iOS 8.0 beschikbaar, downloaden allemaal eens kijken of dat goed gaat :)

Gestart door danielo, september 17, 2014, 19:20:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nosoforos

Ik hou me gewoon aan feiten die worden gepubliceerd in jaarrekeningen en gedeeld worden op aandeelhoudersvergaderingen. Als Samsung me een wijze investering leek, zou ik daar wel in investeren. Laat ik het zo zeggen, dat lijkt het me niet.

danielo

Citaat van: Nosoforos op september 25, 2014, 12:34:01
Ik hou me gewoon aan feiten die worden gepubliceerd in jaarrekeningen en gedeeld worden op aandeelhoudersvergaderingen. Als Samsung me een wijze investering leek, zou ik daar wel in investeren. Laat ik het zo zeggen, dat lijkt het me niet.

Punt is dat samsung zelf niet verteld hoeveel telefoons ze verkopen per kwartaal alleen apple doet dat van de grote makers. Dit maakt het allemaal een beetje gokken van analisten. Het is duidelijk dat samsung meer telefoons verkoopt. Het is ook duidelijk dat apple het hoogste segment wil beheersen (want daar zit de winst) en dat ze dat redelijk lukt tot nu toe en dat de vraag altijd is/blijft hoe lang houden ze dit vol. Voor samsung is het probleem dat er veel opkomende merken zijn aan de onderkant en apple (misschien) nu meer druk kan zetten aan de bovenkant (grotere schermen, en lockin via de apple watch/eco systeem).

investeren is al helemaal vaag want dan ga je er vanuit dat analisten weten wat ze aan het doen zijn en er een relatie is met de werkelijkheid ipv gevoelens van de markt en dat is hier nogal lastig en soms niet te begrijpen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Dat klopt allemaal, maar achter de wolken van flauwekul die veel zogenaamde 'analisten' spuien valt eigenhandig vaak nog wel een stukje logica te ontdekken. Effect op bijvoorbeeld de beurskoers is bij paniekberichten doorgaans beperkt en slechts tijdelijk, terwijl langetermijn-investeringen uiteindelijk tot nu toe steeds positief hebben uitgepakt. Als je kritisch in de gaten houdt wat er op de markt gebeurt en weet welke zaken op internet je met een korreltje zout moet nemen, kun je best met een enigszins zeker gevoel bepaalde investeringen doen. Natuurlijk is er risico, dat is 'part of the game'. 

- weer even meer on topic: Dit vind ik wellicht een leuke toepassing van shortcuts in het notification-center in iOS8 (misschien handig voor bijvoorbeeld 'oudere' gebruikers die moeite hebben met bepaalde functies, dan zou je een snelkoppeling kunnen maken met zoiets als 'bel kleinzoon' oid): http://techcrunch.com/2014/09/22/launcher-adds-shortcuts-to-favorite-apps-and-common-actions-to-ios-8s-notification-center/

danielo

Citaat van: Nosoforos op september 25, 2014, 13:42:28
Dat klopt allemaal, maar achter de wolken van flauwekul die veel zogenaamde 'analisten' spuien valt eigenhandig vaak nog wel een stukje logica te ontdekken. Effect op bijvoorbeeld de beurskoers is bij paniekberichten doorgaans beperkt en slechts tijdelijk, terwijl langetermijn-investeringen uiteindelijk tot nu toe steeds positief hebben uitgepakt. Als je kritisch in de gaten houdt wat er op de markt gebeurt en weet welke zaken op internet je met een korreltje zout moet nemen, kun je best met een enigszins zeker gevoel bepaalde investeringen doen. Natuurlijk is er risico, dat is 'part of the game'.

Ben je dan zelf niet de analist ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Citaat van: danielo op september 25, 2014, 13:50:30
Ben je dan zelf niet de analist ?

Daniel.

;) Tja, daar komt het dan in feite op neer (alleen hou je je bevindingen voor jezelf en vult er geen blogs mee)

Hanky Panky

Citaat van: danielo op september 25, 2014, 13:12:27
Punt is dat samsung zelf niet verteld hoeveel telefoons ze verkopen per kwartaal alleen apple doet dat van de grote makers. Dit maakt het allemaal een beetje gokken van analisten. Het is duidelijk dat samsung meer telefoons verkoopt.

Dat doen ze voornamelijk om er mee te kunnen koketteren. Ik vermoed om de kopers een buyers remorse te besparen (zie je wel, ik heb een populaire telefoon gekocht, ik ben ben cool  :D )

Samsung verkoopt over de gehele breedte overigens 2 x zo veel telefoons als Apple dus waar die behoefte vandaan komt om alleen de topmodellen tegen over elkaar te plaatsen is een raadsel.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

De nieuwe iPhone 6 kun je buigen, daar kan Samsung nog niet aan tippen.  ;D

danielo

Citaat van: Hanky Panky op september 25, 2014, 14:36:30
Dat doen ze voornamelijk om er mee te kunnen koketteren. Ik vermoed om de kopers een buyers remorse te besparen (zie je wel, ik heb een populaire telefoon gekocht, ik ben ben cool  :D )

Samsung verkoopt over de gehele breedte overigens 2 x zo veel telefoons als Apple dus waar die behoefte vandaan komt om alleen de topmodellen tegen over elkaar te plaatsen is een raadsel.

Ik heb die behoefte niet zo, samsung en apple wel want daar zit het geld. Voor ons is het belangrijker dat er een minimum is van wat een smartphone is en de meeste voldoen nu prima. De vraag over de aantallen is denk ik andersom waarom is samsung ermee gestopt apple heeft altijd op hoofdlijnen zelf de aantallen van hun producten opgenomen in hun cijfers niets nieuws onder de zon ook toen ze vrijwel ten onder gingen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.


Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

Ja hoor het is weer zo: iOS8  T R A A G als dikke stront door een trechter.
de helft van de apps werken niet meer, foto's hebben andere folders gekregen dus alle 3rd PTY apps die willen invoegen werken niet meer
wifi kaduuk met 1mb verbindingen
alle gestures om zeep door lag, knijpen werkt 3/5 keer niet, toch maar exit via de ronde knop....

17 oct de Apple pay update ben benieuwd of de prutsers uit cupertinp er dan al wat bug fixes inhebben zitten
tot zover lijkt iOS8 alleen maar BLOATWARE met NOG MEER MARKETING TRACKING dan iOS7 al had.
maar dat is inmiddels traditie bij Apple. we wachten af op 8.1 want .01 tot 0.9 zal waarschijnlijk ook nog gewoon kudt blijven
JBL PRX Power!

WickedGame

Citaat van: Raphie op september 26, 2014, 11:08:36
Ja hoor het is weer zo: iOS8  T R A A G als dikke stront door een trechter.
de helft van de apps werken niet meer, foto's hebben andere folders gekregen dus alle 3rd PTY apps die willen invoegen werken niet meer
wifi kaduuk met 1mb verbindingen
alle gestures om zeep door lag, knijpen werkt 3/5 keer niet, toch maar exit via de ronde knop....

17 oct de Apple pay update ben benieuwd of de prutsers uit cupertinp er dan al wat bug fixes inhebben zitten
tot zover lijkt iOS8 alleen maar BLOATWARE met NOG MEER MARKETING TRACKING dan iOS7 al had.
maar dat is inmiddels traditie bij Apple. we wachten af op 8.1 want .01 tot 0.9 zal waarschijnlijk ook nog gewoon kudt blijven

Ik kan de traagheid niet herkennen met mijn iphone5 en ook de 5s van mijn vriendin werkt perfect. De fotoapp is inderdaad wel vreselijk. Foto's anders gerangschikt, andere indeling etc. erg irritant!

WiFi geen last mee.

Enige probleem waar ik mee loop is dat met IOS8 mijn Audi MMI niet helemaal vlekkeloos meer werkt. Dit vind ik bagger want mijn podcasts kan ik dus in de auto nu niet direct luisteren. Dien de telefoon eerst opnieuw te starten  :threadclosed: en dan nog is de indeling in het scherm niet juist.... bagger dus :(

Raphie

ja een iPhone is naturlijk sowieso al traag voor internet, dus daar zal je niet veel verschil merken, m'n iPad3 zit gewoon op 120Mbit kabel en haalde met Ookla gewoon keurig 35/35mbit down
nu .9  <> .5mbit KUDTTTTTT dus...
Macrumours en alle andere fora staan ook bomvol met mijn rijtje aan klachten, dus ben niet alleen
JBL PRX Power!

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

danielo

Citaat van: Raphie op september 26, 2014, 11:08:36
Ja hoor het is weer zo: iOS8  T R A A G als dikke stront door een trechter.
de helft van de apps werken niet meer, foto's hebben andere folders gekregen dus alle 3rd PTY apps die willen invoegen werken niet meer
wifi kaduuk met 1mb verbindingen
alle gestures om zeep door lag, knijpen werkt 3/5 keer niet, toch maar exit via de ronde knop....

17 oct de Apple pay update ben benieuwd of de prutsers uit cupertinp er dan al wat bug fixes inhebben zitten
tot zover lijkt iOS8 alleen maar BLOATWARE met NOG MEER MARKETING TRACKING dan iOS7 al had.
maar dat is inmiddels traditie bij Apple. we wachten af op 8.1 want .01 tot 0.9 zal waarschijnlijk ook nog gewoon kudt blijven

overstappen naar iets anders kan ook gewoon hoor, iets wat zoveel irritatie oproept kan niet goed zijn. Hier iOS8 op 4 devices blijft mijn oordeel 'redelijk' voor een x.0 release.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nosoforos

Paar keer ademhalen en als de wiedeweerga overstappen lijkt me ook gezonder voor het hart als ik dit zo lees

Hanky Panky

Citaat van: danielo op september 26, 2014, 12:37:12
overstappen naar iets anders kan ook gewoon hoor, iets wat zoveel irritatie oproept kan niet goed zijn. Hier iOS8 op 4 devices blijft mijn oordeel 'redelijk' voor een x.0 release.

Daniel.

Maar wat dan met de perfecte user experience waar Apple mee loopt te zwaaien. Ik schreef het al eerder: ze zijn inmiddels op het niveau vd concurrentie beland. Dezelfde concurrentie waar ze zich zo graag boven plaatsen....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

ja en een €450 device maar ff in de kast leggen :(

Ik snap gewoon echt niet, hoe ze na al die betás een ini release nog zo kunnen verprutsen.
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

@Raphie,
Een HELE kleine groep heeft wifi problemen (gebruik even internet en je zult het vinden) daar is vanmorgen een 8.02 fix voor gekomen die dat moet oplossen.
Ik draai al vanaf Beta2 met iOS8 en herken de traagheid totaal niet, sterker iOS8 draait op mijn 5s eigenlijk net zo lekker als iOS7.

Dat je foto's ergens anders staan is waar, ik vind dat ook even wennen maar het heeft een HEEL groot voordeel als we zometeen met iDrives gaan werken PLUS je hebt nu een deleted foto's folder, welke ik ideaal vind voor het geval je per ongeluk een keer iets wist.

Elke nieuw iOS of OS zal even wennen zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

het gaat niet om wennen, het gaat erom dat zaken gewoon niet meer werken
foto op het forum? tapatalk, google werken niet meer.
Alleen die kudt safari browser. gestures die uitvallen, internet staat er VOL mee
het zijn niet een paar gebruikers, het zijn er miljoenen.
JBL PRX Power!

danielo

Citaat van: Raphie op september 26, 2014, 13:13:05
het gaat niet om wennen, het gaat erom dat zaken gewoon niet meer werken
foto op het forum? tapatalk, google werken niet meer.
Alleen die kudt safari browser. gestures die uitvallen, internet staat er VOL mee
het zijn niet een paar gebruikers, het zijn er miljoenen.

Waarom volg je dan niet het advies was we hier al zo vaak gegeven hebben wacht tot de x.2 release. Miljoenen is wat overdreven maar het is zeker een aanzienlijke groep maar dat kan ook niet anders er  draaien nu al naar schatting 100 tot 150M devices op ios8. Weinig van de echte 'apple' fans hier beweren dat apple perfect is vandaar dat we juist deze adviezen geven dat jij dat in je hoofd hebt en dus je verwachtingen zo bizar hoog zijn dat ze gedoemd zijn om te falen. Mijn ervaring (voor wat het is) is dat android niet veel beter/slechter is met als grootste nadeel dat je afhankelijk bent van telco's vaak.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

wie heeft het hier over Android, kijk naar MS met win8, die kunnen wel gewoon een OS releasen zonder dit soort BUGS
Apple = gesloten ECOSYSTEEM en ze kunnen geeneens de gestures van hun eigen mail app onder controle houden op hun eigen hardware. Het is gewoon om te janken zo slecht. en dan die fanbois die zeggen dat drukken op het knopje niet onoverkomelijk is en heel "normaal" voor een .0 release...... dát snap ik dus niet.

het is gewoon bar slecht en slordig. We hebben het hier niet over nieuwe zaken, of zaken die in iOS8 anders werken, daar hoor je me niet over, maar gewoon zaken die NIET werken.
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Windows zonder bugs....... lol
Nee sorry maar hier sla je de plank echt totaal mis.

De app ontwikkelaars krijgen maanden voor de release de nieuwe versie, dat ze zelf weigeren hun apps aan te passen is niet de schuld van Apple.
Sterker ik vind dat gewoon laks.
het is niet zo dat Apple ineens een nieuw OS released en de app ontwikkelaars dan pas moeten gaan werken, sterker voor de iPhone6 en plus kon je 2-3 maanden geleden al apps maken.

Dus dat is echt onzin.
iOs8 is geüpdatet voor health daar zat inderdaad een flinke bug in, maar dat was binnen 1 dag al opgelost, daarmee kwamen 3-4 andere bugs mee naar boven welke een dag later opgelost worden, ik vind dat wel erg snel.... ik zit nu al 6 maanden op een fix te wachten van een probleem met mijn GPU onder een windows 8.1 machine, dus praat me niet over bugs :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Gpu bug onder 8.1? AMD of Nvidia? Dát is nou 3rd pty
Je leest niet he Frank, ik heb het niet over apps die niet werken

Gestures werken zeer slecht in iOS8 onderdelen zelf zoals mail en safari.. Niks 3rd pty.
Zelfde voor wifi, niks 3rd pty....
En ja de win8 en 8.1 launches waren probleemloos en MS heeft keurig iedere week patch tuesday, die hopen niet alles op en dan moet je een jaar wachten, gewoon as you go.
Maar we hoeven er geen v/s topic van te maken de iOS8 release is gewoon één broddelwerk, maar dat maakt Tim niet uit, want de Fanbois slikken het toch wel....
JBL PRX Power!