Op zoek naar gekwalificeerde audiogroep installateur

Gestart door Zodiac, augustus 29, 2014, 08:41:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

abbcdcg

Citaat van: Pacman op september  4, 2014, 12:47:27
Laurens lacht zich dood, hij geld en jij een extra groep die niets verbeterd aan je geluid.

:tounge2:

Eigen ervaring, of roep je maar wat?

quattronl

Citaat van: Pacman op september  4, 2014, 12:47:27
Laurens lacht zich dood, hij geld en jij een extra groep die niets verbeterd aan je geluid.
Volgens mij mag de TS dat straks zelf gaan bepalen.
Je eigen ervaringen mag je natuurlijk altijd hier delen, da's het leuke van de hobby. Dus wat voor componenten heb jij in je eigen audiogroep?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

lynch1979

Citaat van: Pacman op september  4, 2014, 12:47:27
Laurens lacht zich dood, hij geld en jij een extra groep die niets verbeterd aan je geluid.

:tounge2:

En waar baseer je dat op?

Rusher


Citaat van: Pacman op september  4, 2014, 12:47:27
Laurens lacht zich dood, hij geld en jij een extra groep die niets verbeterd aan je geluid.

:tounge2:

Beste mede-muziek-liefhebber, zie eerder in het topic wat de hoofdreden is van mijn besluit een aparte audiogroep te laten aanleggen!

Het is goed altijd wat meer te lezen, in dit geval over mijn story dat ik heb mogen delen in het topic van iemand anders, vóór dat je iets met ons in dit topic deelt. Vervolgens vind ik het leuk jouw story te lezen.

En als Laurens zich dood lacht, zou ik dat niet prettig vinden; ik houd van de levenden die lachen, want dan kan ik met hen meelachen in gedeelde vreugde!

Zodiac

Ik sluit me aan bij de eerdere reacties. Ik ben dit topic gestart met de intentie een audio groep aan te leggen, gewoon omdat ik voor mezelf de meest optimale situatie wil creeren. Mede vanuit die gedachte zoek ik dus iemand, die de boel kan installeren, zonder zich dood te lachen. de insteek was, heb je een tip voor een goede installateur die bij jou naar alle tevredenheid zo'n groep heeft aangelegd.That;'s all!

Nu:
Uit alle eerder reacties blijkt dat het nog niet zo simpel is om zo iemand te vinden. Ik heb nog geen naam gehad, alleen de reactie: 'is toch allemaal niet zo moeilijk, bel gewoon iemand'

Dus:
Een interessante vraag komt bij mij op: Stel ik mijzelf niet een verkeerde vraag? Draagt een aparte audiogroep iets bij om de situatie te optimaliseren? Wordt het geluid nog beter, nog...., nog.....?

Naar die ervaringen ben ik toch wel benieuwd, al zijn er waarschijnlijk al 100 topics gelanceerd waarin deze werd gepost.
Cynisme lijkt me niet de goede houding om deze vraag af te pellen.

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

quattronl

Alleen jouw oren kunnen vertellen of het een verbetering geeft.
Moet natuurlijk wel eerst alles aangelegd worden ;)

Ik ben er ook mee bezig. Alle sis reeds voorbereid, hoef alleen die %$^*# kabel nog maar te trekken.
Als het bij mij iets positiefs oplevert qua geluid dan zou ik dat erg fijn vinden. Is dat niet het geval dan weet ik in ieder geval dat dat gedeelte van mijn audioketen dik in orde is. Het winst zit dan tussen de oren (gemoedsrust?). Ik heb het dan ook redelijk low-budget gedaan (alles bij elkaar geloof ik 400,- aan materialen).

De een hoort wel verschil en de ander niet. En daar doe je niks aan.

Als ik je openingspost zo lees zou ik het in jouw geval lekker doen. Hoor je positief verschil dan is de missie geslaagd. Hoor je geen verschil dan weet je dat het daar in ieder geval niet meer aan kan liggen.

Elke plaatst heeft toch wel enkele electromonteurs of installatiebedrijven (zelfs in het gehucht waar ik woon). Even Googelen zou je toch wel het eea op moeten leveren. Het zijn hele basic werkzaamheden.
En laat je niet afschrikken door enkele sceptici hier ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kjelt

Ik heb het ook gedaan twee dedicated groepen, maar verschil horen, nee niet echt. Het is wel makkelijk, als het gaat onweren even die twee groepen uitzetten en je slaapt beter dan dat dadelijk een vermogen aan apparatuur naar de bliksem is.

Rowdy

Citaat van: Zodiac op september  4, 2014, 16:14:13

Uit alle eerder reacties blijkt dat het nog niet zo simpel is om zo iemand te vinden. Ik heb nog geen naam gehad, alleen de reactie: 'is toch allemaal niet zo moeilijk, bel gewoon iemand'
Uit welke regio kom je?

MVG

Citaat van: MVG op september  2, 2014, 20:19:05
Zo moeilijk kan het toch ook niet zijn om een fatsoenlijke elektricien aan huis te laten komen? Gewoon een goed bedrijf op bellen, of als het zonder bon moet even rondvragen of familie/vrienden/kennissen goede ervaring hebben met iemand of een ''mannetje'' kennen.

Ik volg deze ook met interesse daar ik zelf ook een en ander wil. Ik wil vooral weten wat ik nodig heb, jij weet dit al, en iemand vinden om t aan te sluiten lijkt me nu juist t simpelst in heel dit verhaal  :)

edit: welke regio ongeveer komt u vandaan? Als dit regio Breda is weet ik wel een adres..

:)

audiosetup

Bij mij heeft het meer diepte en fundament gebracht,  dat wat ik hoopte. Dat vertellen mijn oren mij.
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

Zodiac

Citaat van: Kjelt op september  4, 2014, 17:02:34
Ik heb het ook gedaan twee dedicated groepen, maar verschil horen, nee niet echt. Het is wel makkelijk, als het gaat onweren even die twee groepen uitzetten en je slaapt beter dan dat dadelijk een vermogen aan apparatuur naar de bliksem is.

Eerlijk antwoord....!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

denoontje

Citaat van: Zodiac op september  4, 2014, 19:15:41
Eerlijk antwoord....!
inderdaad bijkomend voordeel...op vakantie gaat ook die groep op non actief bij mij

Bij mij heeft het wat meer rust gebracht in het geluid....(of komt dat omdat ik ook een quantum chip op de zekering heb......)
Ik hoorde ook verschil tussen 2 zekeringen in de zekeringhouder.
Ik heb de ander wel erbij genomen, want als onverhoopt de zekering stuk gaat heb ik in ieder geval een reserve direct  paraat.

Rens

Leuke topic :pompom:

Zal me even voorstellen, ben ca.13 jaar als elektromonteur in de bouw werkzaam geweest. Momenteel werk ik bij een elektrotechnisch installatiebedrijf als project manager.
Nu wil dit natuurlijk niet zoveel zeggen maar heb in ieder geval wel wat kennis en ervaring.

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn (ook volgens de NEN1010 niet).
Zelf heb ik in mijn meterkast 2 separate eindgroepen gemaakt met Siemens smeltveiligheid houders. Weet niet ofdat die high end zijn maar ze werken in ieder geval goed en zijn voordelig.( volgens mij heb ik er nog een paar over).
Uiteraard zijn de zekeringhouders achter een aardlek gemonteerd, voor de veiligheid en de NEN1010.

Vervolgens met 2 YMVK-as grondkabels vanaf de meterkast weg, een naar de ht ruimte de andere naar de woonkamer. Een Kas kabel is niks meer of minder dan een kabel met een afscherming die aan aarde hangt. Is dat high end, denk het niet maar ik zie de meerwaarde er niet van in om voor mijn stroomfilter een hele dure kabel te gebruiken. In de meterkast, meterbord, kabel van de energieleverancier zit immers ook geen high end kabel.

Aan elke kabel 4 inbouwdozen (naast elkaar in de muur) met wcd's, deze zijn in de dozen doorgelust. Geen high end wcd's gebruikt maar degelijke Jung inbouwwandcontactdozen. Ook hier zie ik weinig meerwaarde in duurdere wandcontactdozen.

In mijn ht heb ik in aan separate groep een Isotek titan filter gemonteerd waar mijn audio aan hangt.
In de woonkamer waar de andere groep zit een Belden PF50 filter waar de audio en tv in zit.

De storingen van buitenaf komen zonder filter ook in je apparatuur binnen of je nu wel of geen high end kabels, stekkers of wandcontactdozen hebt. De filters dienen er dus voor om "schone" spanning/stroom van de eventueel vervuilde spanning te maken. Een high end kabel is dus geen filter, reden om dan wel een Kas kabel te gebruiken is om geen extra vervuiling te krijgen binnenshuis.

Al met al een veilige, NEN1010 juiste en voordelige oplossing ( op de filters na).

Als ik effe snel tel dan kom ik op ca. 100€ aan materiaal uit.



Zodiac

Heel fijn, een praktische blik op de materie.
Leg je nog steeds wel eens groepen aan? Wil je me komen helpen?
Dit topic is gestart met die vraag namelijk.....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *


Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

 :D

Ik heb hem net een pm gestuurd...ik woon 30 km van Utrecht.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Citaat van: chansig op september 17, 2014, 21:19:36
:D

Ik heb hem net een pm gestuurd...ik woon 30 km van Utrecht.

Gr Hans

Hoi Hans,
Wat bedoel je?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Dat ik ook wel interesse heb ik een aparte groep en jij in Utrecht woont en ik daar weer in de buurt. Vandaar.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Citaat van: chansig op september 17, 2014, 21:41:15
Dat ik ook wel interesse heb ik een aparte groep en jij in Utrecht woont en ik daar weer in de buurt. Vandaar.

Gr Hans

Ja, ik begrijp m nu ook....
Zie jij ook wat in de 'grondkabel' oplossing, of toch meer in Belden of zo?
Wat mij betreft heeft R wel een erg down to earth benadering van het fenomeen dedicated groep (bevalt mij erg!)
Ik ga het serieus overwegen....leuk dit!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Han S

Ik vind dit een interessant topic. In 1991 kocht ik een groot huis met een loods er achter van 250 m² waar voorheen een loonbedrijf in zat met veel machines. Die loods had krachtstroom en dus drie fasen. Ik heb daar met de hulp van vrienden in 14 dagen een studio in gebouwd waarbij ik alle electrische en audio bekabeling zelf heb gemaakt en aangelegd.

Van de drie fasen heb ik er één gebruikt voor de controlroom, een voor de WCD's in de grote opnameruimte en een voor de verlichting en wcd's in de keuken en andere vertrekken..

Mijn enige motief om het zo te doen was om te voorkomen dat als iemand ergens sluiting maakte, dat de grote mengtafel en de machines niet stroomloos zouden raken. Als ik de controlroom 's morgens opstartte moest ik alles om de beurt aanzetten. Zou ik met een hoofdschakelaar alles in een keer van spanning voorzien, dan zou door de piekstroom de 16 ampere zekering sneuvelen.

Ik heb gewoon standaard materiaal gebruikt en daar veel audiofiele opnamen mee gemaakt. Sommige opnamen kregen zeer hoge waarderingen waar het over geluidskwaliteit ging. Normaal installatiedraad en gewone standaard grijze kabel.

De audiobekabeling is van Mogami en dan hebben we het over kilometers 'interlink' achtige bedrading.

De meningen over deze materie zijn zeer verdeeld, maar bedenk eens waar de electrische spanning vandaan komt en via welke wegen. Dat is allemaal normaal koper en aluminium en we hebben het over duizenden kilometers draad welke door de weilanden gaan en in de enorme transformatoren.  Persoonlijk denk ik niet dat die laatste meters het grote verschil gaan maken.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Citaat van: Rusher op augustus 29, 2014, 17:21:57
Zojuist heb ik, door dit topic, via Marktplaats een vakman (electrotechniek) gevonden en een mail gestuurd hoeveel het kost om een aparte groep aan te maken voor op zolder. Ik zorg voor de spullen, wellicht via C&D Audio, en de vakman zorgt voor de wijsheid en kunde om het aan te leggen; bij mij ontbreekt helaas beide.

Ben benieuwd!

En?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rusher


Citaat van: Zodiac op oktober 11, 2014, 19:14:19
En?

Naast het feit dat hij veel te laat op afspraak kwam en de offerte door verkeerde Excel SOM formule bereik veel te hoog was en bij aanpassing nog steeds niet een juiste optelling werd gemaakt en dit laatste nog steeds niet is aangepast (ook al gaat het nu nog maar om een tientje optelverschil), merkte ik dat de installateur totaal geen feeling heeft met onze hobby. Hij uitte zelfs zijn twijfels over de Kemp/Siemens Cartridge en wilde eigenlijk niet de Belden afgeschermde kabel (3 x 4 mm, Diameter 1,1 cm) trekken door de leiding van 16mm.

Ik twijfel niet aan zijn vakmanschap, dus het netjes en goed aanleggen van de groep, maar het voelt niet prettig, omdat hij kennelijk tegen zijn zin in de Cartridge en kabel "moet" monteren.