iPhone 6 en 6 plus

Gestart door Starred, september 2, 2014, 18:13:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

JBL PRX Power!

Jumping Jack

Citaat van: Erik op september 24, 2014, 12:41:21
Ik heb ook een 5,5inch toestel weliswaar geen plus maar die past ruim in mijn broekzak ook als ik ga zitten genoeg ruimte en dus buigt er ook niks door.
Beetje zwaar overdreven verhaal imho. Draag je altijd strakke broeken en/of heb je extreem kleine zakken leen dan even van iemand een note 3 of zo of in de winkel en stop hem in je broekzak dan zie je meteen of hij past. Ik zou me niet zo snel druk hierom maken of je moet je telefoon altijd in je achterzak dragen.

Moet je zeker doen, een smartphone in de winkel in je broekzak steken. "het was om te kijken of ie gaat buigen", terwijl de bewakingsagent je tegen de grond werkt....  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

KillerbeeNL

geweldig toch?? met zoveel kracht buigen en het glas blijft heel !!!.

Ik snap het gezeur niet, want wie een telefoon in de broekzak houd en deze krachten er op uit oefent moet of afvallen of geen skinnyfit broeken meer dragen.

Ik zou mijn Galaxy S3 nog niet voor de helft durven te buigen 😳
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Midcall

Ik snap de ophef wel. Ongeveer de enige unieke 'feature' is niet bepaald positief en ik denk dat ze bij Apple zich rot zijn geschrokken, want dit gaat ze echt veel (potentiële) klanten kosten. Ik kreeg vanmorgen al van 3 mensen een linkje die deze ellende onder een vergrootglas legde en ondertussen weet de hele wereld dit. Ben benieuwd wat de reactie van Apple gaat worden.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

BJF

Ach, ik heb bij dit soort zaken zoiets van, waar heb ik dit eerder gehoord? Ook bij de iPhone 5 en 5S  en bij verschillende Samsungs waren er dergelijke berichten direct na de release. Sommige tech websites vinden het leuk een nieuwe telefoon te mishandelen. Na een tijdje hoor je er niks meer over.

Wel is Apple nu aan het k%tten met firmwareupdates. iOS 8.01 is een tijdje te downloaden geweest vanavond maar inmiddels teruggetrokken ivm teveel problemen. Vooral de iPhone 6 en 6 Plus bleken issues te hebben met o.a. bellen en Touch ID. Shame on you Apple!
NAD M10 V2
Elac FS247

Nosoforos

#181
Zie inderdaad gewoon ff die link met dat overzicht van allerlei andere telefoons die ook 'buigen' als je maar hard genoeg drukt. Serieus, iedere keer als Apple iets uitbrengt proberen er wel weer partijen met dit soort negatieve quatsch effect te bereiken. Meestal lukt dat niet, heel soms moet Apple daadwerkelijk reageren (zie 'antenna-gate' bij de iPhone 4). Op een aantal verkochte telefoons van 10 miljoen in 3 dagen (!) zal er allicht zo nu en dan iets mis gaan, maar het is toch wel erg typisch hoe ditzelfde riedeltje iedere keer weer wordt herhaald. Daarom schiet ik hiervan zeker niet nu al in paniek en denk dat we eerst maar even rustig moeten aanzien of de soep werkelijk zo heet wordt gegeten. (edit: iemand plaatste eerder deze link, die bedoelde ik: http://www.cultofmac.com/297404/get-bent-shocking-history-bent-smartphones/)

Hanky Panky

Citaat van: Nosoforos op september 24, 2014, 23:21:42
Zie inderdaad gewoon ff die link met dat overzicht van allerlei andere telefoons die ook 'buigen' als je maar hard genoeg drukt. Serieus, iedere keer als Apple iets uitbrengt proberen er wel weer partijen met dit soort negatieve quatsch effect te bereiken. Meestal lukt dat niet, heel soms moet Apple daadwerkelijk reageren (zie 'antenna-gate' bij de iPhone 4). Op een aantal verkochte telefoons van 10 miljoen in 3 dagen (!) zal er allicht zo nu en dan iets mis gaan, maar het is toch wel erg typisch hoe ditzelfde riedeltje iedere keer weer wordt herhaald. Daarom schiet ik hiervan zeker niet nu al in paniek en denk dat we eerst maar even rustig moeten aanzien of de soep werkelijk zo heet wordt gegeten. (edit: iemand plaatste eerder deze link, die bedoelde ik: http://www.cultofmac.com/297404/get-bent-shocking-history-bent-smartphones/)

Je gaat hem toch niet nieuw kopen schrijf je in een ander topic dus waar zou jij je überhaupt druk om maken?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

FDLARRY

Toch mooi zo, curved zonder meerprijs.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Nosoforos

 ;D Het heeft de creatievelingen op internet in ieder geval alweer flink beziggehouden: http://www.cultofmac.com/297548/bendgate-iphone-6-malleability-problem-internets-joke-du-jour/

danielo

Citaat van: Midcall op september 24, 2014, 21:54:55
Ik snap de ophef wel. Ongeveer de enige unieke 'feature' is niet bepaald positief en ik denk dat ze bij Apple zich rot zijn geschrokken, want dit gaat ze echt veel (potentiële) klanten kosten. Ik kreeg vanmorgen al van 3 mensen een linkje die deze ellende onder een vergrootglas legde en ondertussen weet de hele wereld dit. Ben benieuwd wat de reactie van Apple gaat worden.

Er is elke keer wel wat en als de verkoop getallen binnenkomen hoor je mensen niet meer, zal nu niet veel anders zijn. Denk dat grootste 'probleem' zal zijn mensen die een plus kopen en hem toch te groot vinden of andersom, dat zal leiden tot veel meer omruil acties als hiervoor en gevoel geven van een miskoop.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Goh... Wie had dat nou verwacht dat er z.s.m. een iPhone "bash" filmpje of verhaaltje zou komen vlak na de introductie...

Inderdaad grappig hoe men hier verbaasd over doet. Er zijn er weinig die ook meteen de 5.5" concurrenten er even bijhalen. Ik kan me zo voorstellen dat er exact hetzelfde gaat gebeuren.

Het kan ook zijn dat al die voorgaande Apple gebruikers, die voorheen tot max 4" in hun zak gehad hebben, nu ineens met een heel ander probleem geconfronteerd worden. Zij zijn deze maten nog niet gewend en hebben gemakshalve even mechanica over het hoofd gezien.

Ik ben benieuwd of dit een "elandtest" gaat worden.. Dat men nu alle telefoons gaan testen en dat blijkt dat ze allemaal gebogen kunnen worden.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Ik heb er moeten lachen om die link hierboven :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Midcall

Citaat van: LittleNinja op september 25, 2014, 08:47:23
Goh... Wie had dat nou verwacht dat er z.s.m. een iPhone "bash" filmpje of verhaaltje zou komen vlak na de introductie...

Inderdaad grappig hoe men hier verbaasd over doet. Er zijn er weinig die ook meteen de 5.5" concurrenten er even bijhalen. Ik kan me zo voorstellen dat er exact hetzelfde gaat gebeuren.
Als ie €300 had gekost was dit allemaal niet zo'n issue geweest. Maar Apple rekent bewust de absolute hoofdprijs en doet voorkomen dat dit met afstand de beste telefoon ooit is... dan is het niet gek dat zoiets als dit viral gaat wanneer blijkt dat deze telefoon krom uit een broekzak komt als iemand het waagt om met zijn telefoon nog in zijn broekzak in een stoel gaat zitten.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

danielo

Citaat van: Midcall op september 25, 2014, 22:31:43
Als ie €300 had gekost was dit allemaal niet zo'n issue geweest. Maar Apple rekent bewust de absolute hoofdprijs en doet voorkomen dat dit met afstand de beste telefoon ooit is... dan is het niet gek dat zoiets als dit viral gaat wanneer blijkt dat deze telefoon krom uit een broekzak komt als iemand het waagt om met zijn telefoon nog in zijn broekzak in een stoel gaat zitten.

Geen waarde oordeel maar dit gaat viral omdat iedereen er geld aan verdient op 1 of andere manier en mensen vinden het leuk om te lezen waar niets mis mee is het is gewoon hoe het is vandaag de dag of het nu apple is of een bekende nederlander die op zijn/haar bek gaat het verkoopt en dus wordt het gepushed.

Ik heb er ook geen probleem mee vind het allemaal wel grappig om te lezen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Citaat van: danielo op september 25, 2014, 22:41:58
Geen waarde oordeel maar dit gaat viral omdat iedereen er geld aan verdient op 1 of andere manier
Daniel.
Ik kan niet voor anderen praten en ik vind ook niet dat ik dat recht heb. Maar ik kan je vertellen dat ik hier geen cent aan heb verdient.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Midcall

Citaat van: danielo op september 25, 2014, 22:41:58
Geen waarde oordeel maar dit gaat viral omdat iedereen er geld aan verdient op 1 of andere manier en mensen vinden het leuk om te lezen waar niets mis mee is het is gewoon hoe het is vandaag de dag of het nu apple is of een bekende nederlander die op zijn/haar bek gaat het verkoopt en dus wordt het gepushed.

Ik heb er ook geen probleem mee vind het allemaal wel grappig om te lezen.

Daniel.
Vermoedelijk heb je hierin wel gelijk, maar laat ik het zo zeggen, Apple maakt het ze wel ENORM makkelijk  :happy:.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Kwabbernoot

Citaat van: LittleNinja op september 25, 2014, 08:47:23
Goh... Wie had dat nou verwacht dat er z.s.m. een iPhone "bash" filmpje of verhaaltje zou komen vlak na de introductie...

Inderdaad grappig hoe men hier verbaasd over doet. Er zijn er weinig die ook meteen de 5.5" concurrenten er even bijhalen. Ik kan me zo voorstellen dat er exact hetzelfde gaat gebeuren.

Het kan ook zijn dat al die voorgaande Apple gebruikers, die voorheen tot max 4" in hun zak gehad hebben, nu ineens met een heel ander probleem geconfronteerd worden. Zij zijn deze maten nog niet gewend en hebben gemakshalve even mechanica over het hoofd gezien.

Ik ben benieuwd of dit een "elandtest" gaat worden.. Dat men nu alle telefoons gaan testen en dat blijkt dat ze allemaal gebogen kunnen worden.
Van dezelfde Jandoedel.


Groeten...

danielo

#193
Citaat van: Midcall op september 26, 2014, 00:23:27
Vermoedelijk heb je hierin wel gelijk, maar laat ik het zo zeggen, Apple maakt het ze wel ENORM makkelijk  :happy:.

Soms wel soms niet veel andere (soms vergelijkbaar) nieuws slipt er doorheen simpelweg omdat het niet apple is en mensen er toch niet op klikken. Google heeft hier ook last van maar alleen als het over hun service gaat (als het bv even 10min down is dan denken mensen dat de wereld vergaat) of facebook op gebied van privacy. Maar beide hebben niet bepaald een goed trackrecord op hun eigen hardware probeersels en daar worden ze meestal 1 of 2 maanden later niet meer op aangesproken.

Soms is het 'oneerlijk' maar wel fijn de overdreven aanpak van bv greenpeace op apple deden ze vooral omdat het apple was. Aan de andere kant heeft het wel een nieuwe push gegeven aan wat ze wilden zowel binnen als buiten apple. Hoge bomen vangen veel wind...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Former member 78


J.A.F._Doorhof

Is natuurlijk ook wel een "beetje" dom om een zeer dunne telefoon van dat formaat gewoon in een strakke broek te doen en dan 4 uur te gaan rijden en dan heel verbaasd doen als hij omgebogen is.... sterker ik vind het wel positief dat hij feitelijk nog werkt :D

Een kleine stevige iPhone zoals de 4 of 5 zal inderdaad niet zo snel buigen maar dit is een veel grotere en dunnere telefoon, een beetje mee oppassen dus, of wel je gezonde verstand gebruiken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Citaat van: Kwabbernoot op september 26, 2014, 08:55:34
Van dezelfde Jandoedel.


Groeten...

Blijkt toch dat de rest wel stevige telefoons kan maken....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 26, 2014, 10:39:40
Is natuurlijk ook wel een "beetje" dom om een zeer dunne telefoon van dat formaat gewoon in een strakke broek te doen en dan 4 uur te gaan rijden en dan heel verbaasd doen als hij omgebogen is.... sterker ik vind het wel positief dat hij feitelijk nog werkt :D

Een kleine stevige iPhone zoals de 4 of 5 zal inderdaad niet zo snel buigen maar dit is een veel grotere en dunnere telefoon, een beetje mee oppassen dus, of wel je gezonde verstand gebruiken.

Binnenkort de Apple iPurse for men :D :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 26, 2014, 10:39:40
Is natuurlijk ook wel een "beetje" dom om een zeer dunne telefoon van dat formaat gewoon in een strakke broek te doen en dan 4 uur te gaan rijden en dan heel verbaasd doen als hij omgebogen is.... sterker ik vind het wel positief dat hij feitelijk nog werkt :D

Een kleine stevige iPhone zoals de 4 of 5 zal inderdaad niet zo snel buigen maar dit is een veel grotere en dunnere telefoon, een beetje mee oppassen dus, of wel je gezonde verstand gebruiken.

ach misschien houd het in dat apple eindelijk de drang naar dunner eens stopt. En dat we volgende keer (over 2 jaar) 1 a 2 min dikker gaan zien die steviger zijn en met 1 a 2 mm extra batterij. Is niet erg dat ze eens moeten nadenken hoever ze willen gaan voor 'style'. Ik zit veel in de bus/trein/vliegtuig (net als jij vermoed ik) en wat je ziet wat mensen soms doen met een telefoon, computer of foto spullen is bizar.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

ik vind die hele Phablet trend sowieso een beetje onzinning


een telefoon moet gewoon bellen
JBL PRX Power!