iPhone 6 en 6 plus

Gestart door Starred, september 2, 2014, 18:13:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Ik ben helemaal geen voorstander van 4K of 5K monitoren om eerlijk te zijn.
Met retouchen is dat een "ramp" probeer maar eens op een retina macbook echt goed in te zoomen op details, het kan maar het is niet ideaal.

Voor video editing zou ik er wel een 4K monitor naast kunnen zetten voor previews, voor fotografie vind ik de huidige resolutie meer dan genoeg, sterker ik wil liever niet hoger. Gaan we toch hoger (onvermijdelijk) dan hoop ik dat de scaling goed gaat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 19, 2014, 17:11:42
probeer maar eens op een retina macbook echt goed in te zoomen op details, het kan maar het is niet ideaal.


sowieso is dat toch een scaling ding en ligt meer aan photoshop dan wat anders. Volledige foto's op full screen zien er toch fenomenaal veel beter uit... zo vaak zit ik nu ook niet 100% te kijken

dennism

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 19, 2014, 17:11:42
Ik ben helemaal geen voorstander van 4K of 5K monitoren om eerlijk te zijn.
Met retouchen is dat een "ramp" probeer maar eens op een retina macbook echt goed in te zoomen op details, het kan maar het is niet ideaal.

Voor video editing zou ik er wel een 4K monitor naast kunnen zetten voor previews, voor fotografie vind ik de huidige resolutie meer dan genoeg, sterker ik wil liever niet hoger. Gaan we toch hoger (onvermijdelijk) dan hoop ik dat de scaling goed gaat.

Het beste is natuurlijk geen scaling toepassen, ik heb dit laatst getest op een 3200x1800 Dell M3800 en er was nog best mee te werken als je een beetje goede ogen hebt op een 15,6" scherm, denk dat 5k dan ook nog wel gaat op een 27" ;-)

Former member 78


J.A.F._Doorhof

@Gaeja,
Je kan zien dat je nagenoeg geen retouch werk doet :D

Retouchen doe ik meestal op 100% of 400%.
Op 100% op een "normale" high resolution monitor gaat perfect met 20+ MP files.
Als ik een 24MP file op mijn retina MBP probeer te retouchen moet ik nagenoeg al op 200% gaan zitten om een soortgelijk effect als 100% op mijn normale monitor te krijgen.

Een weergave van 100% in Photoshop is 100% accuraat, bij 200% word er dus geschaald, bij een 4K monitor kan je eigenlijk amper meer secuur retouchen op 100% dus moet je gaan schalen. Dit gaat bij Ps best goed tot 200% maar ik ben er geen voorstander van, helemaal niet bij zeer precies werkt zoals composities rond haar. *gelukkig doe ik dat zelden.

Met andere woorden ik ben geen voorstander van 4K monitoren voor retouch werk.
Om gewoon je foto's op te bekijken is het inderdaad fantastisch, op een retina zijn de foto's retescherp :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roland p

Wat je eigenlijk wil is een nearest neighbour scaling ipv. bilinear/bicubic etc.

Ik zou het ook willen op mijn 15" retina zodat ik mijn websites kan beoordelen op een lage resolutie.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Gaeje

ik doe zelden iets op 100% inderdaad... ik werk veel met maskers en zones in de fotos, maar ik zit geen haren of wimpers bij te werken als je dat bedoelt. ik doe ook geen modellenfotografie dus...

ik speel veel met de curves en een beetje met de kleuren

J.A.F._Doorhof

roland, ik wil gewoon 1:1 de pixels kunnen zien :D
En bij de 4K units is dat gewoon nagenoeg niet mogelijk, je kan dan wel op 200% kijken of bv de monitor op een andere resolutie zetten maar je ziet dan toch dat de kwaliteit minder word.

Maar ik neem aan dat voor retouching er ook normale monitoren blijven OF dat de nieuwe retina's een andere scaling toevoegen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Gewoon betere foto's maken dan is retouchen niet nodig  O0
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

roland p

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 20, 2014, 16:16:37
roland, ik wil gewoon 1:1 de pixels kunnen zien :D
Gaat niet lukken, want 1:1 dan kijk je eigenlijk naar RGB stripes :P
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

danielo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 20, 2014, 10:31:46
@Gaeja,
Je kan zien dat je nagenoeg geen retouch werk doet :D

Retouchen doe ik meestal op 100% of 400%.
Op 100% op een "normale" high resolution monitor gaat perfect met 20+ MP files.
Als ik een 24MP file op mijn retina MBP probeer te retouchen moet ik nagenoeg al op 200% gaan zitten om een soortgelijk effect als 100% op mijn normale monitor te krijgen.

Een weergave van 100% in Photoshop is 100% accuraat, bij 200% word er dus geschaald, bij een 4K monitor kan je eigenlijk amper meer secuur retouchen op 100% dus moet je gaan schalen. Dit gaat bij Ps best goed tot 200% maar ik ben er geen voorstander van, helemaal niet bij zeer precies werkt zoals composities rond haar. *gelukkig doe ik dat zelden.

Met andere woorden ik ben geen voorstander van 4K monitoren voor retouch werk.
Om gewoon je foto's op te bekijken is het inderdaad fantastisch, op een retina zijn de foto's retescherp :D

Grappig, dus eigenlijk wil je 2 monitors gebruiken in deze context... nooit zo over nagedacht.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

denoontje

eeh heren het is een onderwerp over telefoons hier ;-)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Gaeje

Citaat van: LittleNinja op oktober 20, 2014, 23:10:00
Telefoons?

1 om te bellen, 1 om gebeld te worden en 1 om te sms-en

neptune

zet hier iets neer

BJF

Ik heb mijn iPhone 6 weer verkocht, hij was me toch te groot. In sommige broeken/broekzakken was hij mij te groot om nog lekker te kunnen zitten en ook het bedienen met een hand vond ik niet handig. En dan heb ik het over de 6 hè, niet over de 6+.

Ik had hem tweedehands voor een nette prijs gekocht, nu net een iPhone 5S er op ingeruild. Doet al met al ook financieel geen pijn.
NAD M10 V2
Elac FS247

snopper

Heerlijk hier met die 6+... De batterij gaat met gemak 2.5 dagen mee .... Is weer iets anders als elke dag opladen

Snopper

denoontje

#519
hier de 6 mijn eerste iphone...erg fijn ding
kan ik ook mijn set bedienen, dus ook een beetje laatste aanschaf stereo.....

Dirkjanboon

ik ben na een aantal debacles met verschillende iphones 5s ben ik helemaal klaar met apple

wat ik niet snap
een 8mp camera op een toestel van 899,-- is not done
buigen of barsten .. niet eens degelijk gebouwd

Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

denoontje

Citaat van: Gaeje op oktober 21, 2014, 08:28:15
1 om te bellen, 1 om gebeld te worden en 1 om te sms-en

en whatsapp?  :-P

Starred

Citaat van: Dirkjanboon op november  5, 2014, 19:50:56
ik ben na een aantal debacles met verschillende iphones 5s ben ik helemaal klaar met apple

wat ik niet snap
een 8mp camera op een toestel van 899,-- is not done
buigen of barsten .. niet eens degelijk gebouwd

Beetje frustraties? De 6 is prima gebouwd en de camera is een van de besten die er is

Nosoforos

Als je denkt dat het aantal megapixels de beslissende factor is in de kwaliteit van een smartphonecamera moet je toch eens wat meer serieuze reviews lezen.

LittleNinja

@Dirkjanboon,

Ik verbaasde me er ook over (8MP), maar inderdaad blijkt dat de 5s en ook de 6 er toch weer uitkomen als één van de besten wanneer het gaat om de camera tests.

Dit staat uiteraard los van de klachten die je hebt gehad met jouw iPhone.

Wat heb je nu?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"