Op zoek naar gekwalificeerde audiogroep installateur

Gestart door Zodiac, augustus 29, 2014, 08:41:07

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kjelt

Citaat van: Zodiac op januari 20, 2015, 22:05:44
Als dan nog die gekke tikken plaats vinden. Dan verhuis ik...
Ik zit maar met dat beeld in mijn hoofd dat jij een afspraak met een makelaar maakt voor het bezichtigen van een nieuw huis.
Je komt daar met een vrachtwagen voorrijden en gaat daar ter plekke een audioinstallatie opbouwen, koelkast en wasdroger installeren en testen, en dan wil ik het gezicht van die makelaar wel eens zien :D

chansig

Gewoon versterker kopen met een goede voeding.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Citaat van: chansig op januari 21, 2015, 09:30:06
Gewoon versterker kopen met een goede voeding.

Gr Hans

Die heb ik! Mijn apparatuur is top, durf ik wel te zeggen.
Ik woon ook erg prettig, maar met een tik (en een vrouw en kind  ;D). Ach we redden ons wel.... ;)

Maar die tik is een tick aan het worden, dus MOET weg (obsessief gedrag  ;D), dus binnenkort lig ik wel weer in de kruipruimte helaas. Leuk, tussen de muizen. Nu al zin in.

De droom voor een volgend huis is wel dat alles goed op mijn hobby is afgestemd en electra vind ik een belangrijk aspect daarvan.....

Helaas sta ik zover 'onder water' dat die droom nog wel een jaartje of tien vooruit geschoven moet worden. Dus voorlopig geen makelaars en verhuiswagens voor ons....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Ik heb met periodes ook last van tikken. Deze periodes vielen altijd samen als ik weer een andere versterker kocht. Dan was de plop/tik er plots weer...andere versterker en weg was die. Met mijn huidige versterker niets aan het handje. Ik wijt dat aan de voeding van de versterker. Als dat een onzin gedachte is dan wordt ik daar vast wel op gewezen. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zodiac

Citaat van: chansig op januari 21, 2015, 11:14:28
Ik heb met periodes ook last van tikken. Deze periodes vielen altijd samen als ik weer een andere versterker kocht. Dan was de plop/tik er plots weer...andere versterker en weg was die. Met mijn huidige versterker niets aan het handje. Ik wijt dat aan de voeding van de versterker. Als dat een onzin gedachte is dan wordt ik daar vast wel op gewezen. :D

Gr Hans

Nee joh...onzin gedachtes bestaan niet! Nou ja, heel soms. En ik denk ook dat de voeding van je spullen zeer belangrijk is!
In mijn situatie verwens ik echter de koelkast en de wasdroger. Maar ja, in de ene staat mijn koude biertje en het andere ding neemt werk uit handen...dus tja. Wat moet je...?
....de kruipruimte in inderdaad.... ;D
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Ik hoor geluiden over netfilters en powerconditioners.

Niet om daarover een inhoudelijke weles/ niets discussie op te starten, maar:
a) wat is het verschil
b) wat doen ze
c) suggestie voor degene die het best geschikt is om schakeltikken te elimineren

Op Mp staan wat redelijk te betalen netfilters....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Raphie

JBL PRX Power!

Staaled

Voor mij nog steeds een vraag: is het mogelijk om balanced power , 110/110 dus, te gebruiken met standaard 220 binnen 1 systeem?
Of is dat vragen om problemen ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kjelt

Citaat van: Staaled op januari 21, 2015, 16:53:47
Voor mij nog steeds een vraag: is het mogelijk om balanced power , 110/110 dus, te gebruiken met standaard 220 binnen 1 systeem?
Of is dat vragen om problemen ?
Ik wil de vraag iets duidelijker krijgen.
Je wilt dus een transformator gebruiken die primair standaard 230VAC heeft en secundair 2x115V (symetrisch) heeft en deze door elkaar heen aan bepaalde apparaten aanbieden?
Welke apparatuur bevind zich binnen dat systeem?

Staaled

#411
Citaat van: Kjelt op januari 21, 2015, 17:58:17
Ik wil de vraag iets duidelijker krijgen.
Je wilt dus een transformator gebruiken die primair standaard 230VAC heeft en secundair 2x115V (symetrisch) heeft en deze door elkaar heen aan bepaalde apparaten aanbieden?
Welke apparatuur bevind zich binnen dat systeem?
Ik gebruik 2 groepen.
Één voor de rest en één voor de versterkers van de subwoofers.
( die zijn verbonden met de processor en de stereo-amp)

Ik zou best eens de rest willen aansluiten op idd een 230 naar 2x115 V trafo.
Echter volgens mij creëer je dan een nieuwe "ground".
Die dus afwijkt van de normale.
En brom is dan zo goed als zeker,toch?

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Citaat van: Staaled op januari 21, 2015, 18:40:23
Ik zou best eens de rest willen aansluiten op idd een 230 naar 2x115 V trafo.
Echter volgens mij creëer je dan een nieuwe "ground".
Die dus afwijkt van de normale.
En brom is dan zo goed als zeker,toch?
Ik gebruik de term "veiligheidsaarde" als zijnde de geelgroene aarddraad uit de meterkast. (ground kan van alles betekenen).
Ik gebruik de term audiomassa als zijnde de nul-referentie voor de analoge audioverbindingen, dus de chassis van de tulp/rca/cinch connectoren.
Hoe deze twee aan elkaar gerelateerd zijn hangt af van de opbouw van de gebruikte apparatuur, veel audioapparatuur is niet eens geaard dus dan is er geen relatie.

1) Je creeert geen nieuwe veiligheidsaarde als je aan de secundaire zijde van de gebalanceerde transformator de middenaftakking weer hard aan de veiligheidsaarde legt.
Je hebt dan een gebalanceerde netspanning tov de veiligheidsaarde.
2) De audiomassa van je apparaat blijft indien ongeaard gerelateerd aan de secundaire kant van de netspanningsvoeding in het apparaat.
3) Indien je een geaard audioapparaat hebt kan het zo zijn dat de audiomassa wel gerelateerd is  aan de veiligheidsaarde en ik zou geaarde apparaten ALTIJD aan de originele veiligheidsaarde houden dus dan ontkom je niet aan 1).
Als je 1) niet doet heb je eigenlijk een gebalanceerde spanning gecreeerd die geen enkele relatie heeft met de veiligheidsaarde, je bent dan volledig geisoleerd en er kan dan ook geen stroom lopen tussen de secundaire spanning en de veiligheidsaarde.

Oftewel je zult al je apparaten die je wilt gebruiken moeten controleren, je dient ook goed op te letten op apparatuur die bv antennekabels aansluit want dan hang je in sommige gevallen weer de audiomassa of massa van het apparaat aan een andere niet veiligheidsaarde nl de aarde van het antennesignaal (waar dat ook kan liggen).
Ingewikkeld, best wel en ik vraag me serieus af wat de voordelen zouden zijn van gebalanceerd aansluiten. Als je diverse topics er over leest spreken veel voordelen zich tegen als je er goed over nadenkt.

Rusher


Citaat van: Zodiac op januari 19, 2015, 21:29:27
De groep draait nu al een tijdje en jk had beloofd mijn ervaringen te delen.
Wat kan ik zeggen? Ik denk dat het vrij weinig uitmaakt eerlijk gezegd. Het heeft geen effect op mijn muziek/ geluid ervaring.
Ik heb veel geld gestoken in een groep, kabels, connectoren en stekkerdozen, het ziet er fraai uit, maar of het nou echt iets anders dan dat toevoegt? Mwah....?

Wat me echt stoort is dat als de koelkast aan springt of de droger boven aan slaat (anti- kreuk programma), dan hoor ik een tik uit mijn (gedeeltelijk actieve) speakers komen.
Dat was ook al zo voordat ik de audiogroep aanlegde. Geen positief effect dus.
Hier baal ik echt van!

De groep met alles erbij heeft denk ik een kleine 400,- gekost. Veel geld!

@Rusher: hoe is het bij jou?

Voorheen was de audio apparatuur aangesloten op de wandcontactdoos waarop ook de wasmachine is aangesloten. Die wcd zit op de groep waar ook de afzuiging van het huis op is aangesloten.

Ik heb nooit last gehad van tikken, maar van harde plofknallen. Afspraak met mijn vrouw was nooit de wasmachine of afzuiging aan te zetten wanneer de muziek aan stond.

Nu met de nieuwe audiogroep, heb ik veeeeeeel te weinig, nog maar twee keer, geluisterd; op mijn nieuwe occasion luidsprekers. Ik wil voor een oordeel switchen naar de luidsprekers waarop ik mijn muziek het beste ken; dat zal ik in het weekend eens doen als de tijd het toelaat.

Twee dingen kan ik al wel vertellen:
- Bij aanzetten van de wasmachine heb ik geen harde plofknal gehoord; ook geen tik. Vooralsnog dus goed teken!!! Ik heb nog niet de afzuiging aangezet tijdens het muziek luisteren; dat test ik van het weekend als alles meezit.
- De muziek lijkt een donkerder achtergrond te hebben, muisstil tussen de nummers, rust tussen de instrumenten met een betere afgeronde bas. Dit oordeel is met mijn nieuwe totempaaltjes gegeven, die ik nog moeten leren kennen, dus is het goed mogelijk dat het oordeel niet eerlijk/betrouwbaar is. Misschien zelfs whisfull thinking. Ik zal het definitieve oordeel geven op mijn vertrouwde luidsprekers, waarbij ik ook mijn vrouw zal laten meeluisteren; want we hebben met elkaar een paar gezamenlijke songs waar we gek van zijn.

audiosetup

Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

quattronl

Citaat van: Kjelt op januari 20, 2015, 20:20:21Daarnaast is het een kwestie van stabiel burengebruik of de door jouw gekozen fase relatief "schoon" blijft. Als je een nieuwe buurman krijgt die op die fase een 2 kW dimmer zonder netfilter plaatst ga je dat meteen merken.
Doorgaans heeft elke 3e buur dezelfde fase.
Dus huis 1 heeft fase 1, huis 2 fase 2, huis 3 fase 3, huis 4 fase 1 etc.
Zo verspreid je de load.
Tenzij men sinds ik het heb geleerd weer tot andere inzichten is gekomen...zou me niks verbazen ;)

Citaat van: Rusher op januari 21, 2015, 21:12:52
Voorheen was de audio apparatuur aangesloten op de wandcontactdoos waarop ook de wasmachine is aangesloten. Die wcd zit op de groep waar ook de afzuiging van het huis op is aangesloten.
Pardon? Handige beun bezig geweest? Of een stokoud huis? Is dus niet bepaald volgens de norm. Maargoed, die situatie is nu verleden tijd begrijp ik.

Verder heb ik ook gewoon 1 fase. Huis is uit '92. Koelkast staat naast de meterkast en is zo'n 10 jaar oud. Heb nog nooit last van tikken gehad (met en zonder audiogroep). Ook niet met de vaatwasser, vriezer, wasmachine, waterkoker of wat dan ook voor stroomvreter.
Mijn apparatuur heeft, behalve de Oppo, ook geen geaarde aansluitingen.
Dus Zodiac: wellicht eens proberen je apparatuur zonder aarde aan te sluiten om te kijken of de ti(c)k weg is.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Zodiac

Citaat van: Rusher op januari 21, 2015, 21:12:52
Voorheen was de audio apparatuur aangesloten op de wandcontactdoos waarop ook de wasmachine is aangesloten. Die wcd zit op de groep waar ook de afzuiging van het huis op is aangesloten.

Ik heb nooit last gehad van tikken, maar van harde plofknallen. Afspraak met mijn vrouw was nooit de wasmachine of afzuiging aan te zetten wanneer de muziek aan stond.

Nu met de nieuwe audiogroep, heb ik veeeeeeel te weinig, nog maar twee keer, geluisterd; op mijn nieuwe occasion luidsprekers. Ik wil voor een oordeel switchen naar de luidsprekers waarop ik mijn muziek het beste ken; dat zal ik in het weekend eens doen als de tijd het toelaat.

Twee dingen kan ik al wel vertellen:
- Bij aanzetten van de wasmachine heb ik geen harde plofknal gehoord; ook geen tik. Vooralsnog dus goed teken!!! Ik heb nog niet de afzuiging aangezet tijdens het muziek luisteren; dat test ik van het weekend als alles meezit.
- De muziek lijkt een donkerder achtergrond te hebben, muisstil tussen de nummers, rust tussen de instrumenten met een betere afgeronde bas. Dit oordeel is met mijn nieuwe totempaaltjes gegeven, die ik nog moeten leren kennen, dus is het goed mogelijk dat het oordeel niet eerlijk/betrouwbaar is. Misschien zelfs whisfull thinking. Ik zal het definitieve oordeel geven op mijn vertrouwde luidsprekers, waarbij ik ook mijn vrouw zal laten meeluisteren; want we hebben met elkaar een paar gezamenlijke songs waar we gek van zijn.

Wow, plofknallen, serious sh.t!  :D
Ik heb het gelukkig over tikjes...gewoon irritant! Maar dat heeft denk ik niets met de audio groep an sich te maken.
Eerste tests met voorversterker ook aansluiten op de audiogroep stemmen mij "voorzichtig positief', als in geen tikjes....

Ik bewonder je rust om het testen uit te stellen. als ik iets nieuws heb moet alles en iedereen aan de kant, want dan moet het direct aangesloten, functioneren en beluisterd. Erg irritant voor mijn gezin, maar hé, een man heeft recht op zijn hobby! :D

Dat van dat wishful thinking is prima. Gaan we niet over in discussie. Enjoy!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kjelt

Citaat van: quattronl op januari 21, 2015, 22:09:16
Doorgaans heeft elke 3e buur dezelfde fase.
Dus huis 1 heeft fase 1, huis 2 fase 2, huis 3 fase 3, huis 4 fase 1 etc.
Zo verspreid je de load.
Tenzij men sinds ik het heb geleerd weer tot andere inzichten is gekomen...zou me niks verbazen ;)
1 fase per huis dan proberen ze dat inderdaad dusdanig te doen, hier ging het om 3 fase aansluitingen en HanS had 1 van die fases genomen voor zijn studio. Mijn opmerking was dus als hij een buurman heeft die ook die fase heel vies gaat belasten dat hij daar dan nog steeds problemen van kan krijgen.
Overigens krijgt ieder huis standaard alle drie de fases aangeleverd tot de gemeentezekeringkast maar daar wordt bij 1 fase maar 1 zekering geplaatst.
Als ze dat niet zouden doen zouden ze iedere keer als een bewoner alsnog voor 3 fase stroom kiest de hele straat moeten afsluiten en de straat open moeten gooien voor een nieuwe kabel.

Staaled

Citaat van: Kjelt op januari 21, 2015, 20:16:19
Ik gebruik de term "veiligheidsaarde" als zijnde de geelgroene aarddraad uit de meterkast. (ground kan van alles betekenen).
Ik gebruik de term audiomassa als zijnde de nul-referentie voor de analoge audioverbindingen, dus de chassis van de tulp/rca/cinch connectoren.
Hoe deze twee aan elkaar gerelateerd zijn hangt af van de opbouw van de gebruikte apparatuur, veel audioapparatuur is niet eens geaard dus dan is er geen relatie.

1) Je creeert geen nieuwe veiligheidsaarde als je aan de secundaire zijde van de gebalanceerde transformator de middenaftakking weer hard aan de veiligheidsaarde legt.
Je hebt dan een gebalanceerde netspanning tov de veiligheidsaarde.
2) De audiomassa van je apparaat blijft indien ongeaard gerelateerd aan de secundaire kant van de netspanningsvoeding in het apparaat.
3) Indien je een geaard audioapparaat hebt kan het zo zijn dat de audiomassa wel gerelateerd is  aan de veiligheidsaarde en ik zou geaarde apparaten ALTIJD aan de originele veiligheidsaarde houden dus dan ontkom je niet aan 1).
Als je 1) niet doet heb je eigenlijk een gebalanceerde spanning gecreeerd die geen enkele relatie heeft met de veiligheidsaarde, je bent dan volledig geisoleerd en er kan dan ook geen stroom lopen tussen de secundaire spanning en de veiligheidsaarde.

Oftewel je zult al je apparaten die je wilt gebruiken moeten controleren, je dient ook goed op te letten op apparatuur die bv antennekabels aansluit want dan hang je in sommige gevallen weer de audiomassa of massa van het apparaat aan een andere niet veiligheidsaarde nl de aarde van het antennesignaal (waar dat ook kan liggen).
Ingewikkeld, best wel en ik vraag me serieus af wat de voordelen zouden zijn van gebalanceerd aansluiten. Als je diverse topics er over leest spreken veel voordelen zich tegen als je er goed over nadenkt.
Dank voor je uitgebreide uiteenzetting. :)

Wat ik over de voordelen lees zijn een lagere ruisvloer mtg  een grotere stage.
Netsnoeren geven ook geen EM- veld meer aangezien er op beide geleiders 115 staat.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Rusher


Citaat van: Zodiac op januari 21, 2015, 22:20:06
Ik bewonder je rust om het testen uit te stellen. als ik iets nieuws heb moet alles en iedereen aan de kant, want dan moet het direct aangesloten, functioneren en beluisterd. Erg irritant voor mijn gezin, maar hé, een man heeft recht op zijn hobby! :D

Tja, een vriend van mij bewondert ook mijn rust, maar brengt dat anders over, namelijk dat ik een beetje gek ben. En eigenlijk heeft hij gelijk, want ik heb eens mijn eerste trotse iMac gekocht en die stond drie maanden nieuw in de verpakking toen ik eindelijk, met hulp van die vriend, een bureautje had geplaatst en de iMac geïnstalleerd.

Maar.... je kan zeggen wat je wilt.... ik heb wel geduld en zelfbeheersing!

quattronl

Citaat van: Kjelt op januari 21, 2015, 22:43:35
1 fase per huis dan proberen ze dat inderdaad dusdanig te doen, hier ging het om 3 fase aansluitingen en HanS had 1 van die fases genomen voor zijn studio. Mijn opmerking was dus als hij een buurman heeft die ook die fase heel vies gaat belasten dat hij daar dan nog steeds problemen van kan krijgen.
Overigens krijgt ieder huis standaard alle drie de fases aangeleverd tot de gemeentezekeringkast maar daar wordt bij 1 fase maar 1 zekering geplaatst.
Als ze dat niet zouden doen zouden ze iedere keer als een bewoner alsnog voor 3 fase stroom kiest de hele straat moeten afsluiten en de straat open moeten gooien voor een nieuwe kabel.
Ah ok, verkeerd cq te snel gelezen.
En zoals je het schrijft klinkt het wel logisch ja ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Zodiac

Citaat van: Rusher op januari 21, 2015, 22:48:04
Tja, een vriend van mij bewondert ook mijn rust, maar brengt dat anders over, namelijk dat ik een beetje gek ben. En eigenlijk heeft hij gelijk, want ik heb eens mijn eerste trotse iMac gekocht en die stond drie maanden nieuw in de verpakking toen ik eindelijk, met hulp van die vriend, een bureautje had geplaatst en de iMac geïnstalleerd.

Maar.... je kan zeggen wat je wilt.... ik heb wel geduld en zelfbeheersing!
Een beetje gek is goed!
Zelfbeheersing en geduld ook. Ik wou dat ik daar wat meer van had.....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Citaat van: Raphie op januari 21, 2015, 15:59:34
http://www.furmansound.com/product.php?div=03&id=AC-210AE

nog geen 200€ bij de meeste online boeren, werkt perfect
Even weer een dummy vraag: kan dit Furman kastje als volgt worden toegepast (zie schets):

Ik bedoel dus: kabel doorsnijden, aan weerszijden connectors maken. Kastje aansluiten. Klaar?!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *


Zodiac

Citaat van: Raphie op januari 22, 2015, 19:15:58
Kabels doorsnijden?!?

Gewoon procab cab480 bestellen http://www.bax-shop.nl/stroomkabels-230v/procab-cab480-euro-female-euro-male-3.00-meter/product-details.html

Owowowowowo wat voel ik mij een domme l...l.  :wacko:
Vergeten te vertellen:
Wat ik graag wil, is dit kastje in de meterkast ophangen en vanaf daar (gewoon) opnemen in de audiogroepkabel. zie 3D plaatj hieronder.
Dus audiogroepkabel direct vanuit de mk aansluiten op de input van de Furman. Dan vanaf daar de rest van de kabel aansluiten (op de output van de Furman). Dan heb ik de Furman IN m'n audiogroep kabel geintegreerd.
(Maar om dat te kunnen doen moet ik de kabel doormidden snijden, aan weerszijde een connector monteren, die vervolgens in de input, resp output van de Furman doen)

Deze oplossing is in mijn situatie handiger dan de furman aan het eind van de keten op te integreren.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *