Kabels wegwerken door buis in muur, welke diameter?

Gestart door raMniv, augustus 25, 2014, 14:18:13

Vorige topic - Volgende topic

raMniv

Bij een aantal van jullie zie ik dat achter de tv de kabels mooi zijn weggewerkt. Nu wil ik dit ook gaan doen. Mijn vraag is, wat voor buis hebben jullie gebruikt om in de muur te leggen en welke diameter ik minimaal moet hebben. Er moet een ethernetkabel, stroomkabel en hdmi kabel doorheen.

Ben benieuwd en hoor de tips graag.

Gr. Marvin
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

FeaR1986

Ik heb zelf een buis gepakt die normaal voor ventilatiesystemen wordt gebruikt. Rechthoekig en je kan er dus veel in kwijt:

Bij mij loopt er ook nog 3 maal 2 x 8,54mm² speakerkabel door voor de speakers aan de andere kant van de kamer.
Dus dat is wel wat meer dan de standaard HDMI-, stroom- en ethernetkabel.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

Rowdy

Zou 2 buizen leggen. Zou de stroomkabel in een aparte buis van 19 mm leggen. De doorsnede van de andere buis hangt af van de dikte van de HDMI connector.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60