Zijn quadral goede speakers ?

Started by Balboa., August 31, 2014, 20:22:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Balboa.

Hallo,

Ik heb van de week een set speakers Gezien de quadral ferrum 7000 voor een mooi prijsje
En was benieuwd of iemand er ervaring mee heeft?
Ik heb een denon avr2106 receiver en zou ze daar op aan willen sluiten past dat goed bij elkaar?

Mvg

Balboa.


Rusher

De Aurum serie in ieder geval! De mk VI, bijvoorbeeld van de Vulkan is heel goed. Zelf een tijdje gehad en het zijn geweldenaren op alle gebieden van muziek. Iets teveel bas in het geheel, echter wow wat gaan die diep!!!

Duck Twacy

Quadral Titan III, beste speakers ever imo

http://www.titanstory.de/titan/titan3/details/

Maar die bedoelde je vast niet.

Maar goed. Quadral kan (kon?) best wel goede speaker maken

GPO

Quote from: Rusher on November 10, 2014, 22:45:07
De Aurum serie in ieder geval! De mk VI, bijvoorbeeld van de Vulkan is heel goed. Zelf een tijdje gehad en het zijn geweldenaren op alle gebieden van muziek. Iets teveel bas in het geheel, echter wow wat gaan die diep!!!

Tja, de vulkans.... die zijn enorm groot en lomp. Dat is wel ff iets anders als waar de TS het over heeft. Ook in een totaal andere prijsklasse.

@TS: zelf luisteren naar de speakers. Dat is echt het beste. Wij kunnen niet beoordelen of die set goed is voor jou; dat kunnen je eigen oren het beste.

Set ziet er verder wel goed uit overigens; kwa afwerking is het wel mooi. Geluid weet ik niet. Ik ken alleen de Aurums (Montan) en die zijn supergoed.

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

LittleNinja

Ik vond het altijd erg mooi afgewerkte en goed klinkende speakers. Maar als je de kans krijgt zou ik ze toch altijd eerst gaan beluisteren (en bij voorkeur in je eigen omgeving natuurlijk).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Duck Twacy

De vraag in de titel was iets algemener dan de vraag in het bericht zelf :)

Ik kan helaas geen metingen van de speakers vinden om te zien of ze rare eisen stellen aan de versterker (grillig impedantie verloop ofzo).

Wel een reviewtje.http://www.areadvd.de/tests/test-quadral-5-1-ls-set-ferrum-7000/

Kan er weinig aan opmerken, de sub is wellicht niet overdreven groot (maar hoeft wellicht ook niet). Verder gewoon fatsoenelijke speakers lijkt me (vooral de mains). Of je ze zelf ook goed vind klinken kan je natuurlijk alleen zelf bepalen

Dirkjanboon

volgens de review 89 db efficiëntie, impedantie 4-8ohm getest met een avr x4000 van denon

:pompom:
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

RvD

De Aurum serie waar de mensen het hierover hebben is natuurlijk wel een heel andere klasse dan de Ferom serie. 1 Stapje lager dan de Aurum is de Platinum serie ook erg mooi toevallig heeft een sponsor een paartje in de aanbieding. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146330.0
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Dirkjanboon

specs avr 2106
7 channel power amp

Assignable power amp
- Center
- Surround
- Surround Back L/R
- Front Height/Wide L/R

-
-
Bi-Amping Front

6 ohms, 1 kHz, THD 0,7%
Front L/R
Center
Surround L/R
Surround Back L/R
Front Height/Wide L/R

125 W + 125 W
125 W
125 W + 125 W
125 W + 125 W

8 Ohm, 20Hz-20kHz, 0.05%
Front L/R
Center
Surround L/R
Surround Back L/R
Front Height L/R

90 W + 90 W
90 W
90 W + 90 W
90 W + 90 W

Power amp construction
discrete

Large Aluminium Heatsink
 

Bandwidth
10 Hz - 100 kHz

volgens deze specs zou deze receiver deze boxen goed moeten kunnen aansturen
de aanduiding 4-8 ohm komt in de regel op plm 6ohm neer

denon kennende kan deze receiver ook 4 ohm belastingen aan
en in de regel draai je met hoog uit een watt of 2 max en dat is voor deze receiver een peuleschil
als de speakers naar je oren goed klinken en de prijs prettig is en de units in goede staat zijn zou het raar moeten lopen als het geen succes mocht worden
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

Rusher

Quote from: Duck Twacy on November 11, 2014, 15:39:10
De vraag in de titel was iets algemener dan de vraag in het bericht zelf :)

Klopt, ik heb niet inhoudelijk geantwoord, wel op de titel in algemene zin.

De ferrum lijkt prijs/kwaliteit heel netjes te zijn. Dat is vaak zo bij Quadral.

Ik zie dat de TS voor surround gaat. Dat betekent dat mijn persoonlijke voorkeur voor een occasion Aurum stereoset (mooi setje Aurum 7 ofzo) boven een Ferrum surroundset, niet relevant is.

Zoals meerdere al aangeven: het beste, EN TEVENS HET LEUKSTE, is zelf lekker luisteren. Meer merken hebben mooie en kwalitatieve surroundsets voor een goede prijs.

Raphie

Heb in het verleden de ascents gehad, prima speakers, beetje scherp in het hoog, maar verder prima
JBL PRX Power!

fluissie

Quote from: Dirkjanboon on November 11, 2014, 18:47:36
specs avr 2106


volgens deze specs zou deze receiver deze boxen goed moeten kunnen aansturen
de aanduiding 4-8 ohm komt in de regel op plm 6ohm neer

denon kennende kan deze receiver ook 4 ohm belastingen aan
en in de regel draai je met hoog uit een watt of 2 max en dat is voor deze receiver een peuleschil
als de speakers naar je oren goed klinken en de prijs prettig is en de units in goede staat zijn zou het raar moeten lopen als het geen succes mocht worden

Volgens de specs misschien maar zon powerhouse is deze receiver niet, dan daarbij als de speakers zulke dips hebben
Vraag ik mij ten zeerste af of de denon hier wel wat uit kan halen.

Aan ts: luisteren en proberen!  (Is ook de reden waarom er niet al te veel reageren)  niemand kan jouw vertellen of dat past bij elkaar.

Geen huiskamer is ook hetzelfde qua akoestiek. ...

Gr jeroen

Balboa.

De titel klopt niet echt nee haha ik bedoelde dus eigenlijk echt de ferrum,
Ik snap dat ik het zelf moet kiezen luisteren enzo maar wou graag de menig van de echte kenners over deze speakers,
Maar als ik goed begrijp is mijn receiver niet geschikt voor deze/ zwaarde speakers zoals vloer staanders?

En dus als ik een echte goede set thuis wil hebben is het beter een andere receiver aan te schaffen?

Mvg

fluissie

beste,

geschikt tsjaaa ik betwijfel het.

kijk geluid gaat er wel uitkomen das t probleem niet, maar of het lekker gaat klinken das maar de vraag
wellicht dat andere wat makkelijker aan te sturen speakers een stuk aangenamer gaan klinken

gr jeroen

Balboa.

Dirkjanboon zij dat het een peulen schilletje is voor mn receiver ?
Maar als het niet kan an wat voor speakers moet ik dan denken die wel voldoen aan de pecs van mn speaker?

Mvg martin

Dirkjanboon

Martin ik denk dat hij het aan zou moeten kunnen. heb zelf ook een denon (zwaar gemodificeerd) en draai met hepta speakers die ook 85db/1/w/ efficiëntie hebben bij 8 ohm . mijn versterker heeft daar geen enkel probleem mee .

ik zou vragen aan de verkoper of je je eigen receiver mag uit proberen op de set en zodra je wat harder draait en het nog goed klinkt hoef je je geen zorgen te maken.

neem bv een ghetto blaster  van 2 x 5 watt als je die half open draait dan staan de buren echt wel op je stoep tenzij ze stokdoof zijn  ;D

in de regel zal je hoog uit een watt of 2 misschien 5 draaien maar denk ik niet veel harder .
als het een goede verkoper is heeft hij /zij daar geen probleem mee immers hij /zij wil die quadrals graag kwijt .

ik zou het dus even vragen of je de set met je eigen receiver even mag uit testen

goede test muziek is bv bach - tocate et fuge (orgel muziek klassiek) en Donald fagen - The nightly - en een aar van je eigen muziek dvd's
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

fluissie

Quote from: Dirkjanboon on November 12, 2014, 07:02:49
Martin ik denk dat hij het aan zou moeten kunnen. heb zelf ook een denon (zwaar gemodificeerd) en draai met hepta speakers die ook 85db/1/w/ efficiëntie hebben bij 8 ohm . mijn versterker heeft daar geen enkel probleem mee .

ik zou vragen aan de verkoper of je je eigen receiver mag uit proberen op de set

ik zou het dus even vragen of je de set met je eigen receiver even mag uit testen



Sorry maar Een zwaar gemodificeerde denon ( vraag me af waar we t over hebben dan? :notify:) Vs een 2106 en dan denk je dat t wel kan

Niet echt een wereld vergelijk.

Met je tip ben ik wel 100% eens :thumbs-up:, en hiermee komen
We weer op de 1e regel: zelf proberen en luisteren.

Gr jeroen

vieze freddie

Quote from: Raphie on November 11, 2014, 19:00:45
Heb in het verleden de ascents gehad, prima speakers, beetje scherp in het hoog, maar verder prima
die serie was uitgerust met een metal dome tweeter, de ferrum niet, dat zal wat minder sprankelend geluid en scherpte geven
ik heb de platinum serie gehad, ook met metal dome, deze gingen echt wel een pak beter klinken als er een goeie versterker aanhing. Zoals reeds gezegd: de afwerking was mooi.
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Balboa.

Als ze niet goed zijn voor deze versterker moet ik verder zoeken heeft iemand een paar tips die voor een paar speakers die ik moet gaan beluisteren 5.1 set ?

Heb nu harman kardon ts8 5.1 er op aan gesloten maar als ik de volume wat open draai dan beginnen sommige speakers te kraken vandaar dat ik dus dacht die quadral

Mvg Martin

Duck Twacy

#20
Onder normale omstandigheden zou ik niet weten waarom je Denon moeite zou hebben met de Quadral speakers. Of het t beste geluid geeft voor zijn geld weet ik niet, maar de kans dat gewoon goed gaat schat ik veel hoger in dan de kans op een mismatch (dat zeg ik natuurlijk wel zonder daadwerkelijke impedantie curve van de speakers of vermogen bij complexe belasting metingen van de Denon gezien te hebben, maar normaliter zullen beide wel gewoon "gemiddeld" zijn (wat dus betekent dat er geen probleem is)).

Belangrijker is of jij ze mooi vind klinken.

Wil je graag hard spelen (veel geluid, grote kamer, feestjes met veel mensen), dan zou je ook naar merken als Klipsch kunnen  kijken, of JBL of soorgelijke hoornloaded speakers)

Dirkjanboon

Quote from: fluissie on November 12, 2014, 07:30:33

Sorry maar Een zwaar gemodificeerde denon ( vraag me af waar we t over hebben dan? :notify:) Vs een 2106 en dan denk je dat t wel kan

Niet echt een wereld vergelijk.

Met je tip ben ik wel 100% eens :thumbs-up:, en hiermee komen
We weer op de 1e regel: zelf proberen en luisteren.

Gr jeroen

in stereo staat een door mij gestarte draad over de balzars img10mk2 , foto's volgen nog

@duck twacy

ik denk ook dat je gelijk hebt
een kennis van mij uit belgie heeft ook een 2106 en hij draait met magnat speakers ook 4-8 ohm en dat is geen probleem bij hem , het enige waar hij over klaagde was dat de buren zo vaak op de stoep stonden
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

Balboa.

Heb even gegoogled naar klipsch vind het mooie speakers qua design heb de klapschaats Rb-51 ll opgezocht is dat wat ? Of kan ik beter wat duurdere halen ?

En zou het ook kunnen bijvoorbeeld, klipsch rb 51 front speakers en dat mijn oude harman kardon speakers als seroenen en center? Of kan dat niet samen?

MLCinema

Quote from: Balboa. on November 17, 2014, 20:19:32
Heb even gegoogled naar klipsch vind het mooie speakers qua design heb de klapschaats Rb-51 ll opgezocht is dat wat ? Of kan ik beter wat duurdere halen ?

En zou het ook kunnen bijvoorbeeld, klipsch rb 51 front speakers en dat mijn oude harman kardon speakers als seroenen en center? Of kan dat niet samen?
Beste is om van een merk alles uit een serie te nemen. Ik luister zelf al jaren naar een klipsch set. Staat in mijn sig. Bevalt mij prima voor film en muziek. Die rb51 zijn prima speakers, zeker in vergelijking met die harman kardon speakers. Totaal andere klasse. Quadral vond ik ook altijd mooi. Blijft een kwestie van smaak dus ga vooral luisteren. Die denon gaat een setje klipsch prima trekken.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Balboa.

Dat is dan uiteindelijk wel de bedoeling maar wil het per x aanschaffen zegmaar, eerst front dan center dan rear speaker en dan subwoofer, maar daarom eerst dan harman kardon nog even blijven te gebruiken maar dan de klipsch als front?
Of gaat dat niet?

En hoef niet bang te zijn dat m'n receiver het niet aan kan i.c.m de klipsch haha  ;D