkt 8.0 een betere release dan 7.0 maar echt stabiel wordt het pas bij 8.1 of zelfs 8.2.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Je schijnt een tijdelijk een rollback te kunnen doen naar IOS7 als hij te langzaam is. Wellicht eerst teruggaan en pas met 8.1 opnieuw proberen alhoewel ik verwacht dat een iPad2 echt altijd te langzaam zal zijn voor 8.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Citaat van: Erik op september 24, 2014, 12:47:14
Je schijnt een tijdelijk een rollback te kunnen doen naar IOS7 als hij te langzaam is. Wellicht eerst teruggaan en pas met 8.1 opnieuw proberen alhoewel ik verwacht dat een iPad echt altijd te langzaam zal zijn voor 8.

In een Air zit een A7 cpu. Hoezo te langzaam?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Erik

Citaat van: Hanky Panky op september 24, 2014, 13:00:43
In een Air zit een A7 cpu. Hoezo te langzaam?
Tekst even aangepast ik wilde zeggen de ipad 2 niet de nieuwste ipads. Mijn ipad 4 heeft ook geen probleem qua snelheid, enkel dat de telefgraaf app steeds crashde maar die is ondertussen geupdate.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt


Richi

Citaat van: Rusher op september 23, 2014, 20:28:05
Bewegingen en parallax-effecten. Dit is ook eeen batterij slurper. Dit kun je verminderen door.... --> Instellingen --> Algemeen --> Toegankelijkheid --> Verminder beweging --> Aan
Zeer bruikbare tip. Bedankt!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

BJF

Citaat van: BJF op september 24, 2014, 11:53:24
(...)

Beetje slordig dus, deze update, zoals dat met de laatste grote iOS updates ook al het geval was. Ik begrijp dat iOS 8.01 inmiddels in de maak is. Daarmee zullen de ergste bugs wel verleden tijd zijn.
Sterker nog: iOS 8.01 is inmiddels uit (net!)

Let op! Sommige updaters melden problemen met telefoneren en Touch ID onder iOS 8.01!
Mogelijk gaat het vooral (alleen?) om de iPhone 6 en 6 Plus.
NAD M10 V2
Elac FS247

BJF

Citaat van: BJF op september 24, 2014, 19:31:01
Sterker nog: iOS 8.01 is inmiddels uit (net!)

Let op! Sommige updaters melden problemen met telefoneren en Touch ID onder iOS 8.01!
Mogelijk gaat het vooral (alleen?) om de iPhone 6 en 6 Plus.
Apple is aan het k%tten, de 8.01 update is teruggetrokken van wedge allerlei problemen....
NAD M10 V2
Elac FS247

Hanky Panky

Citaat van: BJF op september 24, 2014, 21:54:52
Apple is aan het k%tten, de 8.01 update is teruggetrokken van wedge allerlei problemen....

Kortom: via de weg vd remmende voorsprong is Apple inmiddels op hetzelfde niveau als Microsoft komen te staan. Middelmatige techniek in een duur jasje.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Nou dat is ook weer kort door de bocht, het is meer hoe ingewikkelder het totale pakket des te meer fouten er in zitten en des te meer tijd het kost om te testen.
Ik wacht even tot de recensies wat positiever worden eer ik update.
Overigens MS lanceert niet ieder jaar een nieuw OS en dwingt je ook niet te upgraden totdat de support verloopt (10 jaar ofzo).

Ach ja Apple heeft nog andere kopzorgen op dit moment:
http://www.nu.nl/internet/3886676/os-x-en-linux-kwetsbaar-grote-bug-in-software.html

Hanky Panky

Citaat van: Kjelt op september 25, 2014, 09:01:42
Nou dat is ook weer kort door de bocht, het is meer hoe ingewikkelder het totale pakket des te meer fouten er in zitten en des te meer tijd het kost om te testen.
Ik wacht even tot de recensies wat positiever worden eer ik update.
Overigens MS lanceert niet ieder jaar een nieuw OS en dwingt je ook niet te upgraden totdat de support verloopt (10 jaar ofzo).

Ach ja Apple heeft nog andere kopzorgen op dit moment:
http://www.nu.nl/internet/3886676/os-x-en-linux-kwetsbaar-grote-bug-in-software.html

Dat zeg ik: veel vd argumenten die je in het verleden hoorde om aan Apple te beginnen zijn inmiddels achterhaald. Stabiliteit, virussen, hardware, accu. Alleen het desigN en brandname blijven nog overeind.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Citaat van: Hanky Panky op september 25, 2014, 10:30:21
Dat zeg ik: veel vd argumenten die je in het verleden hoorde om aan Apple te beginnen zijn inmiddels achterhaald. Stabiliteit, virussen, hardware, accu. Alleen het desigN en brandname blijven nog overeind.
Tja dan blijft het wel knap dat ze hun spulletjes voor een factor 4 van de kostprijs weten te slijten en dan nog in grote aantallen. Samsung lukt het niet meer  ;)

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nosoforos


Kjelt

Samsung ondervind op de thuismarkt erg veel last van chinese smartphone fabrikanten die voor kostprijs + $20 marge apparaten met dezelfde functionaliteit leveren, Apple verkoopt veel meer op de westerse markten waar nog argwanend gekeken wordt naar die chinese producten. Wat de westerse consument zich vaak niet realiseert is dat dezelfde chinese bedrijven ook de Apples en Samsungs produceren.

Hanky Panky

Citaat van: Nosoforos op september 25, 2014, 11:14:18
Geen 10 miljoen in 3 dagen alleen...

Nee in drie weken. Maar als je daar het bestverkopende 5,7 inch model van Samsung eens bijtelt? De prognose voor de Note 4 is 15 miljoen units in de eerste maand. Dan praat je over 25 miljoen units. Je bent gebraindwashed door Apple  :D

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000